تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

هنگام خرید کولر گازی به چه چیزهایی باید توجه کرد؟

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

در حال حاضر، خرید کولر گازی هزینه چند ده‌میلیونی دارد و خرید آن نسبت به قبل، برای بسیاری از خانواده‌ها چندان ساده نیست؛ به همین دلیل اغلب افراد به فکر تعمیر کولر گازی میفتند. اما اگر قصد دارید که به‌جای استفاده از کولرهای آبی، از کولر گازی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به چند نکته اصلی در  خرید کولر گازی توجه کنید تا بتوانید بهترین نوع آن را بسته به کاربردی که برایش در نظر دارید، تهیه کنید.

انواع مدل‌ها در خرید کولر گازی

در طول گذر زمان، انواع مختلفی از کولرهای گازی ساخته‌ شده است که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

انواع کولر گازی به ترتیب زیر هستند:

1- کولرگازی‌های پنجره‌ای یا یونیتی

این نوع کولرگازی ها یک‌‌تکه هستند و باید در معرض هوای آزاد باشند. به همین خاطر معمولا روی پنجره‌ها نصب می‌شوند و از لحاظ قیمتی از دیگر کولرهای گازی ارزان‌تر هستند. این کولرها در ابعاد متناسب با پنجره‌ها خریداری می‌شوند و به لوله‌کشی نیازی ندارند. البته مصرف برقشان بسیار بالاست و به همین دلیل استفاده از آن‌ها، چندان توصیه نمی‌شود.

راهنمای جامع خرید کولر گازی

2- کولرهای گازی اسپلیت

اسپیلت‌ها انواع متداول کولرهای گازی هستند که در بسیاری از خانه‌ها و فضاهای بسته مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کولرها، 2 بخش اصلی به‌نام پنل و پکیج کندانسور دارند که اولی داخل خانه و دومی در پشت‌بام یا بالکن قرار می‌گیرد. مصرف برق در این دسته از کولرها، بهینه شده و انواع جدید آن‌ برای سرمایش و گرمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد

این نکته را فراموش نکنید: نصب و تعمیر این دسته از کولرهای گازی، حتما باید توسط نصاب‌هایی که برای این کار آموزش دیده‌اند، انجام شود. در آچاره ماهرترین تعمیرکارهای کولر گازی آماده ارائه خدمت به شما در تمام ایران هستند. برای اطلاع از قیمت سرویس و ثبت سفارش به تعمیر و سرویس کولر گازی مراجعه کنید.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

3- کولرهای گازی ایستاده

کولرهای گازی ایستاده ثابت: معمولا برای فضاهای بزرگی مثل کتابخانه‌های عمومی و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.

کولرهای گازی پرتابل یا قابل حمل: این دسته از کولرها اگرچه ایستاده هستند، اما در اندازه‌های کوچکتری نسبت به ابعاد کولر گازی ایستاده ثابت ساخته می‌شوند و معمولا آن‌ها را می‌شود برای فضای خانه هم مورد استفاده قرار داد. معمولا این کولرها را در خانه‌ها یا مکان‌هایی استفاده می‌کنند که امکان نصب اجزای پکیج کندانسور گازی بیرون از ساختمان وجود ندارد.

اجزای کولر گازی

کولر گازی دارای 2 بخش مکانیکی و الکتریکی است، اجزای تشکیل‌دهنده بخش مکانیکی شامل این موارد است:

اجزای مکانیکی تشکیل دهنده کولر گازی

  1. کمپرسور: مهم‌ترین بخش هر کولر، کمپرسور و یا متراکم‌کننده است که در انواع اسپلیت، در فضای بیرونی خانه، نصب می‌شود.
  2. کندانسور (تقطیر کننده)
  3. ماده مبرد یا گاز خنک‌کننده
  4. لوله مویی

اجزای الکتریکی تشکیل دهنده کولر گازی

  1. الکتروموتور فن
  2. برد الکترونیکی
  3. فیوز حرارتی اتوماتیک
  4. سنسور دمایی
  5. خازن
  6. تابلو برق

چگونگی کارکرد کولر گازی

کولرگازی، یک دستگاه مجهز به سیستم تبدیل گاز به مایع و‌ مایع به گاز است و کار اصلی آن گرفتن گرمای محیط است و این کار را با کمک گاز خنک‌کننده‌ای که با فشار به سمت کندانسور انتقال داده می‌شود، انجام می‌دهد. در حین این انتقال و با از دست دادن گرما، گاز به مایع تبدیل می‌شود و در این روند، سرمایش ایجاد می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

سرمای ایجادشده، به محیط وارد و گرمای محیط دوباره گرفته می‌شود و این چرخه دوباره تکرار خواهد شد. اگر علاقمندید بدانید که کولر گازی چگونه کار می‌کند، روی لینک کلیک کنید. در این صفحه طرز کار کولر گازی را برای شما به زبان ساده توضیح داده‌ایم.

راهنمای خرید کولر گازی

ویژگی‌های کولر گازی

کولرگازی برای محیط‌های گرمسیر و شرجی کاربرد بیشتری دارد. کولرگازی کم‌مصرف‌تر است و برای افراد آسایش و رفاه بیشتری به‌همراه دارد. در داخل دستگاه بخش‌هایی به اسم اپراتور وجود دارد که لوله‌های مسی و صفحات آلومینیومی‌اند که محل خنک‌سازی یا دفع گرما هستند و با مکش هوا به داخل دستگاه باعث گرم شدن و سرد شدن هوا می‌شوند.

راهنمای خرید کولر گازی

نکات مهم هنگام خرید کولر گازی

میزان صدای کولر گازی

سعی کنید در انتخاب کولرگازی به سراغ کولری کم صدا بروید؛ چراکه بعدا قرار است در همان فضا استراحت کنید و بخوابید. مقدار صدای کولر گازی بر حسب دسی‌بل بیان می‌شود و قبل از خرید کولرگازی باید به این واحد دقت کنید و هرچه این عدد در کولرگازی کمتر باشد، نشان‌دهنده تولید صدای کمتر توسط کولر است.

راهنمایی برای خرید کولر گازی برای خانه و اداره

قدرت پرتاب فاکتوری مهم در خرید کولر گازی

فاکتور بعدی میزان پرتاب هوای خنک است که باید نسبت به آن حساس باشید. منظور از قدرت پرتاب میزان پرتاب باد در کولرهای گازی است که معمولا براساس واحد متر محاسبه می‌شود و‌ هر چقدر این میزان پرتاب باد در کولر گازی بیشتر باشد، نشان‌دهنده کیفیت بالای کولر گازی است. حداقل قدرت پرتاب در کولر گازی شما باید 10متر باشد. پس قبل از خرید به میزان انتقال خنک‌کنندگی کولر به نقاط دیگر اتاق دقت کنید.

قابلیت اینورتر با کمپرسور در ارتباط نیست و قابلیتی است که با اتصال یک‌‌ برد الکترونیک به کمپرسور اضافه شده و یک وسیله جانبی‌ محسوب می‌شود. جریان سرمایش در کولرهایی که این قابلیت را دارند، سرمادهی آهسته و‌ پیوسته است و کولر گازی شما بعد از تنظیم درجه دلخواهتان و‌ رسیدن به آن درجه، به‌طور خودکار خاموش شده و دوباره بعد از تغییر دما روشن می‌شود.

البته این خاموش و روشن شدن باعث مصرف بیشتر برق و فشار آمدن به موتور و در نتیجه کاهش عمر مفید دستگاه می‌شود. درحالی‌که کولرهایی که مجهز به قابلیت اینورتر هستند، مصرف انرژی پایین‌تری دارند و تا ۶۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

خرید کولر گازی

مصرف انرژی

شاید مصرف انرژی فاکتور مهمی به نظر نیاید، اما شما باید مراقب قبض‌های نجومی باشید. معمولا روی دفترچه کولر، میزان مصرف انرژی کولر مشخص شده است. مصرف انرژی A، در بهترین رده قرار می‌گیرد و رده انرژی G/40% مصرف انرژی بالاتری دارد.

در کولرهای گازی جدید، این موضوع تا حد زیادی، بهینه شده است، اما اگر قصد خرید کولر گازی دوم دارید، حتما این موضوع را در نظر داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا تمامی نکات مهم برای خرید کولر گازی را در اختیار شما قرار دهیم. شما با استفاده از این نکات می‌توانید روند خرید کولر گازی را با اطمینان‌خاطر و در مدت زمانی کوتاه‌تر پشت سر بگذارید. در صورتی که شما در این راستا به راهنمایی نیاز داشتید، فراموش نکنید که کارشناسان کاربلد آچاره در کنار شما هستند.

همچنین شما با طرح سوالات خود در بخش نظرات می‌توانید پاسخ آن را در سریع‌ترین زمان ممکن از کارشناسان آچاره دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید