آیا مواد خوراکی بر روی ویروس کرونا تاثیر دارند؟

پزشکی و پرستاری

با توجه به شرایط حاکم بر روی کشورمان، آچاره مسئولیت اجتماعی و وظیفه خود دانسته است تا با استناد به سایت رسمی وزارت بهداشت جهانی، راه هایی برای پیشگیری از کرونا را با شما به اشتراک گذاشته و پاسخ به سوالات رایج و گاهی اشتباه در مورد ابتلا به این ویروس را با اقتباس از وزارت بهداشت، به شما منتقل کند. در ادامه به دو سوال رایج در مورد مواد خوراکی و جلوگیری از ابتلا به ویروس مواردی را ذکر کرده ایم.


آیا خوردن سیر می تواند به جلوگیری از عفونت ویروس کرونا کمک کند؟


آیا خوردن سیر می تواند به جلوگیری از عفونت ویروس کرونا کمک کند؟

همان طور که می‌دانید، سیر یک ماده غذایی سالم است و با توجه به پیشینه آن، خاصیت ضد میکروبی نیز دارد. با این وجود هیچ اسناد یا شواهدی در مورد پیشگیری از کرونا با استفاده از سیر وجود ندارد و باعث حفاظت نمی شود.


آیا روغن کنجد از ورود ویروس کرونا به بدن جلوگیری می کند؟


آیا روغن کنجد از ورود ویروس کرونا به بدن جلوگیری می کند؟

پاسخ سازمان جهانی بهداشت به این سوال خیر است و این ویروس را از بین نمی برد. تنها برخی از ضد عفونی کننده های محیط وجود دارند که باعث از بین رفتن این ویروس می شوند، این مواد شامل ضد عفونی کننده هایی بر پایه کلر، اتانول، اسید پراستریک و کلروفرم است.

با این وجود، اگر این مواد را زیر بینی خود بگیرید یا بر روی پوست خود بمالید، باعث از بین رفتن ویروس نخواهد شد و حتی ممکن است برای سلامتی شما بسیار خطرناک باشد.


سخن پایانی در مورد پیشگیری از کرونا…

این روزها حال هیچ کس خوب نیست و گرد غمی خاموش را بر روی کشورمان پاچیده اند؛ بهتر است با رعایت نکات ضروری، از انتقال این ویروس به عزیزانمان خودداری کرده و تا جایی که ممکن است در منزل بمانیم. شیوع بیماری بسیار سریع اتفاق می افتد و برای اعضای خانواده با سنین بالا بسیار خطرناک است. به همین دلیل ماندن در منزل کمکی بزرگ برای سلامت اطرافیانمان است.


 

به این پست امتیاز دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا