با چند حرکت انواع لکه فرش رو ناپدید کنید

نظافت و شستشوقالیشویی

یکی از مشکلاتی که برای فرش‌ها ممکنه پیش بیاد، به وجود اومدن لکه‌های مختلف روی اون‌هاست. پاک کردن هر کدوم از این لکه‌ها هم، روشی مخصوص به خودشون رو دارند؛ چرا که در صورت عدم توجه به لکه‌ها، ممکنه فرش از اون‌چه که هست خراب‌تر بشه. در این‌جا به نحوه پاک کردن انواع لکه فرش اشاره‌ می‌کنیم. شما‌ می‌تونید با استفاده از محلول‌‌‌های خانگی انواع لکه‌‌ها رو از روی فرش‌‌ها پاک کنید و به این ترتیب خونه رو آماده‌ی پذیرایی از مهمان‌‌ها کنید.

اگر فرصت کافی برای انجام این کار نداشتید و یا پس از انجام کار لکه روی فرش باقی ماند می‌توانید شستشوی قالی خود را به قالیشویی آچاره بسپارید. ما فرش ما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن لکه گیری می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت رایگان روی لینک کلیک کنید.

لکه چای و قهوه

یکی از اصلی‌ترین دلایل به‌وجود اومدن ‌ ‌لکه‌های فرش همین لکه‌های چای و قهوه‌ هستند؛ شما می‌تونید با ریختن مقداری ماء‌الشعیر برروی سطح لکه فرش، به سادگی اثر چای و قهوه رو از روی‌‌‌ اون پاک کنید. ممکنه تا پاک شدن کامل لکه، مجبور بشید چندین بار ریختن ماءالشعیر و کشیدن دستمال مرطوب بر روی فرش رو تکرار کنید، اما از نتیجه شگفت زده‌ می‌شید.

لکه فرش| لکه چای| آچاره

رنگ نقاشی کودکان، آبمیوه و لکه سبزیجات

هیچ جای نگرانی وجود نداره و شما‌ می‌تونید فقط با ترکیب سرکه سفید و مقداری آب و صرف وقت و حوصله این لکه‌‌ها رو پاک کنید؛ مشروط براینکه نگذارید لکه‌‌ها کهنه بشه و به محض ایجاد لکه‌‌‌ اون رو پاک کنید.

لکه آدامس و سقز

این لکه‌‌ها یک کابوس ترسناک برای فرش و کفپوشه، اما با قرار دادن مقداری یخ بر روی آدامس‌ می‌تونید‌‌‌ اون رو نرم کنید و بعد با احتیاط و با استفاده از چاقو آدامس و هر شی چسبناک رو از روی فرش و کفپوش جدا کنید.

لکه‌‌‌های قدیمی و سمج

این نوع از لکه فرش به سختی پاک‌ می‌شه و هرچی از زمان تشکیل اون‌‌ بگذره سخت‌تر پاک‌ می‌شه، برای تمیز کردن و لکه‌زدایی از فرش و کفپوش‌ می‌تونید از مقداری محلول آمونیاک استفاده کنید و با ریختن‌‌‌ اون بر سطح موضع و اجازه دادن برای خشک شدن و پاک کردن توسط اسفنج مرطوب و دوباره شستشو با آمونیاک، لکه‌‌ها رو به طور کامل از بین ببرید.

لکه فرش| لکه جوهر| آچاره

لکه جوهر و روغن روی فرش

گریه نکنید و نگران نباشید؛ فقط مقداری شیر روی سطح بریزید و اجازه ندید لکه جوهر و شیر بیشتر پخش بشه؛ به سادگی بعد از چند ساعت جوهر و روغن جذب شیر شده و‌ می‌تونید با تکرار این کار به تدریج لکه فرش رو از بین ببرید، همچنین از ترکیب شیر و آرد ذرت هم‌ می‌تونید برای پاک کردن روغن استفاده کنید، چون آرد ذرت چربی رو به خودش جذب‌ می‌کنه.

لکه‌‌‌های وسیع و پهناور

این لکه‌‌ها رو هم‌ می‌تونید با استفاده از ریختن پودر بوراکس بر روی موضع و بعد از صرف مدتی، جارو کشیدن کامل فرش از بین ببرید. بوراکس همچنین دارای خاصیت تمیزکنندگی و جلادهندگی به سطوحه و‌ می‌تونه بافت‌‌‌های به هم چسبیده فرش رو باز کنه و‌‌‌ اون رو مثل روزهای اول نو و تازه کنه.

لکه رنگ مو، لاک ناخن و سایر محصولات آرایشی

این لکه‌‌ها بسیار سمج هستند و باید با استفاده از محلول رنگ‌بردار اون‌‌ها رو پاک کنید تا اثر‌‌‌ اون بر روی فرش باقی نمونه. برای کسب اطلاعات بیشتر سری به این مقاله بزنید: بهترین راه پاک کردن لاک از روی فرش

لکه فرش| لکه لاک| آچاره

لکه‌‌‌های جامد و سخت که به فرش چسبیده اند

همیشه استفاده از دستمال و اسفنج برای پاک کردن لکه‌‌ها کارساز نیست و بعضی اوقات‌ می‌تونید از یک مسواک نرم به همراه ترکیب سرکه و آب برای پاک کردن لکه فرش استفاده کنید وبه راحتی حتی لکه‌‌‌های خمیری و جامد رو از بین ببرید.

پاک کردن لکه تنباکو از فرش

بهترین پاک کننده برای این لکه‌‌ها گلیسیرینه. اول مقداری از گلیسیرین رو روی محل مورد نظر بریزید و به آرومی‌‌‌ اون رو تمیز کنید؛ بعد دوباره این کار رو انجام بدید و مقداری لکه پاک کن هم روی‌‌‌ اون بریزید و برای نیم ساعت‌‌‌ اون رو روی محل بگذارید؛ بعد‌‌‌ اون رو بشویید. با این کار باید تمام لکه‌‌‌ها از بین بره.

برای پاک کردن لکه تنباکو شما به یک قاشق، برس و خاک­انداز و یگ دستمال یا حوله نیاز دارید.

مراحل از بین بردن لکه تنباکو:

  1. اگر تنباکو استفاده نشده است (هنوز به صورت پودر است)، از یک گردگیر و برس برای جارو کردن پودر ریخته شده استفاده کنید. سعی کنید پودر به عمق الیاف نرود.
  2. اگر تنباکو به صورت مایع از داخل فنجان ریخته باشد، مواد جامد را با قاشق یا ظرف گردگیری بردارید، سپس تا آنجا که ممکن است مایعات را با دستمال کاغذی پاک کنید. هنگام تمیز کردن، سعی کنید تنباکو در الیاف فرش خرد نشود سپس از روش های درمان لکه در مراحل زیر استفاده کنید.
  3. یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را در دو فنجان آب سرد هم بزنید. محلول را با یک پارچه روی لکه بمالید. اجازه دهید حدود نیم ساعت خیس بخورد، سپس مایع اضافی را پاک کنید. وقتی لکه پاک شد، محل را با آب خنک بمالید و سپس خشک کنید.
  4. یک هاضم کننده آنزیمی مانند پاک کننده حیوانات خانگی را روی لکه بمالید و دستورالعمل­های روی برچسب را دنبال کنید.
  5. مقدار کمی از کرم اصلاح غیر ژل را روی لکه بمالید و با استفاده از یک مسواک قدیمی کرم اصلاح را به آرامی روی لکه بمالید. مواد اضافی را پاک کنید، سپس محل را با یک پارچه یا اسفنج مرطوب بشویید.

احتمالا مطالعه مقاله 6 راه کاربردی از بین‌بردن بوی سیگار در خانه نیز برایتان جالب باشد. جالب است بدانید یکی از مواردی باعث ماندن بوی سیگار در خانه می‌شود فرش است.  در این مقاله راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه شده.

محلولی باورنکردنی برای پاک کردن انواع لکه فرش

استفاده از محلول سرکه و نمک سفید یا سرکه و پودر ذرت برای پاک کردن بسیاری از لکه‌‌ها معجزه‌ می‌کنه و بدون آسیب به بافت فرش یا کفپوش، لکه رو از بین‌ می‌بره. برای از بین بردن بوی سرکه از فرش‌ می‌تونید چندین بار با دستمال نم‌دار سطح رو پاک کنید یا فرش رو در مجاورت نور خورشید قرار بدید تا بو کاملا از بین بره.

نکاتی مهم برای از بین بردن لکه‌های فرش

  1. برای پاک کردن کامل یک فرش هم‌ می‌تونید در کنار استفاده از پودر و انواع شامپوفرش‌‌ها از ترکیب آب و سرکه سفید یا آب و آمونیاک و همچنین آب و مایع مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  2. شستشوی فرش و کفپوش باید با ملایمت و به‌آرومی انجام بشه تا به الیاف‌‌‌ اون آسیب نرسه؛ همچنین در صورت وجود پارگی و یا لکه قبل از شستشو این مشکل رو برطرف کنید و بعد فرش رو بشویید.
  3. خشک کردن فرش در محیطی باید باشه که تهویه و جریان کامل هوا وجود داشته باشه تا فرش کاملا خشک بشه، همچین وجود سطوح ناهموار هنگام خشک کردن فرش‌ می‌تونه باعث ایجاد چروک برروی‌‌‌ اون و آسیب به بافت فرش بشه؛
  4. حتما قبل از امتحان تمامی روش‌‌‌های بالا برای شستشو و از بین بردن و کفپوش، اول ماده پاک کننده رو بر روی سطح کوچکی امتحان کرده و بعد از اطمینان از خراب نشدن پارچه به طور کامل استفاده کنید.
  5. در صورت وجود حساسیت‌‌‌های تنفسی از انجام لکه گیری تا حد امکان خودداری کنید و یا در محیط باز و در حضور دیگران و در شرایط امن این کار رو با ماسک و دستکش ایمنی انجام بدید.

اگر برای نظافت منزل و لکه گیری اسباب و وسایل خانه خود دست تنها هستید و به کمک نیاز دارید می‌توانید از نظافتچیان ماهر و معتمد آچاره کمک بگیرید. جهت اطلاع از قیمت کارگر نظافت خانه کافی است روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

مشاهده رایگان هزینه سرویس نظافت منزل و ساختمان!

سوالات متداول

چگونه لکه چای و قهوه را از فرش پاک کنیم؟

مقداری ماء‌الشعیر را روی لکه چای یا قهوه فرش بریزید و به سادگی اثر چای و قهوه رو از روی‌‌‌ آن پاک کنید. ممکن است تا پاک شدن کامل لکه، مجبور شوید چندین بار این کار را تکرار کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا