محلول نشتی گیر لوله آب و نوار رفع نشتی لوله

لوله کشی و تاسیساتترکیدگی لوله

شبکه لوله کشی آب، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ساختمان به شمار می‌رود. از آن جایی که ایجاد هرگونه نقص و مشکل در این شبکه آبرسانی در نهایت باعث بروز مشکل‌های متعددی می‌شود، بهتر است با روش‌های مناسب برای جلوگیری از نشتی آب در این شبکه‌ها آشنا شوید که در نهایت آمادگی بروز هرگونه مشکلی را در این شبکه داشته باشید. گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که برطرف ساختن نشتی لوله ولو به‌صورت اقدامی موقتی ضرورت می‌یابد.  یک روش این است که با استفاده از محلول نشتی گیر و نوار رفع نشتی این مشکل را برطرف کنید. اگر لوله دچار خوردگی و پوسیدگی شدید شده باشد حتماً باید نسبت به بریدن و تعویض لوله مورد نظر اقدام نمود. با توجه به مواردی که اشاره شد، اگر شما نیز به شناخت روش‌هایی برای رفع نشتی لوله اهمیت می‌دهید، تا انتهای این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید.

محلول نشتی گیر، گزینه مناسب برای کاهش نشتی لوله‌ها

محلول نشتی گیر، محلول شیری رنگ نانو پلیمری است که فارغ از علت نشتی لوله به‌منظور رفع نشتی‌های ریز سیستم در مسیر بسته قابل استفاده می‌باشد. به لطف وجود این محصول، نیازی به پیدا کردن محل نشتی و تخریب و بازسازی محل نشتی نبوده، و تنها با تزریق این محلول به سیکل بسته و در زمان حداکثر ۲۴ ساعت می‌توان تمام نشتی‌های سیستم را از بین برد.

نحوه کارکرد این محصول بدین گونه است که محلول مورد نظر، در زمان تزریق به آب و حل شدن در آن (محلول حلال در آب می‌باشد)، فعال شده و همزمان با چرخش در کل سیستم، در هر نقطه‌ای که آب در حال نشت از سیستم یا لوله باشد، در زمان برخورد سایشی با هوا، سفت و سخت شده و در نتیجه باعث رفع نشتی می‌گردد.

لازم به ذکر است که این محلول به نحوی طراحی شده است که به هیچ عنوان باعث صدمه به قطعات مکانیکی سیستم و یا انسداد مسیر چرخش آب نمی‌گردد. به همین خاطر، این محصول برای گرفتن نشتی‌های ریز سیستم طراحی شده است. علاوه بر این، این محلول باعث عملکرد بهتر قطعات مکانیکی از جمله پمپ سیرکولاسیون نیز می‌گردد.

 نشتی لوله

ویژگی‌های مهم محلول نشتی گیر لوله

همانطور که اشاره شد، محلول نشتی گیر لوله، گزینه مناسبی برای از بین بردن و جلوگیری از نشتی شبکه لوله کشی آب در مکان‌های مختلف است. بر این اساس لازم است که بدانید، این محلول به نحوی ساخته شده است که آسیبی به لوله و شبکه لوله کشی ساختمانی شما وارد نشود. بر این اساس، در ادامه به بررسی بیشتر ویژگی‌های این محلول میپردازیم.

  • رفع ۱۰۰ درصدی هر نوع نشتی آب از سیستم بسته
  • جلوگیری از نشتی آتی در مدار گرمایش (شوفاژ) به‌مدت ۳ ماه
  • رفع دائم نشتی و عدم نیاز به شارژ مجدد
  • توقف خوردگی ناشی از ورود اکسیژن به مدار گرمایش (شوفاژ)
  • استفاده آسان
  • قابلیت تزریق به مدار گرمایش حین کارکرد و بدون نیاز به تخلیه مدار گرمایش
  • مجهز به اتصالات متنوع (برای تزریق از محل دلخواه)
  • تزریق به مدار گرمایش در ۲۰ ثانیه
  • بدون نیاز به تخلیه پس از تزریق به مدار
  • کاهش ۱۰۰ درصدی هزینه تعمیر و یافتن نشتی در سیستم

بیشتر بخوانید : لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار؟

نوار رفع نشتی لوله؛ راهی مطمئن برای محافظت از لوله‌ها

از آنجا که بعد از هر نشتی، تعویض و تعمیر لوله‌ها زمان و هزینه بر است، سعی کنید به‌وسیله نوار رفع نشتی و به آسانی این مشکل را از بین ببرید. لازم به ذکر است، این نوارهای رفع نشتی لوله با جنس‌های مختلفی مانند خمیر اپوکسی، چسب نشتی گیر لوله، نوارهای آب بندی فایبرگلاس و نوار چسب‌های تعمیر و نشتی گیری طراحی و به بازار عرضه شده‌اند. برای کارایی بیشتر این نوارهای نشتی لوله، بهتر است در ابتدا، جنس لوله کشی ساختمان خود را بشناسید و در نهایت نوار چسبی متناسب با آن انتخاب کنید که در نهایت از نشتی لوله‌کشی‌های ساختمانی جلوگیر کند.

نحوه استفاده از نوار چسب‌ها برای جلوگیری از نشتی لوله‌ها

برای اینکه نوار چسب هایی که انتخاب کردید، بیشترین کارایی را داشته باشد، بهتر است که در ابتدا بخوبی نحوه استفاده از آنها را بیاموزید. توجه داشته باشید، برخی از قسمت‌های لوله ممکن است، حساس باشد و قرار دادن نوار چسب‌ها، عملکرد عکس داشته باشد و باعث آسیب‌های بعدی به سیستم لوله کشی ساختمانی شود. بر این اساس در ادامه به توضیح نحوه صحیح استفاده از این چسب‌ها می‌پردازیم.


سرویس پیشنهادی آچاره : تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه


  • محل نشتی لوله را پیدا کرده و کنتور آب را قطع کنید.
  • اگر امکان قطع کلی جریان آب در ناحیه آسیب‌دیدگی لوله وجود ندارد، سعی کنید فشار سیال را تا حد امکان کم کنید. برای این انجام کار می‌توانید سوراخ ایجاد شده را با جسمی پر نمایید.
  • ناحیه آسیب دیده لوله را با کمک فرچه سیمی یا کاغذ سمباده زنگ زدایی و سنباده کاری کنید.
  • خمیر اپوکسی را باز کرده و آن را مخلوط کنید تا خمیر خاکستری رنگی به‌دست بیاید.
  • خمیر آماده شده را بر روی محل نشتی قرار داده و آن را در داخل حفره یا محل نشتی فشار دهید.
  • چسب نشتی گیر یا همان بانداژ فایبرگلاس را باز کرده و آن را به‌مدت 10 الی 15 ثانیه در داخل آب با دمای متعادل قرار دهید و سپس خارج کرده و آن را فشار دهید.
  • نواری که خریداری کردید را به دقت و با فاصله گسترش 50 میلی‌متری از محل نشتی به دور لوله صدمه دیده بپیچانید.
  • توجه کنید که در تمام مدت پیچیدن نوار به دور لوله، نوار باید به محکمی کشیده شود.

 نشتی لوله

 راهکارهای عملی جلوگیری از نشتی لوله‌ها

لوله‌هایی که برای طراحی سیستم لوله کشی ساختمان استفاده می‌کنید، ممکن است به هر دلیلی بعد از مدتی کارایی اولیه خود را از دست دهد و دچار نشتی در قسمت‌های مختلف شود. از طرفی وارد شدن ضربه و فشار ناگهانی به لوله، یخ‌زدگی لوله به‌دلیل عدم عایق کاری، دمای بیش از حد تحمل لوله و از بین رفتن چسب لوله دلایلی است که نشتی درون لوله‌ها را تشدید می‌کند. (جلوگیری از یخ زدن لوله های آب ساختمان)

بیشتر بخوانید : روش نشت یابی و رفع نشتی لوله گاز

در این مقاله به راه‌هایی برای جلوگیری از نشتی لوله‌ها مانند استفاده از محلول نشتی گیر و نوار رفع نشتی لولمه پرداختیم. شما با استفاده از ابزارهایی مانند، محلول نشتی گیر لوله و نوار رفع نشتی، می‌توانید از خروج آب سیستم لوله کشی در قسمت‌های مختلف ساختمان جلوگیری کنید.

برای تشخیص ترکیدگی لوله از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا