ساخت درب چوبی و آموزش طراحی انواع درب منزل

ساختمانتعمیرات ساختماندرب و پنجره

یکی از انواع محبوب این وسیله، درهای چوبی در داخل ایران است. استفاده و ساخت درب چوبی و درب چوبی ساده یکی از بهترین و در عین حال جذاب ترین روش های تزیین و زیبایی خانه است. این مقاله برای افرادی که دوست دارند در این زمینه فعالیت کرده یا از روش کار و طراحی ساخت درب چوبی اطلاعات کسب کنند، مفید است. روش های زیادی وجود دارد که می توانید به خوبی درب های زیبایی را طراحی کنید و با استفاده از آنها، خانه یا محل کار خود را تزیین کنید.

سفارش ساخت زیباترین درب های چوبی از طریق سایت آچاره امکان‌پذیر است.


آموزش ساخت درب چوبی


چرا باید از در چوبی برای خانه ها استفاده کرد؟

امروزه وجود تنوع و رنگ بندی های بسیار زیاد می تواند به راحتی باعث افزایش جذابیت و همچنین زیبایی خانه شود، با رشد روزافزون تکنولوژی و اضافه شدن MDF ها به مواد اولیه ساخت درب های چوبی ، می توان گفت که استفاده و ساخت درب چوبی بسیار ساده‌تر از در های دیگر است و روش های زیادی برای طراحی یک در زیبا وجود دارد. نماهای مدرن و کلاسیک درب های چوبی می تواند به راحتی هر سلیقه ای را مجذوب خودش کند. زیبایی این درها می تواند باعث ایجاد محیطی شیک به سبک های مدرن یا کلاسیک شود.

درب های چوبی  علاوه بر جنبه های ظاهری، ویژگی های دیگری نیز دارند، این وسیله به دلیل داشتن طراحی ساده و فراوانی زیاد، از قیمت بسیار کمی برخوردار است. درب های گوناگون به دلیل داشتن جذابیت های متفاوت، در محیط های مختلفی بکار می روند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر درب و پنجره!


مراحل و شرح ساخت درب چوبی ساده

برای ساخت درب چوبی ، در ابتدا باید محل آن را مشخص کرده و ابعاد دقیق آن را به دست آورید. نتیجه این نکات بسیار مهم است زیرا رابطه بسیار مستقیمی با رنگ و محیط اتاق دارد. پس در هنگام ساخت یک درب چوبی ابتدا باید به صورت کامل طول و عرض آن را به درستی اندازه گیری کنید تا در ساخته شده به صورت صحیح در لولاهای چارچوب قرار بگیرد.

انواع تخته های چوبی در ساخت این وسیله می تواند باعث زیبایی ظاهر آن شود، ساخت درب چوبی در گام اول کار بسیار ساده ای است و می توان به خوبی از روش اندازه گیری برای ساخت انواع دربهای چوبی استفاده کرد. پس از انجام اندازه گیری ها و پیدا کردن یک تخته مناسب، کار خود را شروع کنید. مراحل و شرح ساخت درب چوبی ساده


برش و تنظیم بخش های مورد نظر ساخت درب چوبی ساده

بعد از ایجاد اندازه گیری ها و قرار دادن پانل های چوبی برای برش، می توانید از یک تیغه بسیار مناسب چوب بری و یا اره دایره ای استفاده کنید و شکل درب مورد نظر را با توجه به آموزش های بالا برای ساخت درب چوبی ساده بکار ببرید. به صورت استاندارد، پانل یک درب چوبی باید 200 سانتی‌متر در 61 الی 67 سانتی‌متر باشد، زیرا بسیاری از چارچوب های استاندارد براساس این ابعاد طراحی و ساخته شده اند.

بعد از برش دادن چوب های مورد نظر به منظور ساخت درب چوبی ساده ، حال باید اقدام به سمباده زدن کنید، سمباده های گوناگونی از جنس برقی تا دستی در بازار موجود است که براساس شرایط و امکانات خود می توانید از آنها برای ساخت درب چوبی استفاده کنید. در این قسمت تمام بخش های زائد و یا تیز ورقه را به خوبی سمباده بزنید تا سطحی صیقل داده شده را بدست آورید و بتوانید مراحل دیگر مربوط به ساخت درب را ادامه دهید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر درب و پنجره!


عمق بخشی و افزایش مقاومت درب یکی از مهم ترین نکات اساسی

اگر به دنبال این هستید تا دری زیبا و حرفه ای بسازید، می توانید از چوب های با دوام و مستحکم استفاده کنید. در طراحی درب با استفاده از MDF حتما باید از دستگاه های برش کاملا دقیق و برقی استفاده کنید که می تواند سرعت کار شما را تا حدود زیادی افزایش دهد.

بهترین راه برای چسباندن قطعه های مختلف درب و ایجاد یک ظاهر مناسب برای آن، استفاده از چسب چوب است. برای این کار بخش های مختلف آن را تا حدود زیادی به چسب چوب  آغشته کرده و بخش های مورد نظر را به درستی بر روی درب نصب کنید و بعد از گذشت مدت 3 الی 5 دقیقه به خوبی می توانید با دستان خود بر روی آنها را فشار دهید تا بدنه درب شما محکم شده و تکه های چوب به خوبی به بدنه اصلی آن متصل شود.

برای افزایش زیبایی درب خود می توانید، چوب های باقی مانده را به شکل الوار های ریز درآورده و به کمک چسب چوب به خوبی آن را بر روی درب های خود بچسبانید، توجه کنید در این قسمت هر دو طرف درب را باید به صورت دقیق درست کنید تا مشکلی پیش نیاید.


ایجاد محل دستگیره درب در ساخت درب چوبی ساده


ایجاد محل دستگیره درب در ساخت درب چوبی ساده

یکی از مهم ترین بخش هایی که باید در هنگام ساخت درب مورد توجه قرار بگیرد، قرار گرفتن محل صحیح دستگیره های آن است، این قسمت به شما این امکان را می دهد تا به خوبی زاویه مناسبی برای باز و بسته کردن آن بدست آورید، با استفاده از یک دریل شارژی می توانید به راحتی یک قسمت مناسب را انتخاب کرده و به خوبی برش دهید تا حفره مربوط به ساخت دستگیره درب ایجاد شود.

بعد از انجام این بخش و قرار دادن دستگیره مورد نظر خود که می تواند به صورت ساده و یا قفل دار باشد، نوبت به رنگ آمیزی درب چوبی می رسد، یکی از ویژگی هایی که درب های چوبی دارند و می توان به خوبی از آن استفاده کرد، طراحی و ساخت آن به صورت کاملا دلخواه است. می توانید بر اساس سلیقه خود به خوبی آن را رنگ بزنید و بعد از آن به مدت 24 ساعت در یک محل خشک قرار دهید تا رنگ به خوبی بر روی درب مورد نظر شما قرار بگیرد.

محاسبه رایگان قیمت نصب و تعمیر درب و پنجره!


استفاده از سیلر ضد آب روشی برای در امان ماندن چوب

استفاده از سیلر ضد آب روشی برای در امان ماندن چوب

یکی از مشکلاتی که درهای چوبی با آن همراه هستند، باد کردگی و خرابی آنها در مقابل رطوبت است. استفاده از یک سیلر چوبی این امکان را فراهم می کند تا درب چوبی در مقابل آب و رطوبت بسیار مقاوم باشد و حتما باید از آن استفاده شود. اگر به دنبال ساخت درب چوبی هستید باید در نظر داشته باشید که سیلر را حتما و به صورت کامل به درب موردنظر آغشته کنید تا به خوبی از باد کردن و یا خراب شدن درب چوبی جلوگیری کند.

بعد از پایان موارد گفته شده می توانید به خوبی محل دقیق لولاهای درب را شناسایی کرده و آنها را متصل کنید. قبل از انجام کارهای گفته شده،  بخش های مورد نظر را با یک دریل برقی ساده علامت گذاری کرده و لولاهای مورد نظر خود را در آن قرار دهید و با میخ و یا پیچ به خوبی محکم کنید تا مطمئن شوید درب می تواند در محل خود ثابت باشد. بعد از خواندن آموزش ساخت درب چوبی حال می توانید به خوبی در ساخته شده را در محل چهارچوب مورد نظر خود قرار دهید و لولاهای مربوط به آن را متصل کنید. در روش گفته شده به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی می توانید درب خود را متصل کرده و از ساختن یک درب چوبی ساده و زیبا لذت ببرید.

با روش های توضیح داده شده در بالا و کمی دقت می توانید هر نوع دری را که می خواهید با هر نوع ظاهر و رنگی بسازید.

نصب و تعمیر درب و پنجره با تیم آچاره

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا