طراحی کابینت آشپزخانه – لیست قیمت و هزینه ساخت آن

ساختمانچوب و کابینتکابینت

طراحی کابینت آشپزخانه یکی از روش‌های مهم و بسیار کاربردی به‌منظور تغییر دکور خانه‌ها است. با استفاده از این روش می‌توانید محیط خانه خود را تا حدود زیادی تغییر دهید و همچنین به‌خوبی نیازهای مربوط به آشپزخانه خود را تا حدود زیادی رفع کنید. افراد بسیاری هستند که دوست دارند محیط خانه خود را با قیمت و هزینه مناسب، مدرن و بسیار جذاب کنند. این افراد می‌توانند با ساخت کابینت آشپزخانه به‌راحتی از پس این مشکل بربیایید. طراحی کابینت به شما این امکان را می‌دهد تا توانایی مدیریت محیط آشپزخانه را به‌دست آورده و با نگهداری و جابه‌جایی وسایل خانه، باعث دسترسی ساده به ابزارهای داخل آشپزخانه شوند. برای آشنایی بیشتر با این روند، با ادامه این مقاله از مجله آچاره همراه باشید.

شما برای خدمات طراحی، نصب و تعمیر کابینت منزل خود، می‌توانید از خدمات تخصصی آچاره استفاده کنید.


طراحی کابینت آشپزخانه


طراحی کابینت آشپزخانه امری بسیار مهم

امروزه با پیشرفت علم و تولید انواع ابزارها به‌منظور ساخت کابینت، طراحی کابینت آشپزخانه امری بسیار خاص شده که نیازمند تجربه بسیار زیادی است. شما هم اگر دوست دارید که از محیط بسیار حرفه‌ای و جذاب استفاده کرده و محیط خانه خود را تا حدود زیادی متفاوت از قبل کنید، باید حتما از افراد متخصص در زمینه طراحی کابینت آشپزخانه کمک بگیرید تا براساس استانداردهای آشپزخانه شما، دکور آن را تا حدود زیادی تغییر دهند. این روند به شما این امکان را می‌دهد که به‌خوبی بخش‌های مختلف و موردنظر خود را براساس طرح‌های موجود در بازار مشخص و ایجاد کنید.

داشتن یک آشپزخانه مناسب برای محیط خانه یا کار می‌تواند تا حدود زیادی، مانع از ایجاد آلودگی در خانه شود و این امکان را فراهم می‌کند تا به‌راحتی بتوانید محیط خانه را تغییر داده و دکور بسیار مناسبی را برای آن خلق کنید.

یکی از طرح‌های بسیار جذاب که امروزه توجه زیادی به آن می‌شود، استفاده از طرح‌های ساده و تک‌رنگ است، این نوع طراحی به شما این امکان را می‌دهد تا محیط خانه خود را بسته به میزان نور، تغییر دهید.


نکات مهم در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن


مطلب پیشنهادی: آموزش نصب کابینت در 8 گام!

نکات مهم در طراحی کابینت آشپزخانه

امروزه طرح‌های بسیاری به‌منظور رعایت اصول مختلف وجود دارد و می‌توان گفت استفاده از این طرح‌ها، تا حدود زیادی می‌تواند سبب افزایش جلوه کابینت‌های خانه شما شود. در ساخت کابینت آشپزخانه باید حتما موارد مهمی رعایت شود تا از آن طریق به‌خوبی بتوانید محیط خانه خود را بسیار کارآمدتر و جذاب‌تر کنید و از آن لذت ببرید.

نقش دستگیره‌ها در طراحی کابینت آشپزخانه

یکی از مواردی که حتما باید آن را در طراحی کابینت به‌کار ببرید، استفاده از دستگیره‌های صاف است. امروزه دیگر همانند گذشته در طراحی کابینت‌ها، از بخش‌های برآمده روی درب کابینت استفاده نمی‌شود و می‌توان به‌منظور ایجاد راحتی، کار و باز و بسته کردن درب‌های آشپزخانه را تا حدود زیادی مشخص کرد. این حالت ساده و زیبا به شما این امکان را می‌دهد تا درب‌های بسیار خاص و یکدستی را در طراحی کابینت آشپزخانه خود ایجاد کنید.

باید در نظر داشته باشید که به‌منظور راحتی می‌توانید از دستگیره‌های کاملا براق و کشیده استفاده کنید تا سطح صاف و بلند درب کابینت‌ها، در طراحی به‌خوبی مشخص و زیبایی آن دوچندان شود. حتی در برخی از مدل‌ها می‌توانید از انواع LED‌ها برای طراحی محیط خانه استفاده کنید و قسمت‌های مختلف محیط خانه را جذاب و حرفه‌ای نمایید. طراحی کابینت به شما این امکان را می‌دهد تا به‌سادگی و با کمترین مشکل، بتوانید نیازهای خود را رفع کنید.


قیمت طراحی کابینت آشپزخانه هایگلاس


مطلب پیشنهادی: تعمیر و نوسازی سریع و آسان کابینت آشپزخانه

انتخاب رنگ امری اصولی در طراحی کابینت آشپزخانه

یکی از مواردی که باید حتما در طراحی کابینت آشپزخانه رعایت شود، انتخاب رنگ و مدل کابینت‌ها است. به دلیل متنوع بودن رنگ‌ها و همچنین طراحی‌های مختلف خانه‌ها و رنگ‌بندی اصلی آن‌ها، افرادی که به‌دنبال ساخت کابینت هستند، باید براساس سلیقه خود اقدام به طراحی محیط خانه کنند.

به همین منظور شما در طراحی کابینت می‌توانید از رنگی کاملا دلخواه و یکدست استفاده کنید. در طراحی‌های مدرن استفاده از یک یا دو رنگ بسیار خاص و متضاد می‌تواند زیبایی محیط آشپزخانه را به میزان زیادی افزایش دهد.

قیمت طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه چگونه مشخص می‌شود؟

تعیین قیمت و هزینه ساخت کابینت آشپزخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد و می‌توان گفت، رعایت این موارد می‌تواند باعث تغییر زیادی در قیمت طراحی کلی کابینت‌ها شود. به‌عنوان مثل مشخص شدن نوع جنس کابینت‌ها و همچنین رعایت کردن اصول مختلف در اندازه‌گیری محیط خانه، بر روی قیمت طراحی کابینت تاثیر دارد و می‌تواند باعث افزایش یا کاهش هزینه ساخت کابینت آشپزخانه شود.

افراد بسیاری هستند که می‌توانند به‌خوبی و با استفاده از قابلیت‌های مختلف، به شما این امکان را بدهند تا نیازهای موردنظر خود را در طراحی کابینت آشپزخانه به دست آورید. جنس بدنه و همچنین ابعاد اندازه و ریزه‌کاری‌های موجود بر روی بدنه کابینت‌ها، می‌تواند به‌طر قابل‌توجهی سبب تغییر قیمت ساخت کابینت آشپزخانه شما شود.


مدل‌های مختلفی همچون‌ هایگلاس‌ ها، به دلیل داشتن یک شفافیت بسیار خاص و زیبا، همیشه از قیمت بیشتری برخوردار هستند و فرای داشتن شکل‌ها و رنگ‌های بسیار زیبا، برای آشپزخانه‌ شما جذابیت را به‌همراه آورند. قیمت تمام‌شده این نوع از طراحی کابینت آشپزخانه نسبتا بالا است اما زیبایی و تنوع رنگ بالای آن می‌تواند محیط خانه‌های مدرن و تازه‌ساز را تا حدود زیادی تغییر داده و باعث جلب رضایت شما شوند.

البته باید درنظر داشت که به دلیل براق و شفاف بودن این نوع کابینت‌ها، در نگهداری آن‌ها باید به میزان بیشتری احتیاط کرد و مانع از برخورد آب با آن شوید.


انتخاب رنگ و هزینه ساخت و طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک


چوب طبیعی یکی از موارد مهم در طراحی کابینت آشپزخانه

اگر به‌دنبال یک طرح بسیار عالی و خاص برای طراحی کابینت آشپزخانه خود می‌گردید و صرف هزینه بیشتر برای شما مشکل‌ساز نیست، می‌توانید از چوب طبیعی برای طراحی بخش‌های مختلف آشپزخانه و کابینت‌های خود استفاده کنید. داشتن طراحی کابینت آشپزخانه به شما این امکان را می‌دهد تا به‌خوبی و بدون مشکل بتوانید بخش‌های مختلف را طراحی کرده و با ایجاد جلوه بسیار زیاد، باعث افزایش زیبایی بیشتر این محیط شوید.

چوب طبیعی به دلیل داشتن ظاهری بسیار خاص و حرفه‌ای و همچنین زیبایی بسیار خاص در طرح‌ها و رنگ‌های آن، می‌تواند باعث افزایش زیبایی کابینت‌ها و محیط آشپزخانه شود و با طراحی کابینت می‌تواند جانی دوباره به خانه‌ شما ببخشد.


استفاده از انواع مختلف سبک‌ها در طراحی و مدیریت هزینه ساخت کابینت آشپزخانه امری بسیاری عادی و جذاب است اما باید در نظر داشته باشید، که مشاوره گرفتن و استفاده از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه، می‌تواند مانع از ایجاد مشکلات احتمالی برای شما شود و داشتن یک نقشه اولیه با اندازه‌گیری‌های دقیق، در طراحی به شما این امکان را می‌دهد تا با خیالی کاملا آسوده محیط خانه خود را بازطراحی کنید.

وجود انواع مختلفی از مدل‌های فلزی تا چوبی کابینت باعث شده تا شما حق انتخاب بسیار زیادی براساس بودجه خود داشته باشید و شما می‌توانید از انواع ام دی اف‌ ها  یا فلزات با طراحی‌های خاص بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: انواع مدل کابینت آشپزخانه


جمع‌بندی

در این مقاله از مجله اچاره تلاش کردیم تا نکات مهم در طراحی کابینت آشپزخانه را در اختیار شما قرار دهیم. با استفاده از این نکات شما قادر خواهید بود که در این روند، تصمیمات آگاهانه‌تری اتخاذ کنید و به یک نتیجه ایده‌آل دست یابید. فراموش نکنید که کارشناسان آچاره از طریق بخش نظرات، پاسخگوی سوالات شما راجع به ساخت و طراحی کابینت آشپزخانه خواهند بود.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا