تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

تعمیر موتور جاروبرقی انواع برندها: سامسونگ، بوش، ال جی و…

لوازم خانگیجاروبرقی

خرابی یا از کار افتادگی موتور جاروبرقی یکی از مشکلاتی است که معمولا برای این وسیله برقی به وجود می‌آید. به همین خاطر قصد داریم در این مطلب درباره تعمیر موتور صحبت کنیم. تا انتها با ما همراه باشید تا پس از آشنایی با قطعات مختلف موتور جاروبرقی، نحوه عیب یابی و تعمیر موتور جاروبرقی سوخته را هم به شما آموزش دهیم.

اجزا تشکیل دهنده موتور جاروبرقی

موتور جاروبرقی از قطعات و اجزا مختلفی تشکیل شده است و شما برای اینکه بتوانید آن را تعمیر کنید باید به خوبی با تمامی این قطعات آشنا باشید. قطعات تشکیل دهنده موتور جاروبرقی به شرح زیر هستند:

بلبرینگ

  • بلبرینگ: به منظور ثابت نگه داشتن کلکتور، دو عدد بلبرینگ داخل موتور تعبیه شده است. در صورتی که این بلبرینگ‌ها دچار مشکل شوند معمولا با افزایش صدای جاروبرقی از آن مطلع خواهید شد.
  • کلکتور: کلکتور یک صفحه چرخان است که با استفاده از یک میله باریک، داخل بلبرینگ‌ها ثابت خواهد شد.

تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

  • سیم پیچ: این قطعه مسئولیت چرخش کلکتور را برعهده دارد و پس از اتصال جریان برق، با ایجاد خاصیت آهنربایی باعث چرخش آن می‌شود.
  • ذغال جاروبرقی: وظیفه انتقال برق به کلکتور برعهده ذغال است. در صورت خرابی این قطعه موتور جرقه می‌زند.
  • پروانه: پروانه نیز یکی دیگر از اجزایی است که برای تعمیر موتور جاروبرقی باید با آن آشنایی داشته باشید. اگر مکش جاروبرقی شما کم است احتمال دارد که به دلیل خرابی یا شکستگی پروانه باشد.
  • سنسور و ترموستات: در صورتی که دمای موتور بیش از اندازه بالا برود، این قطعه جریان برق را قطع می‌کند تا از سوختن موتور جلوگیری کند. در صورتی که قصد تعمیرات موتور جاروبرقی سوخته را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

اجزا تشکیل دهنده موتور جاروبرقی

آموزش باز کردن جاروبرقی

برای باز کردن موتور جاروبرقی ابتدا باید قطعات و لوازم جانبی آن را باز کنید. قبل از هر چیز جاروبرقی را از برق بکشید و سپس لوله خرطومی را از آن جدا کنید. سپس درپوش محفظه گرد و خاک را بردارید و کیسه آن را هم جدا کنید.

بسته به مدل جاروبرقی باید ببینید که موتور در چه قسمتی قرار دارد. در زمان تعمیر برخی مدل ها مثل تعمیر جاروبرقی پارس خزر و تعمیر جاروبرقی فیلیپس، ممکن است برای دسترسی به موتور نیاز باشد که بورد الکترونیکی و سیم‌های آن را به صورت کامل جدا کنید اما در برخی مدل‌ها هم ممکن است فقط با باز کردن پیچ‌ها بتوانید به موتور دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید روشن نشدن جاروبرقی

مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی!

در هر صورت بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • از باز کردن اتصالات غیرضروری خودداری کنید
  • باز و بسته کردن هر قطعه به تخصص و دانش زیادی نیاز دارد.
  • قبل از باز کردن از همه اتصالات عکس بگیرید تا هنگام بستن به مشکل نخورید

اجزا تشکیل دهنده موتور جاروبرقی

آموزش تعمیر موتور جاروبرقی سوخته

برای تعمیر کردن موتور جاروبرقی و یا تعویض آن، قبل از هرچیزی باید ببینید که موتور جاروبرقی چه مشکلاتی دارد. برخی اوقات ممکن است اصلا مشکل از موتور نباشد. در این شرایط باز کردن موتور جاروبرقی خیلی منطقی نیست. پس از عیب یابی و باز کردن، تعمیرات موتور جاروبرقی به چهار مرحله تقسیم خواهد شد.

مرحله ۱:

در این مرحله، فن موتور که در قسمت انتهایی آن قرار دارد را باز کنید. در انتهای موتور یک محفظه فلزی وجود دارد که با باز کردن آن به فن نیز دسترسی خواهید داشت. پس از باز کردن اتصالات، فن را به آرامی جدا کنید. قسمت‌های اصلی فن عبارتند از واشر و پره های آن، که باید با احتیاط باز شوند.

مرحله 1 تعمیر موتور جاروبرقی

مرحله ۲:

در مرحله بعدی باید زغال‌های موتور را باز کنید. این ذغال‌ها با استفاده از چند سرسیم به موتور وصل می‌شوند که قبل از اتصال باید این سرسیم‌ها را باز کنید. اگر احساس می‌کنید که ذغال‌ها خیلی کوچک شده‌اند، باید آن‌ها را تعویض کنید. توجه داشته باشید که بهتر است از ذغال فابریک استفاده کنید که کیفیت بیشتری دارند. همچنین هر دو ذغال هم باید با هم تعویض شوند.

مرحله ۳:

در سومین مرحله از تعمیر موتور جاروبرقی سوخته شما باید استاتور موتور را خارج کنید. بعد از باز کردن ذغال‌ها معمولا یک بست فنری فلزی را مشاهده خواهید کرد که با باز کردن آن استاتور هم خارج می‌شود. اگر این قطعه گرد و غبار گرفته است، آن را به کمک فرچه یا یک دستمال خشک پاک کنید.

مرحله ۴:

در این مرحله باید روتور یا کلکتور را که با استفاده از بلبرینگ روی موتور نصب شده است را خارج کنید. دو سر این قطعه داخل دو عدد بلبرینگ قرار گرفته است و خارج کردن آن خیلی راحت است. سپس حلقه‌های مسی آن که تحت عنوان کوماتور شناخته می‌شوند را خارج و با کمک یک سنباده نرم تمیز کنید. در صورت نیاز پره‌های آلومینیومی آن را هم تمیز کنید.

نحوه بستن موتور جاروبرقی

برای اینکه جاروبرقی شما عملکرد مناسبی داشته باشد، پس از باز کردن و تعمیر موتور جاروبرقی باید آن را به درستی هم ببندید. ابتدا اجازه دهید قطعاتی که با استفاده از دستمال مرطوب یا رطوبت پاک شده‌اند، خشک شوند. سپس با همان ترتیب قبلی از انتها به ابتدا قطعات را در جای خودشان نصب کنید.

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

تعمیر موتور جاروبرقی سامسونگ

سامسونگ یکی از معتبرترین برندهایی است که در زمینه تولید جاروبرقی فعالیت دارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که ممکن است نیاز به تعمیر موتور جاروبرقی سامسونگ باشد نفوذ رطوبت به داخل آن یا استفاده از جاروبرقی در محیط‌های مرطوب است. این موضوع باعث آسیب دیدن سیم پیچ موتور خواهد شد. همچنین ممکن است به دلیل گرد و غبار گرفتن پروانه موتور جاروبرقی سامسونگ نیز بلبرینگ‌ها دچار مشکل شوند و به آرمیچر آن آسیب برسانند. در این شرایط باید نسبت به تعمیرات موتور جاروبرقی سامسونگ اقدام کنید.

تعمیر موتور جاروبرقی سامسونگ

تعمیر موتور جاروبرقی بوش

بوش یکی دیگر از برندهای معتبر تولید کننده جاروبرقی است که مقر اصلی آن در کشور آلمان قرار دارد. در کنار رطوبت، ممکن است محصولات این برند به دلیل استفاده از کیسه‌های دائمی و باقی ماندن گرد و غبار داخل آن‌ها دچار مشکل شوند. این گرد و غبار به پروانه جاروبرقی هم نفوذ می‌کند و یا باعث صدا دادن بلبرینگ‌ها شوند. در این صورت حتما به تعمیر موتور جارو برقی بوش نیاز پیدا خواهید کرد. در صورتی هم که به افزایش صدای بلبرینگ‌ها توجه نکنید، آسیب آنها به کلکتور و سیم پیچ هم منتقل خواهد شد و ممکن است تعمیر جارو برقی هزینه بسیار زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد.

تعمیر موتور جاروبرقی بوش

تعمیرات موتور جاروبرقی ال جی و پارس خزر

جاروبرقی های ال جی هم ممکن است به دلیل نفوذ رطوبت یا گرد و غبار به داخل موتور به تعمیر نیاز داشته باشند. تمیز نکردن جارو برقی، عدم تعویض به موقع فیلترها و استفاده از کیسه‌های دائمی همگی از دلایلی هستند که ممکن است باعث شوند به تعمیر موتور جاروبرقی ال جی نیاز داشته باشید. ایجاد صداهای ناهنجار داخل موتور یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی است که به تعمیر موتور جارو برقی ال جی نیاز خواهید داشت.

تعمیر موتور جاروبرقی ال جی

تعمیر موتور جاروبرقی پارس خزر دقیقا مثل روشی که در ابتدای مقاله به شما آموزش دادیم می‌باشد. همچنین در صورتی که به تعویض موتور جارو برقی پارس خزر نیاز دارید، بهتر است که حتما از موتورهای قدرتمند و با کیفیت استفاده کنید تا در آینده نیز نیازی به تعویض یا تعمیر دوباره آن نباشد.

تعمیر موتور جاروبرقی ال جی

سخن نهایی

تعمیرات موتور جاروبرقی کار بسیار مهمی است و در صورتی که به موقع آن را انجام ندهید، ممکن است هزینه خیلی زیادی به شما تحمیل کند. هزینه این کار هم علاوه بر برند جاروبرقی، به موضوعاتی مثل تعمیرکار موردنظر، برند جارو برقی و… بستگی دارد. برای مثال در صورت استفاده از قطعات اصل یا تعمیر با ضمانت ممکن است لازم باشد هزینه بیشتری پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که تعمیر موتور جاروبرقی هزینه خیلی کمتری نسبت به تعویض آن دارد و به همین دلیل بهتر است در صورتی که نشانه‌هایی مثل کاهش مکش یا صدا دادن بلبرینگ‌ها را مشاهده کردید، بلافاصله به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید.

4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر جاروبرقی

درخواست تعمیر  و عیب یابی انواع جاروبرقی!

 

کلیک کنید