شینیون و بررسی انواع مدل‌ها و نکات مهمی که باید بدانید و رعایت کنید

زیبایی و سلامتشینیون و مدل مومو

همه می‌دانیم که آراستگی موها چقدر بر روی زیبایی و جذابیت ظاهری تاثیر دارد. یک راه برای زیباتر شدن مراجعه به سالن‌های آرایشی و شینیون کردن موها است. همه افراد دوست دارند که موهایشان همیشه مرتب و در بهترین حالت باشد.

اما گاهی اهمیت این زیبایی و آراستگی دو چندان می‌شود، مثلا اگر به یک مهمانی، جمع دوستانه و یا مجلس عروسی دعوت شوید، قطعا به ‌دنبال این خواهید بود که موهای خود را به زیباترین شکل ممکن بیارایید و در مجلس بدرخشید.  اما قبل از هر چیز باید بدانید به کدام مدل‌ها و تکنیک‌ها علاقه دارید و سپس طبق لباس و فرم صورتتان یک استایل انتخاب کنید.

پس دانستن اطلاعاتی مفید درباره‌ی شینیون برای هر خانمی که عاشق زیبایی است و خوش حالت و زیبا بودن موها برای او اهمیت دارد، ضروری است.

تاریخچه شینیون

از هزاران سال پیش، انسان‌ها به زیبایی و آراستگی موهای خود اهمیت می‌دادند و تصاویر پاره‌ سنگی و شواهد تاریخی نشان می‌دهد بانوان اغلب با دقت و پیچیدگی خاصی  به موهای خود رسیدگی می‌کرده‌اند و آن‌ها را در پشت یا بالای سر جمع می‌کردند.

قدیمی‌ترین نوع شینیون همان بافت ساده است که هیچ‌گاه از محبوبیت آن کم نشده و نخواهد شد، اما به‌ جز بافت، انواع دیگر مدل‌های مو در میان افراد، به ‌خصوص در بین بانوان اشرافی رایج بوده ‌است. در دوره‌های تاریخی متفاوتی مانند رنسانس نیز، مردان اشرافی در قسمت‌هایی از اروپا به‌ هنگام حضور در دربار و مجلس از کلاه‌گیس استفاده می‌کردند و این امر نشانگر این است که مدل و آراستگی موهای مردان نیز دارای اهمیت است.

واژه شینیون، کلمه‌ای است با ریشه‎ی فرانسوی و به صورت تحت‌الفظی معنی آن، پشت‌گردن است. این موضوع  به بستن و جمع‌کردن موها در پس ‌سر اشاره می‌کند که این مدل ساده‌ترین و کلاسیک‌ترین نوع شینیون است.

درگذشته مدل موی افراد نشانگر طبقه‌ی ‌اجتماعی، ثروت و فرهنگ آن‌ها در جامعه بوده است و از فرهنگی به فرهنگ دیگر و از جامعه‌ای به جامعه‌ی دیگر روش جمع ‌کردن و بستن موها متفاوت بود. امروزه نیز مدل موی افراد در اغلب موارد نشانگر روحیات و علایق افراد است و سبک‌ها و تکنیک‌های بسیار زیادی برای آن وجود دارد. هر روزه نیز ترندهای جدید و جذابی به این حوزه وارد می‌شود. در این مقاله به بررسی انواع شینیون برای بانوان خواهیم ‌پرداخت.

شینیون مو با گل

مراحل قبل از انجام شینیون

شما به عنوان یک شینیون‌ کار باید قبل از شروع شینیون لوازم کار خود را آماده کنید و در دسترس قرار دهید. ابزاری مانند سشوار، برس براشینگ، کرم و تافت ‌مو و انواع مختلف سنجاق‌ها لازمه‌ی کار هر شینیون‌کاری است.

سعی‌کنید از مواد درجه یک استفاده ‌کنید تا کیفیت کارتان بالا رود. موهای فرد باید تمیز، خشک و عاری از چربی باشد، چون موهای چرب و کثیف حالت نمی‌گیرند. قبل از شروع به انجام تکنیک‌ها و بستن موها، باید موهای مشتری را با حوصله شانه کنید و سشوار بکشید. بسیاری از شینیون‌کاران بعد از براشینگ از دستگاه ویو نیز استفاده می‌کنند که به ماندگاری شینیون کمک زیادی می‌کند و مراحل انجام کار را آسان می‌کند.

در هنگام استفاده از این لوازم دقت‌ کنید تا درجه حرارت آن‌ها آسیب‌زا نباشد و موجی سوختی و آسیب موهای مشتریان شما نشود. بعد از طی این مراحل، شما باید برای انجام شینیون، یک پایه ایجاد کنید، البته اگر قصد دارید مدل باز یا بافت ساده انجام دهید نیازی به این کار نیست. در ادامه به بیس شینیون یا پایه شینیون از گذشته تا امروز اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: مدل شینیون مو برای موارد روزمره

شینیون‌های‌ پایه

در دهه‌های گذشته، با‌ این‌که توجه به مدل ‌موها و شینیون بسیار مهم بود، تعداد و تنوع سبک‌ها و تکنیک‌ها به اندازه‌ی امروز نبوده ‌است. البته گرایشات اجتماعی در زمینه فشن هم با امروز متفاوت بود و مدل‌های خاصی در چندین دهه‌ی قبل مطرح و محبوب بودند در واقع؛ قبل ‌از این‌که حرفه‌ی آرایشگری به این میزان گسترش یابد تعداد این مدل‌ها در حوزه‌ی شینیون محدود بودند، اما همان مدل‌های پایه و کلاسیک در واقع اصل و اساس تکنیک‌های جدید شینیون‌ هستند.

شینیون مو

در سال‌های گذشته موهای مجعد، فر و حالت‌دار بسیار محبوب و مورد پسند اکثریت مردم بودند و خانم‌ها معمولا موهای خود را به ‌صورت فر آرایش می‌کردند. یک روش فر کردن موها که امروزه نیز می‌تواند به ‌عنوان یک تکنیک پایه در شینیون‌های موجی و ویوو دار مورد استفاده قرار بگیرد، روش میزانپلی است.

آیا می‌دانید میزانپلی به چه معنا است؟ ‌ میزانپلی به معنی فر کردن موها بدون استفاده از سشوار و حرارت است. در این روش از ابزاری مانند بیگودی و کلیپس یا سنجاق استفاده‌‌ می‌کنند. این روش برای جلوگیری از آسیب مو در اثر حرارت بسیار روش موثری است.

 البته امروزه به‌ علت کمبود وقت آرایشگرها ترجیح می‌دهند از حرارت برای فر کردن سریع موها استفاده‌ کنند ولی در هر صورت حلقه‌های فر در بسیاری از مدل‌ها دیده ‌می‌شود و فر کردن مو از تکنیک‌های پایه‌ای در رشته شینیون است، چه این‌ کار بدون حرارت و چه به‌ کمک حرارت انجام شود.

شینیون مو پایه

روش پایه‌ای و مهم دیگر روش بوکله ‌کردن است. این تکنیک نیز در اکثر شینیون‌های بسته مانند شینیون گوجه‌ای کاربرد دارد. بوکله کردن مو به ‌معنی پیچیدن و جمع‌ کردن قسمت حجیمی از موها در پشت گردن یا بالای سر است.

در گذشته بوکله‌ به ‌کمک پروتز و از‌ طریق پوش موها انجام می‌گرفت و معمولا روی آن را با تور می‌پوشاندند. امروزه نیز در بسیاری از شینیون‌های عروس و شینیون‌های جدید ابتدا تکنیک بوکله به ‌کار می‌رود سپس تکنیک‌های جدید بر روی آن اجرا می‌شود. البته امروزه از پروتز برای حجیم ‌کردن بوکله استفاده می‌کنند.

اگر قصد دارید شینیون بسته انجام دهید، معمولا باید حداقل یک بوکله پایه ایجاد کنید و بقیه‌ی موها را متناسب با سلیقه و خواسته مشتری تزئین کنید.

برای  درست کردن بوکله بهتر است هم موها را پوش دهید هم از پروتز استفاده کنید.

 بعد از پوش‌ دادن باید وزی موها را بگیرید برای این‌ کار استفاده از کرم ‌مو به‌ شدت توصیه می‌شود. دقت‌ کنید بوکله پایه‌ای شما باید محکم باشد و گرنه شینیون پس از مدتی باز خواهد شد. بنابراین شما باید از فیکس شدن پروتز و سنجاق‌ها مطمئن شوید و بهتر است در ابتدای ‌کار، آن قسمت از موها را که به عنوان پایه در نظر می‌گیرید با کش‌ مو و محکم ببندید. یک نکته مهم در رابطه با این موضوع، مشخص نبودن سنجاق‌ها در پایان‌ کار و وز ‌نبودن سطح موها است، هرچه این نکات را بهتر رعایت کنید به عنوان یک شینیون کار حرفه ای شناخته خواهید شد. دقت ‌کنید هر چقدر پایه شینیون شما به قسمت تاج سر نزدیک شود چهره‌ ی فرد کشیده تر خواهد بود. پس قبل از آغاز به ‌کار نسبت به چهره و سلیقه مشتری محل فیکس‌کردن پایه شینیون را به درستی انتخاب کنید.

شینیون مو جذاب

آموزش شینیون

امروزه حرفه‌ی آرایشگری به زیر شاخه‌های مختلفی تقسیم شده ‌است و افراد علاقه‌مند معمولا به‌ دنبال یک تخصص می‌روند. یکی از این رشته‌های محبوب و پر درآمد رشته‌ها‌ی آرایشگری شینیون مو است.

اما برای این‌که در این کار حرفه‌ای شوید باید ابتدا آموزش ببینید. معمولا سالن‌های آرایشگری در کنار سایر فعالیت‌های مربوط به آرایشگری و غیره، به آموزش‌ رشته‌های مختلف نیز می‌پردازند.

شما قبل از وارد شدن به حوزه‌ی تخصصی باید آموزش عمومی ببینید و مراحل مقدماتی آرایشگری را طی کنید و مفاهیم اصلی زیبایی و بهداشت را فرا بگیرید و سپس به صورت تخصصی وارد رشته آرایش‌مو شوید.

آموزش شینیون می‌تواند در چندین مرحله مبتدی و تخصصی، به‌ صورت خصوصی یا گروهی انجام بگیرد. در هر صورت شما به ‌عنوان هنر آموز نیاز به مانکن و ابزار خاصی برای تمرین مهارت‌های خود خواهید داشت. ابتدا مهارت‌های عمومی و پایه‌ای به شما آموزش داده ‌می‌شود و سپس به تدریج مدل‎ها و تکنیک‌های جدید را فرا خواهید گرفت. توجه داشته ‌باشید شینیون مو کاری خلاقانه است و مانند سایر رشته‌های هنری نیاز به خلاقیت عملی و فکری شما در ترکیب تکنیک‌های مختلف دارد که در طی تجربه و تمرین آن را کسب خواهید کرد.

شینیون عروس

هزاران ترند شینیون برای عروس، وجود دارند. مدل ‌موی عروس می‌تواند بافت ساده باشد یا یک شینیون پر کار و شلوغ. شما به عنوان عروس باید بدانید از بین تمامی این استایل‌ها کدام مدل را انتخاب کنید تا زیبایی شما بیشتر شود.

شینیون عروس

بهتر است مدلی را انتخاب کنید که موهایتان را طبیعی جلوه دهد و همچنین با وقار و ظریف باشد. شینیون‌های غیر عادی و عجیب مناسب حس‌ و حال رمانتیک روز عروسی نیست. مدل‌های زیبایی مثل گوجه‌ای یا بان در بالای سر، شینیون کلاسیک فرانسوی که در آن موها پشت گردن بوکله می‌شوند، شینیون لایه‌ای و در هم همگی جزو ترندهای عامه ‌پسند میان عروس‌های سرتاسر جهان است و به نظر می‌رسد هیچ‌گاه از محبوبیت آن‌ها کم نمی‌شود.

در کل بدانید در روز عروسی، راحتی شما نیز مهم است. نباید مدلی انتخاب کنید که باعث سنگینی سرتان شود یا متناسب چهره‌، میکاپ و لباس‌تان نباشد. استفاده از اکسسوری را نیز حتما در نظر بگیرید. به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر تاج‌های بسیار بزرگ و سنگین محبوب نیستند و اکسسوری‌های ظریف و مینی‌مال بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتی بسیاری از عروس‌ها ترجیح می‌دهند از ریسه‌‌ی گل‌های سفید و صورتی، هدبندهای سفید تزئین شده با مروارید و حتی روبان‌های سفید استفاده کنند. معمولا تور عروس نیز جزو اکسسوری‌های شینیون محسوب می‌شود و شینیون ‌کار آن را قبل از انجام آرایش مو یا بعد از آن نصب می‌کند. در انتخاب مدل مو برای روز عروسی‌تان باید دقت زیادی به ‌خرج دهید اما وسواس نداشته ‌باشید. ترندی را انتخاب کنید که به دلتان می‌نشیند و به شما احساس آرامش و اعتماد به‌ نفس می‌دهد.

شینیون مو عروس

بیشتر بخوانید: آرایش صورت عروس ٢٠٢٠ ( میکاپ عروس )

شینیون باز و نیمه ‌باز

آرایش مو برای خانم‌هایی که موهای بلندی دارند آسان‌تر است چون معمولا گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارند. اما خانم‌هایی که موهای کوتاهی دارند شاید نتوانند آزادی زیادی در انتخاب مدل شینیون داشته ‌باشند. گزینه‌‌ی پیشنهادی ما برای این افراد شینیون نیمه ‌باز یا کاملا باز است؛ البته این دو ترند برای همه، حتی خانم‌هایی که موهای بلند و پرپشت دارند نیز مناسب است.

ترکیب شینیون باز و نیمه ‌باز با بافت‌های برجسته ساده یا آبشاری و حصیری، برای دختران جوان بسیار دلربا و زیبا جلوه می‌کند و جز ترندهای دخترانه شینیون هستند. نکته‌ای که باید در این مدل به آن توجه کنید طرح لباس شما است. لباس های یقه بسته برای این مدل‌ها مناسب نیستند.

 لباس‌های دکلته یا یقه باز در کنار شینیون باز یا نیمه‌ باز جزو آن دسته از فشن استایل‌هایی است که توجه همه را به خود جلب می‌کند.  یک نکته مهم دیگر این است که در این مدل‌ها نباید زیاد موها را سشوار کشید یا از کرم‌ مو و تافت بیش‌از‌حد استفاده کرد چون باعث می‌شود موها کم‌ پشت  و نازک به نظر برسند.

شینیون‌کار ممکن است از تکنیک‌های مختلف در این مدل‌ها استفاده‌کند، تکنیک‌هایی رایج عبارت هستند از:

  • فر کردن مو
  • موج‌ دار کردن مو
  • خطی و کاغذی کردن مو

معمولا برای جشن‌های خودمانی مانند تولد یا عقد این دو مدل زیبا مناسب است. اگر علاقه‌ای به شینیون باز و نیمه ‌باز ندارید ولی قد موهایتان نیز کوتاه یا متوسط است نگران نباشید شینیون‌ کار می‌تواند با استفاده از تکنیک اکستنشن موقت یا همان اضافه‌ کردن موهای مصنوعی موهای شما را به هر مدلی که می‎‌خواهید آرایش کند.

شینیون حرارتی

این شینیون از طریق دستگاه‌های حرارتی مانند سشوار، اتو مو، بابلیس و ویوو انجام می‌شود. البته می‌توان گفت انجام شینیون حرارتی یک تکنیک در آرایش ‌مو است نه مدل مو. در واقع شینیون ‌کار از تکنیک حرارتی استفاده‌ می‌کند و موها را به مدل‌های مختلفی آرایش می‌کند. در این تکنیک استفاده از ابزار فیکس به حداقل می‌رسد. یعنی از سنجاق و یا پروتز و زیر کار استفاده چندانی نمی‌شود. این روش عموما همراه با تکنیک کاغذی ‌کردن مو همراه است.

شینیون مو حرارتی

در این روش موها را بعد از براشینگ دقیق، به‌ صورت لایه‌های نازک جدا کرده و با استفاده از اتو مو یا بابلیس حالت می‌دهند و با تافت خشک می‌کنند.

معمولا شینیون ‌کار از این روش برای پیچیدن و ایجاد حلقه استفاده می‌کند. ترندی پایه این تکنیک مدل گل رز است. در این مدل بعد از ایجاد بوکله ، لایه‌های نازک مو را با حرارت و تافت به شکل گل‌های رز می‌پیچند و با تور و مروارید آن‌ها را تزئین می‌نمایند. در واقع حالت دادن مو با حرارت و خشک کردن آن با تافت شینیون‌کار را از استفاده از سنجاق بی‌نیاز می‌کند.

جمع کردن مو به شکل خطی

این مورد نیز، مانند مورد قبلی نوعی تکنیک محسوب می‌شود، نه مدل. در اکثر مدل‌های شینیون جدید، قسمت کوچک یا بزرگی از موها به ‌صورت خطی آرایش می‌کنند. البته معمولا خطی ‌کردن چتری یا موهای قسمت تاج ‌سر رایج تر است؛ زیرا این قسمت‌ها بیشتر به چشم می‌آیند.

خطی‌کردن مو باعث می‌شود موها پرپشت و منظم به ‌نظر برسند. حالت خطی‌ با  برجسته کردن لایه‌های بسیار نازک مو و با استفاده از تافت و گیره ‌‌مویی ایجاد می‌شود و جلوه‌ی خاصی به شینیون شما می‌دهد. البته دقت کنید خطی ‌کردن تمام قسمت‌های مو اصلا کار درستی نیست و نتیجه‌ی کار زیبا نخواهد ‌بود.

شینیون مو خطی

شینیون مو مدل جدید

گرچه مدل‌هایی وجود دارند که همیشه در بین خانم‌ها محبوب و پرطرفدار هستند و هیچ‌گاه از محبوبیت آن‌ها کم نمی‌شود، هرساله مدل‌های خاصی نیز در دنیای فشن و استایل ترند می‌شود. در این قسمت از مقاله به جدیدترین مدل‌های شینیون در سال 2020 می‌پردازیم.

 همان ‌طور که می‌دانید فشن‌بلاگرها و سلبریتی‌ها مثل همیشه نقش مهمی در ترند شدن این مدل‌ها ایفا‌ می‌کنند. شینیون‌های جدید معمولا پرکار نیستند و موها بسیار ساده و طبیعی آرایش می‌شود. بهتر است بدانید با پرکار شدن شینیون و با بالا رفتن زمانی که شینیون‌کار برای اجرا مدل مد نظر شما صرف می‌کند، هزینه‌ شینیون مو نیز بالا می‌رود. جذاب‌ترین ترندهای امسال در استایل مو عبارت هستند از:

  •  مدل پریشان
  • باز با لایه‌های موجی و درهم
  • مدل ‌موی صاف یک‌ طرفه
  • مدل‌های نامتقارن

برخلاف سال‌های قبل، دم اسبی در بین سلبریتی‌ها و فشن ‌مدل‌ها از پشت ‌گردن بسته می‌شود، نه از بالای‌سر. در میان اکسسوری‌های شینیون نیز تل‌ها و گیره‌های درشت و نگین‌دار، روبان و اسکرانچ‌های پارچه‌ای و براق پرطرفدار شده‌اند.  با دنبال کردن صفحات مجازی در این زمینه می‌توانید تصاویر زیباترین و جدیدترین مدل‌های شینیون را پیدا کنید و بر اساس سلیقه دلخواه و شرایطتان یکی از آن‌ها را برای خود انتخاب کنید.

شینیون مو نامنظم

نکاتی که در هنگام باز کردن شینیون مو بهتر است رعایت کنید

بعد از پایان مهمانی، وقت آن‌ می‌رسد که شینیون را باز کنید. در هنگام جدا‌ کردن سنجاق‌ها و زیر کار‌های فلزی دقت کنید تا موهایتان کنده نشود و این کار را با دقت و حوصله کافی انجام دهید اگر به‌ تنهایی نمی‌توانید گیره‌های فیکس را جدا کنید از کسی کمک بخواهید.

سعی‌کنید هرچه سریع‌تر به شستن موهای خود اقدام کنید چون معمولا در حین آرایش مو از تافت، کرم و پودر حجم دهنده استفاده می‌شود که باید از هرچه زودتر از ریشه‌ی موهای شما زدوده شود وگرنه ممکن است به فولیکول یا حتی ساقه‌ی موهایتان آسیب بزند.

 اگر موهایتان پوش داده شده است برای باز کردن آن از شانه‌هایی با دندانه‌های درشت استفاده کنید. بهتر است ابتدا موهایتان را به نرم‌کننده یا روغن‌های طبیعی آغشته کنید تا باز کردن گره‌ها آسان‌تر و سریع‌تر انجام شود.

در حین انجام شینیون اگر موهای ضعیف و آسیب‌ دیده‌ای دارید حتما به شینیون‌کار این نکته را گوشزد کنید تا در تنظیم درجه حرارت اتو‌ مو یا سشوار دقت کند و از سرم دوفاز استفاده نماید. در هر صورت به یاد داشته باشید سلامت موهایتان مهم‌تر از زیبایی آن است و نکات بهداشت مو نیز باید لحاظ شود.

اگر به دنبال با کیفیت‌ترین خدمات شینیون و رنگ مو در آرایشگاه هستید با آچاره همراه باشید و از قیمت‌های بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با انواع شینیون‌های عروس و باز و نیمه باز، خطی و مدل جدید و ترندها آشنا کردیم.
اگر می‌خواهید بهترین شینیون را داشته باشید خواسته خود را به آرایشگرتان بگویید و در نهایت تصمیم نهایی را به او واگذار کنید. زیرا او با توجه به حالت صورت و جنس موهایتان بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

نکات مربوط به سلامت موها را رعایت کنید و در باز کردن شینیون خود عجله نکنید و از با حوصله‌ترین افراد خانواده برای انجام این کار کمک بگیرید.

منابع:

wella

therighthairstyles

ultimatelooks

taniamaras

bridalmusings

lorealparisusa

brides

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا