روش استفاده از روغن آرگان برای صورت

پوستزیبایی و سلامت

روغن آرگان یکی از روغن‌های طبیعی پرخاصیت است که می‌‎توانید برای بهبود سلامت پوست خود از آن بهره ببرید؛ اما آنچه که موجب می‌شود این روغن، تاثیر جادویی خود را روی پوست صورت شما بگذارد، رعایت اصول روش استفاده از روغن آرگان برای صورت است.

ما در این مطلب ضمن بررسی فواید و عوارض احتمالی این روغن، به شما خواهیم گفت که روش استفاده از روغن آرگان براي صورت چگونه است و چطور باید روغن آرگان باکیفیت تهیه کنید.

چنانچه برای جوانسازی و پاکسازی پوست و لایه‌برداری از پوست، نیاز به خدمات تخصصی و مشاوره دارید، درخواست خود را در وبسایت آچاره ثبت کنید و از خدمات تخصصی با بهترین قیمت بهره ببرید.

نکات کلیدی

  • روغن آرگان از جمله روغن‌هایی است که خاصیت مرطوب‌کنندگی و مغذی دارد.
  • از روغن آرگان می‌توان برای مرطوب کردن پوست صورت و همینطور تقویت ریش و سبیل هم استفاده کرد.
  • روغن آرگان از جوش زدن صورت جلوگیری می‌کند. 

روغن آرگان چیست و چه کاربردی دارد؟

روغن آرگان از جمله محصولاتی است که از دانه‌ها یا هسته‌های درخت آرگان به دست می‌آید و می‌توان از آن به عنوان بهترین روغن برای جوانی پوست صورت نام برد.

مغزهایی که از درخت آرگان به دست می‌آیند، معمولاً چند دقیقه و به صورت خشک برشته می‌شوند و بعد کمی به صورت سرد فشرده می‌شوند تا یک روغن طلایی از آن‌ها به دست آید.‌

 لازم به ذکر است که روغن آرگان دارای مقادیر زیادی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها است و کاربردهای مختلفی هم دارد.

 این روغن جزء لوازم آرایشی و بهداشتی است و شما می‌توانید با رعایت اصول طرز استفاده از روغن آرگان از آن به عنوان یک محصول مراقبت پوستی استفاده کنید. 

فواید روغن آرگان برای صورت

8 مزیت روغن آرگان برای صورت

بسیاری از افراد، بیشتر در مورد مزایای روغن آرگان برای مو می گویند، ولی باید بدانید که این روغن برای صورت هم توصیه می‌شود. از جمله فواید روغن آرگان برای صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • می‌توان از آن به عنوان یک مرطوب‌کننده استفاده کرد.
  • آقایان می‌توانند برای تقویت ریش و سبیل خود، از روغن آرگان استفاده کنند.
  • روش استفاده از روغن آرگان برای صورت می‌تواند به عنوان یک محصول ضدالتهابی عمل کند و خارش و التهاب پوست را تسکین دهد. 
  • برای بهبود مشکلات پوستی همچون اگزما و پسوریازیس و روزاسه مناسب است.
  • روغن آرگان خاصیت ضد پیری دارد.
  •  روغن آرگان می‌تواند به بازسازی سلول‌های پوستی و همینطور جوانسازی پوست کمک کند. 

روش استفاده از روغن آرگان برای صورت

  •  تحقیقات نشان داده‌اند که روغن آرگان می‌تواند در زمینه بهبود ترک‌های پوستی هم به خوبی عمل کند، زیرا دارای ویتامین E است. بنابراین خانم‌های بارداری که دچار ترک بارداری شده‌اند با صلاحدید پزشک خود، می‌توانند از این روغن استفاده کنند.‌
  • روغن آرگان برای شفافیت پوست مفید است.

 عوارض روغن آرگان برای پوست چیست؟

ممکن است بسیاری از افراد تمایل به استفاده از روغن آرگان داشته باشند، اما این سوال را از خود بپرسند که آیا روغن آرگان برای پوست صورت عوارض هم دارد یا نه؟

بسیاری از افراد ممکن است از روغن آرگان استفاده کنند و هیچ مشکلی هم برای آن‌ها پیش نیاید. در مقابل برخی از افراد هم ممکن است جوش بزنند یا به آن حساسیت نشان دهند.

بنابراین بهتر است ضمن یادگیری روش استفاده از روغن آرگان برای صورت، روش تست حساسیت این روغن را هم بیاموزید و قبل از استفاده، روغن آرگان را روی پوست خود تست کنید.

روش تست حساسیت روغن آرگان

نحوه انجام تست برای روغن آرگان، به این شکل است که می‌توانید مقداری از این روغن را روی مچ دست یا کنار گردن خود بمالید و به مدت ۲۴ ساعت صبر کنید.

همینطور در صورت استفاده از روغن آرگان برای صورت، می توانید آن را به ناحیه کوچکی از صورت خود بمالید. در صورتی که واکنش آلرژیک داشته باشید حداکثر تا 48 ساعت نمایان می شود.

محاسبه رایگان هزینه خدمات پاکسازی و لایه‌برداری پوست!

مقایسه روغن آرگان با سایر روغن‌ها

معمولا روغن آرگان با روغن‌هایی نظیر زیتون و نارگیل مقایسه می‌شود. ازاین‌رو ما در این جدول به طور کامل روغن آرگان را با سایر روغن‌های مفید مقایسه کرده‌ایم.

شما می‌توانید با مطالعه این جدول خواص و فواید روغن آرگان برای صورت و تفاوت آن با سایر روغن‌ها را بدانید.

 

روغن آرگان سایر روغن ها
جزء روغن‌های غیر کمدون‌زا محسوب می‌شود. روغن های دیگر باعث ایجاد کمدون و جوش سرسیاه می شود.
جذب پوست می‌شود. بر روی پوست می مانند.
روغن بسیار سبکی است. پس از استفاده از آن‌ها احساس سنگینی بر روی پوست می کنید.
احتمال جوش زدن از طریق استفاده از این روغن، بسیار کم است. احتمال جوش زدن با استفاده از این روغن‌ها زیاد است.

روش استفاده از روغن آرگان برای صورت چگونه است؟

اگر قصد استفاده از روغن آرگان را دارید، می‌توانید این روغن را در برنامه روتین پوست خود بگنجانید. ما در ادامه نکات مهم روش استفاده از روغن آرگان برای صورت را بیان می‌کنیم.

  • اولین روش استفاده از روغن آرگان برای صورت، این است که پوست خود را تمیز کنید. سپس بعد از تمیز کردن پوستتان، چند قطره روغن آرگان روی آن بمالید. 

روش استفاده از روغن آرگان برای صورت

  • اگر برای صورت خود از کرم استفاده می‌کنید، می‌توانید چند قطره از روغن آرگان را به کرم اضافه کنید تا پوست شما بتواند رطوبت مغذی بیشتری داشته باشد.
  • از روغن آرگان می‌توان برای پاکسازی پوست صورت هم استفاده کرد. روش انجام این کار به این شکل است که یک چهارم از این روغن را کف دست خود بریزید. سپس روی صورت خود ماساژ دهید تا مواد آرایشی اضافی حل شوند. بعد از انجام این کار، پوست خود را به صورت کامل آبکشی کنید.

 چگونه بهترین روغن آرگان را انتخاب کنیم؟

اگر قصد دارید روغن آرگان را برای مراقبت پوستی خود خریداری کنید، باید به چند نکته قبل از خرید این محصول توجه داشته باشید. این نکات شامل:

  • به دنبال روغن آرگانی بروید که ۱۰۰ درصد خالص باشد و روی آن برچسب مخصوص برای استفاده از لوازم آرایشی چسبانده شده باشد.
  • هنگام خرید بطری را انتخاب کنید که به خوبی مهر و موم شده باشد تا این امر بتواند از اکسیداسیون جلوگیری کند.
  • روغن آرگان را در یک بطری تیره نگهداری کنید تا در معرض نور خورشید قرار نداشته باشد. نور خورشید می‌تواند کم کم این محصول را تجزیه کند.

روش استفاده از روغن آرگان برای صورت

  • از روغن آرگان تاریخ گذشته استفاده نکنید و اگر روغن آرگان شما تاریخ گذشته است، آن را دور بیندازید. در مقابل از روغن آرگانی استفاده کنید که تازه باشد و بدون بو و رنگ طلایی هم باشد.

خدمات لایه‌برداری و پاکسازی پوست در منزل با تیم آچاره

 سخن پایانی

یکی از محصولات مفیدی که دارای خاصیت‌های زیادی برای پوست و مو است روغن آرگان است. همانطور که از نام این روغن مشخص است از درخت آرگان گرفته می‌شود و خاصیت غذایی هم دارد.

برای اینکه خاصیت روغن آرگان کاملا روی پوست شما نمایان شود و از این روغن بتوانید بیشترین بهره را ببرید، لازم است قبل از هرچیز روش استفاده از روغن آرگان برای صورت را بیاموزید و به شکلی اصولی این روغن جادویی را استفاده کنید.

منبع: https://www.nordstrom.com

https://www.ipsy.com

سوالات متداول

آیا روغن آرگان برای جلوگیری از جوش صورت فایده دارد؟

بله یکی از مزیت‌هایی که روغن آرگان دارد، این است که استفاده از آن می‌تواند جوش زدن صورت را تا حد خیلی خوبی کنترل کند و از آن جلوگیری نماید.

آیا روغن آرگان می‌تواند حساسیت ایجاد کند؟

همانطور که اشاره کردیم، بسیاری از افراد به روغن آرگان حساسیت ندارند، ولی برخی از افراد ممکن است در اثر استفاده از این روغن، دچار التهاب شوند.

چه عناصر مفیدی داخل روغن آرگان وجود دارند؟

روغن آرگان دارای مقادیر زیادی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌ها است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا