حل مشکل ایجاد نقطه سفید روی صفحه گوشی بر اثر ضربه

لوازم دیجیتالموبایل

نقطه سفید روی صفحه گوشی، بستگی به عوامل مختلفی دارد و چند دلیل برای به‌وجود آمدن آن‌ وجود دارد. اگر مشکل فقط یک پیکسل سفید ایجاد شده باشد، با یک بررسی نرم افزاری می‌توان آن را برطرف کرد. اگر هم گرد و غبار زیر اسکرین جمع شده باشد، باید اسکرین را در بیاورید تا خوب تمیزش کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید راه‌های رفع نقطه سفید را بدانید، در مقاله‌ی «حل مشکل نقطه سفید روی صفحه گوشی بر اثر ضربه» همراه ما باشید.

نقاط سفید روی صفحه گوشی چیستند؟

پیش از آن که اقدام به رفع نقاط سفید روی گوشی کنید، باید بدانید که مشکل از کجا آب می‌خورد و چه چیزی باعث بروز این مشکل شده است. ممکن است چند پیکسل روی نمایشگر ایجاد شده باشد یا چیزی پشت اسکرین موبایلتان گیر افتاده باشد. پس ابنپتدا به دنبال ریشه مشکل باشید.

نقطه سفید روی صفحه گوشی بر اثر ضربه

دلیل ایجاد نقاط سفید

نقاط سفید روی گوشی، یعنی یک پیکسل سوخته یا هات پیکسل ایجاد شده است. نقطه سفید روی صفحه گوشی یا فشار به نمایشگر، هات پیکسل نام دارد. این مشکل می‌توانید بر اثر ضربه خوردن گوشی، یا نفوذ آب به داخل آن رخ دهد. هات پیکسل در تمام نمایشگرها، چه موبایل، چه تبلت و چه کامپیوتر و تلویزیون ممکن است ایجاد شود و باید ببینید در کجای گوشی قرار گرفته تا بتوانید مشکل را حل کنید.

خوشبختانه، تشخیص این که چه چیزی نقاط سفید را ایجاد کرده کار سختی نیست. فقط کافی است که چند مورد را بررسی کنید تا به جواب برسید. 

آیا آن نقطه روی گوشی‌تان همیشه سفید است؟

اولین چیزی که باید چک کنید این است که آیا آن نقطه همیشه سفید است یا نه. بهتر است موبایل را کامل خاموش کنید تا بهتر بتوانید صفحه نمایشگر را بررسی کنید. 

آیا نقاط سفید با خاموش بودن گوشی، همچنان پابرجا هستند؟

اگر این طور است، متوجه می‌شوید که این نقطه، موردی خارجی است که به زیر نمایشگر راه پیدا کرده است. این مشکل چند دلیل می‌تواند داشته باشد. گاهی وقت‌ها هنگام چسباندن گلس روی صفحه نمایشگر، حباب روی صفحه ایجاد می‌شود که به رنگ سفید دیه می‌شود. اگر حبابی آن‌جا نمی‌بینید، احتمالا ذرات گرد و غبار آن‌جا اسیر شده است.

آیا نقطه سفید روی صفحه گوشی فقط هنگام روشن بودن ایجاد می‌شود؟

یکی دیگر از مشکلات، زمانی است که نقطه سفید روی صفحه گوشی فقط زمانی است که گوشی روشن است و در اپ‌های مختلف، بازی‌ها و عکس‌ها دیده می‌شود. نقطه ایجاد شده، به جز سفید ممکن است به رنگ قرمز، سبز یا آبی هم باشد. این مشکل می‌تواند به نرم‌افزار گوشی برگردد. اگر بتوانید مشکل را رفع کنید، دیگر نیازی به تعویض اسکرین نیست.

برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

white dots on the screen

چطور می‌توان نقاط سفید روی صفحه گوشی را پاک کرد؟

حال که فهمیدید چند نوع مشکل ممکن است برای اسکرین ایجاد شده باشد، راحت‌تر می‌توان مشکل را رفع کرد. روشی تعمیری که برای حل مشکلات می‌توان پی گرفت، با هم فرق می‌کنند. 

مطلب پیشنهادی:تشخیص نوع و رزولوشن صفحه نمایش گوشی

1. برطرف کردن ذرات و حباب

اگر صفحه حباب گرفته یا چیزی به آن چسبیده، گلس محافظ را از روی صفحه بردارید. بعضی از مدل‌های گلس را می‌توان مجددا چسباند، اما برخی دیگر را باید دور بیندازید و بعد از رفع مشکل، گلس جدیدی نصب کنید. پس از جدا کردن گلس، با کمک یک دستمال نخی و کاملا تمیز، کل سطح اسکرین را تمیز کنید. اگر برایتان سخت است که خودتان گلس را جدا و صفحه را پاک کنید، می‌توانید موبایل را به مراکز خدمات موبایل ببرید و بخواهید این کار را برایتان انجام دهند.

نقطه سفید روی صفحه گوشی بر اثر ضربه

2. برطرف کردن مشکل پیکسل‌ها (۳ روش)

اگر مطمئن شدید مشکل از چسبیدن ذره‌ای به صفحه گوشی نیست و ایراد از پیکس‌ل‌های ظاهر شده است، حال باید پیکسل‌ها را بررسی کنید. پیکسل سوخته یا فقط گیر کرده؟ از رنگ پیکسل می‌توانید این مورد را تشخیص دهید. پیکسل سوخته، تیره می‌ماند. پیکسل‌های سوخته روش تعمیر خاصی ندارند اما پیکسلی که گیر کرده باشد را می‌توان رفع کرد. 

  1. اول یک بررسی نرم‌افزاری ترتیب دهید. خیلی  وقت‌ها دلیل گیر کردن پیکسل، مشکلات نرم افزاری است. اگر به اپ استور گوشی رجوع کنید، احتمالا چیزی پیدا خواهید کرد که بتوانید با کمک آن مشکل پیکسل‌های گیر کرده را رفع کنید. اپ‌های زیادی برای این منظور بوجود آمده اند. این اپ‌ها، به پیکسل گیر کرده، سیگنال‌هایی می‌فرستند و بدین ترتیب، پیکسل تغییر رنگ می‌دهد و به رنگ اسکرین درمی‌آید. 
  2. اگر مشکل نرم افزاری نباشد، باید تعمیرکار گوشی را باز کند تا تعمیرات لازم صورت بگیرد، اما تضمینی در این که مشکل برطرف شود، وجود ندارد. پروسه این کار بدین صورت است که اسکرین باز شود، پیکسل مربوطه شناسایی شود، و با جسمی نرم، مانند پاک‌کن، برطرف شود. بهتر است این کار را خودتان انجام ندهید. اگر با قطعات درونی موبایل آشنایی نداشته باشید، ممکن است صدمات بیشتری به آن وارد کنید. 
  3. وقتی روش‌های قبل جواب ندادند، می‌توانید اسکرین را تعویض کنید. با این کار، مشکل به کلی رفع می‌شود. تعویض اسکرین از آن‌جایی که هزینه زیادی دارد، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند این کار را انجام ندهند و گوشی را در همان وضع رها کنند.
برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نقاط سفید

جمع بندی

در این مقاله، علل پدیدار شدن نقاط روی صفحه گوشی، و راه‌های رفع آن‌ها را بررسی کردیم. اگر چنین مشکلی برایتان پیش آمد، بهتر است بعد از یک بررسی اولیه، گوشی را به مراکز تعمیراتی ببرید تا مشکل به شکل اصولی ریشه‌یابی و حل شود. اگر تمایل داشتید که متخصص به خانه یا محل کارتان مراجعه کند و گوشی را تعمیر کند، می‌توانید روی تیم آچاره حساب کنید. تنها کافیست که وارد وبسایت آچاره شوید و سفارش خود را برای تعمیر موبایل، ثبت کنید.

4.3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا