تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

6 مشکل رایج درب یخچال

لوازم خانگییخچال و فریزر

درب یخچال نقش مهمی در ایجاد تعادل دما و به‌طور کلی صحیح کار کردن این دستگاه دارد، چرا که در صورت درست بسته نشدن درب، هوای سرد خارج و هوای گرم وارد یخچال شده و کارکرد صحیح آن را مختل می‌کند. اما در راستای رفع این نوع اختلالات، باید چه تدابیری را در نظر بگیریم؟ یکی از راهکارهایی که در این شرایط پیش روی شماست، رگلاژ درب یخچال است. از این رو قصد داریم در این مقاله از مجله‌ی آچاره شما را با مشکلات رایج درب یخچال و نحوه برطرف کردن آن‌ها آشنا کنیم. با ادامه این مطلب همراه باشید.

مشکلات رایج درب یخچال

بسیاری از افراد با مشکلات رایج مربوط به درب یخچال آشنایی نداشته و یا صرفا نسبت به برخی از این اختلالات آگاهی دارند، بنابراین در ادامه به معرفی این مشکلات و مرور نحوه‌ی تعمیر آن‌ها می‌پردازیم.

1. تمیز نبودن لاستیک درب یخچال

گاهی خرابی درب یخچال ممکن است به دلیل ساده‌ اما مهمی مانند کثیف بودن لاستیک دور آن به وجود آمده باشد. در این شرایط لاستیک به دلیل تمیز نبودن چسبندگی لازم خود را از دست می‌دهد و صحیح بسته نمی‌شود. برای حل این مشکل کافی است لاستیک دور درب را با دستمال‌های همه‌کاره یا مسواک و مواد شوینده تمیز کنید. پس از تمیز کردن درب را حتما با حوله خشک کنید. اگر لاستیک درب یخچال شما فرسوده شده باید به فکر تعویض آن باشید. راهنمای تعویض لاستیک درب یخچال می‌تواند به شما کمک کند.

2. خرابی لولای درب

دلیل رایج دیگر خرابی درب یخچال به لولای آن مربوط می‌شود که می‌تواند منجر به افتادگی درب شود که در ادامه به این مورد خواهیم پرداخت. معمولا استفاده‌ طولانی‌مدت از یخچال و سنگین شدن درب آن، باعث بروز این مشکل و شل شدن یا شکستن لولای آن می‌شوند. اگر علت بروز این مشکل سنگینی زیاد درب باشد، بهتر است در استفاده از آن دقت کرده و درب را بیش از حد سنگین نکنید. در صورتی که یک مشکل ساده سبب بسته نشدن درب شده است می‌توانید با استفاده از روغن آن را برطرف کنید اما اگر لولا شکسته باشد باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید چون تعمیر آن نیاز به شناخت انواع لولای درب یخچال دارد.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

رگلاژ درب یخچال

3. افتادگی درب یخچال

افتادگی درب یخچال معمولا به دلایل زیر رخ می‌دهد:

  • همان‌طور که در مورد قبل اشاره کردیم، شل شدن یا شکستگی لولا باعث افتادگی درب می‌شود که این مسئله هم معمولا به دلیل سنگین کردن بیش از حد درب است.
  • شکستگی واشر درب، دیگر دلیل افتادگی درب یخچال در نظر گرفته می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

جهت رفع این مشکل شما باید از تعمیرکاران مجرب یخچال کمک بگیرید. فراموش نکنید که کارشناسان مجرب آچاره، تنها به اندازه یک ثبت درخواست با شما فاصله دارند.

رگلاژ درب یخچال

4. وجود فرورفتگی و گودی

گاهی اوقات درب یخچال به دلیل جابه‌جایی و برخورد با دیوار دچار فرورفتگی می‌شود. در صورتی که قصد تعمیر فرورفتگی درب یخچال را دارید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید درب یخچال را جدا کرده و هرچه در فاصله‌ 5 سانتی‌متری درب وجود دارد را خارج کنید.
  • در این مرحله با استفاده از یک دم‌باریک فرورفتگی درب را صاف کنید.
  • بعد از صاف کردن فرورفتگی، از پلی ونیل کلراید و پلی پروپیلن مخلوطی درست کرده و آن را در لولای درب بریزید و صبر کنید تا خشک شود. با خشک شدن مخلوط لولای درب یخچال هم سفت می‌شود.
  • پس از خشک شدن مخلوط می‌توانید درب یخچال را سر جای خود برگردانید. این کار را با دقت انجام دهید و سعی کنید درب را در موقعیت صحیح خود جایگذاری شود.
برای تعمیر یخچال و فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

رگلاژ درب یخچال

5. تراز نبودن درب

تراز نبودن درب باعث خواهد شد تا وزن یخچال به‌ جای آن که بر روی پایه‌ها باشد، بر روی درب قرار گیرد. این مشکل معمولا به علت گذر زمان و یا حتی فرونشست زمین ایجاد می‌شود. برای رفع این مشکل ابتدا شما باید ابتدا قابل تنظیم بودن پایه‌های یخچالتان را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که پایه‌ها قابل تنظیم بودند، شما می‌توانید با تنظیم آن‌ها یخچال را تراز کنید، در غیر این صورت باید با استفاده از چوب یا مقوا تلاش کنید تا تراز نبودن یخچال برطرف شود.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی : معرفی بهترین یخچال‌های دوقلو 2022

6. پوسیده شدن درب

از دیگر مشکلات رایج درب یخچال می‌توان به پوسیدگی آن اشاره کرد. این اتفاق معمولا زمانی رخ خواهد داد که یخچال در محیط مرطوب و یا مستقیما در معرض آب قرار گرفته باشد. در صورتی که خودتان قصد رفع پوسیدگی درب را دارید، مراحل زیر را طی کنید:

هشدار: این نکته را مدنظر داشته باشید که قبل از هر گونه اقدامی باید یخچال را از برق بکشید.

  • قسمت‌های پوسیده درب را سمباده بزنید.
  • درب را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.
  • قسمت‌هایی که سمباده زده‌اید را بتونه کنید.
  • در نهایت و پس از خشک شدن بتونه، درب یخچال را رنگ کنید.

نکته: به دلیل حساسیت بالای این روند، توصیه می‌شود در صورتی که می‌توانید درب یخچال را عوض کنید.

همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، تنظیم بودن رگلاژ درب یخچال ارتباط مستقیمی با کارکرد صحیح یخچال دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که به مشکلات مربوط به درب یخچال توجه کرده و در صورت وجود مشکل در اسرع وقت نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید. در این مقاله از مجله‌ آچاره تلاش کردیم تا شما را با انواع مشکلات مربوط به درب یخچال آشنا کرده و اطلاعات لازم به منظور رگلاژ درب یخچال را در اختیار شما قرار دهیم. شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با کارشناسان کاربلد آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

ماهرترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان شما را دارند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید