آموزش پدیکور در خانه در 7 گام و نکات مراقبت از پا

ناخنزیبایی و سلامتمانیکور و پدیکور

آموزش پدیکور در خانه برای افرادی که وقت و بودجه کافی جهت رفتن به سالن‌های مراقبت زیبایی ندارند، می‌تواند بسیار مفید باشد. کم نیستند افرادی که تمایلی برای رفتن به سالن‌های زیبایی و دریافت خدمات پدیکور ندارند. دلیل آن می‌تواند هزینه‌های بالای این خدمات و یا نداشتن فرصت کافی برای افراد شاغل یا مادرانی که دارای فرزند خردسال هستند باشد. اما با آموزش پدیکور در خانه می‌توان به‌راحتی این امور را با کمترین هزینه و با آرامش بیشتری برای خود و اعضای خانواده انجام داد.
باید در نظر داشت که پدیکور صرفا به معنای فرم‌دهی ناخن و طراحی و دیزاین آن نیست. اما در سالن‌های مراقبت زیبایی این خدمات صرفا با همین هدف ارائه می‌شود. باید توجه داشت که پدیکور شامل ماساژ کف پا و انگشتان، لایه‌بردای و اسکراب پوست، اصلاح بدفرمی ناخن‌ها و جلوگیری از مشکلاتی مانند ناهنجاری در رویش ناخن‌ انجام می‌شود. در این مجال سعی کرده‌ایم یک آموزش باکیفیت زیر نظر متخصصان از طریق مجله آچاره ارائه نماییم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

پدیکور چیست و به چه منظور انجام می‌شود؟

بسیاری از افراد با واژه پدیکور آشنا هستند. اما شاید تنها شناختی که از این روش دارند، فرم‌دهی و دیزاین ناخن باشد. البته این موضوع کاملا قابل درک است. زیرا این خدمات بیشتر در سالن‌های زیبایی بانوان ارائه شده و یکی از خدمات زیبایی خانم‌ها قلمداد می‌شود. اما باید اذعان داشت که پدیکور گذشته از جنبه زیبایی، خاصیت درمانی بالایی دارد و صرفا مختص بانوان نیست. در واقع پدیکور روشی درمانی و مراقبتی از ناخن‌ها و قسمت‌های مختلف پا می‌‌باشد.پدیکور چیست

کف پا تنها عضوی از بدن است که ساعت‌ها در درون کفش محبوس شده و با تحمل کل وزن بدن، کاملا کوفته و لهیده می‌شود. به همین دلیل انگشتان و ناخن‌های پا در بیشتر مواقع دفرمه شده و حالتی خمیده پیدا می‌کنند و گوشه ناخن‌ها از کناره‌ها وارد پوست پا می‌شوند. در این صورت مشکلاتی مانند زخم شدن گوشه انگشتان پا، عفونت‌های باکتریایی، قارچی شدن ناخن‌ها و یا اگزمای اطراف انگشتان پیش خواهد آمد. اما با انجام پدیکور و اصلاح شکل ناخن‌ها ولایه‌برداری وحذف سلول‌های مرده کف پا و اطراف انگشتان می‌توان از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید : انواع پدیکور خیس

آموزش پدیکور در خانه در چند مرحله

برای انجام یک پدیکور اصولی و حرفه‌ای شما به ابزار و تجهیزات خاصی نیاز ندارید. داشتن چند ابزار ساده و در دسترس مانند ناخن‌گیر، سوهان، اسکرابر یا سنگ پا و مرطوب‌کننده‌ها برای انجام این کار کافی خواهند بود. اما آنچه در این خصوص مهم است انجام درست مراحل پدیکور می‌باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

گام اول؛ پاک کردن لاک ناخن

  • در ابتدای امر لازم است تا اگر ناخن‌های بانوان دارای لاک است، کاملا تمیز شود.
  • برای این کار بهتر است از لاک پاک‌کن‌هایی که حاوی درصد کمتری استون هستند، استفاده کنید.
  • امروزه محصولات ایمنی اعم از پودر، محلول و پدهای لاک پاک‌کن وجود دارند که حاوی ویتامین E نیز هستند. بهتر است از این محصولات برای پاک کردن لاک ناخن استفاده نمایید.
  • در نظر داشته باشید که استون‌های غیراستاندارد می‌توانند به ناخن‌های شما آسیب وارد کرده و آن‌ها را شکننده و نازک کند.

بیشتر بخوانید : معرفی انواع ابزار پدیکور

پاک کردن لاک ناخن

گام دوم؛ پاکسازی پوست پا

  • با استفاده از آب و صابون کاملا پاها را شستشو دهید تا هیچ‌گونه آلودگی روی پوست پا و ناخن‌ها باقی نماند.
  • یک ظرف را پر از آب گرم کنید. لازم است این آب، گرم‌تر از آب ولرم باشد. اما نباید داغ باشد.
  • پاها را برای چند دقیقه در این آب قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا سلول‌های مرده نرم شده و به‌راحتی از پوست جدا شوند.
  • شما می‌توانید به این آب کمی نمک هم اضافه کنید. نمک خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و می‌تواند در دفع سموم پوست پا موثر باشد.

بیشتر بخوانید : 11 اشتباه رایج در پدیکور ناخن

پاکسازی پوست پا

گام سوم؛ لایه‌برداری و اسکراب پوست پا

  • در این مرحله پوست پا کاملا خیس شده و به‌راحتی می‌توان سلول‌های مرده را از پوست جدا کرد.
  • برای این کار از پدهای شستشو و اسکرابرها و یا همان سنگ‌پای نام‌آشنای ایرانیان نیز برای حصول نتیجه بهتر استفاده نمایید.
  • سعی کنید پوست خشک و مرده را از کف پا خصوصا قسمت پاشنه و زیر انگشتان جدا کنید.
  • اگر پاشنه پا دارای ترک‌های عمیق هستند، بهتر است این کار را با ملایمت بیشتری انجام دهید تا موجب خونریزی در آن ناحیه نشود.

بیشتر بخوانید : آموزش مرحله به مرحله پدیکور فرانسوی در منزل

لایه‌برداری و اسکراب پوست پا

گام چهارم از آموزش پدیکور در خانه؛ سوهان کشیدن ناخن‌ها

  • زمانی که ناخن‌ها خیس می‌شوند بهترین زمان برای کوتاه کردن و سوهان کشیدن آن‌ها است. برای این کار بهتر است از سوهان‌های حرفه‌ای که دارای انواع مختلفی هستند و مخصوص پدیکور می‌باشند استفاده کنید.
  • ناخن‌های را کوتاه کرده و دور و اطراف آن را کاملا تمیز کنید. گوشه‌های ناخن‌ها را فراموش نکنید. اگر ناخن‌ها زاویه‌دار هستند و در گوشت فرو رفته‌اند، در این مرحله می‌توان با اصلاح فرم آن‌ها این مشکل را برطرف نمود.

 پدیکور در خانه

گام پنجم؛ اصلاح کوتیکول ناخن

  • کوتیکول همان پوست نازک و شفافی است که دور ناخن را از محل رویش احاطه کرده است. این پوست وظیفه حفاظت از ناخن در مقابل میکروب‌ها و باکتری‌ها را دارد. اما در بعضی موارد وجود این پوست در اطراف ناخن، موجب بدفرم شدن آن می‌شود. به همین دلیل در پدیکور این پوست را اصلاح می‌کنند.
  • در گذشته ناخن‌کارها کوتیکول ناخن را می‌بریدند و از پوست جدا می‌کردند. اگرچه این کار ظاهر ناخن را زیباتر می‌کرد، اما امروزه این کار از سوی پزشکان توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است در این ناحیه زخم‌های کوچکی ایجاد گردد که موجب عفونت شود. همچنین این کار ناخن را آسیب‌پذیر می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که این کوتیکول که حالت ارتجاعی دارد را به سمت عقب یعنی محل رویش ناخن فشار دهند. معمولا ابزار پدیکور وجود دارد و بدون آسیب به پوست و ناخن به‌راحتی می‌توان کوتیکول را به عقب کشید.
  • سپس پاها را مجددا شستشو دهید و با یک حوله خشک کنید.

بیشتر بخوانید : طرز استفاده از ست مانیکور

آموزش پدیکور در خانه

گام ششم؛ ماساژ ناخن‌ها و پاها

مواد لازم برای ساخت محلول ماساژ پا ؛

روش اول؛

  1. ویتامین E
  2. روغن نارگیل یا روغن بادام
  • برای ساخت محلول مخصوص ماساژ لازم است چند قطره ویتامین E را در 4 تا 5 قاشق چایخوری روغن نارگیل یا روغن بادام مخلوط کنید.

روش دوم؛

  1. یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  2. یک قاشق چایخوری روغن زیتون
  3. یک قاشق غذاخوری عسل
  4. دو قاشق غذاخوری پودر جو دوسر
  5. یک قاشق غذاخوری شکر
  • با استفاده از این محلول‌ها کاملا کف پا، انگشتان و ناخن‌های پا را ماساژ دهید. این کار را به مدت 10 دقیقه انجام دهید تا روغن کاملا جذب پوست پا شود.
  • برای پاک کردن چربی، پا را شستشو ندهید. بلکه با یک حوله گرم چربی پوست پا را پاک کنید.

ماساژ ناخن‌ها و پاها

گام هفتم از آموزش پدیکور در خانه؛ دیزاین ناخن

این مرحله که مختص بانوان می‌باشد صرفا جنبه زیبایی دارد. با استفاده از لاک و براق‌کننده‌های ناخن می‌توان طراوت و زیبایی ناخن‌های پا را دوچندان کرد. اما در خصوص لاک زدن ناخن‌ها لازم است به مورد مهمی توجه داشته باشید؛

لاک‌ها حاوی موادی شیمیایی همچون نیتروسلولوز، اتیل استات، دیبوتیل فتالات و پارابن هستند. پوشاندن ناخن‌ها با این مواد به صورت طولانی مدت می‌تواند آسیب‌رسان باشد. بنابراین بهتر است در مواقعی ناخن‌های خود را عاری از هر گونه لاک و مواد شیمیایی نگهدارید تا امکان تنفس بهتر ناخن‌ها فراهم شود.

بیشتر بخوانید : مراحل پاک کردن لاک ژلیش

دیزاین ناخن

چند نکته مهم در خصوص مراقبت از پوست پا

در بیشتر مواقع ممکن است با پوست خشن و سفت پاشنه پا مواجه شوید. این مسئله امری طبیعی است که از عوامل متعددی مانند خشکی پوست و عدم مراقبت و رسیدگی

ناشی می‌شود. اما می‌توان با انجام بعضی امور ساده طراوت و شادابی را به پوست کف پای خود برگردانید.

  • تمیز نگهداشتن کف پا مسئله مهمی است که از ایجاد عفونت و قارچ جلوگیری می‌کند. بنابراین بهتر است با شامپو یا صابون به طور روزانه پاهای خود را شستشو دهید.
  • در هنگام خواب سعی کنید با چرب کردن کف پای خود رطوبت لازم را به پوست پای خود برسانید.
  • از اسکرابرها یا همان سنگ پا بیشترین بهره را ببرید. سعی کنید در هر بار استحمام از سنگ پا استفاده کنید و پوست‌های زبر و سلول‌های مرده کف پا را با این کار از پوست خود جدا کنید. به این ترتیب دیگر پوست پاشنه پای شما سفت و خشن نخواهد شد.
  • سعی کنید هر شب قبل از خواب به مدت 10 دقیقه کف پای خود را ماساژ دهید. این کار موجب خونرسانی بهتر به کف پا شده و گذشته از رفع خستگی موجب طراوت پوست کف پا خواهد شد.
  • از پوشیدن کفش بدون جوراب خودداری کنید. بیشتر کفش‌ها از چرم‌های مصنوعی ساخته می‌شوند. به این ترتیب به هنگام تعریق پا، مواد شیمیایی به کار رفته در آن‌ها با پوست پای شما تماس مستقیم پیدا کرده و ممکن است آسیب‌رسان باشند. ایجاد میخچه، اگزما، قارچی شدن ناخن‌ها و مواردی از این دست مشکلاتی هستند که ممکن است به این طریق برای پوست شما ایجاد شود.
  • کفش مناسب بپوشید تا انگشتان و ناخن‌های شما دفرمه نشده و دچار مشکل نشوند.
برای خدمات ناخن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد در خصوص آموزش پدیکور در خانه اطلاعات مفیدی در اختیار شما همراهان همیشگی آچاره قرار گیرد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره در این خصوص با متخصصان مراقبت زیبایی پوست آچاره تماس بگیرد. از طریق سایت یا اپلیکیشن آچاره و همچنین تماس با شماره تلفن 1471 به سهولت امکان برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت.

 

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا