چرا نباید از وای فای عمومی استفاده کنیم؟

لوازم دیجیتالکامپیوتر و لپ تاپموبایل

ممکن است از خودتان بپرسید که چرا نباید از وای فای عمومی استفاده کنیم؟ اگر سازمان‌هایی مانند وزارت دادگستری ایالات متحده و اسنپ‌چت می‌توانند نقص‌های امنیتی داشته باشند و مورد حمله سایبری قرار بگیرند، چه چیزی می‌تواند جلوی حمله علیه شما را بگیرد؟ با رعایت چه نکاتی می‌توان احتمال بروز مشکل را به حداقل رساند و مانع دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی شد؟

هدف اصلی مجله آچاره در این متن بررسی علت‌های عدم استفاده از وای فای عمومی و مد نظر قرار دادن موارد مهم برای حفظ امنیت کاربران است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دلایل عدم استفاده از وای فای عمومی

اکثر مردم در برخی مواقع ممکن است از وای فای عمومی استفاده کنند که عدم اطلاع از موارد امنیتی ممکن است سبب به خطر افتادن اطلاعات شخصی آنها شود. مثلا اغلب افراد تنها هدفشان از وب گردی، سرگرمی بوده و فعالیت چندان مهمی را انجام نمی‌دهند. مخصوصا وقتی امکان استفاده از اینترنت رایگان ممکن می‌شود در این حالت تمایل افراد به استفاده از نت چندین برابر می‌گردد، در صورتی که از خطراتی که آنها را تهدید می‌کند بی خبر هستند. پس اطلاع از نکات مهم هنگام استفاده از وای فای عمومی بسیار مهم بوده و تا حدودی می‌تواند باعث حفظ امنیت کاربران شود.

نکات مهم هنگام استفاده از وای فای عمومی

امروزه دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران و سوء استفاده یکی از مشکلاتی اصلی است که تمام افراد را هنگام استفاده از وای فای عمومی تهدید می‌کند. پس همیشه باید به نکات مهم هنگام اتصال به وای فای عمومی توجه کنیم، در ادمه مطلب به بررسی دقیق اینکه چرا نباید از وای فای عمومی استفاده کنیم، خواهیم پرداخت.

چند دلیل برای عدم استفاده از وای فای عمومی

امروزه اکثر جرائم از طریق دنیای مجازی صورت می‌گیرد و عدم اطلاع کاربران از موارد امنیتی مهم‌ترین گزینه‌ای است که باعث مورد تهاجم قرار گرفتن آنها توسط هکرها می‌شود. اکثر افرادی که امروزه از وای فای عمومی استفاده می‌کنند هیچ گونه پاسخ کاملی برای سؤال “چرا نباید از وای فای عمومی استفاده کنیم” ندارند. پس می‌توانیم به این نتیجه برسیم که عدم اطلاع از خطرات احتمالی مهم‌ترین گزینه‌ای است که باعث به خطر افتادن کاربران در دنیای مجازی شده است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، حدود ۵۷ درصد از افراد در صورت نیاز ممکن است از وای فای عمومی استفاده نمایند بدون اینکه از خطرات احتمالی مطلع باشند. امروزه هدف هکر ها دسترسی به اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی کاربران است، که اکثر کلاهبرداری‌ها از طریق این اطلاعات عمومی انجام می‌شود. کارشناسان به همین خاطر است که همیشه توصیه می‌کنند، هنگام استفاده از وای فای عمومی به هیچ عنوان اقدام به انجام تراکنش های بانکی نکنید.

عدم استفاده از وای فای عمومی

کاربران هنگام استفاده از وای فای عمومی به صورت مستقیم به وب سرور متصل نمی‌شوند و این مورد هم سبب دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی کاربران می‌شود. مشکلات دیگری که استفاده از شبکه عمومی وای فای می‌تواند به دنبال داشته باشد امکان افزایش بدافزارها است. هکرها علاقه زیادی به آلوده کردن سیستم‌های کاربران دارند و احتمال آلوده کردن دستگاه هوشمند کاربران هنگام استفاده از وای فای عمومی افزایش می‌یابد.

free wifi

هنگام استفاده از وای فای عمومی باید به چه مواردی دقت کنیم؟

تمام نکات مهم در رابطه با یاسخ به سؤال ” چرا نباید از وای فای عمومی استفاده کنیم” در لیست زیر بیان شده است:

1- اتصال خودکار

در حالت کلی استفاده از شبکه وای فای عمومی راه ارتباطی امنی برای کاربران نیست. در واقع اتصال بدون اطلاع کاربران مهم‌ترین گزینه‌ای است که باعث می‌شود تا هکرها بدون آگاه شدن کاربران بتوانند به اطلاعات شخصی آنها دسترسی پیدا کنند. بهترین راه برای جلوگیری از چنین موردی، غیر فعال کردن اتصال خودکار گوشی به اینترنت است.

2- پرداخت های مالی

کاربران به هیچ عنوان نباید هنگام استفاده از شبکه‌های وای فای عمومی اقدام به پرداخت بانکی کنند، چون مهم‌ترین هدف هکرها دسترسی به اطلاعات حساب بانکی کاربران است. پس باید این مورد را به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان پرداخت های مالی را هنگام استفاده از وای فای عمومی انجام ندهید.


برای موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

3- رمز عبور

هنگام استفاده از وای فای عمومی نباید از وب سایت‌هایی که به نام کاربری یا رمز نیاز دارند بازدید کنید، چون احتمال اینکه این اطلاعات در اختیار هکر‌ها قرار بگیرد زیاد است و ممکن است از اطلاعات شخصی شما سو استفاده کنند.

وای فای عمومی

4- خرید هنگام استفاده از وای فای عمومی

تمام کسانی که از وای فای عمومی در طول روز استفاده می‌کنند به هیچ عنوان نباید اقدام به خرید اینترنتی کنند. چون تمام اطلاعات شخصی مانند کلمه عبور رمز و یا اطلاعات حساب بانکی می‌تواند در اختیار هکرها قرار بگیرد.

نباید از وای فای عمومی

مطالب پیشنهادی هنگام خیس شدن موبایل چکار کنیم؟

5- اتوماسیون اداری

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های وای فای عمومی برای افراد این است که می‌توانند در محیط کار برخی از امورات کاری را انجام دهند. توصیه کارشناسان این است که به هیچ عنوان از وای ‌فای عمومی که در محل کارتان است استفاده نکنید، چون استفاده کردن از ایمیل یا نرم افزارهای حسابداری خاص و یا برنامه‌های خاصی که به آنها نیاز دارید می‌تواند باعث دسترسی هکرها به اطلاعات خاص شده و احتمال نفوذ به سیستم اداری و یا اطلاعاتی از قبیل ایمیل و… را ممکن کند.

سرویس پیشنهادی خدمات تعمیرات موبایل در محل آچاره

6- آدرس وبسایت‌‌ها

بیشتر افرادی که از اینترنت عمومی استفاده می‌کنند، توجه خاصی به آدرس وبسایت ندارند و به این مورد دقت نمی‌کنند که آدرس‌های سایت با https و یا بدون https است. در واقع کاربران نباید به سایتهایی که آدرس آنها بدون https است مراجعه کنند.

7- جستجو های شخصی

هنگام استفاده کردن از اینترنت عمومی حتما باید توجه خاصی به وبگردی داشته باشید. همیشه باید این مورد را مد نظر قرار دهید که امکان دسترسی به لیست وب سایت‌هایی که در آنها مشغول به گشت و گذار هستید ممکن است در اختیار افرادی قرار بگیرد.

8- اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید

به هیچ عنوان نباید هنگام استفاده از وای فای عمومی اقدام به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کنید.

مطالب پیشنهادی استفاده از موبایل به عنوان کنترل تلویزیون

9- آپدیت بودن برنامه‌ها

نسخه نرم افزارهایی که استفاده می کنید بسیار مهم است چون همیشه برنامه‌های قدیمی دارای باگ‌هایی هستند و سطح امنیت کمتری را برای کاربران مهیاء می‌کنند. ولی نرم افزار‌های جدید اکثر مشکلات نسخه‌های قدیمی را نداشته و تا حدودی گزینه‌های مناسبی برای حفظ امنیت هستند.

پس همیشه توجه داشته باشید که تمام برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید بروز باشد تا احتمال بروز مشکل به حداقل برسد.

نباید از وای فای عمومی استفاده کنیم

10- استفاده از فیلتر شکن

مهم‌ترین گزینه‌ای که می‌تواند تا حدودی امنیت کاربران را هنگام استفاده از وای فای عمومی افزایش دهد استفاده از فیلتر شکن است. کارشناسان بر این باور هستند که vpn ها می‌توانند داده‌های کاربران را کد گذاری کرده و امکان خواندن اطلاعات شخصی آن‌ها را برای هکرها به حداقل برسانند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

سخن پایانی

تمام افراد ممکن است در طول هفته به محل‌های عمومی مختلف مانند کافی شاپ ها و رستوران‌ها مراجعه کنند که در اکثر این محل‌ها وجود وای فای عمومی رایگان از امکاناتی است که نظر مشتریان را برای سپری کردن زمان در آن محل، جذب می‌کند. در واقع امروزه وای فای عمومی یکی از موارد مورد علاقه افراد است که باعث می‌شود تا زمان گشت و گذار آنها در دنیای مجازی فوق‌العاده افزایش پیدا کرده و مورد هدف هکر ها قرار بگیرند.

نباید از وای فای عمومی

برخی از سازمان‌ها ممکن است ترفندهایی را برای جلوگیری از دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی کاربران پیاده کنند، ولی تدابیر جزئی اجرا شده توسط سازمان‌ها و یا شرکت‌های مختلف، به هیچ عنوان تضمین کننده امنیت کامل کاربران نیست. می‌توانیم به این نتیجه برسیم که عدم استفاده از وای فای عمومی بهترین راه حل برای جلوگیری از دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران است.

مطالب پیشنهادی گوگل لنز چیست و چگونه کار می‌کند؟

امیدواریم نکات مهمی که برای حفظ ایمنی کاربران در دنیای مجازی بیان شده بتواند تا حدودی امنیت شما را هنگام استفاده از وای فای عمومی حفظ کند. با مطالعه مقالات تکنولوژی اینترنت می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه ارتقا دهید. اگر پرسشی دارید می‌توانید در بخش نظرات درج کنید تا به شما پاسخ دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا