تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

آموزش نحوه برقی کردن جارو شارژی

لوازم خانگیجاروبرقی

امروزه بیشتر وسایلی که در خانه‌ها کاربرد دارند برقی هستند و با جریان برق شهری کار می‌کنند. در این میان برخی لوازم از جمله جارو شارژی طوری طراحی شده‌اند که با باتری کار می‌کنند. جارو شارژی یا بی سیم دستگاهی سبک است و با کمک نیروی باتری، گرد و غبار و ذرات ریز را به مخزن داخل خود می‌کشد. در بیشتر خانه‌ها در کنار جارو برقی از جارو شارژی نیز استفاده می‌شود.  با این حال، جالب است بدانید  با آشنایی با نحوه برقی کردن جارو شارژی می‌توانید به راحتی جارو شارژی خود را برقی کنید و استفاده راحت‌تری از آن داشته باشید. اما چگونه جارو شارژی را برقی کنیم؟

نکات مهم در نحوه برقی کردن جارو شارژی

از جمله مزایای سیمی کردن جاروی شارژی می‌توان به دو مورد اصلی اشاره کرد:

  1. در صورت آسیب دیدن باتری و یا تمام شدن آن، در مواقع ضروری می‌توانید جارو را به برق زده و از آن استفاده کنید.
  2. زمانی که به برق شهری دسترسی ندارید نیز جارو شارژی شما قابل استفاده است.

برای تبدیل جارو شارژی به سیمی چندین نکته را باید در نظر بگیرید:

  • برقی کردن جارو شارژی بدون ایجاد تغییر در ساختار آن امری غیرممکن است.
  • ولتاژ تعریف شده برای باتری با ولتاژ تعریف شده برای برق شهری تفاوت زیادی دارد. اگر جارو شارژی شما قابلیت استفاده از برق را هم دارد می‌توانید منبع برق شهری را جایگزین باتری کنید.

نکات مهم در نحوه برقی کردن جارو شارژی

بنابراین در ابتدای بررسی نحوه برقی کردن جارو شارژی دقت کنید که آیا جارو شارژی شما برق شهری را پشتیبانی می‌کند یا خیر. در مرحله بعد باید باتری جارو شارژی را از محل خود خارج کنید. اتصال سیم می‌تواند اولین قدم در برقی کردن جارو شارژی باشد.

آیا با تبدیل جارو شارژی به سیمی تغییری در عملکرد آن ایجاد می‌شود؟

جواب این سؤال منفی است. با تبدیل جارو شارژی به جارو برقی عملکرد دستگاه تغییر نمی‌کند. اما تفاوت‌های جزئی را نسبت به قبل تجربه خواهید کرد. در مورد استفاده از جاروبرقی، باید آن را در جایی استفاده کنید که به پریز برق دسترسی کافی داشته باشید.

تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

در واقع هر زمان که خواستید می‌توانید آن را به برق زده و از آن استفاده کنید. این در حالی است که در مورد جارو شارژی محدودیت زمانی وجود دارد. زیرا به محض تمام شدن باتری جارو، دیگر قابل استفاده نیست و باید منتظر بمانید تا شارژ شود. با تبدیل جارو شارژی به سیمی در عملکرد دستگاه و قدرت مکش آن تغییری ایجاد نخواهد شد.

چگونه جارو شارژی را برقی کنیم؟

برای تبدیل جارو شارژی به جاروبرقی به ابزارهای زیر نیاز دارید:

  • آداپتور
  • پیچ‌گوشتی
  • دستگاه هویه
  • کاغذ سمباده
  • سیم‌چین
  • سیم لخت کن
  • مشعل صنعتی

مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی!

در ابتدای کار باید جارو شارژی را باز کنید. به این طریق دسترسی به سیم‌کشی و ترمینال باتری آسان‌تر می‌شود. کابل برق را برداشته و انتهای آن را برش دهید. پس از این مرحله روکش سیم‌ها را با کمک سیم لخت کن بیرون بکشید. به این صورت سیم‌ها آماده لحیم‌کاری می‌شوند.

بیشتر بخوانید عیب‌یابی و تعمیر رایج‌ترین مشکلات جارو برقی میله Miele

برقی کردن جارو شارژی

در این مرحله می‌توانید زنگ زدگی‌های احتمالی اطراف رابط باتری را با کاغذ سمباده پاک کنید. سپس باید سیم‌های کابل را به ترمینال باتری لحیم کنید. اگر بعد از لحیم‌کاری دستگاه شما کار نکرد، احتمالاً جای سیم‌ها را جابجا لحیم کرده‌اید. باید آن‌ها را جدا کرده و دوباره لحیم کنید.

در صورت نداشتن اطلاعات کافی در زمینه لحیم‌کاری و برقی کردن جارو شارژی می‌توانید از متخصصان در این حوزه کمک بگیرید. به یاد داشته باشید اگر جارو شارژی شما برق شهری را پشتیبانی نکند امکان برقی کردن آن وجود نخواهد داشت.

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

مزایا و معایب جارو شارژی و جارو برقی

در ادامه مزایا و معایب هر یک از انواع جارو را بررسی می‌کنیم:

مزایای جارو شارژی

جارو شارژی سبک است و به دلیل کوچک بودن آن می‌توان برای محیط‌های کوچک و بسته از جمله داخل اتومبیل، راه‌پله‌ها، داخل کمدها و قفسه‌ها و قسمت‌های غیرقابل دسترس از آن استفاده کرد. صدای کمتری تولید می‌کنند و باتری آن‌ها قابل تعویض است.

معایب جارو شارژی

از جمله معایب جارو شارژی می‌توان به کوتاه و محدود بودن زمان کارآیی آن اشاره کرد. از طرفی برای شارژ کردن این جاروها به مدت زمان زیادی نیاز است. همچنین قدرت مکش کمی دارند و مخزن آن‌ها به سرعت پر می‌شود.

مزایای جارو برقی

جارو برقی دارای قدرت مکندگی بیشتری است و استفاده از آن محدود به زمان خاصی نیست. ظرفیت مخزن آن بالاست و برای محیط‌های وسیع قابل استفاده است. این مدل جاروها برای خانه‌هایی که حیوان خانگی دارد برای جمع آوری موهای حیوانات، مناسب‌تر است.

معایب جارو برقی

از جمله معایب این مدل جارو برقی می‌توان به اندازه بزرگ و سنگین آن اشاره کرد. البته استفاده از آن مستلزم دسترسی همیشگی به برق است. در صورت نبود پریز خالی و یا کوتاه بودن سیم جاروبرقی، استفاده از آن مشکل می‌شود. علاوه بر این در محیط‌های بسته و کوچک نیز کارآیی زیادی ندارد و صدای بیشتری تولید می‌کنند.

مقاله پیشنهادی رایج‌ترین مشکلات جاروبرقی رباتیک و تعمیر آن در منزل

در انتها توصیه ما این است که قبل از خرید جارو شارژی امکانات منزل و شرایط خود را کامل بسنجید. در صورت داشتن خانه‌ای با فرش‌های زیاد و یا حیوانات خانگی در منزل، بهترین گزینه برای شما جارو برقی خواهد بود. اگر در نظر دارید برای مکان‌های کوچک همچون راه پله‌ها یا داخل ماشین از جارو شارژی استفاده کنید بهتر است مدلی را خریداری کنید که علاوه بر باتری با برق شهری هم کار کند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر جاروبرقی

درخواست تعمیر  و عیب یابی انواع جاروبرقی!

 

کلیک کنید