طول عمر ویروس کرونا چقدر است؟

پزشکی و پرستاری

مسئولیت اجتماعی یک وظیفه است که آچاره آن را برعهده گرفته تا برای پیشگیری از کرونا به سهم خود، قدمی بردارد. تمامی پاسخ ها و نکات بهداشتی گفته شده در خبرنامه آچاره، با استناد به سازمان های موثق مانند سازمان بهداشت جهانی است. در این مقاله پاسخ به یک سوال مهم از سوی سازمان بهداشت جهانی آورده شده است.


ویروس کرونا تا چه بازه زمانی بر روی سطح زنده می ماند؟


ویروس کرونا تا چه بازه زمانی بر روی سطح زنده می ماند؟

پاسخ سازمان بهداشت جهانی به این سوال این است که هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا تا چه بازه زمانی بر روی سطح زنده می ماند اما تا جایی که شواهد نشان می دهد مانند سایر ویروس های این خانواده عمل می کند. مطالعات و تحقیق ها نشان می دهد که ممکن است ویروس های دسته کرونا برای چند ساعت تا چند روز بر روی سطوح باقی بمانند و احتمال اینکه به شرایط محیطی مختلفی بستگی داشته باشد بسیار زیاد است.

اگر نسبت به آلودگی سطح یا محیطی مشکوک هستید، بهتر است آن را با مواد ضد عفونی ساده تمیز کنید و خود و اطرافیانتان را در مقابل این ویروس محافظت کنید. دستان خود را به صورت مداوم با آب و صابون تمیز کنید و از تماس آن ها با چشم، دهان و بینی خود خودداری کنید.


سخن پایانی درباره پیشگیری از کرونا …

با توجه به شیوع چشمگیر کرونا به خصوص در بعضی نقاط کشور، بهترین راه این است که در خانه هایتان بمانید و تنها برای انجام کارهای ضروری خارج شوید، این ویروس همواره در حال شیوع بوده و بهترین راه برای جلوگیری از آن رعایت نکات بهداشتی است.


 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا