تعمیر پمپ آب تعمیر پمپ آب

روش افزایش فشار آب بدون نیاز به برق

ساختمانپمپ

این روزها یکی از مشکلات اساسی در خانه‌ها، کم آبی یا کم فشار بودن جریان آب است. هر چقدر تعداد طبقات و ارتفاع ساختمان بیشتر باشد نیز، این مشکل بیشتر و بزرگتر است. معمول‌ترین روش برای افزایش فشار آب، استفاده از پمپ آب همراه با مخزن تحت فشار است؛ اما ما قصد داریم تا در این مطلب از مجله آچاره شما را با روش افزایش فشار آب بدون برق و پمپ آشنا کنیم.

اقدامات لازم قبل از افزایش فشار آب بدون برق

اولین نکته که باید برای افزایش فشار آب در منزل بررسی کنید، میزان فشار آب همسایه‌ها است. اگر فشار آب مصرفیِ ساکنین دیگر نیز پایین باشد، یعنی مشکل از درون خانه نیست و شما باید آب ورودی ساختمان را بررسی کنید. البته می‌توانید از همان ابتدا فشار آب ورودی به منزل و ساختمان را هم مورد بررسی قرار دهید.

 بررسی دلایل کاهش فشار آب ساختمان

  • افزایش تراکم جمعیت، یکی از عوامل کم شدن فشار آب است. در این صورت بهترین روش استفاده از پمپ و مخزن است.
  • مورد دیگری که می‌تواند منجر به کاهش فشار آب شود، رسوب‌گرفتگی لوله‌هاست و معمولاً لوله‌هایی که از جنس گالوانیزه هستند، دچار این مشکل می‌شوند. تعویض لوله‌ها یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکل است. البته بهتر است لوله‌های گالوانیزه را با لوله‌های پولیکا جایگزین کنید.
  • وجود نشتی در لوله‌ها هم می‌تواند منجر به کاهش فشار آب شود. شما باید با استفاده از روش‌های تشخیص نشتی، این مورد را بررسی کرده و در صورت لزوم برای برطرف کردن آن اقدام کنید.
  • رسوب گرفتگی صافی شیر هم می‌تواند یکی از دلایل کاهش فشار آب در نظر گرفته شود. در این حالت شیر آب را با آچار فرانسه باز کرده و صافی را تمیز کنید.

افزایش فشار آب بدون برق

روش‌های افزایش فشار آب بدون برق

در این قسمت چندین روش کاربردی برای رفع مشکل فشار پایین آب را برای شما توضیح خواهیم داد.

 1. افزایش فشار آب بدون برق با شناسایی لوله‌های آب دچار گرفتگی

یکی از معمول‌ترین دلایل کاهش فشار آب، گرفتگی لوله‌های آب است. این مورد در ساختمان‌ها یا لوله‌کشی‌های قدیمی بیشتر رخ می‌دهد. برای بررسی و تشخیص گرفتگی لوله‌ها، یا باید نقشه لوله‌کشی ساختمان را پیدا کنید یا براساس لوله‌های آب گرم و سرد ساختمان، یک نقشه از سیستم لوله‌کشی ساختمان تهیه کنید.

بعد از تهیه نقشه لوله‌کشی، به‌سراغ شیرهای آب بروید و هر کدام را باز کرده و میزان فشار آب هر یک را کنترل کنید. با این کار می‌توانید محل گرفتگی لوله را پیدا کنید و درنهایت شاهد افزایش فشار آب باشید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که کم کردن زانویی‌ها هم می‌تواند در افزایش فشار آب مؤثر باشد.

تعمیر پمپ آب
تعمیر پمپ آب

 2. شناسایی نشتی لوله‌های آب و بر طرف کردن آن

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در افزایش فشار آب به شما کمک کند، بررسی کردن شرایط لوله‌ها از نظر وجود نشتی است. وجود نشتی در لوله، فشار آب را کاهش می‌دهد. همچنین در صورتی که میزان نشتی در لوله‌ها زیاد باشد، شما می‌توانید از خیس شدن سطح دیوار یا سقف، متوجه وجود نشتی در لوله‌ها شوید. برای رفع نشتی می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. البته نیازی به نگرانی نیست؛ آچاره به این منظور در کنار شما خواهد بود!

 3. افزایش فشار آب با بررسی فشار آب در شیرآلات ساختمان

اگر فشار آب در همه شیرهای ساختمان یکسان نیست، می‌توانید 2 احتمال برای بروز این مشکل در نظر بگیرید، گرفتگی لوله شیر آب و یا گرفتگی خود شیر آب. در مورد گرفتگی لوله در قسمت‌های قبلی توضیح دادیم. برای برطرف کردن گرفتگی شیر آب، ابتدا شیر آب را بدون آبفشان باز کنید و اگر همچنان فشار آب کم بود، شیر را به‌طور کامل باز کرده و رسوبات جمع‌شده در آن را تمیز کنید.

 4. رسوب زدایی آبگرمکن یا پکیج در منزل

اگر فشار آب سرد مناسب است اما فشار آب گرم دچار مشکل است، باید آبگرمکن و پکیج را بررسی کنید. اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، عمر دستگاه است. در صورتی که دستگاه قدیمی باشد، وجود رسوب و جرم در آن یک امر طبیعی محسوب می‌شود. تجمع رسوب در دستگاه، عملکرد آن را مختل می‌کند و منجر به کاهش فشار آب گرم خواهد شد. به همین دلیل اگر به‌دنبال افزایش فشار آب بدون استفاده از نیروی برق هستید، جرم و رسوب‌گرفتگیِ موجود در پکیج و آبگرمکن را مورد بررسی قرار دهید.

سرشیر افزایش فشار آب

5. بازسازی لوله‌ کشی‌ قدیمی ساختمان

اگر سیستم لوله‌کشی ساختمان خیلی قدیمی است، باید برای بازسازیِ آن اقدام کنید. نکته‌ای که باید در این مورد در نظر بگیرید، این است که هر چقدر قطر لوله بیشتر باشد، میزان جریان آب بیشتر ولی فشار آن کمتر است. برعکس این موضوع نیز صادق است؛ یعنی هرچه قطر لوله کمتر باشد، جریان آب کمتر اما فشار آن بیشتر است. با این حال باید این نکته را هم در نظر بگیرید که گرفتگی در لوله‌هایی با قطر بیشتر، کمتر اتفاق میفتد.

مطلب پیشنهادی:روش صحیح لوله کشی پمپ آب

 6. استفاده از شیرآلات کم مصرف

با جایگزین کردن شیر آلات قدیمی با شیر آلات جدید و هوشمند، می‌توانید شاهد افزایش فشار آ باشید. برخی از شیر آلات جدید، هوشمند هستند و استفاده از این شیرها در حمام، بسیار به‌صرفه و مفید است.

 7. استفاده از دستگاه تصفیه آب

استفاده از دستگاه تصفیه آب به‌طور مستقیم باعث افزایش فشار آب نمی‌شود اما به این دلیل این‌که مانع از رسوب‌گرفتگی لوله‌ها و جرم گرفتن فیلتر شیرهای آب خواهد شد، از افت فشار آب جلوگیری می‌کند. این کار ممکن است که هزینه زیادی داشته باشد اما در طولانی‌مدت، باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر پمپ آب!

 8. استفاده از سختی گیر آب

استفاده از سختی‌گیر یکی از روش‌های افزایش فشار آب ساختمان است. سختی‌گیر مواد معدنی آب مانند منیزیم و کلسیم را می‌گیرد و از رسوب‌گرفتگی شیر آب و تأسیسات و لوله‌ها جلوگیری می‌کند.

 پمپ آب بدون برق

پمپ آب بدون برق، در دسته پمپ‌های هیدرولیکی بدون سوخت و گرانشی قرار می‌گیرد و می‌توان از آن‌ به‌منظور افزایش فشار آب استفاده کرد. از این سری پمپ‌ها برای مناطقی که جریان و میزان آب کم است، استفاده می‌شود. این پمپ‌ها، پمپ‌های ساده‌ای هستند که موتور ندارند و انرژی خود را از جریان آب چاه یا چشمه‌ها تأمین می‌کنند.

نحوه عملکرد پمپ آب بدون برق

پمپ آب بدون برق، انرژی خود را از جریان آب چشمه‌ها یا چاه آب می‌گیرد و این انرژی را به مخازن ذخیره‌سازی آب منتقل می‌کند. در واقع انرژی‌ای که از آب چاه یا چشمه به‌دست می‌آید، منجر به حرکت پمپ و پمپاژ کردن آن خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:آموزش کامل شارژ باد منبع پمپ

طریقه راه‌ اندازی پمپ آب بدون برق

    • منبع آب چشمه یا چاه، وارد بخش درایو پایپ می‌شود و فشار ناشی از آن موجع به پمپاژ کردن در پمپ خواهد شد. لوله اصلی در پمپ آب بدون برق، درایو پایپ است.
  • کم‌کم میزان فشار افزایش پیدا می‌کند و آب موجود در منبع زیاد می‌شود.
  • بعد از بسته شدن دریچه، آب وارد سوپاپ و محفظه هوا خواهد شد.
  • با وارد شدن فشار از سوی سیال به هوای داخل محفظه، آن را مجبور به برگشت می‌کند.
  • سپس سوپاپ بسته شده و آب از لوله خروجی به‌سمت منبع ذخیره هدایت می‌شود.

افزایش فشار آب بدون برق

مزایا و معایب پمپ آب بدون برق

مزایا:

  • یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های استفاده از پمپ آب بدون برق، دائمی بودن این پمپ‌ها است.
  • عدم نیاز به انرژی برق.
  • کمتر خراب شدن این پمپ‌ها به دلیل برخورداری از تعداد قطعات کمتر.
  • سر و صدای کمی دارند.

تعمیرات انواع پمپ آب با تیم آچاره

معایب:

  • در انتقال آب توان و قدرت بالایی ندارند.
  • فقط در مکان‌هایی که منبع تأمین آب وجود داشته باشد، قابل استفاده هستند.
  • پایین بودن نرخ خروجی آب در پمپ آب بدون برق.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آچاره به بررسی روش‌های افزایش فشار آب بدون برق پرداختیم تا شما هنگام مواجهه با کاهش فشار آب ساختمان، قادر به رفع این مشکل در زمانی کوتاه باشید. البته شما می‌توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما درمیان بگذارید تا پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان از کارشناسان آچاره دریافت نمایید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نصب و تعمیر پمپ آب

درخواست تعمیر و عیب یابی انواع پمپ آب!

 

کلیک کنید