جوش سرسیاه – علل و راه های بر طرف کردن آن

زیبایی و سلامتپوست

برخی از اتفاقات در صورت افراد باعث آسیب دیدن روحیه ی افراد می شود. جوش سرسیاه یکی از عواملی می باشد که، زمانی که در روی صورت افراد نمایان می شوند باعث دلهره های بسیار بدی برای اشخاص خواهند شدو علت های خودش را دارد. همیشه زیبایی ها مورد توجه افراد بوده است. اگر خللی در زیبایی های افراد بوجود بیاید باعث آسیب پذیری روحیه ی آنان خواهد شد. در زمانی که این جوش های سر سیاه بر روی صورت افراد نمایان می شوند، افراد به جای پیدا کردن دلیل این مشکل به فکر از بین بردن این جوش ها خواهند افتاد ، در صورتی که هر اختلالی در بدن باعث بوجود آمدن برخی التهابات در پوست می باشد که ممکن است این اختلالات بسیار مهم یا بسیار بی اهمیت باشد.

اما باید بعد از مشاهده ی هر گونه تغییراتی در پوست صورت و بدن به دنبال علت آن باشید. پس از دریافت علت اصلی می توانید برای درمان این نوع از تغییرات اقدام نمایید. علت جوش سرسیاه ممکن است به دلایل بسیاری در روی صورت نمایان شود که در ادامه درباره ی آنها به توضیحات جامعی خواهیم پرداخت. برخی از این جوش ها به راحتی قابل درمان خانگی هستند اما برای درمان برخی دیگر حتما باید به پزشکان متخصص پوست مراجعه نمود.

برای استفاده از خدمات پوست ، پاکسازی و لایه برداری به سایت آچاره مراجعه کنید.


علت جوش سرسیاه


علت جوش سرسیاه:

جوش سرسیاه ممکن است در هر نقطه از صورت یا بدن بوجود آیند . در هر نقطه ای که این جوش سرسیاه بوجود آیند به دلایل خاصی می باشد. در این مورد باید در نظر داشته باشید که در چه نقطه ای از صورت این جوش ها بوجود آمده اند. پس از بررسی مکان این جوش ها تحقیقاتی درباره ی آنها انجام دهید که ما در اینجا برای راهنمایی به شما به برخی از آنها اشاره کرده ایم :

 1. در پیشانی :

برخی از جوش های سرسیاه بر روی پیشانی و ما بین ابروها بوجود می آیند. این نوع از جوش ها نشان دهنده ی عملکرد نادرست روده ها می باشد در زمانی که شاهد این نمونه از جوش سرسیاه شدید می توانید برای درمان روده های خود یا به پزشک مراجعه کرده و یا از درمان های گیاهی بهره ببرید.

اما گاهی این جوش های سرسیاه بین ابروها و به سمت نوک بینی به وجود می آیند ،که در این موارد باید در نظر داشته باشید که به کمک کبد خود بشتابید و برای درمان آن به پزشک مراجعه کرده و یا از راه های درمان های سم زدایی برای کبد به درمان کبد خود و در نهایت درمان جوش سر سیاه خود بپردازید.


علت جوش سرسیاه بر روی بینی


2. بر روی بینی:  

زمانی که شما شاهد جوش سرسیاه بر روی بینی خود باشید می توانید به آرامش خود فکر کنید. این جوش ها نشانه از ناآرامی ها در قلب و عروق می باشد که البته بستگی بسیاری به استرس های شدید و بی خوابی ها دارد. افرادی که از این جوش سرسیاه رنج می برند باید آرامش خود را چند برابر کرده و از محیط هایی که برای آنان ایجاد استرس می کند دوری کنند .البته باید در استفاده از مواد غذایی برنامه های دقیقی داشته باشند و به سمت غذاهای سالم پیشروی کنند.


 3.جوش سرسیاه بر روی گوش ها:

این نمونه از جوش ها به دلیل اینکه از دید خارج می باشند افراد آنها را جدی نمی گیرند، در صورتی که آنها نیز به نوبه ی خود از عملکرد های بد اعضای بدن گواهی می دهند. این نمونه از جوش ها نشان دهنده ی عملکرد ناموفق در دستگاه های کبد و کلیه ها می باشد. شما با اطلاع از این جوش ها می توانید کنترل مناسبی بر روی کبد و کلیه خود انجام دهید تا از بروز برخی بیماری های مهم جلوگیری کنید. نوشیدن آب به میزان کافی در رفع این مشکلات تاثیر بسیار چشمگیری خواهد داشت.


 4. جوش سرسیاه بر روی گونه ها:

جوش سرسیاه بر روی گونه های افرادی که سیگاری هستند بسیار دیده می شود. در اغلب موارد علت جوش های سرسیاه در این مناطق نشان دهنده ی عملکرد نادرست دستگاه تنفسی می باشد. زمانی که شما خود سیگاری هستید و یا در معرض دود سیگار افراد زیادی می باشید ،حتما باید از دستگاه تنفسی خود مراقبت نمایید.

با ترک کردن سیگار، گشت زدن در طبیعت های خوش آب و هوا، دوری جستن از افراد سیگاری نه تنها مشکلات جوش های سر سیاه بر روی گونه های خود را حل کرده اید بلکه حیات تازه ای را برای دستگاه تنفسی خود به ارمغان آورده اید. البته برخی از این جوش ها به دلایل دهان و دندان نیز بوجود می آیند. در زمان بروز این نوع از جوش ها شما باید به فکر مراقبت بیشتری از دهان و دندان های خود باشید.


علت جوش سرسیاه بر روی لب ها


5. بر روی لب ها :

اگر شما شاهد جوش  بر روی لب ها و اطراف آن ها شدید باید به فکر درمان مشکلات گوارشی و معده خود باشید. بهتر است برای از بین بردن و نیز درمان مشکلات گوارشی تا زمانی معین استفاده از فست فود ها را ترک کرد. مواد غذایی سرشار از فیبر و نیز سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار داد تا مشکل به سادگی رفع گردد.

 6. جوش سرسیاه بر روی چانه :

این نوع از جوش ها به دلایل های هورمونی در بدن ایجاد می شود مشکلات تخمدان ها و یا همان دستگاه تولید مثل در بدن باعث بروز این نوع جوش ها خواهد شد بهتر است برای درمان این نوع از جوش ها به پزشک زنان مراجعه کرد .البته شما می توانید برای اطمینان بیشتر ،ابتدا به نظرات پزشکان پوست اهمیت بدهید.


راه های برطرف کردن جوش سرسیاه


از انجام چه کارهایی باید پرهیز کنید :

باید توجه داشته باشید که با دیدن جوش سرسیاه از اقدام به تخلیه توسط نوک ناخن هایمان بپرهیزیم. از استرس ها به دور باشیم زیرا یکی از عوامل ایجاد این نوع از جوش ها می باشد. از خوردن غذاهای ناسالم بپرهیزید تا بدنی سالم داشته باشید. از نشستن صورت بپرهیزید شما باید روزانه دو سری صورت خود را با آب و صابون بشویید تا چربی ها را از روی پوست از بین ببرید.

شست و شوی دستها دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد از مالیدن صورت خود با دستهای آلوده پرهیز کنید. شما از این طریق بسیاری از آلودگی ها را وارد پوست صورت خود خواهید کرد پس باید قبل از دست زدن به صورت دست های خود را بشویید. برخی از مواد غذایی اگر به صورت مداوم استفاده شوند باعث بروز جوش ها در صورت خواهند شد مانند آجیل ها ، قهوه ، سس ها،  شیرینی ها ، نوشابه های گاز دار، فست فود ها و غذاهای سرخ شده.


از بین بردن جوش سرسیاه


از بین بردن جوش سرسیاه :

یکی از راه هایی که می توان برای از بین بردن این نوع از جوش ها بر روی صورت نام برد استفاده از لایه بردار های خاص می باشد که باید این دوره ی درمانی را برای رفع کامل جوش سرسیاه ادامه دهید تا به نتیجه ی مطلوب خود برسید. از آنجایی که این نوع از جوش ها برای افراد بسیار عذاب آور هستند بیشتر افراد در پی از بین بردن آنها از روش های متعددی استفاده نموده اند.

ایه برداری دارای تاثیرات شگرفی بر روی پوست می باشد که البته با انجام دادن دوره ی کامل لایه برداری می توان به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کرد. بسیاری از لایه بردار ها دارای رتینول اسید می باشند که این مورد باعث می شود که منافذ پوست باز شده و پس از تخلیه چربی ها ، سلول های جدید رشد پیدا کنند.

این اسید باعث خشکی پوست خواهد شد که مواد چربی که باعث به وجود آمدن این جوش ها می شود از بین خواهد رفت. اسید دیگری که در این لایه بردار ها موجود می باشد اسید سالیسیلیک است که سلولهای مرده ، چربی های اضافی ، ذرات آلوده را از پوست خارج می کند و سبب پاکیزه شدن پوست می گردد.

استفاده از این لایه بردار ها دارای دوره ی مشخصی می باشد که تا انتهای دوره باید با این لایه بردارها همراه بود تا به نتیجه ی دلخواه دست پیدا کرد. ترکیب رتینول و سالیسیلیک باعث می شود که شما به پوستی ایده آل و بدون جوش های سرسیاه دسترسی پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا