انواع آویز لباس کمد دیواری| چطور یک کمد لباس مرتب و خلوت داشته باشیم؟

ساختمانچوب و کابینتکمد دیواری

حجم زیاد لباس‌ها، کیف و انواع اکسسوری باعث می‌شود تا هرچند وقت یک بار با یک کمد دیواری آشفته و درهم مواجه شده و باید هربار برای پیدا کردن لباس مورد نظرمان لباس غواصی به تن کرده و درون تل لباس‌ها شیرجه بزنیم! مرتب کردن کمد دیواری علاوه بر اینکه ظاهر اتاق را بهتر می‌کند، دسترسی به لباس‌ها را هم برایمان بسیار راحت‌تر می‌کند. یک راه بسیار ساده، کاربردی و ارزان برای نظم دادن به کمد دیواری، استفاده از انواع آویز لباس است. در این مقاله از آچاره با مزایای استفاده از انواع آویز لباس برای مرتب کردن کمد دیواری آشنا می‌شوید.

مزایای استفاده از آویز لباس کمد دیواری

این روزها انواع و اقسام آویز لباس کمد دیواری در بازار وجود دارد. تقریباً برای هر نوع لباسی یک نوع آویز مخصوص وجود دارد. آویز گزینه‌ای عالی برای مرتب کردن کمد دیواری،‌ خصوصا کمد دیواری‌های کوچک است. در ساخت کمد دیواری ممکن است فضاهای غیرقابل استفاده و پرت ایجاد شود. یک مزیت استفاده از آویزها این است که می‌توانید آن‌ها را در هر فضای کوچک و به ظاهر غیرقابل استفاده‌‌ای قرار داده و فضای مرده کمدتان را تبدیل به یک بخش کاربردی کنید. انواع مختلفی از آویز لباس کمد دیواری برای نیازهای مختلف موجود است. یکی دیگر از مزایای آویزها قیمت پایین آن‌هاست و گزینه‌ای عالی برای نظم دادن به فضای کمد با بودجه کم و محدود هستند.

6 نوع آویز لباس برای کمد دیواری

آویز مخصوص کت و حوله

این نوع آویز از نوع معمول و رایج است که عموما برای آویزان کردن حوله‌هایتان به فکر آن می‌افتید. از این نوع آویز لباس برای کت، حوله حمام، شلوار، پیراهن و غیره استفاده کنید. نوع بزرگتر این آویزها معمولا نزدیک در ورودی نصب می‌شوند و یک گزینه خوب برای آویزان کردن کت، کاپشن و لباس‌های سنگین به شمار می آیند. برای آویزان کردن لباس‌ها پشت در یا داخل کمد می‌توانید از نوع کوچکتر این آویزها استفاده کنید. همچنین این مدل از آویزها برای آویزان کردن حوله حمام یک انتخاب کاربردی و مناسب هستند. اغلب از ردیفی از این نوع آویزها در کنار جا کفشی یا پشت در استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید فرزندتان لباسش را به جای پرت کردن در اتاق، جایی آویزان کند از این نوع آویز غافل نشوید!

6 نوع آویز لباس برای کمد دیواری

آویز مخصوص کیف

آویزهای مخصوص کیف توانایی تحمل وزن زیادی دارند. اگر از آن دسته افرادی هستید که بدون کیف و وسایل کاربردی داخلش از خانه بیرون نمی‌روند، می‌دانید که محتویات کیف می‌تواند خیلی سنگین باشد؛ از داروها و کارت‌های اعتباری و گواهینامه تا کلید، کیف لوازم آرایش، دفتر و خودکار و حتی شانه سر (برای مواقع ضروری!) را می شود در کیف یک خانم پیدا کرد. کوله پشتی‌ها هم دست کمی ندارند؛ کتاب، دفتر، گوشی، لپ تاپ و محتویات معمول و رایجی که در کوله پشتی گذاشته می‌شود. آویزهایی که توانایی تحمل وزن 20 کیلو یا بیشتر را دارند برای آویزان کردن کیف بهترین گزینه هستند؛ چرا که در اثر فشار نمی‌شکنند.

بیشتر بخوانید: بازسازی تخصصی ساختمان – تعمیر و نصب کابینت

آویز مخصوص کمربند

کمربندها را راحت‌تر از هر آیتم دیگری در کمد می‌توان روی آویزها مرتب کرد. استفاده از یک آویز برای هر کمربند باعث راحتی برداشتن و انتخاب آن‌ها می شود؛ چون مجبور نیستید برای برداشتن یکی از آن‌ها چندین کمربند دیگر را هم برداشته و دوباره آویزان کنید. اما وقتی صحبت از مرتب کردن کمد دیواری باشد استفاده از چندین آویز برای کمربندها به نظر منطقی نمی‌رسد. نوع جدید آویزهای کمربند موجود در بازار این مشکل را با قراردادن چند قلاب روی یک آویز حل کرده‌ است. روی هر آویز 5 کمربند یا بیشتر می‌توانید آویزان کنید.

آویز مخصوص کمربند

آویز مخصوص کراوات

این نوع آویز لباس کمد دیواری عموما مناسب استفاده در کمد آقایان است، اما خانم‌ها هم می توانند برای آویزان کردن و سروسامان دادن روسری‌های کوچک و کم عرض داخل کمدشان از این ابزار کاربردی استفاده کنند. روی هر عدد از این آویزها تا 8 کراوات را می‌توان قرار داد. این نوع از آویزها از ارزان‌ترین و ساده‌ترین ابزارها برای سروسامان دادن به کراوات‌های داخل کمد هستند. آویز مخصوص کراوات برای مردانی که تعداد کمی کراوات دارند بسیار مناسب است. بسته به تعداد کراوات‌هایی که دارید می توانید از یک یا چند عدد از این آویزها برای مرتب کردن کمدتان استفاده کنید. با توجه به سایز بسیار کوچک این آویزها می توانید از آن‌ها در قسمت‌های کم دسترس‌تر و پرت کمد استفاده کنید.

آویز لباس کمد دیواری برای مخصوص کراوات

آویز مخصوص جواهرات

اکثر خانم‌ها در کنار جواهرات باارزششان، از جواهرات ارزان قیمت و بدل هم استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید برای نگهداری بهتر از جواهراتی مثل طلا، نقره و مروارید بهتر است آن‌ها را در جعبه‌های مخصوصشان نگهداری کنید. اما جواهرات بدل و پراستفاده‌تر را می‌توانید روی آویزهای مخصوص قرار داده و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. آویزهای مخصوص جواهرات را می‌توانید در کنار میز آرایش یا در کمد نصب کنید. استفاده از این آویزها یک راه مناسب برای نگهداری درست از جواهرات و در عین حال داشتن دسترسی راحت‌تر به آن‌ها است. اگر تعداد زیادی دستبند و گردنبند دارید توصیه می‌کنیم از آویزهایی با دوقلاب استفاده کرده تا بتوانید روی هر آویز تعداد بیشتری از بدلیجاتتان را آویزان کنید.

ساخت کمد دیواری با آویز مخصوص جواهرات

آویز لباس قلاب‌دار

این نوع از آویز لباس کمد دیواری برای نگهداری چندین لباس روی یک آویز طراحی شده است. این نوع  آویز را می‌توانید روی دیوار با میخ محکم کرده یا پشت در کشویی کمدتان نصب کنید. آویز قلاب‌دار برای کنار هم گذاشتن چندین لباس و خلوت کردن فضای کمد گزینه بسیار مناسبی است. می‌توانید از این آویزها به عنوان یک فضای موقت برای لباس‌های خشکشویی شده استفاده کنید و بعد از جدا کردن کاور نایلونی لباس‌های تمیز را روی قلاب قرار بدهید. عملکرد این نوع آویز تقریبا مشابه جالباسی‌های رگالی است، با این تفاوت که قلاب‌ها در این آویز کاربردهای بیشتری دارند. به دلیل سایز کوچک، این آویزها می‌توانند در هر مکانی نصب شوند و برای کمدهای کوچک و دارای فضای پرت گزینه بسیار مناسبی هستند. از این نوع آویز حتی می‌توانید برای آویزان کردن جواهرات هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بازسازی تخصصی ساختمان| تیم حرفه‌ای بازسازی ساختمان

آویز لباس کمد دیواری قلاب‌دار

برای مرتب کردن کمد از آویز لباس‌های مختلف استفاده کنید

بی دلیل نیست که آویز لباس کمد دیواری زمان‌های طولانی است که در شکل و انواع مختلفی عرضه شده و استفاده می‌شود. آویزهای لباس یک راه بسیار مناسب و منطقی برای مرتب کردن کمد به شمار می‌آیند و حتی لوکس‌ترین مدل‌های آن‌ها هم در مقایسه با دیگر ابزار و روش‌های مرتب کردن کمد قیمت بسیار پایینی دارند. رنگ و طرح‌های مختلفی که از آویز لباس کمد دیواری در بازار وجود دارد باعث می‌شود بتوانید به راحتی برای هر دکور و چیدمانی گزینه‌های ست و مناسبی پیدا کنید.

آویز لباس کمد دیواری ابزاری کاربردی، ساده و اقتصادی است، پس دفعه بعدی که به فکر مرتب کردن کمد و سروسامان دادن به اوضاع آشفته لباس‌ها افتادید از انواع آویز غافل نشوید!

اگر کمدتان کوچک یا قدیمی است یا به تازگی به منزل نو نقل مکان کرده‌اید و دوست دارید کمدی نو، زیبا، جادار و کاربردی بسازید آچاره با سرویس ممتاز ساخت کمد دیواری در خدمت شما است.

محاسبه رایگان هزینه ساخت، نصب و تعمیر کمد دیواری!

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا