تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

5 دلیل مصرف برق غیر عادی کولر گازی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

زمانی که در فصول گرم سال از کولرگازی زیاد استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه مصرف بیشتر برق توسط این دستگاه شوید. در صورتی که قبض‌های برق هم این حدس را تایید می‌کنند، شما باید در اسرع وقت به دنبال شناسایی علت بروز این اختلال باشید. اما در این شرایط نیازی به نگرانی نیست، چرا که این اتفاق برای بسیاری از افراد که از کولر گازی به عنوان سیستم تهویه مطبوع استفاده می‌کنند، پیش می‌آید. اگر شما هم جز افرادی هستید که با مصرف برق غیر عادی کولر گازی خود مواجهید و یا می‌خواهید نسبت به بروز این مشکل پیشگیری به عمل آورید، با مطالعه این مقاله از مجله آچاره به اطلاعات موردنظر خود دست پیدا خواهید کرد. با ما همراه باشید.

دلایل مصرف برق غیر عادی کولر گازی

قبل از بررسی کردن دلایل مصرف بیش‌از حد برق توسط کولر گازی، باید این اطمینان را به شما بدهیم که علت بروز این مشکل معمولا به سادگی پیدا و رفع می‌شود. صرفا توجه داشته باشید که روند عیب‌یابی کولر گازی را به دقت پشت سر گذاشته و در صورت نیاز، در این روند از کمک افراد متخصص استفاده کنید.

به صورت کلی مصرف غیرعادی برق توسط این دستگاه به دلایلی که در ادامه مرور خواهیم کرد، رخ می‌دهد.دلایل مصرف برق غیر عادی کولر گازی

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

1. نگهداری نامناسب

از دلایل عمده‌‌ای که ممکن است منجر به مصرف میزان غیرعادی برق توسط کولر گازی شود، نگهداری نامناسب از این دستگاه است. به عنوان مثال در بسیاری از مواقع کویل‌های کولر گازی مسدود شده و یا فیلترها مدت زیادی تمیز نشده‌اند. در این شرایط کویل و فیلترهای کثیف باعث خواهند شد که کولر گازی شما سخت‌تر کار کند و نتیجه‌ این افزایش فشار بر روی دستگاه، مصرف بیشتر انرژی توسط آن است.

2. قدیمی بودن کولر گازی

دلیل دیگری که ممکن است توان بیشتری از کولر گازی شما خارج کند، سن و سال آن است. سیستم‌های تهویه‌ قدیمی نسبت به مدل‌های جدیدتر کارایی و بازدهی بسیار کمتری دارند، به همین علت ممکن است زمان آن رسیده باشد که کولر گازی خود را با مدل‌های جدیدتر که به انرژی کمتری برای کار کردن نیاز دارند، جایگزین کنید.

قدیمی بودن کولر گازی

3. لوله‌های آسیب‌دیده

لوله‌های کولر گازی ممکن است مسدود شده و یا نشتی داشته باشند که در صورت بروز هر کدام از این موارد بازدهی این دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد. در این شرایط شما احساس می‌کنید که کولر گازی همانند گذشته هوای خنک تولید نمی‌کند و بیشتر افراد در این شرایط ترموستات را چند درجه پایین آورده که همین امر منجر به مصرف زیاد انرژی توسط دستگاه خواهد شد. این یکی از نشانه‌هایی است که شما باید برای بررسی آن با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

4. خرابی قطعات مختلف

خرابی برخی قطعات دستگاه مانند موتور، خازن‌ها، کمپرسور و … منجر به مصرف برق بیشتر توسط کولر گازی می‌شوند، چرا که کاهش کارایی و بازدهی یک قطعه باعث کاهش بازدهی کل دستگاه خواهد شد. به‌ عنوان مثال اگر موتور کندانسور در کولر گازی شما خراب شده باشد و شما بخواهید خانه‌ خود را خنک کنید، موتور گرما را به خوبی از خانه خارج نخواهد کرد.

در این شرایط مشکل موجود در عملکرد موتور و عملکرد نامناسب ترموستات باعث خواهد شد که موتور دستگاه بیشتر کار کند و در نتیجه قبض برق مصرفی کولر گازی زیاد شود. در صورتی که شما نسبت به رفع این مشکل اقدام نکنید، موتور دستگاه به طور کامل از کار خواهد افتاد.

مطلب پیشنهادی: کاهش مصرف برق کولر گازی

5. نصب غیراصولی

به عنوان دلیل آخر می‌توانیم به نصب نادرست و غیراصولی کولر گازی اشاره کنیم. به صورت کلی مواردی همچون اتصالات الکتریکی غیرصحیح، قطعات گمشده، لحیم‌کاری و جوش بد و همینطور اتصالات مجرای آب‌بندی نشده، شامل این شرایط می‌شوند. توصیه می‌کنیم که نصب کولر گازی خود را حتما به افراد دارای صلاحیت بسپارید تا در آینده عملکرد این دستگاه با بروز مشکلات احتمالی مختل نشود.

نصب غیراصولی کولر گازی

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی دلایل مصرف برق غیر عادی کولر گازی تلاش کردیم تا به شما در روند رفع این مشکل کمک کنیم. توجه داشته باشید که روند عیب‌یابی و تعمیر کولر گازی یک روند تخصصی در نظر گرفته شده و شما بدون تجربه قبلی نباید در این راستا اقدامی انجام دهید. بنابراین اگر با ساختار این دستگاه آشنا نیستید، سلامت خود را در معرض خطر قرار نداده و از کمک یک فرد متخصص استفاده کنید.

همچنین فراموش نکنید که شما می‌توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات با کارشناسان مجرب آچاره در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید