آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ با حل 5 مشکل رایج

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

اگرچه سامسونگ یک تولید کننده پیشرو در ماشین ظرفشویی است، اما ماشین‌های ظرفشویی آنها مستعد مشکلات خاصی هستند. مهم این است که بتوانید مشکل را تشخیص داده و برطرف کنید تا ماشین ظرفشویی شما به تمیز کردن صحیح ظرف‌های شما ادامه دهد. برای آگاهی از نحوه سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی ، 5 مورد از رایج‌ترین مشکلات آن و نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ را در ادامه مطلب بخوانید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ، ظرف‌ها را به خوبی تمیز نمی‌کند

یکی از مشکلات رایج مرتبط با ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ این است که آن‌ها به درستی ظرف‌ها را تمیز نمی‌کنند، مخصوصاً ظرف‌های بالای ریل. اولین چیزی که باید بررسی شود بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی است. گاهی اوقات، بقایای مواد غذایی از ظروف می‌توانند وارد سوراخ‌های ریز بازوی اسپری شوند و باعث می‌شود آب با شدت کمتری بیرون بریزد. در صورت مشاهده باقی مانده غذا، ظرف را تمیز کنید. برای جلوگیری از این اتفاق، ظروف خود را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی تمیز کنید.

پس از بررسی بازوی اسپری، باید به فیلتر ماشین ظرفشویی خود نیز نگاهی بیندازید. گاهی اوقات، باقی مانده غذاها می‌توانند زیر فیلتر باقی بمانند و باعث شوند ماشین ظرفشویی همانند همیشه نتواند به خوبی عمل کند. دلیل این امر آن است که بقایای غذا از ایجاد فشار آب مناسب برای نظافت ظروف در ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند. در این مواقع باید فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.

ابتدا با برداشتن سر اسپری پایین شروع کنید. با استفاده از یک پیچ گوشتی لوله‌های آب را خارج کنید. پیچ‌هایی که فیلتر را در جای خود نگه داشته اند نیز باز کنید. پس از باز کردن پیچ‌ها، فیلتر را خارج کنید. سپس با باز کردن پیچ اتصال، پروانه را بردارید. آن را در جهت عقربه‌های ساعت و نه در خلاف جهت آن، بچرخانید. پس از آن با بیرون کشیدن پروانه، با استفاده از دست یا یک براش، کثیفی‌هایی را که میبینید تمیز کنید. بعد از اینکه همه بقایا از بین رفت و پاک شد، قطعاتی که باز کردید را دوباره سرهم کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ زمانی که به درستی تخلیه انجام نمی‌شود

یک مشکل متداول در ماشین ظرفشویی سامسونگ عدم تخلیه آب است. به طور معمول، ماشین ظرفشویی شما به دلیل تجمع مواد غذایی و بقایایی که قبلاً شستشو داده نشده است، تخلیه نخواهد شد. شش دلیل اصلی وجود دارد که ممکن است ماشین ظرفشویی شما به درستی تخلیه نشود. شلنگ تخلیه، شیر کنترل، فیلتر تخلیه، پمپ تخلیه، برق تخلیه و قسمت ورودی آب از جمله دلایل احتمالی تخلیه نامناسب ماشین ظرفشویی است.

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ زمانی که به درستی تخلیه انجام نمی‌شود

برای تعمیر ماشین ظرفشویی Samsung و حل مشکل تخلیه آن موارد زیر را انجام دهید:

مشکل تخلیه شلنگ: ممکن است شلنگ تخلیه منقبض شود. هرگونه گره خوردگی در شلنگ تخلیه را با دست باز کنید. شلنگ‌های تخلیه می‌توانند به وسیله بقایای غذاها نیز مسدود شوند، پس غذاهای باقی‌مانده را حتما تمیز کنید.

مشکل شیر سوپاپ: اگر شیر سوپاپ در وضعیت بسته یا مشکل‌دار باشد، آب به درستی تخلیه نمی‌شود. ابتدا شیر سوپاپ را تمیز کنید و اگر باز هم مشکل برطرف نشد، شیر سوپاپ را تعویض کنید.

مشکل فیلتر تخلیه: فیلتر تخلیه را بردارید تا ببینید آیا بقایای غذا در آن است یا خیر. حتما فیلتر تخلیه را تمیز کنید.

مشکل پمپ تخلیه: هرگونه رطوبت یا آب در فیلتر را پاک کنید. پوشش پمپ تخلیه را بردارید و پروانه آن را بررسی کنید. با انگشت خود آن را بچرخانید. هرگونه آب و جرم روی پمپ را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی [۵ مشکل رایج و روش حل آن]

دکمه پاور یا تاچ پد ماشین ظرفشویی سامسونگ کار نمی‌کند

بسیاری از دارندگان ماشین ظرفشویی سامسونگ متوجه می‌شوند که دکمه پاور ماشین ظرفشویی آنها یا صفحه لمسی آن پاسخ نمی‌دهد. بعضی اوقات این اتفاق به دلیل اشکال صفحه کنترل اصلی یا صفحه رابط تاچ پد رخ می‌دهد. تاچ پد یکی از قطعات مهم ماشین ظرفشویی است.

هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ممکن است متوجه شوید که با اتصال برق برای مدتی می‌تواند کار کند، اما در استفاده مجدد از آن، این مشکل ممکن است دوباره بروز کند. در این شرایط خود شرکت سامسونگ توصیه می‌کند قطع کننده مدار خانه خود را دوباره تنظیم کنید. این اولین قدم است تا اطمینان حاصل کنید که قطع کننده تنظیم نشده وجود ندارد. با این اوصاف، بسیاری از مدل‌های معیوب ماشین ظرفشویی سامسونگ مشکلشان قطع کننده نیست. در عوض، بسیاری از افراد متوجه شده‌اند که کنترل پنل مقصر این اشتباه است و هیچ ارتباطی با مصرف کننده آن ندارد.

پنل‌های کنترل سامسونگ سریع‌تر از مدل‌های دیگر خراب می‌شوند و باعث می‌شوند ماشین ظرفشویی شروع به کار نکند یا صفحه لمسی دیگر پاسخ ندهد. اگر صفحه کنترل خطایی داشته باشد، که احتمالاً برای این مسئله است، شما به سادگی باید یک کنترل پنل جدید خریداری کنید و آن را به جای کنترل قدیمی نصب کنید. برای نصب این قطعه، با جدا کردن ماشین ظرفشویی از برق شروع کنید. سپس، صفحه داخلی درب را خارج کنید. پیچ‌های نصب درب را به طور کامل جدا نکنید. اکنون، پنل را بیرون آورده و آن را از سیم کشی جدا کنید، اما جهت سیم کشی را یادداشت کنید. پنل جدید را در محل متصل کنید. سیم را به ترمینال‌های مناسب وصل کنید. سیم‌ها را در نگهدارنده‌ها محکم کنید و دوباره آن‌ها را سر هم کنید.

دکمه پاور یا تاچ پد ماشین ظرفشویی سامسونگ کار نمی‌کند

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ زمانی که روشن نمی‌شود

یکی از رایج‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی سامسونگ این است که دستگاه روشن نمی‌شود. چندین دلیل وجود دارد که ماشین ظرفشویی شروع به کار نمی‌کند. در اینجا دو مورد رایج را بیان می‌کنیم:

  • کد خطای PE: اگر ماشین ظرفشویی شما این کد خطا را نشان می‌دهد، صفحه کنترل برق مشکل دارد. در نتیجه، شما باید صفحه کنترل برق را تعویض کنید. از طریق پنل‌های دسترسی پایین به صفحه کنترل برق دسترسی خواهید داشت. محفظه را بردارید، سیم‌ها را جدا کنید و صفحه کنترل معیوب را با یک صفحه جدید جایگزین کنید. دوباره آن‌ها را سرهم کنید.
  • مشکل مکانیسم قفل کردن: در صورت خرابی مکانیسم قفل، ماشین ظرفشویی شما شروع به کار نمی‌کند. بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ به دلیل نقص مکانیسم قفل کردن، از کار می‌افتند. اگر ماشین ظرفشویی شما شروع به کار نمی‌کند و خطایی هم نشان نمی‌دهد، نصب سوئیچ جدید را در نظر بگیرید. کار را با حذف پنل درب داخلی از پنل درب خارجی شروع کنید. پنل‌ها را جدا کرده و قفل قدیمی را بیرون بیاورید. سیم‌ها را جدا کنید. قفل جدید را روی پیچ‌های نصب شده قرار دهید و سیم‌ها را به هم متصل کنید. در آخر دوباره آن را سرهم کنید.
  • دکمه پاور یا تاچ پد ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی سامسونگ ظرف‌ها را به خوبی خشک نمی‌کند

سرانجام، آخرین مشکل مشترک ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ این است که این دستگاه ظروف را به درستی خشک نمی‌کند. قسمت‌هایی که به خشک شدن ظروف کمک می‌کنند، مدار گرمایش و تهویه هستند. برای بسیاری از مصرف کنندگان ماشین ظرفشویی سامسونگ، مدار تهویه همان چیزی است که باعث می‌شود دستگاه ظروف را به طور نامناسب خشک کند، نه مدار گرمایش. مدار تهویه همان چیزی است که باعث می‌شود بخار از ماشین ظرفشویی خارج شود که شامل پنکه و دریچه می‌باشد. اگر این مجموعه به درستی کار نکند، بخار در داخل ماشین ظرفشویی باقی می‌ماند و باعث می‌شود ظروف شما حتی بعد از چرخه خشک‌کن باز هم بسیار مرطوب به نظر برسند.

ابتدا با برداشتن رک‌های بالا و پایین ماشین ظرفشویی شروع کنید. سپس با برداشتن پیچ‌ها، صفحه داخلی را از صفحه خارجی جدا کنید. صفحه جلو را بردارید. پنل کنسول و مجموعه قفل را تنظیم کنید. سیم‌کشی را از صفحه کنسول بردارید. پس از آن سیم مدار تهویه را جدا کرده و نوار روی سیم را جدا کنید. لوله دریچه را آزاد کنید و مدار تهویه را باز کنید. پوشش درب آن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بپیچانید تا از جلو به مجموعه دریچه دسترسی پیدا کنید. اکنون یک مدار تهویه جدید را از جلوی در نصب کنید. در آخر همه قطعات را دوباره سرهم کنید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ ظرف‌ها را به خوبی خشک نمی‌کند

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم روند شناسایی مسئله و تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ را برای شما آسان‌تر کنیم. آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ برای مشکلات رایج را به صورت کلی شرح دادیم. همیشه به خاطر داشته باشید که هنگام تعمیر هر وسیله‌ای، از جمله ماشین ظرفشویی خود، باید آن را از پریز برق جدا کرده و منبع آب آن را نیز حتما تخلیه کنید. اگر خودتان نتوانستید مشکل را حل کنید حتما از تکنسین مربوطه کمک بگیرید.

پرسش‌های متداول درباره تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

  1. چرا ماشین ظرفشویی سامسونگ ظرف‌ها را به خوبی تمیز نمی‌کند؟

بازوهای اسپری و فیلتر ماشین ظرفشویی باعث می‌شوند که ظرفشویی سامسونگ ظرف‌ها را به خوبی تمیز نکند. به دلیل وجود بقایای غذاها در سوراخ‌های بازوی اسپری یا فیلتر ماشین، ظرف‌ها به خوبی شسته نمی‌شوند.

  1. برای تعمیر ماشین ظرفشویی Samsung زمانی که شلنگ تخلیه منقبض شده، چه باید کرد؟

زمانی که شلنگ تخلیه منقبض یا دچار گره خوردگی شده باید آن را برطرف کنید و گره را با دست باز کنید. این انقباض و گره خوردگی اغلب به دلیل باقی مانده غذاها در شلنگ تخلیه ایجاد می‌شوند.

  1. اگر ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را خشک نمی‌کند دلیلش چیست؟

برای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ زمانی که ظرف‌ها را به خوبی خشک نمی‌کند راهکار وجود دارد. در این شرایط سیستم تهویه ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده است. ممکن است نیاز باشد که مدار تهویه ماشین ظرفشویی خود را تعویض کنید.

  1. کد خطای PE در ماشین ظرفشویی نشانه چیست؟

زمانی که با کد خطای PE در ماشین ظرفشویی سامسونگ خود مواجه شدید، دلیلش ایراد در صفحه کنترل برق است. در این موقعیت احتمالا باید صفحه کنترل برق ماشین ظرفشویی خود را تعویض کنید.

Source: Howtofixit

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا