انواع فوم زیر پارکت و مزیت‌های استفاده از آن

ساختمانتعمیرات ساختمانکفپوش

فرض کنید، در مهمانی بسیار شلوغی هستید و ظرف شکستنی از دست شما رها می‌شود، اگر زیر پایتان سنگ، سرامیک یا موراد مشابه این نوع متریال باشد، قطعاً ظرف پس از برخورد به سطح زمین می‌شکند. در صورتی که اگر بر روی پارکت لمینت این اتفاق بیفتد به‌دلیل استفاده از فوم و خاصیت ارتجاعی آن احتمال شکستن ظرف بسیار کم است. این مزیت یکی از دلایل استفاده از انواع فوم زیر پارکت است که در سال‌های اخیر مورد توجه افراد قرار گرفته است. اگر شما هم به دنبال آشنایی با این محصول هستید و می‌خواهید بیشتر از ویژگی‌های بارز آن اطلاعات کسب کنید، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

انواع فوم پارکت

برای انتخاب فوم پارکت مناسب در قدم اول، باید با انواع این محصول آشنا شوید، ویژگی هر یک را بشناسید و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید. بر این اساس، در ادامه به بررسی انواع مختلف این فوم‌ها می‌پردازیم. لازم به ذکر است، برای حصول نتیجه بهتر است، فومی که انتخاب می‌کنید، با زیرسازی محیط مورد نظر،هارمونی و تطابق مناسبی داشته باشد و موقع نصب پارکت بیش از دو میلی‌متر ناهمواری وجود نداشته باشد که در نهایت علاوه بر رعایت نکات ایمنی، محیط زیبایی برای خود و اطرافیانتان بسازید.

انواع فوم زیر پارکت

فوم پارکت معمولی؛ انتخاب اقتصادی و به صرفه

این فوم پارکت‌ها با قیمت بسیار معقول در بازار یافت می‌شوند، که البته کاربرد آن صرفاً به فوم زیر پارکت محدود نیست اما استفاده از آن به این منظور بسیار مرسوم است؛ زیرا می‌تواند نیاز کفپوش به یک زیرسازی مناسب را برطرف کند. فوم معمولی در ضخامت‌های مختلفی موجود است اما ضخامت 2 میلی‌متری آن برای فوم زیر پارکت استفاده می‌شود.

انواع فوم زیر پارکت و مزیت‌های استفاده از آن

برای بازسازی و دکوراسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

فوم پارکت سایلنت؛ کیفیت و زیبایی همزمان در یک محصول

این فوم در قیاس با محصول قبلی از کیفیت بهتری برخوردار است و عایق بهتری برای زیر پارکت به شمار می‌آید. این محصول بسیار فشرده و چگال‌تر است و نور کمی را از خود عبور می‌دهد، بر این اساس، اگر این فوم را رو به روی صورتتان بگیرید، تصویر خاصی از طرف دیگر فوم نمی‌بینید. توجه داشته باشید، زمانی که پارکت را روی سرامیک نصب نمی‌کنید، این محصول مناسب‌ترین انتخاب برای شما است. زیرا محافظت بیشتری از پارکت شما خواهد شد و سطح زمخت زیرین به پارکت انتخابی شما آسیب نخواهد زد.

انواع فوم زیر پارکت

فوم پارکت متال سایلنت؛ مناسب برای دکوراسیون مدرن امروزی

عنصر اصلی به کار رفته در این محصول، ویسکوز یا فوم متال سایلنت است. تفاوت این محصول با فوم پارکت سایلنت، لایه آلومینیومی است که در فوم پارکت متال سایلنت به کار رفته است. وجود این لایه آلومینیوم باعث شده است که خاصیت عایق برودتی فوم پارکت را بالا می‌برد و برای منازلی که سیستم گرمایش از کف دارند، بهترین گزینه است. زیرا آسیب به بافت لمینت را کاهش می‌دهد. ضمناً اگر در اقلیمی مرطوب زندگی می‌کنید، استفاده از این فوم قطعاً به شما توصیه می‌شود.

برای بازسازی و دکوراسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

چرا بهتر است از فوم پارکت استفاده کنید؟

همانطور که در این مقاله اشاره شد، یکی از مهم‌ترین دلیل استفاده از فوم‌ها، کمتر شنیده شدن صدا روی پارکت لمینت هنگام راه رفتن است. بر این اساس، اگر نسبت به صداهای مختلف، هنگام راه رفتن حساس هستید، بهتر است در دکوراسیون خانگی خود از این فوم‌ها استفاده کنید. مورد بعدی استفاده از فوم‌ها به‌عنوان عایق‌های برودتی و حرارتی است. در خانه‌هایی که به هر دلیل، امکان کنترل جریان هوای داخل و خارج خانه وجود ندارد، استفاده از این محصول، گزینه خوبی برای تعادل هوای داخل و خارج خانه است. از طرفی استفاده از این فوم‌ها، باعث ایجاد خاصیت ارتجاعی برای کف اتاق می‌شود که همین موضوع فضایی امن را برای کودکان و سالمندان به وجود می‌آورد و از آسیب‌دیدگی آنها هنگام رفت و آمد در محیط خانه جلوگیری می‌کند.

مطالعه بیشتر: آموزش نصب پارکت روی سرامیک + مواردی که باید از آن پرهیز کنید!

تفاوت مهم فوم معمولی و فوم سایلنت که باید بدانید

اصلی‌ترین تفاوت این دو محصول در فشردگی و تراکم آنها است. در حالت کلی می‌توان گفت، فوم سایلنت، بسیار متراکم، فشرده و مقاوم‌تر در برابر وزن و فشار است. همانطور که اشاره شد در قسمت‌هایی که سطح زیرین سیمانی است باید از فوم سایلنت استفاده شود. فوم سایلنت معمولاً با 2 میلی‌متر ضخامت، فوم استاندارد برای نصب پارکت لمینت محسوب می‌شود. زیرا ضخامت کمتر (برای مثال: 1.5 و 1.8 میل میتر) باعث فشار آمدن به پارکت لمینت و آسیب به آنها می‌شود و از طرفی ضخامت بیشتر (بالای 2 میلی‌متر) نیز سبب انعطاف پذیری بیشتر و فشار آمدن به کلیک پارکت می‌شود. توجه داشته باشید، بهترین فوم‌های سایلنت به رنگ سفید تولید می‌شود، زیرا این مدل فوم از بهترین مواد اولیه تولید شده و متشکل از مواد مضر نیستند. اما فوم‌های مشکی به‌دلیل اینکه از مواد بازیافتی تولید شده‌اند بهتر است از آنها در فضای خانه یا محصل کار خود استفاده نکنید.

مطالعه بیشتر: راهکار عملی نصب پارکت روی موکت

مهم‌ترین نکات خرید فوم زیر پارکت

در هنگام خرید این محصول بهتر است، توجه داشته باشید که فوم مخصوص پارکت لمینت را خریداری کنید. چون بعضاً فوم عایق کاری موتورخانه را به‌جای فوم سایلنت پارکت لمینت استفاده می‌کنند که در نهایت باعث خراب شدن لمینت می‌گردد. همچنین با توجه به نیاز و محیط مورد نظرتان نوع مناسب فوم را انتخاب کنید که در نهایت با توجه به هزینه‌ای که برای تهیه این محصول در نظر می‌گیرید در سال‌های بعد به آسیب‌های مالی دچار نشوید.

برای بازسازی و دکوراسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

انواع فوم زیر پارکت و مزیت‌های استفاده از آن

نکاتی که باید از فوم زیر پارکت بدانید

  •  وجود یک لایه نرم ما بین پارکت و سرامیک یا مابین پارکت و سطح سیمانی بهتر از تماس مستقیم پارکت با یک سطح صلب است.
  • استفاده از این محصول باعث می‌شود که هنگام راه رفتن، صداهای اضافی تولید نشود. همچنین وجود فوم زیر پارکت، تا حدی خاصیت ضربه‌گیری به آن می‌دهد و بافت لمینت را از آسیب دور نگه می‌دارد و عمر مفید آن را بالا می‌برد.
  • علاوه بر موارد ذکر شده، وجود فوم پارکت تا حدی نقش عایق حرارتی – برودتی و صوتی ایفا می‌کند و همانطور که می‌دانید در زمستان و تابستان باعث تعادل هوای درون و بیرون از خانه می‌شود.

مطلب پیشنهادی: آسان‌ترین روش‌های تمیز کردن کفپوش

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا