جوش سر سفید – از علت تا درمان

زیبایی و سلامتپوست

در بسیاری از موارد منافذ های پوست به دلایلی باز می باشند. زمانی که در این منافذ باکتری ها تجمع پیدا می کنند باعث ایجاد جوش سر سفید خواهد شد. این باکتری ها سبب مسدود شدن منافذ پوستی می شوند و به صورت جوش های سر سفید در صورت و گاهی در روی بدن خودنمایی می کنند. جوش ها جدایی از آکنه ها دستبندی می شوند و درمان متفاوتی دارند. جوش ها دارای دو دسته ی جوش های سر سیاه و سر سفید هستند. مواد درونی این جوش ها نوعی چربی می باشد که در اثر انسداد منافذ پوست تشکیل می شوند. این چربی ها اغلب سلول های مرده و برخی باکتری ها و برخی از چربی ها می باشند که در این منافذ جمع شده و ایجاد جوش می نمایند.

اما زمانی که این منافذ سر باز باشند؛ منجر به ایجاد جوش های سر سیاه خواهند شد و زمانی که سربسته باشند؛ منجر به ایجاد جوش های سر سفید می شوند. جوش های سر سفید اغلب به رنگ سفید و یا برخی اوقات به رنگ زرد می باشند. این نوع از جوش ها به سختی تخلیه می شوند. جوش را می توان اغلب بر روی صورت و جاهایی از بدن مشاهده نمود. این نوع جوش ها در برخی از اوقات عفونی می شوند. البته این در زمانی پیش می آید که باکتری موجود در جوش سر سفید وارد کومدون (جوش های زیر پوستی) شود.

برای استفاده از خدمات پوست، پاکسازی و لایه برداری به سایت آچاره مراجعه کنید.


ریشه یابی بوجود آمدن جوش سر سفید


ریشه یابی بوجود آمدن جوش سر سفید

شاید یکی از دلایل مهم بوجود آمدن آن ها در پوست ، تغییرات هورمونی باشد. یکی از مهم ترین عواملی که بر روی بدن بسیار تاثیرگذار می باشد تغییرات هورمونی است که رسیدن به سن بلوغ ، بارداری ها، قاعدگی ها را می توان در جرگه ی تغییرات هورمونی قرار داد. در برخی موارد نیز حساسیت ها و آلرژی های افراد سبب ایجاد جوش سر سفید خواهد شد. مانند برخی لوازم آرایشی یا استفاده از برخی پاک کننده ها یا محصولات آرایشی بهداشتی دیگر، برخی از لباسها و یا حساسیت های افراد نسبت به برخی از آب و هواها.

برخی از افراد با اطلاعات کم خود در پی از بین بردن جوشبر می آیند که در این موارد نه تنها باعث از بین رفتن این نوع جوش ها نخواهند شد، بلکه آنها را تشدید نیز خواهند کرد. از این رو باید در درمان جوش سفید نهایت دقت را بکار برد تا از رفع آن اطمینان کامل را کسب نمود.

در برخی از موارد استفاده از نمونه های دارویی نه تنها مشکلات شما را رفع نخواهد کرد بلکه زمینه را برای ایجاد آکنه ها مستعد خواهد نمود. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم در جهت رفع جوش های سر سفید خود ناآگاهانه اقدام نکنید. ناگفته نماند که برخی از بیماری های ژنتیکی نیز سبب بروز این جوش ها و آکنه ها خواهند شد. در زمانی که چربی بر روی پوست بیش از مقدار مناسب باشد ، شما باید منتظر جوش های سرسفید باشید.


درمان های داروئی برای جوش سر سفید 


درمان های داروئی برای جوش سر سفید 

اسید سالیسیلیک: این نوع از داروی شیمیایی بسیار مفید برای از بین بردن باکتری هایی که در سطح پوست می باشند ، است. شما می توانید از این درمان به عنوان موضعی استفاده نمایید یعنی فقط بر روی نقطه ای که دارای جوش سر سفید می باشد بمالید و از دیدن نتیجه ی فوق العاده‌ی آن لذت ببرید.

بنزوئیل پرواکسید: زمانی که پزشک تشخیص می دهد که صورت شما دارای منافذ بسیار بسته ای می باشد ، اقدام به تجویز این دارو می کند. با استفاده از این دارو ، منافذ بسته موجود در پوست شما بسیار کاهش پیدا می کند این موضوع سبب جلوگیری از بوجود آمدن جوش سر سفید در صورت شما خواهد شد.

کرم رتینوئید: زمانی که شما از بسیاری متد ها استفاده نموده اید و نتیجه ی موثری را دریافت نکرده اید می توانید به این کرم روی بیاورید. این کرم ها به راحتی قابل دسترس می باشند و با مراجعه به داروخانه ها می توان این کرم را تهیه نمود. عملکرد این کرم به گونه ای می باشد که منافذ بسته در پوست را باز کرده و تمامی چربی ها و باکتری های موجود در آن را از بین خواهد برد.


درمان جوش سر سفید به وسیله طب سنتی

همیشه در طب سنتی راه حل های برای بسیاری از بیماری ها وجود دارد که شما با مراجعه به عطاری ها می توانید برای درمان بیماری خود از طریق گیاهی اقدام نمایید. برای درمان جوش های سر سفید و انواع جوش ها شما می توانید به عطاری ها و یا سایت های عطاری مراجعه نموده و کسب اطلاع نمایید. در اینجا ما به برخی از درمان های گیاهی برای جوش سر سفید خواهیم پرداخت.

سرکه سیب:

این ماده بهترین درمان برای جوش سر سفید محسوب می شود. سرکه سیب را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود.

حوله گرم:

 قبل از خواب یک حوله را در آب گرم شست وشو دهید و پس از آبگیری آن ، روی صورت خود قرار دهید تا منافذ پوست شما را باز کند.

جوش شیرین :

مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید به گونه ای که ماده ای خمیری به دست آورید سپس آن را روی صورت خود بمالید. پس از خشک شدن صورت خود را با آب گرم بشویید.

لیمو:

شما می توانید آب لیموی تازه را گرفته و بر روی صورت خود بمالید. اسید سیتریک موجود در لیمو سبب می شود منافذ بسته در پوست شما باز شود و چربی های اضافی روی صورت خشک شوند. شما می توانید از آبلیمو در بسیاری از لایه بردارها استفاده نمایید.

اسکراب برنج :

یکی از موثرترین روش ها برای درمان جوش سر سفید اسکراب برنج می باشد به گونه ای که برنج را برای هفت ساعت یا بیشتر خیسانده و سپس اقدام به آسیاب نمودن آن می کنید و سپس آن را روی صورت خود می مالید. این روش تمامی سلولهای مرده بر روی صورت شما را از بین خواهد برد.

 گلاب :

مقداری گلاب را می توانید هر روز بر روی پوست صورت خود اسپری کنید. این موضوع سبب می شود که تمام جوش های سر سفید شما از بین برود. شما می توانید در بسیاری از لایه بردارها از گلاب استفاده نمایید. برای داشتن پوستی عاری از هر گونه ایراد می توانید هر شب قبل از خواب گلاب را بر روی پوست خود اسپری کنید.

خمیر دندان :

ایم ماده به دلیل داشتن فلوراید می تواند تاثیرات بسیار مفیدی بر روی از بین بردن جوش سر سفید داشته باشد.

ماست :

شما می توانید با ترکیب کردن ماست ، روغن زیتون ، آبلیمو و جو دو سر یک لایه بردار بسیار قوی را برای پوست خود بسازید . با ترکیب کردن این مواد و قرار دادن آنها بر روی پوست صورت و گردن خود به مدت 5 الی ده دقیقه و سپس شست و شوی آن به وسیله آب ولرم می توانید از پوست نرم و لطیف خود لذت ببرید. بهتر است از تمامی مواردی که ذکر شد در هفته چند بار استفاده نمود تا به نتیجه ی دلخواه رسید.


انواع جوش سر سفید


انواع جوش سر سفید

جوش های سرسفید دارای گونه های مختلفی می باشند. برخی از آنها مانند جوش هایی با نام های میلیا ، کراتوزپیلاریس می باشند. این گونه از جوش ها بیشتر در زیر پوست افراد تشکیل می شوند و تنها کاری که برای درمان آنها اصلا پیشنهاد نمی شود اقدام به فشار دادن آنها می باشد. شما با فشار دادن این جوش ها فقط درمان آنها را سخت تر می کنید در عوض می توانید از لایه بردارهایی مانند اسید سالیسیلیک و یا گلیکولیک اسید استفاده کنید تا زمان کامل دوره درمان این جوش ها نیز از بین خواهند رفت.

به برخی از این جوش سر سفید ها ، آکنه کیستیک می گویند. به این دلیل که چربی ها در نقطه پایینی و زیرینی قرار گرفته اند که باعث متورم و قرمز شدن لایه های رویی گشته اند. در این نوع از جوش سر سفید نیز باید از اقدام به فشار دادن امتناع کنید زیرا در غیر این صورت باید درد و خونریزی را تحمل کرده و نیز بهبود هم نخواهید یافت. بهترین راه درمان این نوع از جوش ها مراجعه به پزشک خواهد بود.

4.6/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا