آموزش روش ساخت توری آهنربایی پنجره

ساختمانتعمیرات ساختمانتوری درب و پنجره

همه ما در خانه حداقل یک پنجره داریم و هرازگاهی لازم می‌شود که پنجره‌ها را بازکنیم؛ اما یکی از مشکلاتی که بعد از باز کردن پنجره به وجود می‌آید، ورود گردوخاک و همین‌طور حشرات به داخل خانه است. یکی از راه‌های مقابله با این مشکل نصب توری است. ما در این مقاله برای شما روش ساخت توری آهنربایی پنجره را توضیح می‌دهیم.

روش ساخت توری آهنربایی پنجره کار راحتی است. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید توری را به پنجره وصل کنید، طوری که به‌راحتی بتوانید در صورت لزوم توری را بازکنید و دوباره ببندید. اگر توری منزلتان خراب شده نیز می‌توانید به مقاله مفیدو خواندنی چگونه خودمان توری پنجره را تعمیر کنیم؟ استفاده از توری پنجره مزایای زیادی دارد که در اینفوگرافی زیر می‌توانید با چند مورد آن آشنا شوید:

مزایای نصب توری پنجره

وسایل مورد نیاز برای ساخت توری مگنتی پنجره

  1. نوار مغناطیسی چسبان با عرض 3 سانتی‌متر
  2. توری
  3. نوار پارچه‌ای یا نوارچسب مخصوص توری به رنگ دلخواه
  4. متر
  5. قیچی

درست کردن توری آهنربایی پنجره

Source: Supermagnete

مراحل روش ساخت توری آهنربایی پنجره

مرحله اول

اول از همه باید پنجره را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کنید. سپس باید نوارهای مغناطیسی را به‌اندازه طول و عرض پنجره ببرید. 4 عدد نوار برای چهارچوب بیرونی پنجره و 4 نوار هم برای خود توری نیاز دارید. بعدازاینکه نوارها را بریدید، کل چهارچوب را به‌خوبی تمیز کنید و سپس نوارهای مغناطیسی را با دقت بچسبانید. معمولاً برای خشک شدن چسب نوار مغناطیسی یک‌شب زمان لازم است. اگر اجازه دهید تا چسب به‌خوبی خشک شود، به‌راحتی می‌تواند فشار و وزن زیاد را تحمل کند.

توری پنجره

مرحله دوم

برای اندازه‌گیری صفحه اصلی، 6 سانتی‌متر به ابعاد طول و عرض پنجره‌ای که قبلاً اندازه گرفته‌اید اضافه کنید. با این کار هم می‌توانید توری را به نوار مغناطیسی به عرض 3 سانتی‌متر وصل کنید و هم فضای کافی برای پنجره باقی می‌ماند. حالا توری را با اندازه‌های به‌دست‌آمده برش دهید. بهتر است برای اندازه‌گیری و برش توری، توری را روی فرش قرار دهید. چون توری روی فرش ثابت می‌ماند و کار کردن با آن برای شما راحت‌تر می‌شود.

روش ساخت توری آهنربایی پنجره

مرحله سوم

حالا چهار نوار مغناطیسی دیگر را که از قبل بریده‌اید روی توری بچسبانید. ممکن است نوار مغناطیسی چسبانده شده روی توری با نوار مغناطیسی چسبانده شده روی چهارچوب پنجره روی‌هم قرار نگیرند. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است قبل از چسباندن نوار مغناطیسی روی توری، اول یک دور توری را روی چهارچوب پنجره قرار دهید و آزمایش کنید. اگر دو نوار روی‌هم قرار نگرفتند، کافی است نوار را 180 درجه بچرخانید.

روش ساخت توری آهنربایی پنجره

مرحله چهارم

بعد از اینکه نوارهای مغناطیسی را به توری چسباندید، توری را جوری روی زمین قرار دهید که سمت چسبی نوار مغناطیسی رو به بالا قرار گیرد. سپس نوار پارچه‌ای یا همان چسب‌های مخصوص توری را روی چسب نوار مغناطیسی بچسبانید. قسمت‌های اضافی را ببرید. حالا قسمت چسبی نوار مغناطیسی از گردوخاک و مواد اضافی در امان می‌ماند.

روش ساخت توری آهنریایی خانه

مرحله پنجم و آخر از روش ساخت توری آهنربایی پنجره

در این قسمت تنها کاری که باید بکنید این است که توری را به چهارچوب پنجره منتقل کنید، زوری که نوارهای مغناطیسی توری دقیقاً روی نوارهای مغناطیسی چهارچوب پنجره قرار بگیرد.

با این روش ساخت توری مغناطیسی شما می‌توانید به‌راحتی در فصل‌هایی که نیاز است پنجره همیشه یا بیشتر اوقات باز باشد، توری را نصب کنید و زمانی که دیگر نیازی به توری ندارید می‌توانید آن را جمع کنید.

فقط به این نکته دقت کنید که چسب نوارهای مغناطیسی ممکن است باگذشت زمان از بین برود؛ بنابراین شما باید هرچند وقت یک‌بار نوارهای مغناطیسی را تعویض کنید.

توری آهنربایی پنجره بسازیم

پاسخ به سوالات متداول نصب توری و پنجره

  1. هنگام نصب توری با نوار مغناطیسی، به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

مطمئن شوید که نوارچسب مغناطیسی به‌درستی تراز شده باشد. باکمی جابجایی نوارهای مغناطیسی دیگر روی‌هم قرار نمی‌گیرند. اگر دیدید نوارها روی‌هم قرار نمی‌گیرند، توری را 180 درجه بچرخانید.

  1. میزان قدرت جذب آهنربا باید چقدر باشد؟

هیچ پاسخ دقیقی برای این سؤال وجود ندارد چون باید عوامل مختلفی را برای تعیین این موضوع بررسی کنید. به‌عنوان مثال، وزن قاب توری و نوع سطحی که به آن متصل خواهد شد. علاوه بر این، نیروی جابجایی و میزان باز و بسته شدن توری را هم باید در نظر بگیرید.

  1. هنگام نصب توری آهنربایی پنجره چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

به یاد داشته باشید که این نوارهای مغناطیسی برای محیط‌های خشک طراحی شده‌اند. پس اگر برای طولانی مدت در فضای باز قرار بگیرند ممکن است که دچار زنگ‌زدگی شوند. بهترین کار این است در زمان‌هایی که نیازی به توری ندارید باید آن‌ها را جمع کنید و در یک جای خشک نگه‌دارید. اگر درجایی زندگی می‌کنید که به‌طور مداوم نیاز به توری دارید می‌توانید نوارهای مغناطیسی ضد آب را جایگزین نوارهای مغناطیسی معمولی کنید.

منبع: https://achareh.ir/landing/screen

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

4.3/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا