از کجا بفهمیم ضبط ماشین بلوتوث دارد؟ | آموزش نصب بلوتوث روی ضبط ماشین

خودروسیستم صوتی و پخش

امروزه با پیشرفت روزافزون فناوری، استفاده از ابزار مدرن می‌تواند تا حدود زیادی در افزایش کیفیت زندگی تأثیر داشته باشد. بلوتوث ضبط یکی از این فناوری‌های پرکاربرد است که طرفداران زیادی دارد و امکانات بسیاری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مقاله می‌آموزیم که از کجا بفهمیم ضبط ماشین بلوتوث دارد و چگونه آن را راه‌اندازی کنیم؟

اگر تابه‌حال به بلوتوث متصل نشده‌اید در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های تشخیص بلوتوث، مزایا و… را بررسی کنیم. در این مقاله سعی شده است انواع بلوتوث ماشین‌های ایرانی بررسی شود که آیا این قابلیت وجود دارد یا نه؟

یادآور می‌شویم که سرویس تعمیر خودرو در محل و همچنین مکانیک سیار ماشین در محل تهران از سرویس‌های پردرخواستی هستند که توسط تیم امدادرسانی سیار ارائه می‌شود. چنانچه برای رفع مشکل خودروی خود نیاز به نظر کارشناسی دارید، روی لینک مربوطه کلیک کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

نکات کلیدی

  • توجه داشته باشید هنگام نصب بلوتوث ضبط که کیت با هیچ پنجره یا آینه‌ای در ماشین تداخل نداشته باشد و مانع از تعویض دنده یا تنظیم صندلی نگردد.
  • ویژگی مثبت بلوتوث ضبط فناوری انتظار موسیقی است که در هنگام تماس ورودی یا برقراری تماس بلوتوث ضبط فعال می‌شود. موسیقی در حال پخش موقتاً متوقف و پس از پایان تماس مجدداً و به‌طور خودکار ادامه می‌یابد.

بلوتوث ضبط ماشین

تقریباً تمام خودروهای امروزی دارای سیستم‌های صوتی با قابلیت اتصال بلوتوث هستند. این فناوری در حدود سال 2000 معرفی و بین 5 تا 10 سال بعد توانست محبوبیت زیادی کسب کند.

بلوتوث کاربردی بسیار ایمن دارد و با استفاده از آن می‌توانید آهنگ‌های موردعلاقه موجود در لیست پخش موبایل را در ماشین پخش کنید و یا تماس‌های خود را حین رانندگی برقرار کنید.

در برخی موارد ممکن است ندانید که آیا اتومبیل شما قابلیت اتصال به بلوتوث را دارد یا خیر و شاید بپرسید از کجا بفهمیم ضبط ماشین بلوتوث دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

از کجا بفهمیم ضبط ماشین بلوتوث دارد

از کجا بفهمیم ضبط ماشین بلوتوث دارد؟

برای اطلاع از قابلیت بلوتوث ضبط ماشین، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • بلوتوث موبایل خود را روشن کرده و ماشین خود را جستجو کنید.

مهم‌ترین ابزاری که برای تشخیص بلوتوث خودرو به آن نیاز خواهید داشت، موبایلی با قابلیت اتصال به بلوتوث است. بلوتوث موبایل را روشن کرده و به دنبال دستگاهی که احتمال می‌دهید نام خودروی شما باشد بگردید. معمولاً خودروهایی که پس از سال 2000 تولید شده‌اند، احتمال وجود بلوتوث ضبط در آن‌ها وجود دارد.

در برخی از ضبط‌ها دکمه‌ای وجود دارد که نماد تلفن یا هدست را نمایش می‌دهد، ضبط ماشین را بررسی کرده و اگر چنین کلیدی را مشاهده کردید، آن را فشار دهید تا با موبایل شما جفت شود.بلوتوث ضبط ماشین

  • می‌توانید بازدید بصری را امتحان کنید. معمولاً بسیاری از اتومبیل‌ها نماد بلوتوث را در داشبورد یا اطراف آن درج می‌کنند.
  • با نمایندگی برند خودرو تماس بگیرید. می‌توانید با نمایندگی برند ارائه‌دهنده خودروی خود تماس گرفته و با ارائه مدل و اطلاعات خودرو، از وجود بلوتوث در سیستم صوتی مطلع شوید.

بیشتر بخوانید : تعمیر جعبه فرمان هیدرولیک پراید

نصب بلوتوث برای ضبط ماشین

اگر مراحل بالا را بررسی کردید و متوجه شدید که خودروی شما قابلیت اتصال به بلوتوث ضبط را ندارد، بهتر است سریعاً نسبت به نصب بلوتوث اقدام کنید. برای این کار کیت‌هایی وجود دارد که با خریداری و نصب آن می‌توانید از قابلیت بلوتوث بهره‌مند شوید.

قیمت این کیت‌ها بسته به نوع و برند می‌تواند متفاوت باشد و برای نصب آن‌ها می‌توانید به متخصص خودرو مراجعه کرده و یا در صورت مهارت کافی، خودتان اقدام کنید، اما درصورتی‌که در این زمینه تجربه‌ای ندارید، بهتر است برای جلوگیری از مشکل به متخصص مراجعه کنید.

هنگام نصب بلوتوث ضبط حتماً توجه داشته باشید که کیت با هیچ پنجره یا آینه‌ای در ماشین تداخل نداشته و یا مانع از تعویض دنده یا تنظیم صندلی نشود.نصب بلوتوث برای ضبط

نصب بلوتوث ضبط هزینه‌ای نسبتاً مقرون‌به‌صرفه دارد و نصب آن نیز می‌تواند رایگان یا مطابق با نرخ استاندارد باشد. نصب بلوتوث بین 30 دقیقه تا 1 ساعت زمان می‌برد و معمولاً در مکانی که بلوتوث را خریداری می‌کنید، انجام می‌شود.

در برخی از فروشگاه‌ها برای کیت یا نصب تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌شود که می‌تواند در کاهش هزینه‌ها تأثیر داشته باشد.

مزایای بلوتوث در خودرو

بلوتوث ضبط ماشین می‌تواند مزایای زیادی را برای افراد ایجاد کند که در ادامه می‌توانید برخی از این موارد را مشاهده کنید.

  • امروزه استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، در بسیاری از کشورها و ایالت‌ها غیرقانونی است، ازاین‌رو استفاده از بلوتوث برای ضبط ماشین می‌تواند گزینه‌ای معقول و ایمن باشد.
  • رانندگی بدون استفاده از تلفن همراه برای تماس و غیره می‌تواند تأثیر بسزایی در رعایت قوانین و کاهش حواس پرتی حین رانندگی داشته باشد.
  • بلوتوث با قابلیت‌هایی که ایجاد می‌کند می‌تواند عملکرد خودروی شما را افزایش داده و سبکی مدرن در آن ایجاد می‌کند.
  • بلوتوث ضبط می‌تواند به‌عنوان یک ویژگی مثبت، هنگام فروش خودرو به شما کمک کنید.
  • با این قابلیت در سیستم صوتی ماشین می‌توانید به آهنگ‌های موردعلاقه خود که در گوشی موبایل ذخیره کرده‌اید گوش دهید که این ویژگی یکی از محبوب‌ترین مزایای بلوتوث خودرو محسوب می‌شود.
  • یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلوتوث ضبط، فناوری انتظار موسیقی است. این بدین معناست که هنگام تماس ورودی یا برقراری تماس، موسیقی در حال پخش موقتاً متوقف شده و پس از پایان تماس مجدداً و به‌طور خودکار ادامه می‌باید. این گزینه یکی از بهترین ویژگی‌های بلوتوث خودرو است و به واسطه آن مشکل حواس پرتی و کم و زیاد کردن صدای ضبط حین تماس را نخواهید داشت.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو!

برای اطلاعات بیشتر مقاله خطرات خرابی جعبه فرمان پراید را مطالعه کنید.

benefits of bluetooth car recording system

  • از دیگر جنبه‌های مفید بلوتوث ضبط ماشین می‌توان به فناوری بی‌سیم اشاره کرد که در آن دستگاه‌های دارای قابلیت بلوتوث می‌توانند بدون اتصال سیم به ضبط متصل شوند و فضای اضافی اشغال نمی‌کنند.
  • با استفاده از بلوتوث ماشین دیگر نیازی به بررسی سازگاری سخت‌افزاری موبایل با ضبط نیست، برای اتصال تنها لازم است بلوتوث موبایل خود را روشن کنید.

در بلاگ آچاره مطلب مفیدی در مورد آموزش گام به گام تست دینام خودرو وجود دارد.

ضبط فابریک ساینا بلوتوث دارد؟

مدل‌های مختلف ضبط ماشین ساینا بلوتوث ندارند. اگر ضبط ماشین شما بلوتوث ندارد، می‌توانید با هزینه‌ای کم بهترین دانگل بلوتوث را برای خودروی خود خریداری کنید. این دانگل مانند بلوتوث ماشین ساینا عمل می‌کند.

برای اتصال گوشی به ضبط ماشین ساینا با بلوتوث، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ضبط ماشین را روشن کنید.
  • دکمه سبز رنگی را که علامت گوشی تلفن روی آن دیده می‌شود، 2 تا 3 ثانیه فشار دهید.
  • وقتی علامت بلوتوث روی صفحه ضبط ظاهر شد، دکمه را رها کنید.
  • به سراغ گوشی خود بروید و بلوتوث را روشن کنید.
  • در لیست دستگاه‌های بلوتوثی گوشی خود، نام ضبط ماشین ساینا را پیدا کنید.
  • روی نام ضبط ماشین ضربه بزنید.
  • اگر از شما خواسته شد، کد اتصال را وارد کنید. رمز پیش‌فرض ضبط ماشین ساینا 1234 است.
  • پس از اتصال گوشی به ضبط ماشین، دکمه Media/set را روی ضبط ماشین فشار دهید.
  • عبارت BT music روی صفحه ضبط ماشین ظاهر می‌شود. اکنون می‌توانید آهنگ مورد علاقه خود را در گوشی پخش کنید تا از طریق ضبط ماشین پخش شود.
  • برای قطع اتصال، دکمه قرمز رنگ روی ضبط ماشین را 2 تا 3 ثانیه فشار دهید.

اگر ضبط ماشین شما رمز اتصال دیگری دارد، می‌توانید آن را در دفترچه راهنمای ضبط ماشین پیدا کنید. اگر ضبط ماشین شما نام دیگری دارد، آن را در لیست دستگاه‌های بلوتوثی گوشی خود جستجو کنید.

اگر گوشی شما رمز اتصالی برای بلوتوث دارد، آن را وارد کنید. اگر مشکلی در اتصال گوشی به ضبط ماشین داشتید، می‌توانید ضبط ماشین را خاموش و روشن کنید یا گوشی خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. بلوتوث ماشین ساینا به صورت فابریک وجود ندارد.

آیا ضبط تیبا بلوتوث دارد؟

ضبط ماشین تیبا در مدل‌های مختلفش با هم فرق دارد. بعضی از مدل‌ها بلوتوث ندارند. اگر ضبط ماشین شما بلوتوث دارد، می‌توانید با طی مراحل زیر گوشی را به آن وصل کنید:

  • دکمه mode ضبط ماشین رو بزنید تا به حالت بلوتوث برید.
  • بلوتوث موبایل را روشن کنید.
  • گوشی شروع به جستجوی دستگاه‌های اطراف می‌کند. وقتی اسم ضبط ماشین تیبا رو دیدید، روش بزنید.
  • اگه کد خواسته شد، کدهای 1111، 0000، 1234 و 8120 رو امتحان کنید.

این کدها برای مدل‌های مختلف ضبط ماشین تیبا هستند. اگه کد ضبط ماشین را نمی‌دانستید، می‌توانید به دفترچه راهنما مراجعه کنید.
بعد از وارد کردن کد، اتصال بلوتوث برقرار می‌شود. حالا می‌توانید موزیک مور نظرتان را از طریق ضبط ماشین تیبا پخش کنید.

اگه مشکلی در اتصال گوشی به ضبط ماشین داشتید، می‌توانید با خاموش و روشن کردن ضبط ماشین یا گوشی، بلوتوث را مجدداً راه‌اندازی کنید.

آیا ضبط پایونیر بلوتوث دارد؟

انواع ضبط‌های پایونیر با قابلیت بلوتوث به بازار عرضه شده‌اند که به‌راحتی به موبایل‌ها و تبلت‌ها متصل می‌شوند و امکان پخش موسیقی از موبایل را بر روی ضبط فراهم می‌کنند.

پخش‌کننده‌های USB بلوتوثی استریو پایونیر، از بهترین‌های بازار هستند. این محصولات، کیفیت صدای فوق‌العاده، نصب آسان، مکالمه هندزفری، پخش موسیقی از تلفن خود و بسیاری از ویژگی‌های خوب را ارائه می‌دهند که تجربه رانندگی شما را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

نصب این پخش‌کننده‌ها سریع و آسان است و ضبط‌های پایونیر به عنوان یکی از کاربرپسندترین دستگاه‌های موجود در بازار شناخته می‌شوند.

در اینجا به چند مدل ضبط بلوتوث دار پایونیر اشاره می‌کنیم: Pioneer SPH-C10BT، مدل S325BT، S4250BT، رادیو پخش پایونیر S5250BT،pioneer MVH-S425BT، Pioneer AVH-A215BT و ضبط پایونیر 4250 ا Pioneer DEH-S4250BT

کلام آخر

پیشنهاد می‌شود که تمرکز خود را حین رانندگی به هم نزنید و به‌جای درگیر شدن با سیم، فلش یا تلفن همراه خود، از سیستم بلوتوث برای راحتی کار خود استفاده کنید و جاده را به مکانی امن‌تر برای خود و دیگران تبدیل کنید.

در این مقاله به بررسی روش‌های تشخیص بلوتوث ضبط خودرو، نصب بلوتوث خودرو، مزایای بلوتوث و… پرداختیم و بررسی کردیم که از کجا بفهمیم ضبط ماشین بلوتوث دارد؟! شما با راهکارهای ذکر شده به راحتی می‌توانید این قابلیت را در خودروی خود شناسایی کرده و راه‌اندازی کنید.

توصیه کارشناس آچاره:

در هنگام خرید دانگل بلوتوث به نکات زیر توجه داشته باشید؛

  • برای اینکه اتصال دانگل بلوتوث به ضبط ماشین شما بدون نویز باشد، لازم است ورژن بلوتوث دانگل خریداری شده با بلوتوث گوشی سازگاری داشته باشد.
  • بعضی از دانگل بلوتوث‌ها از سیستم خودرو پشتیبانی نمی‌کنند و به نوعی دانگل بلوتوث فرستنده هستند، در حالیکه شما باید برای سیستم خودرو از نوع گیرنده بلوتوث استفاده کنید.

سوالات متداول

برای ضبط ماشین استفاده از USB بهتر است یا بلوتوث؟

اتصال USB صدای باکیفیت‌تری ارائه می‌دهد اما استفاده از بلوتوث و دسترسی به آن راحت‌تر است.

از چه سالی ضبط خودروها به فناوری بلوتوث مجهز شد؟

در صنعت خودروسازی پیشرفته جهانی، تقریبا از سال 2000 به بعد، ضبط خودروهای تولیدی به بلوتوث مجهز شدند؛ اما در خصوص خودروهای داخلی این آپشن در تمامی مدل‌ها وجود ندارد.

به چند روش می‌توان روی ضبط ماشین بلوتوث نصب کرد؟

عموما به 3 روش این کار انجام می‌شود؛

  • اضافه کردن آداپتور بلوتوث
  • نصب کیت یا دانگل بلوتوث
  • ارتقاء سیستم صوتی ماشین
4.3/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا