آشنایی با قطعات ماشین ظرفشویی | اجزای داخلی

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

احتمالا شما هم قبول دارید که وجود ماشین ظرفشویی برای هر خانه‌ای ضروریست. در واقع کار با آن بسیار راحت است. ظرف‌های خود را درون ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید و بعد از چند دقیقه کاملا تمیز تحویل می‌گیرید. اما تابحال فکر کردید که هنگام شستشو چه اتفاقی درون آن در حال جریان است یا قطعات ماشین ظرفشویی چگونه کار می‌کنند؟

آیا با قطعات ماشین ظرفشویی آشنایی دارید؟

در لیست زیر با تمام اجزای ماشین ظرفشویی آشنا می‌شویم و در ادامه هر کدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  1. المنت حرارتی
  2. محفظه تزریق مواد شوینده
  3. نوار تنظیمات
  4. قفسه‌ها
  5. سبد نقره‌ای رنگ
  6. بازوهای تزریق
  7. قفل درب
  8. شیر ورودی آب
  9. موتور و پمپ جریان
  10. سیستم تصفیه

قطعات داخلی ماشین ظرفشویی

المنت حرارتی

المنت حرارتی را در قسمت تحتانی ماشین ظرفشویی می‌توان دید که وظیفه آن، افزایش دمای آب و کنترل دمای محفظه در جریان شستشو است.

محفظه تزریق مواد شوینده

محفظه تزریق مواد شوینده قسمتی است که مواد مورد نیاز برای شستشو قبل از شروع در آن ذخیره می‌شوند. یک ظرف نسبتا کوچک مستطیلی درب دار که از مهمترین اجزای ماشین ظرفشویی است. علاوه بر ذخیره، مواد شوینده را در زمان‌های مناسب وارد چرخه شستشو می‌کند. دقت کنید که این محفظه بعد از هر چند بار شستشو نیاز به تمیزکاری دارد، زیرا تجمع مواد شوینده درون این محفظه، احتمالا از عملکرد صحیح آن جلوگیری خواهد کرد. ترجیحا با استفاده از یک پارچه مرطوب این کار را انجام دهید. اگر با مشکل حل نشدن مواد شوینده در ماشین ظرفشویی روبرو هستید این مقاله را نیز مطالعه کنید.

اجزای ماشین ظرفشویی

نوار تنظیمات

معمولا در قسمت بالا یا روی درب ماشین ظرفشویی قرار می‌گیرد و از طریق آن تنظیمات مربوط به شستشو را انتخاب می‌کنید. پیام‌های خطا نیز از طریق همین کنسول به شما نمایش داده می‌شود.

بیشتر درباره ماشین ظرفشویی بدانید: نحوه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

قطعات ماشین ظرفشویی : قفسه‌ها

اکثر ماشین‌های ظرفشویی، دو یا سه قفسه دارند. عمق زیاد این قفسه‌ها باعث می‌شود تا در طول چرخه شستشو به ظروف شما آسیبی وارد نشود.

قطعات ماشبن ظرفشویی2

سبد نقره‌ای رنگ

اغلب مدل‌های ماشین ظرفشویی دارای یک سبد نقره‌ای رنگ متحرک هستند که از آن برای قرارگیری کارد و چنگال استفاده می‌شود. در صورتی که نیاز دارید ظروف بیشتری را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، می‌توانید آن را از محفظه خارج کنید.

بازوهای آبپاش

در هر ماشین ظرفشویی دو بازوی تزریق چرخشی وجود دارد که در مدل‌های گران قیمت تر، احتمالا یک بازوی سقفی نیز به آن‌ها اضافه می‌شود. این دو بازو معمولا در زیر سبدها قرار دارند و هنگامی که آب از طریق پمپ جریان پیدا می‌کند، روی ظروف آب می‌پاشند.

آشنایی با قطعات ماشین ظرفشویی

قفل درب

قفل درب در واقع ضامن بسته بودن درب ماشین ظرفشویی شماست که در قسمت داخلی درب قرار دارد. وظیفه این قفل بسته نگه داشتن محفظه هنگام شسشتو است.

شیر ورودی آب

شیر ورودی آب در داخل ماشین ظرفشویی قرار گرفته و وظیفه آن اجازه ورود آب به موتور و پمپ در زمان‌های مناسب است.

اجزای داخلی ماشین ظرفشویی

موتور و پمپ جریان

پمپ جریان، همانطور که از نامش پیداست، آب را به بازوهای تزریق می‌رساند و وظیفه موتور ایجاد جریان چرخشی برای افزایش فشار آب است.

سیستم تصفیه

سیستم تصفیه معمولا در گوشه پایین محفظه ماشین ظرفشویی قرار دارد. این سیستم از گرفتگی لوله‌های پمپ جلوگیری می‌کند. همچنین تصفیه آب کثیف نیز از دیگر وظایف آن است. اگر ظرف‌های شما پس از اتمام شستشو بطور کامل تمیز نشوند یا آب محفظه به درستی تخلیه نشود، احتمالا باید به فکر تعویض فیلتر تصفیه باشید.

اجزا و قطعات ماشین ظرفشویی

سوالات متداول

1- چه زمانی قطعات ماشین ظرفشویی را عوض کنیم؟

برای اینکه ماشین ظرفشویی شما بدون مشکل کار کند، نیاز است که هرچند وقت قطعات آن را تعویض کنید. در واقع اگر ماشین ظرفشویی روشن یا ریست reset نمی‌شود، پیام خطایی نمایش می‌دهد، درب آن بسته نمی‌شود یا ظروف را بطور کامل نمی‌شوید، زمان آن رسیده که به فکر تعویض قطعات ماشین ظرفشویی باشید.

2- آیا خودم می‌توانم قطعات ماشین ظرفشویی را تعویض کنم؟

بسته به اینکه کدام قطعه را می‌خواهید تعویض کنید، جواب این سوال متفاوت است. اما اینکه خودتان اقدام به تعویض قطعه کنید یا از پشتیبانی کمک بگیرید کاملا به سطح تجربه شما در این زمینه بستگی دارد. البته باید دقت کنید که آسیب‌های وارده به دستگاه ناشی از تعمیرات نادرست یا استفاده از فردی به غیر از تکنسین‌های مجاز، باعث از بین رفتن گارانتی شما خواهد شد.

منبع: https://achareh.ir/landing/dishwasher

 

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا