آموزش اتصال دوربین مدار بسته به گوشی های اندروید و آیفون

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

دوربین­‌های مداربسته عاملی مهم برای حفظ امنیت در فضاهای گوناگون هستند. چک کردن این دوربین­‌ها زمانی که حسابی درگیر مشغله کاری هستید، کار دشواری است. اما نه تا زمانی که دوربین مداربسته خود را به تلفن همراهتان وصل کنید. این یک امکان جدید و کاربردی است که به کاربران کمک می‌­کند تا در هر شرایطی که هستند به راحتی دوربین‌ها را چک کنند و از امنیت مکان مدنظرشان مطمئن شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا با نحوه اتصال دوربین مدار بسته به موبایل اندروید و آیفون آشنا شوید.

دلایل اتصال دوربین مدار بسته به موبایل  

بسیاری از افراد در هنگام نصب دوربین مداربسته آن را به مانیتور وصل می­‌کنند. چک کردن تصاویر ضبط شده از این مانیتور برای آنها کفایت می­‌کند. تا به حال برای شما پیش آمده که به سفر کاری بروید اما دائما به فکر دفتر کارتان باشید؟ یک روز مرخصی در خانه بمانید اما بخواهید اوضاع شرکت را هم بررسی کنید؟ این امکان به شما کمک می­‌کند تا بتوانید به راحتی و از راه دور دوربین­‌های خود را کنترل کنید و تنظیمات لازم را بر روی آنها اعمال نمایید. شما می­‌توانید بی آنکه در محل کار خود حضور داشته باشید بر آن نظارت کنید و جلوی بسیاری از سرقت‌ها را بگیرید. می‌­توانید برای اتاق نوزاد خود نیز از این قابلیت استفاده کنید. دیگر زمانی که در آشپزخانه و یا هرجای دیگر که باشید نگران این نخواهید بود که فرزند شما چه کاری انجام می­‌کند و خطری وی را تهدید می­‌کند و یا خیر، کافی است تلفن همراه خود را باز کنید و وضعیت وی را مشاهده کنید. ناگفته نماند که علاوه بر تلفن همراه می‌­توانید این اتصال را برای تبلت نیز انجام دهید.

 اتصال دوربین مدار بسته به موبایل اندروید و آیفون

نحوه اتصال دوربین مدار بسته به موبایل  

برای آنکه بتوانید دوربین مداربسته را به هر یک از موبایل­‌های اندروید و آیفون وصل کنید باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. این مراحل عبارتند از:

نکته مهم: تمامی مراحلی که در ادامه ذکر می­‌شوند را به ترتیب و با دقت کامل انجام دهید.

مرحله اول: در اولین مرحله شما باید DVR را به نمایشگر خود وصل کنید. این اتصال به کمک کابل HDMI و VGA امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که کابل به کارگرفته شده باید سالم باشد و به صورت صحیح وصل شود.

بیشتر بخوانید : اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

مرحله دوم: بعد از اتصال DVR باید به سراغ تنظیمات آن بروید. به این منظور ابتدا وارد بخش setting شده و گزینه network را انتخاب کنید. حال باید به دنبال گزینه Automatically Obtain an IP Address  را پیدا کنید و آن را غیر فعال نمایید. بعد از غیر فعال کردن این بخش حال باید در قسمت STATIC IP اطلاعات خواسته شده را وارد کنید که عبارتند از:

  • کد 192.168.1 را در بخش IP address وارد کنید.
  • برای بخش Subnet mask کد 255.255.255.000 را اضافه کنید.
  • کد 192.168.1.1 را هم در بخش Gateway وارد نمایید.
  • حال در آخر باید عدد 80 را برای بخش HTTP PORT وارد کنید.

حال که قسمت­های خواسته شده را پر کردید، وقت آن است که DVR را یکبار روشن و خاموش کنید.

مرحله سوم: در این مرحله باید به سراغ تنظیمات روتر بروید. نمایشگر یا مانیتور خود را روشن کنید و آن را به LAN یا وا­ی­فای وصل کنید. مرورگر خود را باز کرده و عدد 192.168.1.1 را وارد کنید. می‌­توانید به جای آن عدد 192.168.0.1  را هم وارد کنید و سرچ نمایید. دفترچه راهنما روتر را بردارید و نام کاربری و رمز عبور درج شده روی آن را در سیستم و در بخش­‌های خواسته شده اضافه کنید. در بخش PORT FORWARDING گزینه Add New را انتخاب کنید و سپس تمامی اطلاعات خواسته شده را به صورت دقیق و بدون اشتباه وارد نمایید. در مقابل قسمت پورت­‌ها عدد 80 بزنید. برای IP Address نیز عدد 192.168.1.7 را بزنید. حال تمامی اطلاعات وارد شده را ذخیره کنید و بعد از آن روتر وای­فای را یکبار روشن و خاموش کنید.

مرحله چهارم: آخرین مرحله اتصال دوربین مداربسته به موبایل اندروید و آیفون است که باید آن را پشت سر بگذارید. در این مرحله باید اتصالات DVR به اینترنت را مورد بررسی قرار دهید و تنظیمات لازمه را انجام دهید. باید کابل شبکه را به  DVR متصل کنید و سپس در مرورگر کامپیوتر کد 192.168.1.7.80 را وارد نمایید و از روی دفترچه راهنما نام کاربردی و رمز عبور را هم اضافه کنید. حال می‌­توانید تصاویر ضبط شده را به راحتی روی مانیتور مشاهده کنید. احتمالا با خود می­‌گویید که ما قصد اتصال دوربین مدار بسته به موبایل اندروید و آیفون را داریم نه نمایشگر کامیپوتر، عجله نکنید. شما به یک اپ نیاز دارید تا بتوانید تصاویر ضبط شده روی نمایشگر را به گوشی خود منتقل کنید و از راه دور آن را کنترل کنید.

برای نصب دوربین مداربسته از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

بیشتر بخوانید : کنترل کولر گازی با موبایل از راه دور

 اتصال دوربین مدار بسته به موبایل اندروید و آیفون

اپلیکیشن­‌های مورد نیاز برای اتصال دوربین مدار بسته به موبایل 

نرم افزارهای گوناگونی وجود دارد که بسته به انتخاب خود می­‌توانید یکی از آنها را دانلود و نصب کنید. توجه کنید اگر گوشی شما اندروید است از نسخه اندروید استفاده کنید و در صورتی که تلفن همراه شما آیفون است نسخه IOS آن را دانلود کنید. این برنامه‌­ها عبارتند از:

  • CCT Viewer
  • mCam View
  • iCam Viewer
  • Ever focus
  • و…

توجه کنید که آخرین نسخه بروز شده این نرم افزارها را داشته باشید.

نصب اپلیکیشن و اتصال دوربین مداربسته به گوشی

نرم افزارهای دانلود شده را نصب کنید و سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. توجه کنید که در قسمت NETWORK عبارت WIFI را اضافه کنید. در گزینه دیگری که پیش رو دارید از شما IP&PORT  خواسته می­شود که باید وارد کنید، نیاز است که در این گزینه کد 192.168.1.7:80  اضافه کنید. بعد از تکمیل کردن اطلاعات خواسته شده گزینه تایید و اینتر و یا LOG IN را انتخاب کنید. حال شما قارد به تماشای ویدیو ضبط شما توسط گوشی همراه خود در هر مکان و زمانی خواهید شد.

بیشتر بخوانید : راهنمای تنظیمات دوربین مداربسته

نکات مهم پایانی

برای انجام این اتصال، باید به یک سری نکات توجه کنید، مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  1. برای انجام این اتصال از مرورگر Internet Explorer استفاده کنید.
  2. اگر از چند سیستم استفاده می­کنید، تنظمیات آنها را باید به صورت جداگانه انجام دهید.
  3. اینترنت پر سرعت داشته باشید چرا که اگر اینترنتی ضعیف باشد نمی‌­توانید تصاویر را دریافت کنید.
  4. رمز عبور و نام کاربردی که در دفترچه وجود دارد را عوض کنید تا امنیت بالایی داشته باشد و از هک ندشن آن مطمئن شوید.
  5. از رمزهای سخت و ترکیبی اعداد با حروف استفاده کنید.
  6. البته توجه کنید شیوه اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر و… نیز با توجه به مدل دوربین، آنالوگ و تحت شبکه بودن آن و … با یکدیگر متفاوت است.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا