شرح جامع نکات طلایی نصب دوربین AHD

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

نصب و راه‌اندازی دوربین AHD نیز مانند سایر دستگاه‌های الکتریکی به آموزش جامع و کامل و ذکر نکات کاربردی نیاز دارد. همانطور که می‌دانید، برای نصب این دستگاه باید از نظر افراد متخصص کمک بگیرید و از آنها بخواهید که در این مسیر همراه شما باشند. نصب دوربین‌های AHD دقیقاً مشابه سایر دوربین‌های آنالوگ است و هیچ‌ تفاوتی در نحوه کابل کشی و نوع کابلی که استفاده می‌شود وجود ندارد، فقط برای دوربین مدار بسته‌های AHD باید یک سیم جهت تغذیه دوربین‌ها کشیده شود و با توجه به نقشه پروژه می‌توان از کابل‌های متفاوتی استفاده کرد. با توجه به مواردی که اشاره شد، اگر نصب و راه‌اندازی دوربین‌های AHD ذهن شما را درگیر کرده و به دنبال یافتن راهکار علمی هستید، ما این مقاله را برای شما نوشته‌ایم. اگر تا انتها همراه ما باشید، به درک درستی از نصب این دوربین می‌رسید.

1. ارزیابی دقیق محیط نصب دوربین ADH

برای شکل گیری امنیت بیشتر، بررسی دقیق محل نصب دوربین مدار بسته مورد بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. بسیاری از افراد دوربین را بالای درب اصلی ساختمان، درب ورودی نفر رو، درب ورودی خودرو، فضای جلو آسانسور، راه پله، فضای جلو انباری، پارکینگ و… نصب می‌کنند. بر این اساس، بهتر است، پس از انتخاب مکان نصب نقشه کشی دوربین مداربسته را انجام دهید.

توجه داشته باشید، انتخاب این مکان بستگی به موقعیت مکانی شما دارد و نمی‌توان برای تمام ساختمان‌ها، موقعیت یکسانی را در نظر گرفت، بر این اساس قبل از نصب، به‌خوبی راجع به این موضوع تحقیق کنید و در نهایت بهترین موقعیت را انتخاب کنید.

 نصب دوربین AHD

2. برق کشی، مهم‌ترین مرحله نصب دوربین AHD

مهم‌ترین مرحله نصب این دوربین، سیم و برق کشی آن است. روشی که برای سیم کشی به کار می‌رود و انتخاب کابل‌های مناسب، تعیین کننده کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته هستند. یکی از مسائل مهم در نصب کابل‌های برق، انتخاب یک مسیر مناسب برای عبور کابل است.

بدیهی است کوتاه‌ترین راه، بهترین راه خواهد بود. اگر مسیر عبور کابل‌های دوربین مداربسته طولانی شود، سیگنال‌ها و امواج به‌صورت نویز بر روی تصویر نهایی تأثیر می‌گذارند. بهتر است محل نصب دوربین مداربسته AHD، به دقت توسط کارشناس بررسی شده و محل دقیق قرارگیری داکت‌ها، کابل‌ها و سایر تجهیزات مشخص گردد.

 نصب دوربین AHD

3. رسم نقشه دقیق مکان نصب دوربین

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که قبل از نصب دوربین مدار بسته باید به آن توجه داشته باشید، رسم دقیق مکان رسم دوربین است. این موضوع باعث می‌شود که شما اطلاع دقیقی از این مکان داشته باشید و از خطرهای بعدی جلوگیری کنید. رسم این نقشه نیازمند، اطلاعات دقیق مهندسی است که باید با نظر متخصصان این حوزه صورت بگیرد که در نهایت این دوربین‌ها در مکانی امن و به دور از هرگونه آسیب احتمالی نصب شوند.

بیشتر بخوانید : تست هارد دوربین مدار بسته

4. مشخص کردن نقاطی که باید سوراخ کاری شود

مشخص کردن دقیق مکان‌هایی که باید با وسائل تخصصی سوراخ شود، از این جهت مهم است که اگر غیر اصولی باشد، می‌تواند، آسیب‌های جبران‌ناپذیری که لوله‌کشی‌های یا سیم‌کشی‌های داخلی وارد کند. بر این اساس بهتر است، قبل از نصب این دوربین‌ها اطلاعات کاملی از نقشه داخلی مکان مورد نظر خود داشته باشید که در نهایت با چالش‌های زیادی مواجه نشوید.

لازم به ذکر است، قبل از تصمیم به نصب این دوربین‌ها و سوراخ کردن دیوارها باید از نقشه داخلی اطلاع کامل پیدا کنید. ممکن است آگاهی نداشتن از نقشه داخلی باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر به افرادی که نصب این دوربین‌ها را بر عهده می‌گیرند، وارد شود.

5. نصب آداپتور برای منبع تغذیه دوربین

معمولاً برای راه‌اندازی دوربین AHD به 1.3 آمپر نیاز است که اگر دوربین مدار بسته دارای قابلیت دید در شب باشد، بهتر است 2 آمپر برای آن در نظر بگیریم، بنابراین بهتر است یک منبع تغذیه 12 ولت 2 آمپر جهت تضمین جلوگیری از ایجاد نویز و اختلال قطع و وصل شدن جریان برق استفاده کرد.

توجه داشته باشید، می‌توان برای تأمین برق سیستم 4 دوربین مدار بسته با دید در شب بهتر است از یک منبع تغذیه 12 ولت 8 آمپر استفاده کرد، همچنین برای یک سیستم با 8 دوربین مدار بسته، از یک منبع تغذیه 12 ولت 15 آمپر یا دو آداپتور 12 ولت 8 آمپر استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : نکات مهم نصب دوربین مدار بسته 

نصب هارد دیسک بر روی دستگاه DVR

در این مرحله نصب هارد دیسک از این جهت اهمیت دارد که هارد نصب شده در DVR از نوع اینترنال می‌باشد. این نوع هارد دقیقاً مشابه هارد دیسک‌های مورد استفاده در کامپیوترهای خانگی است و ممکن است این محصول در برخی از دوربین‌ها کارایی مناسبی نداشته باشد. بهتر است، قبل از نصب این هارد دیسک‌ها با متخصصان این حوزه مشورت کنید و در نهایت بهترین گزینه را برای خرید و نصب این هارد دیسک‌ها در نظر بگیرید.

مشاهده قیمت نصب دوربین مداربسته

 نصب دوربین AHD

اهمیت استفاده از دوربین AHD چیست و هنگام آن نصب باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همانطور که میدانید در این مقاله به تحلیل و بررسی شش گام برای نصب دوربین‌های AHD پرداخته شد. مزایای بیشمار این دوربین، باعث شد که این محصول در سالهای اخیر مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد و از آن در محیط‌های مختلف مانند خانه و محل کار استفاده کنند.

از مزیت‌های این دوربین می‌توان به رزولوشن بالا، قابلیت نصب در مسافت‌های طولانی، ثبت تصویر بدون تأخیر و سهولت تصویربرداری اشاره کرد. مورد دیگری که لازم است در انتها به آن اشاره شود، خلاصه‌ای از مراحل نصب و راه‌اندازی این دوربین است. در ابتدا باید ارزیابی دقیقی از محل نصب دوربین داشته باشید، به برق کشی توجه کنید، نقشه مکان نصب دوربین را در نظر بگیرید، آداپتور و تغذیه کننده ایدئالی را تهیه کنید و در نهایت هارددیسکی متناسب با شرایط خریداری کنید.

در آخر این مقاله سعی کردیم، خلاصه‌ای از جزئیات نصب و راه‌اندازی دوربین‌های AHD را برای شما شرح دهیم و امید است که مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر شما هم تجربه متفاوتی از نصب و راه‌اندازی دوربین AHD در مکان‌های متفاوت داشتید، با ما در میان بگذارید و در این مسیر محتوا نویسی از نصب این دوربین‌ها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : راهنمای تنظیمات دوربین مداربسته

 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا