سرویس و تعمیر کولر آبی سرویس و تعمیر کولر آبی

روغن کاری دینام کولر آبی و 4 نکته مهم برای تاثیر بیشتر روغن کاری دینام کولر بر عملکرد آن

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر آبی

امروزه بسیاری از افراد به دنبال روغن کاری دینام کولر آبی هستند تا از این طریق بتوانند کارایی و عملکرد کولر آبی خود را افزایش دهند. شما نیز می‌توانید و ما هم از شما خواهش می‌کنیم که قبل از روشن کردن کولر خود، اقدامات مربوط به این کار را انجام دهید چرا که دینام کولرهای آبی بعد از گذشت چند ماه و نشستن گرد و غبار بر روی آن‌ها، نمی‌توانند به شکل روان و صحیح کار خود را انجام دهند و برای همین نیز بایستی روغن کاری های لازم بر روی این دستگاه صورت بگیرد.

نکات کلیدی

  • دینام کولر آبی بعد از چند ماه عدم استفاده، نیاز به روغن کاری دارد.
  • روغن کاری از فرسایش و خرابی دینام جلوگیری می‌کند.
  • روغن کاری دینام کولر عملکرد کولر را بهبود می‌بخشد و سر و صدای آن را کاهش می‌دهد.

روغن کاری دینام کولر آبی چه ضرورتی دارد؟

آیا شما نیز به دنبال این کار برای کولر ساختمان خود هستید؟ آیا می‌دانید که بهترین و مناسب ترین زمان برای روغن کاری دینام کی می‌باشد؟ با مطالب مقاله ما همراهی نمایید تا بتوانید اطلاعات بسیار جالبی را در این خصوص به دست آورید.

با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما، بسیار از افراد به دنبال سرویس و تعمیر کولر آبی و گازی خود هستند تا بتوانند در مقابل گرمای طاقت فرسای فصل گرم، به راحتی زندگی کنند. توجه داشته باشید که کولرهای آبی بعد از چند ماه استفاده نکردن، نیاز به برخی از اقدامات از جمله روغن کاری دینام کولر دارند چرا که در این صورت می‌توانند به بهترین شکل ممکن کارایی خود را نشان دهند.

لازم است بدانید که در صورتی که موتور خشک کار کند در این صورت از کار کردن احتمالا بعد از مدتی خواهد ایستاد و ممکن است بسوزد. به همین جهت روغن کاری دینام کولر از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقداماتی می‌باشد که هر فردی بایستی قبل از روشن کردن کولر آبی خود این کار را انجام دهد.

دینام کولر بعد از روغن کاری می تواند انقدر تمیز باشد

لازم به ذکر خواهد بود که در صورت نداشتن هیچ گونه تجربه و مهارتی برای این کار توصیه می‌شود که از افراد با تجربه و ماهر در این زمینه کمک بخواهید چرا که ممکن است آسیب های جدی تری را به دینام و کولر آبی خود وارد کنید.

همچنین قسمت هایی از دینام که قرار است روغن کاری شود به راحتی در دسترسی بوده و افراد می‌توانند بدون باز کردن قسمت های مختلف کولر، فرایند روغن کاری را انجام دهند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد نحوه صحیح و بهترین زمان روغن کاری دینام کولر آبی ساختمان شما توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

سرویس و تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی

نحوه صحیح روغن کاری دینام کولر آبی

یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی که در خصوص روغن کاری دینام کولر وجود دارد نحوه صحیح این روغن کاری می‌باشد به طوری که شما بایستی سعی بر آن داشته باشید تا به بهترین و مناسب ترین شکل ممکن اقدام به روغن کاری مورد نظر خود داشته باشید و همچنین در حین روغن کاری تمام گرد و غبار موجود از روی دینام و موتور کولر را تمیز کنید و سپس اقدام به روغن کاری داشته باشید.

شما می‌توانید نحوه صحیح و درست روغن کاری را به راحتی از شرکت های خدماتی در این زمینه یا افراد با تجربه فرا بگیرید و طبق دستور العمل های لازم اقدام به روغن کاری داشته باشید.

برای این کار می‌توانید ابتدا دریچه های کولر را باز کرده و به آرامی دینام را شروع به روغن کاری نمایید. همچنین می‌توانید در این فرایند تمام مواد و ذرات زائد را نیز پاک کرده و با این عمل خود، کارایی و عملکرد کولر آبی خود را بهبود بخشیده و از این طریق نهایت بهره مندی را در فصل گرما از این دستگاه داشته باشید.

استعلام قیمت تعمیر کولر آبی

برای روغن کاری موتور و یاتاقان کولر آبی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا مطمئن شوید که موتور خاموش است.
  2. با استفاده از پمپ روغن، روغن را به داخل موتور بریزید. توصیه می‌شود از روغن با کیفیت و مناسب برای موتور کولر آبی استفاده کنید.
  3. برای روغن کاری یاتاقان کولر آبی، ابتدا دستگاه را خاموش کنید و سپس درب یاتاقان را باز کنید.
  4. با استفاده از پمپ روغن، روغن را به داخل یاتاقان بریزید.
  5. پس از روغن کاری، دستگاه را به صورت عادی روشن کنید و عملکرد آن را بررسی کنید.
    روغن کاری دینام کولر

همچنین توجه داشته باشید که در هنگام هر گونه تعمیر کولر آبی خود، برق را قطع کنید تا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری لازم را به عمل آورید.

بهترین زمان راه‌اندازی کولر آبی

بهترین و مناسب ترین زمان برای این کار قبل از روشن کردن آن در فصل گرما می‌باشد. اگر شما نیز قصد دارید تا در روزهای آتی از کولر آبی خود استفاده نمایید می‌توانید در وهله ی اول اقدامات مربوط به راه‌اندازی کولر آبی را انجام دهید و سپس آن را روشن کنید.

همچنین شما می‌توانید علاوه بر روغن کاری دینام، تمام رسوبات موجود و انباشته شده در کولر آبی خود را نیز از بین برده و از این طریق به بهترین و مناسب ترین شکل ممکن اقدام به استفاده از این محصول داشته باشید.

شما می‌توانید در صورت مسدود شدن برخی از سوراخ ها و مانع رسیدن روغن به قسمت های درونی دینام، این مشکل را نیز حل کنید و با حوصله اقدام به روغن کاری دینام کولر خود داشته باشید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر آبی

روغن کاری سبب می‌شود که موتور به شکل نرم تر کار کرده و سر و صدای زیادی را نیز نداشته باشد. همچنین توجه کنید که برای روغن کاری کولر آبی خود حتما نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید بدون بروز اتفاق ناگواری بهترین و بی نظیرترین روغن کاری را بر روی این دستگاه داشته باشید.

راه اندازی کولر آبی

4 نکته مهم برای روغن کاری دینام کولر

بی شک فرآیند و اقدامات مربوط به هر کاری برای تعمیر کولر آبی نیازمند یک سری از مهارت و توجه به برخی از نکات دارد که هر فردی بایستی به این نکات توجه ویژه ای را داشته باشد. اگر شما نیز به دنبال روغن کاری دینام کولر آبی خود هستید می‌توانید به این نکات بسیار مهم توجه لازم را داشته باشید. از مهمترین و ضروری‌ترین نکات مورد توجه در روغن کاری می‌توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  1. حتما از روغن های بسیار مرغوب و با کیفیتی برای روغن کاری استفاده لازم را داشته باشید.
  2. قبل از هر گونه اقدامی، از وصل نبودن کولر آبی به پریز برق اطمینان حاصل کنید و آن را از برق قطع نمایید.
  3. در صورت مشاهده هر گونه ذرات گرد و غبار می‌توانید با دستمال مرطوب آنها را تمیز و پاکسازی کنید.
  4. حتما در صورت بلد نبودن و نداشتن مهارت کافی برای روغن کاری مورد نظرتان، از افراد کار بلد درخواست کمک کنید.

لطفا توجه داشته باشید که روغن کاری دینام کولر آبی یکی از مراحل مختلف راه اندازی کولر می‌باشد و اقدامات دیگری نیز باید برای راه‌اندازی کولر صورت گیرد که آنها را  می‌توانید به تفصیل در وبلاگ آچاره بخوانید. همچنین اگر خودتان وقت و حوصله این کارها را ندارید می‌توانید از سرویس تعمیر کولر آچاره استفاده نمایید.

به این پست امتیاز دهید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر آبی
سرویس و تعمیر کولر آبی با تعمیرکاران آچاره

 

کلیک کنید