تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

عمر مفید یخچال خود را با این 8 روش بیشتر کنید

لوازم خانگییخچال و فریزر

تاثیر لوازم خانگی برقی بر زندگی امروز ما قابل چشم‌پوشی نیست. امروزه وظایف زیادی در خانه‌هایمان را، بر دوش لوازم خانگی گذاشته‌ایم و اگر این لوازم دچار مشکل یا اختلال شوند، روند زندگی ما هم مختل می‌شود؛ به همین دلیل از یک طرف نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی و از طرف دیگر تعمیرات آن‌ها بسیار پراهمیت است. اما همان‌طور که همیشه شنیده‌ایم، پیشگیری بهتر از درمان است؛ یخچال هم از این قاعده مستثنا نیست و قطعا نگهداری درست از یخچال، باعث افزایش عمر مفید یخچال خواهد شد.

برای جلوگیری از بروز هر مشکلی برای یخچال یا فریزر شما، بهتر است که راه‌های مراقبت از یخچال را بررسی کنیم. البته فراموش نکنید که عمر مفید یخچال سامسونگ، عمر مفید ساید سامسونگ و عمر مفید یخچال ساید ال جی، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و شما می‌توانید برای افزایش عمر همه یخچال‌ها از روش‌های یکسانی استفاده کنید.

1- تمیز کردن فضای داخلی یخچال

یکی از مهم‌ترین کارها برای افزایش عمر مفید یخچال ها، تمیز کردن به‌موقع آن‌هاست؛ هر هفته با یک دستمال خیس‌‌شده با آب ولرم، تمام خرده‌های مواد غذایی و مایعات سر‌ریز‌شده را از دیواره‌ها و قفسه‌ها تمیز کنید.

برای پاک‌شدن راحت‌تر می‌توانید این کار را با یک شوینده چند‌منظوره انجام دهید و تمام لکه‌ها و مواد چسبناک را از بین ببرید. از همان ماده شوینده می‌توانید برای تمیز‌ کردن درب‌ها و دستگیره‌ها هم استفاده کنید.

سرویس نصب و تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره‌ای یخچال
  • نشت‌یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ‌زدایی برفک

نصب و تعمیرات یخچال با تیم آچاره

سرویس نصب و تعمیر یخچال را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • شارژ گاز یخچال
  • سرویس دوره‌ای یخچال
  • نشت‌یابی مدار سرمایش یخچال
  • تعویض فیلترهای یخچال
  • یخ‌زدایی برفک

نصب و تعمیرات یخچال با تیم آچاره

2- برفک‌زدایی دستی

برفک‌زدایی یکی دیگر از مهم‌ترین عملیات‌ها برای نگهداری یخچال است. زمانی‌که ضخامت برفک دیواره‌های داخلی فریزر از یک سانتی‌متر بیشتر شود، مواد غذایی را از یخچال خارج کنید.

سپس ترموستات را خاموش یا دستگاه را از برق بکشید و بگذارید تا برفک یخچال آب شود. زمانی‌که برفک به‌طور کامل ذوب شد، دستگاه را دوباره روشن کنید و منتظر بمانید تا به دمای مناسب برسد و مواد غذایی را به داخل آن برگردانید.

عمر مفید یخچال

3- برفک‌زدایی اتوماتیک

اگر یخچال‌ شما سیستم برفک‌زدایی اتوماتیک دارد، فارغ از علت برفک زدن یخچال، شما نیاز به کار خاصی نخواهید داشت. هر 6 الی 8 ساعت، یخچال کویل‌ها را به‌آرامی‌ گرم می‌کند تا برفک‌های جمع‌شده را آب کند.

آب حاصل از ذوب آن‌ها، داخل یک سینی کم عمق در کف یخچال جمع می‌شود. با اینکه آب به‌آرامی‌ تبخیر می‌شود، باید هر از‌ گاهی سینی را تمیز کنید تا از بوی بد و رشد باکتری جلوگیری شود. از آب ولرم و مقدار کمی‌شوینده برای تمیز‌ کردن یخچال استفاده کنید.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

4- تمیز کردن کویل‌ها

کویل‌ها لوله‌هایی هستند که به‌صورت پیچ‌در‌پیچ پشت یخچال و فریزر شما قرار دارند. وظیفه اصلی این لوله‌ها این است که گرمای جذب شده از مواد غذایی داخل یخچال را به بیرون منتقل کنند. اگر این لوله‌ها کثیف شوند، گرد و خاک بگیرند یا با یخ زدن کویل یخچال مواجه شوید، عملیات انتقال گرما به‌خوبی انجام نمی‌شود و ممکن است حس کنید که یخچالتان سرما تولید نمی‌کند.

این مسئله شاید هم باعث افزایش مصرف برق یخچال شما شود. به هر حال کثیف ‌بودن کویل‌ها، یخچال را از حالت بهینه خارج می‌کند و سبب کاهش عمر مفید یخچال می‌شود. به همین دلیل باید سالی 2 بار آن‌ها را تمیز کنید. در تمیز کردن کویل یخچال دقت کنید. بهتر است برای این ‌که آسیبی به آن‌ها نرسد، از جاروبرقی یا یک برس تمیز استفاده کنید.

افزایش عمر مفید یخچال


5- یخچال خود را در دمای مناسب تنظیم کنید

اگر یخچالتان را به دمای پایین‌تر از مطلوب تنظیم کنید، می‌بینید که دستگاه شما سخت‌تر از حالت معمولی کار می‌کند تا این دمای پایین را حفظ کند.

عدم توجه به دمای مناسب یخچال باعث می‌شود تا یخچال شما بعد از مدت کوتاهی خراب شده و طول عمر یخچال کمتر شود. شما می‌توانید این مشکل را با تنظیم یخچال و فریزر در دمای گرم‌تر حل کنید و  عمر مفید یخچال را به‌خوبی افزایش دهید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

6- فریزر خود را پر نگه دارید

اگر در یخچال خود یک فریزر داشته باشید، بهترین کار این است که فریزر را در هر لحظه از زمان، پر از غذاهای یخ‌زده نگه دارید.

این باعث می‌شود تا فریزر شما درجه حرارت مطلوب را حفظ کند. هرچه هوای کمتری در فریزر شما باشد، فریزر کارایی بهتری خواهد داشت و به تعمیر کمتری در آینده نیاز پیدا می‌کنید. همین موضوع هم باعث افزایش عمر یخچال و عمر مفید موتور یخچال خواهد شد.

افزایش عمر یخچال


7- هرگز درب یخچال را باز نگذارید

وقتی که درب‌ یخچال یا فریزر را باز نگه می‌دارید، هوای گرم از آشپزخانه به درون آن و هوای سرد از طریق درب باز خارج می‌شود. در این حالت، کمپرسور باید هوای گرم را که حالا فضای یخچال را اشغال کرده است، خنک کند. اما مشکلات رایج درب یخچال از این روند جلوگیری خواهند کرد.

اگر این کار را اغلب به‌طور منظم انجام بدهید، این امر باعث می‌شود که کمپرسورهای شما بسیار سخت‌تر از حد معمول کار کنند و این باعث می‌شود که احتمال پرداخت هزینه تعمیرات در آینده برای شما افزایش پیدا کرده و عمر مفید یخچال به‌شدت کاهش پیدا کند.

عمر مفید یخچال ساید سامسونگ

8- غذای گرم را داخل یخچال نگذارید

همیشه بهترین کار این است که قبل از قرار دادن غذا در یخچال، آن را به اندازه کافی سرد کنید. هر بار که غذای گرم را در آن می‌گذارید، به هوای گرم بیشتری در یخچال اضافه می‌شود و باعث می‌شود که کار برای کمپرسور سخت‌تر شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

این کار زمان بیشتری را به کمپرسور یخچال تحمیل می‌کند و به دلیل کار سخت‌تر، استفاده از برق بیشتر شده و امکان خرابی یخچال را افزایش می‌دهد.

طول عمر مفید یخچال


شما با رعایت این نکات می‌توانید عمر مفید یخچال خود را بالا ببرید. اما اگر احیانا مشکلی برای آن پیش آمد، نگران نباشید! این روزها به‌راحتی می‌توانید لوازم خانگی خود را در محل خودتان تعمیر کنید؛ حتی بدون اینکه از منزل خارج شوید یا این‌که وقت زیادی برای پیدا کردن تعمیرکار مطمئن صرف کنید.
پس اگر یخچال فریزر شما با مشکلی مواجه شده است می‌توانید سرویس تعمیر یخچال فریزر آچاره را ثبت کنید و بقیه کار را به متخصصین آچاره بسپارید تا روند افزایش عمر یخچال به‌خوبی انجام شود.

برای ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان و ارتباط با متخصصین آچاره میتوانید از طریق سایت با اپلیکیشن اقدام به ثبت سفارش نمایید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید