تعمیر و نوسازی سریع و آسان کابینت آشپزخانه

چوب و کابینتساختمانکابینت

در این مقاله با راه‌های سریع و آسان بازسازی و نوسازی کابینت‌های آشپزخانه آشنا خواهیم شد. در ادامه 9 روش کاربردی به شما یاد خواهیم داد که به کمک آن به تعمیر کابینت‌ آشپزخانه خود بپردازید و جلوه‌ای شیک و نو به آنها بدهید.

1. تنظیم لولای خرچنگی کابینت

اگر درهای کابینت شما خراب است و لولاهایی خرچنگی دارد نگران نباشید چون تعمیر و تنظیم این لولاها ساده است. لولاهای کابینت طوری ساخته شده‌اند که به‌راحتی تعمیر شوند پس از ظاهر پیچیده این لولاها نترسید. تنها کاری که برای تعمیر کابینت‌ آشپزخانه خود باید انجام دهید این است که پیچ‌هایی که در شکل زیر می‌بینید را بچرخانید. نگران نباشید حتی اگر اشتباهی انجام دهید، به‌راحتی قابل اصلاح است. در ادامه سه حالت مختلف در تنظیم لولای کابینت را بررسی خواهیم کرد. در هر سه حالت باید آزمون و خطا کنید و هر بار درب کابینت را ببندید و بررسی کنید که تنظیم شده است یا نه.

تنظیم لولای خرچنگی کابینت - تعمیر کابینت‌ آشپزخانه

 تنظیم لولای کابینت در صورت تراز نبودن درب

اگر درب کابینت شما با درهای کناری همتراز نیست، پیچ سمت چپی در شکل را تنظیم کنید. این پیچ کابینت را به داخل یا خارج حرکت می‌دهد. گاهی نیاز است پیچ عمقی را باز کنید، درب را به‌آرامی به داخل یا خارج حرکت دهید و سپس پیچ را سفت کنید. اگر لولاهای شما پیچ عمقی ندارند، از پیچ‌های جانبی شروع کنید.

تنظیم لولای کابینت در صورت کج بودن درب

اگر درب کابینت کج است پیچ جانبی را تنظیم کنید. این پیچ‌ها درب را از یک طرف به سمت دیگر حرکت می‌دهد. گاهی برای تنظیم پیچ جانبی باید پیچ عمقی را نیز کمی باز کنید.

تنظیم لولای کابینت در صورت بالا یا پایین بودن درب

هنگام تعمیر کابینت‌ آشپزخانه، اگر درب همسطح و موازی با درب‌های دیگر است اما خیلی بالا یا پایین است، از پیچ‌های اتصال به بدنه کمک بگیرید. پیچ‌ها را در هر دو سمت لولا باز کنید، درب را بالا یا پایین بکشید و پیچ‌ها را سفت کنید. اغلب اوقات مشکل با چرخاندن پیچ حل می‌شود.

2. تنظیم یا تعویض چفت درب کابینت

اکثر کابینت های جدید دارای لولاهای خود بسته شونده هستند که درها را بسته نگه می‌دارد. برخی دیگر نیز دارای گیره‌های مغناطیسی یا غلتکی هستند. در مدل‌های قدیمی‌تر از نوعی چفت درب گیره‌ای که در شکل زیر می‌بینید استفاده می‌شود. این گیره‌ها با دو پیچ نصب می‌شوند و تعویض آنها ساده است. گیره‌ای که دیگر در را بسته نگه نمی‌دارد یا شکسته است حتما باید تعویض یا تعمیر شود.

تعمیر کابینت‌ آشپزخانه

3. تمیز کردن تخته برش آشپزخانه

اگر تخته برش چوبی خوبی در کابینت آشپزخانه شما تعبیه شده اما به‌قدری کثیف و لک‍‌ه‌دار شده است که نمی‌توانید از آن استفاده کنید از این فرآیند دو مرحله ای استفاده کنید تا تخته شما تمیز و خوشبو و براق شود. لیموی تازه را برش بزنید و به آن نمک بزنید و از آن برای تمیز کردن تخته برش آشپزخانه استفاده کنید. به جای نمک معمولی می‌توانید از نمک کوشر یا نمک با بلورهای درشت استفاده کنید تا هم خاصیت سایندگی داشته باشد و هم در کنار اسید سیتریک باکتری‌ها را از بین ببرد.

وقتی لکه ها از بین رفت، تخته را بشویید و بگذارید خشک شود. می‌توانید در انتهای کار از روغن برای جلا دادن به تخته استفاده کنید. حتما روغن اضافی را با دستمال پاک کنید و اگر لازم بود دوباره یک لایه دیگر روغن بزنید.

پیشنهادی : بهترین مدل‌های نقاشی پذیرایی 2021 + عکس

4. چسباندن ضربه‌گیر به درب کابینت

اگر از صدای کوبیده شدن درب کابینت خسته شده‌اید به‌راحتی می‌توانید با چسباندن ضربه‌گیر از آن خلاص شوید. قبل از چسباندن ضربه‌گیر مطمئن شوید که درب کابینت تمیز است تا ضربه‌گیرها خوب بچسبند. یک ضربه‌گیر در گوشه بالا و یکی در پایین بچسبانید.

چسباندن ضربه‌گیر به درب کابینت

5. تعمیر کابینت‌ آشپزخانه: تعویض ریل کشو

اگر متوجه شدید که ریل‌های کشوی کابینت شما خم شده‌اند، غلتک‌ها شکسته‌اند وحتی پس از روغن‌کاری درست نمی‌چرخند، تعویض ریل بهترین راه حل است. هنگام خرید حتما دقت کنید که ریل‌هایی بخرید که مشابه ریل‌های فعلی کشوی شما باشند تا کار تعویض دشوار نشود. پیچ‌های یکی از ریل‌ها را باز کنید و با خود به فروشگاه ببرید و نمونه مشابهش را بخرید. قبل از بازکردن ریل‌ها از آن عکس بگیرید و ریل جدید را مانند قبلی نصب کنید.

6. تعمیر کابینت‌ آشپزخانه و روغن‌کاری

چند دقیقه نظافت و روغن‌کاری می‌تواند باعث شود کشو‌های شما مثل یک کشو نو روی ریل سُر بخورند. کشوها را بیرون بکشید و ریل و غلتک کشو را مانند شکل زیر روغن بزنید.

روغن کاری کابینت

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

7. تعمیر شکستگی کابینت آشپزخانه

برای تعمیر کابینت‌ آشپزخانه و ترمیم شکستگی در نقاطی که دو قطعه چوب با هم در تماس قرار می‌گیرند از چسب چوب استفاده کنید. برای ترمیم گوشه شکسته کابینت نیز می‌توانید به جای چسب چوب از اپوکسی استفاده کنید.

تعمیر کابینت‌ آشپزخانه

8. تعمیر دستگیره کابینت آشپزخانه

هر دسته یا دستگیره کابینتی که یک بار شل شود احتمالاً دوباره شل خواهد شد. اگر مشکل با سفت کردن پیچ حل می‌شود آنها را سفت کنید وگرنه با یک قطره کوچک چسب قطره‌ای یا چسب یک دوسه به این مشکل پایان دهید.

بیشتر بخوانید چک لیست بازسازی ساختمان

9. رفع خط و خراش کابینت

اگر خراش یا خط کم عمق روی کابینت خود دارید، بهترین راه این است که قلم خش گیر همرنگ کابینت خود تهیه کنید و روی خطوط بمالید. اگر خط و خش عمیق باشد شاید لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنید. مداد آرایشی هم رنگ کابینت نیز گزینه خوبی است و به‌سادگی خراش را پر می‌کند. البته نباید در استفاده از این روش زیاده‌روی کنید چون باعث می‌شود خط و خش بیشتر توی چشم بیایند.

 

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا