صابون تریاک چیست و چه خواصی دارد + قیمت و نحوه استفاده

زیبایی و سلامتپوست

یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی، وجود جوش، جای جوش و لک‌های مختلف پوستی است که معمولا به‌راحتی از بین نمی‌روند. جای جوش‌های قدیمی تا مدت زیادی روی پوست مانده و در زیبایی صورت شما اثر می‌گذارند. اگر با جوش زدن‌های مکرر و جای جوش و لک‌های پوستی دست و پنجه نرم می‌کنید، صابون تریاک می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

این صابون که از عصاره تریاک در ساخت آن استفاده می‌شود، با پاکسازی پوست به از بین رفتن جوش و جای جوش و لک‌های پوستی کمک شایانی می‌کند. در این مطلب از آچاره به خواص، ویژگی‌ها و نحوه استفاده از صابون تریاک پرداختیم.

چنانچه برای جوانسازی و پاکسازی پوست و لایه‌برداری از پوست، نیاز به خدمات تخصصی و مشاوره دارید، درخواست خود را در وبسایت آچاره ثبت کنید و از کارشناسان این حوزه مشاوره رایگان دریافت کنید.

صابون تریاک چیست؟ خواص و نحوه استفاده از صابون تریاک (فیلم)

آشنایی با صابون تریاک

شاید برایتان سؤال باشد که “صابون تریاک برای چی خوبه؟”. بهتر است اول بدانیم در ساخت این صابون از چه موادی استفاده می‌شود تا خواص و کاربرد آن را بهتر درک کنیم.

2 ماده اصلی و مهم در ساخت این صابون استفاده می‌شوند:

  • کلاژن
  •  عصاره گیاه خشخاش (تریاک)

وجود این 2 ماده باعث می‌شود این صابون علاوه بر پاکسازی عمیق پوست، یک محصول مناسب برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت باشد.

البته کلاژن در تمامی صابون‌های تریاک وجود ندارد و اگر وجود این ماده برایتان حائز اهمیت است می‌توانید هنگام خرید صابون تریاک، نوع کلاژن‌دار آن را انتخاب کنید.

صابون تریاک اصل

عصاره گیاه خشخاش خواص زیادی برای پوست دارد که در اثر استفاده از صابون تریاک می‌توانید از این خواص بهره‌مند شوید. خاصیت صابون تریاک شامل موارد زیر است:

  • روشن کنندگی پوست
  • رفع جوش و جای جوش
  • پاکسازی عمیق پوست
  • لایه برداری پوست
  • رفع لک و آفتاب سوختگی
  • شفاف کننده پوست
  • کمرنگ کردن جای اسکار و زخم
  • از بین بردن کک و مک و آفتاب سوختگی

باید توجه داشته باشید که این صابون برای از بین بردن خال‌های پوستی و قارچ و تبخال پوستی مؤثر نخواهد بود.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

تشخیص صابون تریاک اصل

همه خاصیت صابون تریاک که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم نتایج استفاده از صابون تریاک اصل است. اگر از نوع تقلبی استفاده کنید می‌تواند باعث خشکی پوست و در نتیجه بدتر شدن وضعیت جوش و لک‌های پوستتان شود؛ بنابراین تشخیص صابون تریاک اصلی از نوع تقلبی اهمیت زیادی دارد.

بنابراین لازم است حتما از جایی خرید کنید که به آن اعتماد دارید. اگر قصد خرید آنلاین دارید، دقت کنید که سایت حتما نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشد و با کلیک روی نماد سابقه و تاریخ انقضای آن را بررسی کنید.

مورد دیگری که باید بررسی کنید وجود هولوگرام روی بسته بندی صابون است. وجود برچسب هولوگرام تا حد زیادی نگرانی از بابت تقلبی بودن محصول را کم می‌کند.

مورد مهم دیگر، بوی صابون است. این مورد هنگام خرید حضوری می‌تواند کمک زیادی به تشخیص صابون اصل از تقلبی کند. صابون تریاک اصل بوی شدیدی دارد و بدون اینکه بسته‌بندی آن را باز کنید می‌توانید بوی آن را حس کنید. پس در صورتی که صابون حتی در حالت پلمپ بوی خاصی ندارد بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.

 

خدمات پیشنهادی آچاره: نظافت منزل


اصل بودن صابون را همچنین می‌توانید از کشور سازنده آن تشخیص بدهید. صابون تریاک اصل ساخت کشور تایلند است و نوع چینی آن ممکن است تقلبی باشد. هر چند، این مورد به صورت قطعی نمی‌تواند اصل بودن صابون را به اثبات برساند، اما توجه به آن خالی از لطف نیست.

قیمت صابون از موارد مهم دیگری است که می‌تواند تا حدودی به تشخیص صابون اصل از نوع تقلبی آن کمک کند. قیمت صابون تریاک اصل رنج مشخصی دارد و در صورتی که قیمت یک صابون بسیار کمتر یا بسیار بیشتر از حد نرمال باشد بهتر است سراغ خرید آن نروید.

خواص صابون تریاک

پس به طور کلی برای اطمینان از اصل بودن صابون تریاک:

  • از فروشگاه یا سایت‌های معتبر خرید کنید
  • به بوی صابون توجه کنید
  • بسته بندی صابون را از نظر وجود هولوگرام بررسی کنید
  • کشور سازنده آن را چک کنید
  • به قیمت صابون توجه کنید

قیمت صابون تریاک

همانطور که اشاره شد، صابون تریاک قیمت مشخصی دارد که مبالغ بالاتر یا پایین‌تر از آن می‌تواند عاملی برای تشخیص نوع تقلبی این صابون باشد. به طور کلی قیمت صابون تریاک بسته به نوع و برند آن در بازار ایران و همچنین وزن آن متفاوت است و شما می‌توانید از سایت‌های معتبر این قیمت را استعلام کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است برخی از فروشگاه‌ها این کالا را با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده برسانند و بهتر است علاوه بر فاکتور قیمت، موارد دیگری که برای تشخیص تقلبی بودن صابون تریاک معرفی کردیم را نیز بررسی کنید.

خدمات لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

طرز استفاده از صابون تریاک

از این صابون بیش از یک بار در روز استفاده نکنید. بهترین زمان استفاده از این صابون شب و قبل از خواب است تا پوست فرصت استراحت داشته باشد.

جهت شستشوی صورت با این صابون  از آب ولرم یا سرد استفاده کرده و پوستتان را مرطوب کنید، صابون را روی صورت مالیده و صبر کنید تا کف آن روی صورت خشک شود. سپس صورتتان را کاملا با آب بشویید تا اثری از صابون روی آن نماند.

با توجه به خاصیت روشن‌‌کنندگی صابون مذکور، در صورتی که پوست شما تیره است می‌توانید پس از زدن صابون بین 2 تا 4 دقیقه صبر کرده و سپس صورتتان را بشویید. در صورتی که پوست روشنی دارید بهتر است کف صابون بیش از 2 دقیقه روی صورتتان نماند.

علاوه بر نکات بیان شده درباره طرز استفاده صابون تریاک ؛‌ توجه داشته باشید که سوزش صورت بعد از استفاده از این صابون طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. این سوزش به دلیل خاصیت لایه برداری صابون تریاک است. در مدت زمانی که از این صابون استفاده می‌کنید حتما هنگام خارج شدن از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان دچار آسیب نشود.

نحوه استفاده از صابون تریاک

چه کسانی نباید از صابون تریاک استفاده کنند؟

این صابون تتروهیبرید دارد لذا همه می‌توانند از آن استفاده کنند و زیان خاصی ندارد. اما به یاد داشته باشید حتما قبل از استفاده روی بخشی از پوست خود (مثلا روی بازو یا دست) تست کنید تا خیالتان راحت باشد.

پیشنهاد می‌کنیم کودکان زیر ۱۰ سال از آن استفاده نکند. استفاده از محصولات فرموله شده برای کودکان برای آنها مناسب‌تر است.

سخن پایانی

صابون تریاک خواص زیادی برای پوست، خصوصا برای پوست‌های مختلط، چرب و مستعد جوش دارد. موردی که باید به آن در استفاده از هرگونه محصول آرایشی و بهداشتی توجه کنید، نوع پوستتان است.

فارغ از اینکه هر محصولی تا چه اندازه خواص داشته و برای افراد دیگر مؤثر واقع شده باشد، نوع پوست شما در نتیجه‌ای که از محصول می‌گیرید اثرگذار است؛ بنابراین قبل از اقدام به خرید و استفاده از صابون تریاک یا هرگونه محصول آرایشی و بهداشتی، نوع پوستتان را مد نظر قرار بدهید.

توصیه کارشناس آچاره:

به طور میانگین تعداد دفعات استفاده از صابون تریاک یکبار در روز است و توصیه می‌شود بعد از شستشوی پوست، از نرم‌کننده استفاده کنید تا پوست دچار خشکی نشود. در خصوص پوست‌های آسیب‌دیده و دارای آکنه و زخم بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت نمایید.

4.4/5 - (122 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا