بهترین محل قرارگیری ماشین ظرفشویی کجاست؟

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

محل قرارگیری ماشین ظرفشویی یکی از نکات مهم در نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی است. در سال‌های گذشته، ماشین ظرفشویی به عنوان یک وسیله لوکس در خانه شناخته می‌شد، اما امروزه وجود آن به یکی از ملزومات هر خانه تبدیل شده است. اگر شما هم از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، احتمالا به این سوال فکر کرده‌اید که بهترین محل قرارگیری ماشین ظرفشویی کجاست. چه بخواهید ماشین ظرفشویی را درون آشپزخانه قرار دهید و چه در قسمت دیگری از خانه، مکان قرار گیری آن مهم است. نکات جالبی در مورد بهترین جا برای نصب ماشین ظرفشویی وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین محل قرارگیری ماشین ظرفشویی؛ کنار سینک

می‌توانید ماشین ظرفشویی را کنار سینک ظرفشویی یا حدالامکان نزدیک آن قرار دهید. به این دلیل که برای نصب ماشین ظرفشویی باید لوله‌های آب را به پشت ماشین متصل کنید، بنابراین نزدیک بودن آن به سینک به معنی راحتی بیشتر هنگام نصب خواهد بود.

البته این مکان هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی نیز بسیار مناسب است. زیرا قبل از قرار دادن ظروف، اغلب مانده‌های غذا را پاک می‌کنیم و نیاز به سینک داریم. بنابراین قرار دادن ماشین ظرفشویی کنار سینک، تمیز کردن، شستشو و انتقال ظروف را راحت‌تر خواهد کرد.

نکته دیگری که ممکن است کمتر مورد توجه قرار بگیرد، جهت ماشین ظرفشویی است. سعی کنید ماشین ظرفشویی را در جهتی قرار دهید که سمت مخالف دست غالب شما قرار بگیرد. به عنوان مثال، اگر چپ دست هستید، ماشین ظرفشویی را در سمت راست سینک قرار دهید، این کار باعث می‌شود تا عمل تمیزکاری ظروف و انتقال آن‌ها به ماشین را سریع‌تر انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید: مشکلات ماشین ظرفشویی که به راحتی می‌توانید رفعش کنید!

محل مناسب ماشین ظرفشویی

بهترین محل قرارگیری ماشین ظرفشویی؛ نزدیک محل قرارگیری ظروف

علاوه بر قراردادن ماشین ظرفشویی کنار سینک، باید فاصله آن تا محل نگهداری ظروف زیاد نباشد. این کار به شما اجازه می‌دهد تا هنگام تخلیه ظروف، بدون جابجایی آن‌ها را مستقیما در جای خود قرار دهید.

همیشه به یاد داشته باشید، چینش وسایل در آشپزخانه باید به راحتی و کاربردی بودن آن‌ها کمک کند. محل مناسب ماشین ظرفشویی شما در تبدیل آشپزخانه به مکانی لذت بخش برای فعالیت، نقش مهمی دارد. با قراردادن ماشین ظرفشویی در کنار سینک و محل قرارگیری ظروف، زمان زیادی را در روز صرفه جویی خواهید کرد.

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید: لیست کامل ارور ماشین ظرفشویی – ۱۶ برند خارجی و ایرانی

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

 

ماشین ظرفشویی را در جای تنگ قرار ندهید

نکته مهم دیگری که در جانمایی ماشین ظرفشویی باید به آن توجه داشته باشید، قابلیت حرکت و جابجایی است. بدون توجه به باز یا بسته بودن در ماشین ظرفشویی، مطمئن شوید که فضای کافی برای حرکت آزادانه شما در آشپزخانه وجود دارد.برای یافتن موقعیت مناسب، کارهای روزمره خود را در آشپزخانه تصویر کنید، فکر کنید که چگونه در آنجا جابه‌جا می‌شوید و حرکت می‌کنید. این کار احتمالا ایده‌های خوبی به شما می‌دهد که چه مکانی برای قراردادن ماشین ظرفشویی بهتر است. در نهایت، از قراردادن ماشین ظرفشویی در کنار گاز یا ورودی آشپزخانه خودداری کنید. زیرا رفت و آمد در این نواحی بیشتر بوده و قرارگیری ماشین ظرفشویی در آنجا ممکن است مانع حرکت آزادانه افراد شود.

جانمایی ماشین ظرفشویی

نتیجه گیری

قبل از اینکه به خرید ماشین ظرفشویی فکر کنید، ابتدا باید بهترین محل قرارگیری ماشین ظرفشویی را در آشپزخانه پیدا کنید. بهتر است این مکان کنار سینک (چه در سمت راست و چه در چپ) و محل قرارگیری ظروف باشد. همچنین اطمینان از اینکه ماشین ظرفشویی مانع حرکت افراد در آشپزخانه نخواهد شد نیز موضوع مهمی است. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله قطعا مکان مناسبی برای قرارگیری ماشین ظرفشویی پیدا می‌کنید و محیط آشپزخانه شما به یک مکان کاربردی برای امور روزانه تبدیل خواهد شد.

3.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا