بازسازی آشپزخانه در 8 مرحله ساده

بازسازی و دکوراسیونساختمان

کم‌کم عید از راه می‌رسد و همین عامل باعث شده تا بسیاری از افراد به فکر تغییر و نوسازی خانه بیفتند. اگر امکان خرید خانه جدید را ندارید و بازسازی منزل هم برای شما مقدور نیست، بازسازی آشپزخانه یکی از بهترین روش‌های تغییر و جدید کردن وسایل خانه است. همیشه شنیده می‌شود که آشپزخانه قلب یک خانه است پس بهتر است بازسازی آشپزخانه قدیمی را در اولویت کار خود قرار دهید. در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم در رابطه با روش‌های مختلف بازسازی آشپزخانه قدیمی، کوچک و بزرگ صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

بازسازی آشپزخانه یعنی چه؟

اگر به دنبال روشی می‌گردید که بتوانید وسایل آشپزخانه را با کمترین هزینه تغییر دهید و از نو بسازید، می‌توانید از روش بازسازی آشپزخانه استفاده کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا تمام وسایل و بخش‌های فرسوده و قدیمی آشپزخانه را با کوچک‌ترین کارها و امکانات جدید، شیک کنید.

شما می‌توانید بازسازی آشپزخانه را به دو روش کلی و جزئی انجام دهید. در حالت اول می‌توانید تمام قسمت‌های یک آشپزخانه مانند سرامیک، لوله‌کشی و حتی مکان آشپزخانه را تغییر دهید. در حالت دوم می‌توانید با انجام چند کار ساده مانند تغییر رنگ دیوار، کابینت‌ها و نورپردازی، تغییری واقعی در آشپزخانه را احساس کنید. در ادامه بیشتر در خصوص هر یک از این روش‌ها صحبت می‌کنیم.

بازسازی آشپزخانه یعنی چه

8 روش مختلف برای بازسازی آشپزخانه که باید بدانید

اگر می‌خواهید بازسازی آشپزخانه را به‌صورت جزئی را انجام دهید، می‌توانید یکی از کارهای زیر را انجام دهید. البته به‌جای چرخیدن در اینترنت و پیدا کردن طرح‌های مختلف، بهتر است با متخصصان این زمینه مشورت کنید تا با توجه به معماری خانه، شما را راهنمایی کنند.

1. تغییر رنگ دیوار؛ بازسازی آشپزخانه قدیمی

احتمالا شما بهتر از هر کسی می‌دانید که یکی از بهترین روش‌های بازسازی آشپزخانه قدیمی، تغییر رنگ دیوار است. برای تغییر رنگ دیوار نیاز به پرداخت هزینه بالایی نیست. فراموش نکنید که اگر تا امروز دیوارهای آشپزخانه رنگی بوده، بهتر است این ‌بار از رنگ خنثی برای دیوارها استفاده کنید.

تغییر رنگ دیوار

2. تعویض کاشی‌ دیوارهای آشپزخانه

در آشپزخانه‌های قدیمی چیزی که به‌وفور دیده می‌شود، کاشی‌های رنگی و طرح‌دار است. اگر صاحب خانه هستید، بهتر است برای تغییر آن‌ها فکری اساسی کنید. چراکه این کاشی‌ها تنها باعث شلوغی آشپزخانه‌تان می‌شوند. البته به جز زیبایی باید به این نکته توجه کنید که کاشی‌های آشپزخانه در اثر تماس با روغن ممکن است کثیف شوند پس بهتر است کاشی‌هایی را انتخاب کنید که قابل شست‌و‌شو باشند.

مطلب پیشنهادی 10 ایده بازسازی خانه

یک پیشنهاد؛ اگر دوست دارید در قسمتی از کاشی‌ها از طرح‌دار شلوغ استفاده کنید، بهتر است تنها برای بخشی از دیوار از این نوع کاشی استفاده کنید. چراکه در درازمدت شما را خسته خواهند کرد.

تعویض کاشی‌ها

3. تهیه شیرآلات جدید

چند وقتی هست که شیرآلات خانه چکه می‌کنند و خراب شده‌اند؟ یکی از روش‌های بازسازی آشپزخانه قدیمی، تهیه شیرآلات جدید است.

تهیه شیر‌آلات جدید

4. تغییر کفپوش‌های خانه

برخی از افراد پیشنهاد می‌کنند تا قبل از نصب کابینت‌های جدید، کفپوش خانه را عوض کنید. اما اگر تمام کابینت‌ها را نصب کرده‌اید، نگران نباشید چون شما می‌توانید به‌راحتی پارکت جدید را روی موزاییک‌های زمین با چسب بچسبانید و نیاز به جابه‌جایی کابینت‌ها نیست.

تغییر کفپوش‌ها

5. تعویض کابینت‌های آشپزخانه

یکی از بهترین روش‌های بازسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه قدیمی، تغییر و نوسازی کابینت‌ آشپزخانه است. شما می‌توانید تمامی کابینت‌های خود را عوض کنید. البته اگر بدنه کلی آن‌ها سالم باشد، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید. با انجام این کارهای کوچک می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و به‌علاوه، تغییرات زیادی در آشپزخانه به‌و‌جود آورید. اگر به ‌دنبال روش خاصی برای بازسازی کابینت آشپزخانه می‌گردید، می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انجام دهید:

  1. رنگ درب کابینت‌ها را تغییر دهید.
  2. روی کابینت‌ها برچسب‌های جدید و طرح‌دار کاغذی بزنید.
  3. تعویض دستگیره کابینت.
  4. تغییر درب کابینت‌ها.

تعویض کابینت‌های آشپزخانه

چرا باید کابینت‌های قدیمی را عوض کنیم؟

اگر به دنبال تعمیر و نصب کابینت‌ جدید هستید چون کابینت‌های قدیمی در اثر گذر زمان زنگ زده‌اند یا فرسوده شده‌اند، بهتر است نسبت به تعویض و بازسازی آن‌ها اقدام کنید. به‌علاوه، بسیاری از افراد به دنبال مدل‌های جدید کابینت هستند و از طرح‌های قدیمی خسته شده‌اند. در این حالت هم عوض کردن کابینت‌ها، بهترین راه‌حل است.

مطلب پیشنهادی معرفی انواع روف گاردن

6. نورپردازی آشپزخانه

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بازسازی آشپزخانه قدیمی، استفاده از نورپردازی در کابینت‌های جدید است. قبلا در درون کابینت‌ها لامپ‌های نورپردازی جاسازی می‌شد اما امروزه آنها را زیر کابینت‌های دیواری قرار می‌دهند. البته برای صرفه‌جویی در برق و هزینه‌های شما بهتر است این چراغ‌ها همیشه روشن نباشند.

نورپردازی آشپزخانه

7. تغییر وسایل؛ راهی برای بازسازی آشپزخانه

شما می‌توانید تمام شیرآلات، چراغ‌ها و کابینت‌های جدید را جایگزین قدیمی‌ها کنید. با انجام این کارها می‌توانید تفاوت را احساس کنید.

تغییر کلی آشپزخانه

8. بازسازی سقف آشپزخانه

در آخرین مرحله می‌توانید نسبت به بازسازی سقف آشپزخانه اقدام کنید. با انجام این کار می‌توانید زیبایی و جلوه خاصی به آشپزخانه بدهید. در‌صورتی‌که می‌خواهید آشپزخانه را به‌صورت کلی تغییر دهید، می‌توانید از تغییر لوله‌کشی و شیرآلات شروع کنید. البته گاهی اوقات دیده می‌شود که بسیار از افراد می‌پرسند آیا می‌توانیم اپن اضافه کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم هیچ‌چیز غیر ممکن نیست اما باید توجه داشته باشید گاهی برداشت دیوار می‌تواند باعث آسیب به لوله‌کشی یا برق‌کشی آشپزخانه شود که مسلما درست کردن آن، هزینه‌بر است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

بازسازی سقف آشپزخانه

هزینه تعمیرات بازسازی آشپزخانه چقدر است؟

هزینه‌ها می‌تواند بر اساس نوع مواد، کیفیت کار و مقدار بازسازی خانه و حتی تجربه متخصصان، متفاوت باشد. برای اینکه هزینه حدودی انجام کار دستتان بیاید، می‌توانید از متخصصان بازسازی خانه مشاوره بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب به ساده‌ترین روش‌ها برای تغییر دکوراسیون و بازسازی آشپزخانه اشاره کرده‌ایم. هم‌چنین اگر برای بازسازی آشپزخانه نیاز به کمک دارید، می‌توانید از متخصصین آچاره در این حوزه، کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی آشنایی کامل با لوله کشی جکوزی خانگی

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا