تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی [5 مشکل رایج و روش حل آن]

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

ال جی یکی از برندهای لوازم خانگی پیشرو در زمینه تولید ماشین ظرفشویی است. با این وجود ماشین‌های ظرفشویی هم مانند بقیه لوازم خانگی ممکن است دچار خرابی و ایراد شوند. برای آشنایی با 5 مشکل اصلی، روش‌های رفع آن‌ها و تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

5 مشکل رایج در تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

مشکل تخلیه نکردن در ماشین ظرفشویی ال جی (ارور کد OE)

رایج‌ترین مشکل در ماشین ظرفشویی ال جی و به‌طور کلی ماشین ظرفشویی تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی است. هر زمان که مشکلی در تخلیه ماشین ظرفشویی LG به وجود بیاید، شما کد خطای OE را بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی خودخواهید دید.

مشکل تخلیه نکردن در ماشین ظرفشویی ال جی (ارور کد OE)

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی LG در صورت تخلیه نکردن

به‌طور معمول، رفع کردن این مشکل کار سختی نیست و نباید وقتی با این ارور روبرو می‌شوید از آن بترسید. در بیشتر مواقع این مشکلی وقتی پیش می‌آید که مسیر تخلیه توسط بقایای مواد غذایی دچار گرفتگی شود و یا اینکه نصب ماشین ظرفشویی به‌درستی انجام نشده باشد.

در این مرحله وقتی قصد تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی را دارید بهتر است با بررسی کردن مسیر تخلیه این کار را شروع کنید. ابتدا بررسی کنید که باقی‌مانده مواد غذایی مسیر خروجی آب را مسدود نکرده باشد. حتی اگر چیز خاصی هم ندیدید بهتر است این قسمت‌ها را تمیز کنید تا مطمئن شوید مشکل به خاطر گرفتگی مسیر تخلیه نیست.

هنگامی که همه قسمت‌ها را به‌طور کامل تمیز کردید، ماشین ظرفشویی را روشن کنید تا ببینید مشکل برطرف شده است یا نه؟

یک برنامه شستشوی کامل را انتخاب کنید و هیچ ظرفی در ماشین نچینید و بدون مواد شوینده ماشین ظرفشویی را روشن کنید. اگر تخلیه باز هم به‌درستی انجام نشد، این بار باید شلنگ تخلیه را بررسی کنید. شلنگ تخلیه در زیر سینک ظرفشویی قرار دارد. شلنگ را بررسی کنید و اگر دچار گره و یا پیچ خوردگی است آن را رفع کنید.

از کار افتادن موتور شستشوی ماشین ظرفشویی LG (ارور کد LE)

مشکل دیگری که ممکن است برای ماشین ظرفشویی اتفاق بیفتد از کار افتادن موتور شستشوی ماشین ظرفشویی است. در این حالت کد خطای LE بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی ظاهر می‌شود. برای بروز این مشکل دو دلیل وجود دارد: یا در قسمت سیم‌کشی موتور ماشین ظرفشویی مشکلی ایجاد شده است و یا مشکل از خود موتور ماشین ظرفشویی است. برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در این حالت بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

روش تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در صورت بروز ارور LE

روش تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در صورت بروز ارور LE

در مرحله اول باید سیم کشی موتور ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و در صورت مشاهده قطعی و یا خرابی اگر برایتان مقدور است با رعایت تمام نکات ایمنی و قطع کردن برق دستگاه سیم کشی را تعمیر و یا تعویض کنید؛ اما اگر در این امور تجربه ندارید بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید. اما اگر مشکل از سیم کشی موتور نباشد، پس مشکل از خود موتور است که یا باید تعمیر شود و یا باید آن را تعمیر کنید. در این حالت باید از یک تکنسین درخواست کمک کنید.

وجود نشتی در ماشین ظرفشویی (ارور کد AE)

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای ماشین‌های ظرفشویی پیش بیاید به وجود آمدن نشتی است. در این حالت ممکن است آب از ماشین ظرفشویی به بیرون نشت کند.

معمول‌ترین علت برای این مشکل خراب بودن شیر آب است. در ماشین ظرفشویی‌های ال جی معمولاً این شیر در قسمت پایینی دستگاه قرار دارد. بهتر است کلیه اتصالات مربوط به شیر آب را به‌خوبی بررسی کنید و اگر قطعه‌ای دچار خرابی بود آن را تعویض کنید؛ اما اگر اتصالات مشکلی نداشتن مشکل از خود شیر است و باید شیر را عوض کنید. اگر در قسمت شیر آب و اتصالات مشکلی وجود نداشت ممکن است ایراد از سنسور شناور و یا پمپ تخلیه باشد؛ که در این صورت بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

این مطلب را نیز مطالعه کنید، برایتان مفید خواهد بود: مشکلات ماشین ظرفشویی (۴ مشکل رایج و نحوه برطرف کردن آن‌)

تعمیر ماشین ظرفشویی LG در صورت روشن نشدن آن

یکی دیگر از مشکلات رایج، روشن نشدن ماشین ظرفشویی است. در این حالت بهتر است اول برق سیستم را چک کنید و مطمئن شوید که برق‌رسانی به سیستم بدون مشکل انجام می‌شود. اگر مشکل از سیستم برق دستگاه نبود ممکن است قفل درب دستگاه دچار ایراد شده باشد. اگر درب دستگاه به‌درستی بسته نشود یا سوییچ قفل ماشین ظرفشویی خراب شده باشد برق‌رسانی به دیگر قسمت‌ها انجام نمی‌شود. در این حالت باید قفل درب را تعمیر کنید. برای تعمیر درب ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

تعمیر ماشین ظرفشویی LG در صورت روشن نشدن آن

خشک نشدن ظروف

در صورتی که بعد از تمام شدن کار ماشین ظرفشویی متوجه شدید که ظرف‌ها خشک نشده‌اند باید چند مورد را بررسی کنید. اول مطمئن شوید که برنامه شستشوی سریع و یا پیش شستشو را انتخاب نکرده‌اید. چون این دو حالت شامل خشک‌کن نمی‌شوند. از درست چیدن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی مطمئن شوید. اگر همه این موارد را بررسی کردید و متوجه شدید مشکلی وجود ندارد پس بهتر است برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی به سراغ المنت دستگاه بروید. اگر مشکل از این قطعه باشد، باید آن را تعمیر و یا تعویض کنید. در آچاره تعمیرکاران ماهری همه روز مشغول ارائه خدمات به شما عزیزان هستند. با کلیک روی لینک زیر و یا استفاده از اپلیکیشن آچاره با کاربری آسان با بهترین تعمیرکاران شهر خود در ارتباط خواهید بود. با کلیک روی لینک زیر  از هزینه تعمیرات مطلع شوید و درباره مشکلات ماشین ظرفشویی خود با تعمیرکاران چت کنید. ثبت سفارش در آچاره الزام‌آور نیست و درصورتی که به توافق نرسیدید می‌توانید به رایگان سفارشتان را کنسل کنید.

منبع: https://achareh.ir/landing/dishwasher

 

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا