تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

20 صدای کولر گازی و دلیل صدای زیاد کولر گازی

سرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

اگر در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا با مشکل صدا دادن کولر گازی‌تان مواجه شدید. صدای تق تق پنل، صدای موتور و صداهایی که بعد از خاموش شدن کولر گازی به گوش می‌رسند می‌تواند نگران کننده باشد. پیدا کردن دلیل صدای کولر گازی کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر اقدام به حل مشکل کنیم.

در این مطلب از مجله آچاره قصد داریم به دلایل و نحوه رفع اصوات کولر گازی بپردازیم.

فهرست مطالب

لیست صدای کولر گازی باید نسبت به آن حساس باشید!

کولرهای امروزی بی‌صداتر از همیشه هستند و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که همین‌طور باقی می‌مانند. کولر گازی‌های با راندمان بالا از فناوری میرایی صدا و کمپرسورهای دو مرحله‌ای (سرعت متغیر) استفاده می‌کنند تا سطح صدای کولر را زیر 55 دسی بل نگه دارند؛ بنابراین هنگامی که صداهای ناآشنا یا بسیار بلند می‌شنوید، باید حتما دلیل را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: میزان صدای کولر گازی بر حسب دسی بل چقدر باید باشد؟

بررسی صدای غیرعادی در کولر گازی

نادیده گرفتن اصوات کولر گازی شما می‌تواند مشکلات جزئی را به هزینه‌های بزرگ تبدیل کند. هرچه زودتر بتوانید علت سر و صدا را تعیین کنید و مشکلات کولر گازی خود را حل کنید، بهتر است. در ادامه برخی از صداهای معمولی که سیستم شما می‌تواند ایجاد کند و دلیل صدای کولر گازی، برای شما آورده شده است.

1. صدای کوبیده شدن در کولر گازی

اگر اصوات کولر گازی شما چیزی شبیه کوبیده شدن است، احتمالاً دلیل آن کندانسور است، اما نه لزوماً. در ادامه راه‌حل‌های ممکن برای رفع این صدا آورده شده است:

  • ذراتی که در کندانسور گیر می‌کنند

صدای کوبیده شدن کولر گازی ممکن است لزوماً به دلیل یک مشکل مهم نباشد و به‌راحتی قابل رفع باشد. گاهی اوقات، چوب‌ها، برگ‌ها و سایر ذرات کثیفی در کندانسور گیر می‌کنند که می‌تواند دلیل مشکل باشد. اگر واحد بیرونی کولر توسط گیاهان احاطه شده باشد و فراموش کنید کندانسور را برای مدتی تمیز کنید، برگ‌ها و شاخه‌های ریز ممکن است در کندانسور گیر کنند. پوشش کندانسور را بردارید و آن را تمیز کنید.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

  • پیچ‌های شل دلیل مهم صدای کولر گازی

علاوه بر این، بسیاری از صداهای تق‌تق نیز نتیجه شل شدن پیچ‌ها هستند. هر دو قسمت داخلی و خارجی کولر گازی هنگام روشن شدن می‌لرزند. با گذشت زمان، این لرزش می‌تواند باعث شل شدن پیچ‌ها شود. رفع این مشکل ساده است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیچ‌ها را با یک پیچ‌گوشتی سفت کنید.

  • موتور یا کمپرسور فن خراب

این مورد نیز می‌تواند دلیل صدای کولرگازی باشد. بدترین حالت ممکن است این باشد که کولرگازی شما هنگام استارت زدن صدای کوبیدن ایجاد کند که ممکن است به دلیل خرابی کمپرسور باشد. متأسفانه تعویض کمپرسور می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. اگر دستگاه شما عمری بیش از 10 سال داشته باشد، بهتر است به جای هدر دادن هزینه برای تعمیر، کولر گازی خود را عوض کنید.

اگر کولر گازی شما صدای بلندی تولید می‌کند، ممکن است به دلیل خرابی موتور فن یا عدم تعادل موتور نیز باشد که باعث ایجاد ضربه می‌شود.

2. دلیل صدای جیغ  مانند در کولر گازی

آیا کولر گازی پر سروصدای شما صدای جیغ بلندی را منتشر می‌کند؟ این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. در ادامه دلیل صدای کولر گازی را بررسی می‌کنیم.

  • بلبرینگ موتور فن معیوب

وقتی کولر خود را روشن می‌کنید صدای خراش فلز روی فلز به این معنی است که یاتاقان‌های موتور فن معیوب شده‌اند و نیاز به تعویض دارند.

بیشتر بخوانید: علت بوی بد کولر گازی چیست | رفع بوی بد کولر گازی

  • تسمه فرسوده

فرسوده بودن تسمه فن یا شکستگی تسمه نیز می‌تواند دلیل صدای کولرگازی باشد. این نوع صدا بیشتر در کولر گازی کانالی یا مرکزی رایج است. در مدل‌های قدیمی‌تر، یک تسمه، موتور و فن را به هم متصل می‌کند که ممکن است به مرور زمان فرسوده شود. علاوه بر این، به دلیل سطح رطوبت بالا، تسمه می‌تواند در تابستان منقبض و منبسط شود که می‌تواند صدای ناخوشایندی ایجاد کند.

فشار بالا در واحد کمپرسور

اگر صدای جیغ بلندی را از کولر خود می‌شنوید، به این معنی است که فشار بالایی در کمپرسور شما ایجاد شده است. کولر را فوراً خاموش کنید زیرا افزایش فشار بالا می‌تواند باعث انفجار دستگاه شود.

3. ایجاد صدای ضربان دار

اگر کولر گازی شما صداهای ضربانی آهسته تولید می‌کند، ممکن است جای نگرانی وجود نداشته باشد. با این حال، اگر نویز بلند و ریتمیک باشد، نشان دهنده مشکل است.

  • تیغه یا کویل فن شل

دلیل اصوات کولر گازی ممکن است از تیغه یا کویل فن باشد که به مرور زمان شل شده است. شما فقط باید پیچ‌ها را سفت کنید و صدای کولر شما در کمترین زمان به حالت عادی باز می‌گردد.

4. دلیل صدای کولر گازی موقع خش خش کردن دستگاه

علت، نشت مبرد است. در اینجا دلایل احتمالی و کارهایی که می‌توانید در مورد آن‌ها انجام دهید آورده شده است:

  • نشتی مبرد

یکی از دلایل صدای خش‌خش، نشت مبرد است. نشتی مبرد می‌تواند به دلیل آسیب به خط مبرد باشد. با گذشت زمان، خطوط ممکن است خراب شوند و باعث نشتی گردند. برای حل این مشکل باید با یک متخصص تماس بگیرید زیرا متأسفانه هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد.

  • نشتی شیر کمپرسور

نشتی دریچه کمپرسور نیز می‌تواند دلیل صدای غیر متعارف شود. سوپاپ‌ها، فشار مبرد را کنترل می‌کنند.

  • فشار کمپرسور بالا

اگر احساس می‌کنید که صدای خش‌خش پس از مدتی به صدای جیغ تبدیل شده است، مشکل کمپرسور است. ممکن است فشار بالا در قسمت بیرونی کولر شما ایجاد شده باشد. این مشکل باید فوراً بررسی شود، بنابراین کولر خود را خاموش کنید و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

5. ایجاد صدای کلیک

صدای کلیک در شروع و پایان یک چرخه خنک کننده خوب است. چیزی که طبیعی نیست صدای کلیکی است که از بین نمی‌رود. بیایید به دلیل صدای کولر گازی در این حالت نگاهی بیندازیم:

  • وجود انسداد در فن‌های کولر گازی

اگر یونیت خارجی صدای کلیک ایجاد می‌کند، احتمالاً مانعی در فن‌های آن وجود دارد که باید برداشته شود. به سادگی تعمیر و نگهداری معمول خود را انجام دهید یا پوشش یونیت خارجی را بلند کنید و فن‌ها را تمیز کنید.

  • خازن، شارژ خود را از دست می‌دهد

مشکل دیگر می‌تواند از دست دادن شارژ خازن به مرور زمان باشد. اگر این اتفاق بیفتد، خازن نمی‌تواند کمپرسور را تغذیه کند و صدای کلیکی که می‌شنوید نشان می‌دهد که واحد بیرونی تلاش می‌کند تا با روشن شود. برای بررسی باید حتما از  یک متخصص کمک بگیرید چون ممکن است باعث آسیب به خازن شوبد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

  • خطا در سیگنال‌های الکتریکی دلیل صدای کولر گازی

سیگنال‌های الکتریکی معیوب می‌تواند باعث روشن و خاموش شدن سوئیچ‌ها شود و صدای کلیک مکرر ایجاد کند. (علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی چیست؟) در صورت مشاهده جرقه‌های کوچک همراه با صدا، فوراً دستگاه را خاموش کرده و با یک تکنسین تماس بگیرید چون جرقه می‌تواند خطرناک شود.

  • فن کولر گازی شل است

گاهی اوقات، فن شل می‌شود و مدام به جعبه یونیت خارجی شما ضربه می‌زند و نتیجه صدای کلیک کردن است.

  • خرابی ترموستات

ترموستات خراب اجازه نمی‌دهد دستگاه شما روشن شود و صدای کلیک بلندی خواهید شنید. در طول کار عادی ترموستات، صدای کلیک ملایمی را می‌شنوید که صدای یک سوئیچ رله است که برق را به کولر ارسال می‌کند. با این حال، اگر رله خراب باشد یا مشکل سیم‌کشی وجود داشته باشد، رله به ارسال برق ادامه می‌دهد (صدای بلندی خواهید شنید) اما دستگاه را روشن نمی‌کند. برای تعمیر با یک متخصص تماس بگیرید.

6. دلیل صدای کولر گازی در زمان ایجاد صدای سوت

آیا کولر گازی شما صدایی شبیه سوت ایجاد می‌کند؟ این صدا ممکن است به اندازه صداهای دیگر کولرگازی بد نباشد، اما قطعاً نشان می‌دهد که چیزی اشتباه است. در ادامه  دلایل صدای سوت کولر گازی را بررسی می‌کنیم.

  • داکت نشتی دارد

کولر شما می‌تواند صداهایی ایجاد کند که شبیه سوت کسی باشد. راه حل این است که کانال را به‌درستی آب‌بندی کنید. علاوه بر سروصدا، نشتی باعث از دست دادن انرژی نیز می‌شود که می‌تواند مبلغ قبض شما را افزایش دهد.

  • انسداد در جریان هوای کولر گازی

اگر انسداد جریان هوا را در کولر شما مسدود کند، فشار زیاد روی موتور دمنده به دلیل کمبود هوا باعث ایجاد صدای سوت بلند می‌شود. فیلترهای هوای کثیف، از عبور هوا از داخل آن‌ها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که موتور دمنده، هوا را با شدت به داخل دستگاه بکشد. هوای عبوری از شکاف‌ها صداهای سوت ایجاد می‌کند. تمیز کردن منظم فیلترهای هوا از این مشکل در آینده جلوگیری می‌کند.

7. صدای زمزمه

زمانی که کولر گازی شما صداهای زمزمه ملایمی را منتشر می‌کند چیز عجیبی نیست، اما زمانی که شروع به بلند شدن می‌کند نگران کننده است. دلیل صدای دستگاه کولر گازی در حالت زمزمه عبارت است از:

  • موتور به روغن کاری نیاز دارد

موتوری که نیاز به روغن کاری دارد در ابتدا صدای زمزمه منتشر می‌کند. اما اگر بدون رفع مشکل به کار کردن ادامه دهد، به صدای بلندی تبدیل می‌شود. اگر قبلاً این کار را انجام داده‌اید، می‌توانید موتور را روغن کاری کنید، اما بهتر است اجازه دهید متخصصان کار خود را انجام دهند.

  • خرابی کنتاکتور دلیل صدای کولر گازی

کنتاکتور وظیفه کنترل جریان برق را بر عهده دارد. کنتاکتور مانند یک پل است که کولر گازی شما را به منبع تغذیه متصل می‌کند. وقتی کولر گازی خاموش می‌شود، کنتاکتور باز می‌شود و منبع تغذیه را غیرفعال می‌کند. وقتی آن را روشن می‌کنید، برعکس اتفاق می‌افتد و منبع تغذیه از سر گرفته می‌شود.

خرابی کنتاکتور باعث ایجاد این صدا می‌شود زیرا کولر در حال برق گرفتن است اما نمی‌تواند روشن شود. اگر مشکل را نادیده بگیرید، ممکن است به زودی به یک صدای وزوز کر کننده تبدیل شود.

  • خم شدن سیم‌پیچ‌های باله

صداهای زمزمه ممکن است به دلیل خم شدن سیم‌پیچ‌های باله باشد. شما می‌توانید این مشکل را با استفاده از یک شانه فلزی برای صاف کردن باله‌های خمیده سیم‌پیچ برطرف کنید. تعمیر و نگهداری منظم ، کولرگازی شما را در بهترین شکل نگه می‌دارد.

8. صدای ترک خوردن

وقتی دما خیلی پایین تنظیم شده باشد و رطوبت به درستی تخلیه نشود یا پره‌ها کثیف باشند، سیم‌پیچ‌های اواپراتور می‌توانند یخ بزنند. هنگامی که یخ از این سیم‌پیچ‌ها می‌ریزد، صدای ترک‌خوردگی ایجاد می‌کند که در سیستم شما پخش می‌شود. برای عیب‌یابی آن، کولر  را باز کرده و به باله‌ها دسترسی پیدا کنید. باله‌ها را با صابون ظرف‌شویی کاملاً بشویید و بگذارید خشک شوند. کولر را فقط در صورتی جدا کنید که قبلاً این کار را انجام داده باشید.

9. صدای وزوز تهویه مطبوع

آیا کولرگازی شما صداهای وزوز بلندی تولید می‌کند؟ این می‌تواند نشان دهنده مشکلات مختلفی باشد. در ادامه دلیل صدای اسپلیت و کولر گازی را بررسی می‌کنیم.

  •  کمپرسور خراب است

اگر صدای کمپرسور را می‌شنوید، احتمالاً خراب شده است. اگر پس از متوقف شدن کارکرد کولر، دستگاه هنوز هم برق می‌گیرد، نتیجه صدای وزوز مانند است. شما باید کمپرسور را تعویض کنید که البته قیمت بالایی هم دارد.

  •  قطعات شل

اگر در سیستم تهویه مطبوع شما قطعات شلی وجود داشته باشد، می‌توانند باعث ایجاد لرزش در حین کار شوند که می‌تواند دلیل صدای کولر گازی شما باشد.

  •  خرابی خازن دلیل صدای کولر گازی است

خازن خراب شده می‌تواند از روشن شدن فن جلوگیری کرده و در اثر اصطکاک صدای وزوز ایجاد کند. خازن انرژی را تا زمانی که مورد نیاز باشد ذخیره می‌کند، سپس آن را آزاد می‌کند تا واحد خارجی کولر شما را تغذیه کند. یک تعمیرکار خوب می‌تواند به شما بگوید که آیا خازن نیاز به تعمیر یا تعویض دارد یا خیر.

  •  موتور معیوب

یک موتور معیوب نیز می‌تواند دلیل صدای اسپلیت و کولر گازی شود. علاوه بر این، انسداد نزدیک خطوط مسی متصل به کولر شما یا ساییده شدن خطوط مسی به یکدیگر، می‌تواند صدای وزوز ایجاد کند. بهتر است خطوط به خوبی عایق‌بندی شوند و تماس فلز روی فلز به حداقل برسد.

  •  خرابی کنتاکتور

کنتاکتور مسئول کنترل جریان برق به کمپرسور است. اگر خراب یا فرسوده شود، می‌تواند از جریان برق جلوگیری کند. هنگامی که واحد HVAC سعی می‌کند راه‌اندازی شود اما به دلیل معیوب بودن کنتاکتور نمی‌تواند، کولر گازی شما صداهای وزوز بلندی ایجاد می‌کند .این صدا همان‌طور که در بالا توضیح داده شد به صورت زمزمه شروع می‌شود، اما اگر حل نشود، می‌تواند به یک وزوز بلند تبدیل شود.

  •  سیم‌های شل

اگر صدای وزوز مداوم از کولر می‌شنوید، احتمالاً به دلیل شل شدن و در معرض قرار گرفتن سیم‌ها است. فوراً کولر را خاموش کنید زیرا احتمال جرقه برق زیاد است و سیم‌کشی را تعمیر کنید.

  •  یخ‌زدگی قطعات

اگر واحد داخلی شما وزوز می‌کند، می‌تواند به دلیل یخ زدن قطعات باشد. دلایل زیادی می‌تواند باعث یخ زدن یونیت داخلی شود، مانند تنظیم بیش از حد ترموستات، کم بودن مبرد و غیره.برای اینکه بفهمید دلیل صدای کولر گازی شما چیست، با یک تکنسین مشورت کنید.

10.  دلیل صدای کولر گازی موقع ایجاد صدای سنگ زدن

صدای سنگ زدن می‌تواند به دلیل مشکل کمپرسور یا موتور باشد.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

  •  خرابی کمپرسور

صدای سنگ زدن از واحد بیرونی نشان دهنده مشکل کمپرسور است. پیستون‌های یک کمپرسور معیوب در حین کار صدای سنگ زدن شدیدی تولید می‌کنند .به‌طور کلی به جای تعمیر قطعات داخلی، تعویض کل کمپرسور توصیه می‌شود.

صدای کولر گازی

مقاله پیشنهادی سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟

  • خرابی موتور

اگر صداهایی مثل خراشیدن را از داخل دستگاه می‌شنوید، ممکن است خرابی موتور دلیل آن باشد. می‌توانید با روغن‌کاری موتور در ابتدای فصل تابستان و زمستان از این صدا جلوگیری کنید.

11.  صدای تولید حباب در کولر گازی!

دلیل صدای اسپلیت و کولر گازی در این حالت عبارت است از:

  •  آب‌بندی نامناسب خطوط مبرد

در این حالت علت صدای کولر گازی معمولاً نشان دهنده مشکل مبرد است. هنگامی که هوا در خطوط مبرد محبوس می‌شود، صدای حباب مانندی ایجاد می‌شود. نشت مبرد می‌تواند علاوه بر صدای خش‌خش، صدای حباب ایجاد کند .راه حل این است که خطوط را به اندازه کافی آب‌بندی کنید.

  •  دلیل صدای کولر گازی به علت رطوبت بیش از حد

رطوبت بیش از حد می‌تواند منجر به ایجاد صدای حباب شود. انسداد در خط تخلیه میعانات باعث ایجاد رطوبت می‌شود. این خط وظیفه حذف رطوبت جمع آوری شده توسط کولر گازی  از خانه شما را بر عهده دارد. از آنجایی که آب نمی‌تواند از خط خارج شود، صدای حباب ایجاد می‌کند.

هنگامی که پمپ میعانات گازی آسیب می‌بیند نیز با همین مشکل روبرو می‌شوید. عملکرد آن، پمپاژ آب از ظرف تخلیه به خط میعانات گازی از جایی است که از خانه شما خارج می‌شود. رطوبت بیش از حد در پمپ می‌تواند منجر به ایجاد صدای حباب شود.

برای بررسی خط زهکشی می‌توانید کولر گازی خود را باز کنید. اما توصیه نمی‌شود که خودتان خط تخلیه را عوض کنید. برای بازرسی و تعمیر با یک تکنسین خبره تماس بگیرید.

12.  صدای چکه کردن کولر گازی و اسپلیت

زمانی که کولر صدایی ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد چیزی چکه می‌کند می‌تواند باعث نگرانی شود. یک‌باره وحشت نکنید؛ ممکن است به دلیل ریزش رطوبت بیش از حد باشد و این کاملاً طبیعی است. اما زمانی که صدای چکیدن ناشی از تراکم زیاد باشد جای نگرانی دارد.

  • سطح بالای تراکم

مقدار زیاد میعان می‌تواند باعث سرریز شدن شود. برای از بین بردن این صدا، باید ظرف تخلیه آب را خالی کنید.

  •  انجماد کویل ها

هنگامی که یخ سیم پیچ ذوب می‌شود، صدای چکیدن نیز خواهید شنید. کویل‌ها ممکن است به دلایل زیادی یخ بزنند، ازجمله فیلترهای هوا کثیف و ترموستات خراب، که باید توسط یک تعمیرکار کولرگازی و داکت اسپبیت بررسی شود.

13. صدای کوبیده شدن یا ضربه

وجود مشکل در کمپرسور باعث ایجاد این صدا می‌شود. هرچه کولر گازی قدیمی‌تر باشد احتمال شل شدن قطعات داخلی و حتی سوختن کمپرسور وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد صدای ضربه در کولر گازی مانند شود. متاسفانه مشکل کمپرسور می‌تواند به این معنی باشد که عمر کولر گازی شما به پایان رسیده است. اما برای بررسی دقیق‌تر دلیل صدای کولر گازی، بهتر است از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

14. صدای جیغ مانند یا جیر جیر کولر گازی

خرابی موتور بلوور(blower)، موتور فن بیرونی، دهنه کولرگازی و یا کمپرسور می‌تواند باعث ایجاد این صدا شود که در اثر ساییده شدن دو تکه فلز درون کولر گازی ایجاد می‌شود.

جهت رفع مشکل ابتدا باید دلیل آن مشخص شود. برای بررسی دقیق‌تر علت صدای موتور کولر گازی بهتر است با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید. در صورتی که کولر گازی صدای بسیار بلندی ایجاد کرد فورا آن را خاموش کرده و جهت رفع مشکل از یک تعمیرکار مجاز کمک بگیرید.

مقاله پیشنهادی آشنایی با طرز کار داکت اسپلیت

15. صدای زمزمه

صدای زمزمه مانند کولر گازی می‌تواند به مشکلات الکتریکی مربوط باشد. در این مورد، خرابی خازن، مشکل سیم‌کشی، خرابی موتور و یا کمپرسور می‌تواند منجر به ایجاد صدای زمزمه در کولر گازی شود. در صورتی که خودتان دانش و تجربه فنی ندارید، بهتر است جهت رفع مشکلات الکتریکی کولر گازی با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

16. صدای وز وز

هرگز صدای وز وز کولر گازی را نادیده نگیرید؛ چرا که ممکن است نشانه‌ای از مشکل کندانسور باشد. دلیل صدای کولر گازی همچنین می‌تواند خرابی موتور فن بیرونی، کثیف شدن کویل کندانسور و یا شل شدن قطعات آن باشد. نشت مبرد همزمان با صدای وز وز از جدی‌ترین نشانه‌های وجود مشکل است که فورا باید توسط تعمیرکار متخصص بررسی و رفع شود.

17. صدای تق تق کولر گازی

علت صدای تق تق پنل کولر گازی می‌تواند آلودگی و یا شل شدن قطعات کندانسور یونیت خارجی باشد. در این صورت بهترین راه برای حل مشکل باز کردن کندانسور برای جدا کردن این اجزا است. ممکن است مشکل در حالت شدیدتر به آسیب دیدن کنتاکتور الکتریکی مربوط باشد. در این صورت مشکل باید فورا توسط یک تعمیرکار متخصص حل شود، چرا که می‌تواند منجر به آسیب دیدن کمپرسور مرکزی کولر گازی شود.

18. صدای کلیک

شنیدن صدای کلیک در زمان روشن و یا خاموش کردن کولر گازی طبیعی است، اما در صورتی که این صدای کلیک ادامه‌دار باشد به این معنی است که با مشکلات کولر گازی مواجه شده‌اید. صدای کلیک مستمر می‌تواند به اختلال کارکرد ترموستات مربوط باشد. از آنجایی که پروسه تعویض ترموستات نیازمند تخصص و تجربه است، بهتر است جهت یافتن دلیل صدای کولر گازی و رفع مشکل با تعمیرکار مجاز تماس بگیرید.

19. صدای خش خش

صدای خش خش معمولا به دلیل نشتی داکت هوای کولر گازی ایجاد می‌شود. همچنین اختلال عملکرد شیر انبساط و یا وجود فیلتر هوای نامناسب در دستگاه می‌تواند منجر به ایجاد صدای خش خش شود. در صورت شنیدن این صدا در اسرع وقت با یک تعمیرکار متخصص جهت رفع مشکل تماس بگیرید.

مقاله پیشنهادی دیفراست کولر گازی یا برفک‌زدایی چیست

20. صدای جوشیدن یا قل زدن

صدای قل زدن یا جوشیدن می‌تواند به وجود رطوبت اضافه در کولر گازی مربوط باشد. در صورتی که در پمپ تخلیه سوراخ، شکستگی و یا گرفتگی وجود داشته باشد با این مشکل مواجه خواهید شد. اگر خودتان فنی هستید می‌توانید کولر گازی را جدا کرده و وجود مشکل در لوله تخلیه را بررسی کنید.

توصیه ما این است که با متخصصان آچاره جهت تعمیر و تعویض پمپ تخلیه کولر گازی تماس بگیرید تا مشکل به‌سرعت و با قیمت اقتصادی  برطرف شود.

خلاصه دلایل صداهای کولر گازی

وجود صدای نامعمول و عجیب هنگام روشن شدن و کارکرد کولر و یا علت صدای کولر گازی بعد از خاموش شدن می‌تواند متفاوت باشد. هر صدای نامعمولی که از کولر گازی می‌شنوید به وجود مشکلی اشاره دارد که باید به موقع برطرف شود تا مانع از آسیب دیدن سایر قطعات و در نهایت خرابی کولر گازی شود؛ در واقع منشا و دلیل صدای اسپلیت و کولر گازی می‌تواند متفاوت باشد. در صورت شنیدن هر کدام از صداهای اشاره شده می‌توانید با متخصصین کولر گازی آچاره تماس بگیرید تا مشکل را در اسرع وقت و به درستی برطرف کنند.

4/5 - (27 امتیاز)

17 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر بنده کولر جنرال مکس دارم لحظه روشن کردن بعد از نصف روز خاموش بودن صدای جا نخوردن دنده کامیون میده به مدت 5 سانیه بعد خوب میشه اگر خاموش نکنیم روزها بدون مشگل کار میکنه تا اینکه خاموش کنیم دو باره لحظه روشن کردن باز صدای مصل جا نخوردن دنده کامیون میده با نصاب تماس گرفتم نمیاد بازدید ممنون میشم راهنمای کنید

  2. سلام
    من کولر اسپلیت ۲۴هزار وست پوینت دارم دو ماه کار کرده
    بعد از خالی شدن گاز دوباره گازگیری کردم ولی بعد از گاز گیری صداهای غیر عاد به اصطلاح دل دل میزنه میشه اگه کسی میدونه راهنمایی کنه

    1. ممکنه از کثیفی فیلتر باشه که البته میفرمایید 2ماه هستش نصب کردین که خیلی منطقی نیست این موضوع. ولی بهتره که فیلترهای داخلی رو چک کنید.

  3. سلام
    کولر گازی ایران رادیاتور ۲۴۰۰۰تازه نصب کردم موقع استارت صدای فس‌فس آزار دهنده‌ای به مدت چند ثانیه از پنل داخلی شنیده می‌شه و به مرور کم و کمتر و درنهایت قطع میشه
    نصاب شرکت میگه طبیعیه

    1. سلام دوست عزیز
      نه طبیعی نیست. میتونه به خاطر تنگنایی کهباشه تو لوله ها ایجاد شده باشه. مسیر لوله ها رو چک کنید. چون تو استارت اول فشار گاز بالاست این موضوع بیشتر محسوس هستش

  4. من تازه کولرگازی۲۴هزارکیوتونصب کرده ام امروزبرق هاقطع شدندموقع اومدن برقهاطبق روال قبلی کولرروشن کردیم ولی بعدازخاموش کردن کولرمثل اینکه کولرکارمیکندولی سرمانمیده بعدده دقیقه صداقطع میشه علت چیه لطفاراهنمایی نمایید

    1. سلام
      برد فرمان دستگاه کار نمیکنه. یه میکرو سوئیچ داره که باید قطع کنه که قطع نمیکنه جریان رو

      1. سلام کولر گازی 36000ایستاده مدل یونیوا دارم هنگام آف کردن یا خاموش کردن کولر صدای ناهنجار بلندی از کندانسور میاد.

  5. سلام
    اسپیلت من چند روزی است که وقتی خاموش است هرازچندگاهی به مدت ۲۰ تا ۵۰ ثانیه صدای همهمه میدهد ، البته هم واحد بیرونی و هم واحد داخل همزمان، ضمنا نزدیک واحد بیرونی که میروم احساس گرما میکنم ، سپس صدا قطع شده و مدتی بعد دوباره تکرار میشود.
    لطف فرموده راهنمایی کنید.
    سپاسگزارم.

  6. سلام خسته نباشید کولر ۱۲۰۰۰ ایولی دارم از همون روز اول تو هر دما میزاری به محض اتومات کردن شروع به تق تق کردن میکنه و واقعا شبها نمیشه ازش استفاده کرد .به نصابش گفتم اومده پیچ پنل رو سفت کرده که هیچ تاثیری نداشته.لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام
      احتمالا یکی از میکروسوییچ ها قطع نمیکنه. باید سنسورهای دستگاه چک بشه

    2. منم کولر گازی ۱۸ هزار جنرال گلد گرفتم.روزها خوبه و رو حالت اتومات نمیره.ولی موقع خاب خودش میره رو حالت اتومات و بعد از هر اتومات شروع میکنه به تق تق کردن.الان که دارم این پیامو میزارم ساعت ۴ صبه و از صداش نمیتونم بخابم.

  7. سلام.خسته نباشید.کولر پنجره ایی دارم.بعضی اوقات وقتی زیاد روشن میمونه(۵و۶ساعت مداوم) یه صدایی مثل حالت ریختن یخ یا چیزی با صدای بلند یک الی دوبار میده بعد که خاموش میکنم و مجددا روشن میکنم درست میشه.به نظرتون دلیلش چی میتونه باشه؟

  8. سلام وقت بخیر
    من کولرگازی هایسنس 12 هزار اینونتر خریدم حدود دو ماه پیش
    وقتی که روشن یا خاموش میکنم به مدت حدود 10 دقیقه پلاستیک‌های اسپلیت پشت سر هم صدای تق تق میده که ظاهرا به خاطر انبساط و انقباض هست. البته بعد 10 دقیقه صدا به کلی قطع نمیشه و فقط فاصله زمانی بین صداها بیشتر میشه که حتی شبا از خواب بیدار میکنه آدمو.
    به نظر شما این مشکل از کجاست و چطوری میشه برطرفش کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا