تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

علت بوی بد کولر گازی چیست | رفع بوی بد کولر گازی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

با گرم‌تر شدن هوا استفاده از کولر گازی امری اجتناب‌ناپذیر است. در پایان یک روز کاری خسته‌کننده و گرم هیچ چیز مانند استراحت کردن در خنکای کولر گازی آرامش‌بخش نیست. اما اگر با بوی بد کولر گازی مواجه شویم این لذت به کلی از بین خواهد رفت. بوی ناخوشایند اسپیلت نشانه خوبی نیست و برای سلامتی شما مضر است. لذا در این مقاله از مجله تخصصی آچاره می‌خواهیم علت بوی بد کولر گازی را پیدا کنیم و راهکارهایی برای رفع بوی بد کولر گازی به شما پیشنهاد کنیم.

۹  علت بوی بد کولر گازی

کولرهای گازی به دلایل مختلفی بد بو می‌شوند و و معمولا از روی بوی آن می‌توان پی به علت بوی بد کولر گازی برد که شامل موارد زیر است:

      • بوی سوختگی (سوختگی یک قطعه الکتریکی)
      • استشمام بوی باروت
      • بوی تخم‌مرغ فاسد و یا گوگرد
      • گازهای خروجی
      • استشمام بوی مواد شیمیایی
      • بوی کپک
      • بوی فرش خیس و یا بوی پا
      • وجود مدفوع و ادرار حیوانات
      • دود سیگار

بوی سوختگی (سوختگی یک قطعه الکتریکی)

یک علت بوی بد کولر گازی می‌تواند وجود مشکل در فن یا کمپرسور آن باشد. همچنین مشکلات در بخش سیم‌کشی و اجزای الکتریکی کولر نیز باعث ایجاد بوی ناخوشایند اسپیلت می‌شود. اگر تنها در دفعات ابتدایی استفاده از کولر گازی این بو را حس کنید، دلیل آن می‌تواند وجود گردوغبار در کولر باشد.

برای رفع بوی بد کولرگازی در این حالت می‌توانید کولر را به مدت نیم ساعت روشن بگذارید. اگر این بو رفع شد وجود گردوغبار در سیستم باعث بروز مشکل بوده است. اما در صورت ادامه پیدا کردن، علت بوی بد کولر گازی مربوط به موتور کولر و یا سیم‌کشی آن است. در این صورت بهتر است از فردی خبره در تعمیر کولر گازی کمک بگیرید.

حس کردن بوی باروت

در‌صورتی‌که احساس کردید از کولر گازی شما بویی مانند بوی باروت در محیط پخش می‌شود، دلیل آن می‌تواند سوختگی مدار و یا موتور و یا فن کولر گازی شما باشد. در این حالت بهتر است که کولر را خاموش کرده و قبل از هرگونه اقدام از یک متخصص بخواهید که کولر شما را بررسی کند. در تیم بزرگ آچاره بیش از ۳۰۰۰  تعمیرکار کولر گازی که همه ماهر و کارآزموده هستند مشغول ارائه خدمت به شما در سراسر کشور هستند.

بوی تخم‌مرغ فاسد و یا گوگرد

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

اگر متوجه شدید که از کولر شما بویی مانند بوی تخم‌مرغ فاسد شده و یا گوگرد خارج می‌شود به احتمال زیاد کولر دچار نشت گاز شده است. گاز کولر به صورت عادی بی بو است اما شرکت‌های ارائه دهنده خدمات موادی به آن اضافه می‌کنند تا مردم سریعا از از نشت گاز مطلع شوند. بنابراین اگر بویی مانند بوی تخم‌مرغ فاسد ار کولرتان به مشام می‌رسد به‌هیچ‌عنوان آن را نادیده نگیرید. به‌سرعت علت بوی کولر گازی خود را بررسی کنید و به دنبال رفع آن باشید.

انتشار گاز می‌تواند سطح هوشیاری شما را پایین بیاورد و یا حتی منجر به مرگ شود. همچنین قدرت اشتعال‌پذیری و انفجار آن بسیار بالا است. در این حالت برای رفع بوی بد کولر گازی ابتدا تمامی پنجره‌ها را باز کنید. کولر را خاموش کنید و هرچه سریع‌تر از یک متخصص بخواهید کولرگازی شما را بررسی کند.

گازهای خروجی: علت بوی بد کولر گازی

در بسیاری از موارد نشت مایعات و داغ شدن آن باعث ایجاد گازهای سمی می‌شود که برای سلامت شما بسیار مضر است و سطح اکسیژن خون را کاهش می‌دهد و همینطور باعث بوی ناخوشایند اسپیلت شما می‌شود. بهتر است همیشه کولر گازی خود را به‌طور کامل و حرفه‌ای ارزیابی کنید.

تعمیرکار کولر گازی در حال از بین بردن بوی بد کولر گازی

استشمام بوی مواد شیمیایی

درصورتی‌که بوی کولر گازی شما بویی مانند بوی رنگ و یا فرمالدئید و یا سایر مواد شیمیایی است، بهتر است قبل از اینکه خرابی بیشتری به بار آید، از یک متخصص درخواست کنید تا سیستم تهویه مطبوع شما را بررسی کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

بوی کپک

آیا به‌تازگی حس کرده‌اید که کولر گازی شما بوی کپک می‌دهد؟ زمانی که کولر گازی در حال کار کردن است اگر رطوبت هوا به‌درستی تخلیه نشود، می‌تواند منجر به ایجاد آلودگی در سیستم تهویه شما شود. برای رفع این بوی ناخوشایند اسپیلت، یک تعمیر کار کولر گازی ماهر به‌راحتی می‌تواند محل تجمع این آلودگی را پیدا کند. آن را پاکسازی و مشکل را برطرف کند. بوی کپک و یا کپک زدن در سیستم تهویه مطبوع مشکلی جدی محسوب نمی‌شود اما در طولانی‌ مدت کیفیت هوای محیط را پایین می‌آورد و می‌تواند منجر به ایجاد بیماری‌های تنفسی در کودکان و بزرگ‌سالان گردد.

بوی فرش خیس و یا بوی پا

انتشار این بو بسیار آزار دهنده است. دلیل متصاعدسدن این بو، درست تخلیه نشدن آب کولر گازی شما است. همچنین مسدود شدن فیلترها نیز می‌تواند باعث ایجاد این بوی بد باشد و ممکن است منجر به خراب شدن کمپرسور شود. در این حالت برای رفع بوی بد کولر گازی باید یک تعمیرکار کولر گازی ایراد را برطرف کند.

وجود مدفوع و ادرار حیوانات علت بوی بد کولر گازی

با توجه به قرار گرفتن پنا خارجی کولر گازی در فضای آزاد، وجود مدفوع و یا ادرار پرندگان و حیوانات در مسیر سیستم تهویه مطبوع می‌تواند علت بوی بد کولر گازی باشد. این امر ممکن است به سیم‌کشی و اجزای کولر گازی آسیب برساند. پس بهتر است قبل از رسیدن فصل گرما و یا در اوایل آن و قبل از روشن‌کردن کولر گازی، به‌طور کامل دستگاه خود را چک کنید و از خدمات سرویس کولر گازی استفاده کنید. یک سرویسکار ماهر تمام این موارد را بررسی می‌کند و می‌تواند با انجام اقدامات پیشگیرانه مانع از بروز مشکل شود.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

سرویسکار کولر گازی برای رفع علت بوی بد

دود سیگار

اگر کسی در خانه سیگار بکشد،  بوی آن در فیلتر و سیم‌پیچ جمع می‌شود. وقتی کولر را روشن می‌کنید، بوی دود سیگار حس می‌کنید. در این حالت برای رفع بوی کولر گازی، فیلتر را عوض کنید. سعی کنید  فقط در فضای باز سیگار بکشید.

سخن پایانی

زمانی که به‌دنبال پیدا کردن دلیل بوی کولر گازی هستید از حواس دیگر خود مانند گوش‌دادن و یا ضربه‌زدن آهسته به کولر نیز استفاده کنید. همچنین وجود آب اضافی روی زمین و یا مایعات دیگر می‌تواند از جمله نشانه‌های مفید برای پیدا کردن علت بوی بد کولر گازی باشد. پیشنهاد می‌کنیم به فکر  از بین بردن بو با کمک اسپری‌های خوشبو کننده هوا و شمع‌های معطر نباشید چون فقط کیفیت هوا را بدتر می‌کنند. وقتی در این موقعیت قرار می‌گیرید از یک متخصص کمک بگیرید و مشکل را به‌طور  اصولی رفع کنید.

بوی ناخوشایند کولر گازی به‌تنهایی نمی‌تواند خطرناک باشد و در واقع نشان دهنده این است که کولر گازی شما باید سرویس شود. اما در صورتی که بوی تخم مرغ فاسد‌شده و یا بوی سوختگی از کولر گازی خود حس کردید سریع کولر گازی را خاموش و پنجره‌ها را باز کنید و با یک متخصص تماس بگیرید تا علت بوی بد کولر گازی شما را پیدا کند.

به این پست امتیاز دهید

2 دیدگاه

  1. مدتی سفر بودم و کولرم خاموش بوده و الان که برگشتم کولرم بوی وحشتناکی میده. چکار میشه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید