آموزش سامبره در منزل به همراه انجام آمبره و بالیاژ

زیبایی و سلامترنگ مومو

یکی از مدل هایی که خانم ها برای ایام نوروز یا تابستان به سمت آن می روند،  روش های مختلفی مانند آمبره ، سامبره و بالیاژ است. این مدل موها برای موهای طبیعی نیز زیبا به نظر می رسند و معمولا کسانی که می خواهند مقدار کمتری از موهایشان را درگیر مواد دکلره کنند یا می خواهند این مواد به ریشه موهایشان برخورد نکند از آن ها استفاده می کنند. در این مقاله آچاره قصد دارد تا در مورد این مدل ها اطلاعاتی را توضیح دهد و به شما نکات کاملی در مورد هر مدل مو و نحوه انجام کار آن بدهد.

برای استفاده از خدمات زیبایی و آرایشگاه در محل توسط متخصصان زیبایی مجرب به سایت آچاره مراجعه کنید.


تکنیک آمبره چیست؟

حتما شما هم با افرادی آشنا شده اید که معمولا قسمت بالای موهایشان تیره است و هرچه به ساقه موها نزدیک می شوید، این رنگ بلوند تر می شود. بهتر است بدانید به این مدل مو آمبره می گویند و در آن قسمت پایینی موها کاملا دارای رنگ متفاوتی است. این روش معمولا به صورت تکه ای است و قسمت پایین مو با بالای مو کاملا متفاوت دیده می شود. برای انجام این کار ابتدا پایین ساقه مو در مواد دکلره قرار می گیرد و پس از روشن شدن و به پایه رسیدن آن می توانیم با استفاده از رنگساژ های گوناگون، به هر رنگی که می خواهیم دسترسی پیدا کنیم.

بهتر است بدانید منظور از رسیدن موها به پایه دکلره این است که موها به اندازه کافی سفید شوند و با بررسی متوجه شوید که در آن مرحله مو به سفیدی دلخواه رسیده و به آن آسیب نرسیده است. برای جلوگیری از آسیب باید بررسی کنید که موها حالت کشسانی به خود نگیرند یا قطع نشوند. معمولا افرادی که دارای موهای طبیعی هستند از این مدل برای موهایشان استفاده می کنند تا موها آسیب کمتری ببینند و همچنین چشم نوازی خاصی را برای بیننده ایجاد کنند.


روش انجام آمبره و سامبره و تکنیک بالیاژ برای موها


روش انجام آمبره و سامبره و بالیاژ برای موها

  1. در مرحله اول تصمیم بگیرید که رنگ موهایتان در چه حالتی باشد و به چه رنگی علاقه دارید.
  2. در حالت کلی باید بدانید محل آمبره تا خط چانه زیباست و بهتر است از آن نقطه بالاتر نرود.
  3. بایستی موهایتان را با استفاده از براشینگ، کاملا صاف کنید تا خط ها به صورت صاف و یکدست به وجود بیایند.
  4. برای قدم اول، موهایتان را خوب شانه بزنید و مطمئن شوید که هیچ گرهی در موهایتان وجود ندارد. این موضوع باعث می شود که دکلره به راحتی در موهایتان انجام شود و همچنین به حالت یکنواخت رنگ بگیرند.
  5. در مرحله چهارم لازم است برای دکلره موهایتان اقدام کنید.

  6.  در این مرحله اکسیدان را با پودر دکلره مخلوط کرده تا یک خمیر کرمی شکل به دست بیاید. هر میزانی که پودر استفاده می کنید، یک و نیم برابر اکسیدان شماره 9 به آن اضافه کنید و سپس آن را مخلوط کنید. به یاد داشته باشید از ماسک موهای مناسب برای تقویت آن در این دو روش و بالیاژ استفاده کنید.
  7. برای انجام دکلره می توانید، موهایتان را از وسط باز کرده و سپس از نقطه ای که می خواهید رنگ شوند را با کش های پلاستیکی تقسیم بندی کنید. این تقسیم بندی معمولا به 6 تا 8 تکه تقسیم می شود و این کار بستگی به حجم موهایتان دارد. به یاد داشته باشید بهتر است تنها با کش پلاستیکی انجام دهید. سپس یکی از کش ها را باز کرده و با شانه رنگ مو، شروع به رنگ موها کنید و مایع دکلره را بر روی آن بمالید. در این مدت موها را کاملا بررسی کنید و به مدت یک بار فرصت دارید تا مواد آن را پاک کرده، بررسی کنید و سپس مجددا شارژ کنید.
  8. پس از اتمام مدتی که دکلره بر روی موهایتان است آن را با یک شامپوی بدون سولفات بشویید و کاملا مطمئن شوید تمام دکلره از روی آن پاک می شود؛ در این مرحله از نرم کننده استفاده نکنید.
  9. پس از شستن دکلره می توانید از رنگساژ برای رسیدن به رنگ دلخواهتان استفاده کنید.

تکنیک سامبره و بالیاژ و آمبره چیست؟


تکنیک سامبره چیست؟

رنگ موی سامبره نسبت به روش دیگر بسیار جدید تر است و در واقع ترکیبی از آمبره و بالیاژ را در خود جای داده است. در سامبره تغییر رنگ مو ملایم تر انجام شده و شاهد تغییر رنگ ناگهانی موها نیستیم. در واقع در هنگام انجام این دو روش ، قبل از اینکه مواد را به موها آغشته کنند و آن را در فویل بپیچند، موها را کمی پوش داده و با این کار باعث می شوند تا دکلره به سمت بالای موها هم رفته و قسمت هایی از ساقه را درگیر کند. در روش آمبره تغییر رنگ ناگهانی به وجود می آید اما در سامبره این تغییر رنگ ملایم تر است و ناگهان از تیرگی به روشنی وارد نمی شویم در ادامه روش بالیاژ نیز شرح داده خواهد شد.


نکته هایی که باید در هنگام آمبره ، سامبره و بالیاژ به آن ها توجه کنیم

برای کسانی که از دکلره کل موهایشان دوری می کنند، بسیار مناسب است.

این دو روش از ترکیب سه رنگ یا گاهی بیشتر تشکیل می شود.

زیبایی این دو مدل و بالیاژ به ترکیب رنگ هایی است که در آن انجام می شود.

در ترکیب دو روش گفته شده می توانید، همزمان ترکیب چند رنگ را داشته باشید.


آمورش تکنیک های بالیاژ ، آمبره و سامبره


تکنیک بالیاژ چیست؟

بالیاژ در واقع تکنیکی است که در آن موها را به صورت آزادانه و با دست، بدون دخالت فویل رنگ می کنیم. این روش توسط آرایشگران فرانسوی در دهه 60 اختراع شد و پس از سی سال به کشورهای دیگر منتقل شد. دو روش گفته شده در بین روش هایی هستند که معمولا با آن ها نیاز کمتری به رنگ پیدا می کنید اما با این وجود در صورتی که ریشه موهایتان دارای رنگ باشد، لازم است برای تمدید و رنگ مجدد ریشه اقدام کنید.

گاهی ممکن است جهت رنگ در دو روش گفته شده برعکس شود و ریشه از روشنی به سمت تیرگی برود. برای مثال در بالیاژ ، آرایشگران بسیاری آن را انجام می دهند که در میان معروف ترین ها می توان به آقای منیر اشاره کرد. ایشان با داشتن اینستاگرامی حرفه ای، تمامی رنگ موهای خود را به نمایش می گذارند و شما می توانید از آن ها الهام بگیرید.


انواع گوناگون آمبره و سامبره و بالیاژ

اگر می خواهید مدل موی زیبایی برای خودتان ایجاد کنید، در قدم اول بهتر است به ترکیب رنگ ها با هم توجه کنید؛ معمولا در این دو روش با رنگ های فانتزی و سامبره لایت از ترکیبات رنگ های فانتزی و کاملا متضاد بر روی ساقه های مو استفاده می شود. اگر ترکیبات موها از پایه بلوند گرفته شوند و از تضاد کمتری تشکیل شده باشند، به سامبره لایت یا روشن معروف هستند.


انواع مختلف بالیاژ ، سامبره و آمبره


انواع مختلف آمبره

بالیاژ نیز مانند سایر رنگ موها از مدل های مختلفی تشکیل شده است. این مدل شامل موارد زیر می شود:

آمبره کلاسیک

در این مدل ریشه مو بسیار تیره تر از ساقه است و به مدل کلاسیک معروف شده است. همان طور که می دانید برای بالیاژ باید این روش را بدون فویل انجام دهید.

آمبره معکوس

در این روش ریشه موها روشن تر از ساقه است و می توانید ترکیبات بسیار زیبا و چشمگیری را با وجود آن ایجاد کنید.

آمبره فانتزی

در این روش تقسیم بندی خود را ایجاد کرده و سپس، بعد از انجام دکلره از رنگ های فانتزی برای موهایتان استفاده خواهید کرد.


سخن پایانی…

در این مقاله می توانید اطلاعات کافی در مورد سه روش آمبره ، سامبره و بالیاژ را به دست آورید.

دو روش گفته شده به این صورت است که در آن موهای از ریشه های تیره به سمت روشنی می روند و با استفاده از فویل انجام می شوند.

در روش بالیاژ ، این رنگ مو آزادانه انجام شده و بدون فویل است. شما می توانید برای این خدمات در منزل، از متخصصین آچاره کمک بگیرید.

4.8/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا