تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

آموزش تعمیر کولر گازی آکس (AUX)

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

مانند هر وسیله برقی دیگری، تعمیر کولر گازی آکس برای عملکرد مطلوب سیستم کاری ضروری است. اگر دیدید کولر گازی آکس شما چشمک می‌زند خونسردی خود را حفظ کنید. ما در این مقاله قصد داریم رایج‌ترین مشکلاتی که در سیستم کولر گازی ایجاد می‌شود را به شما معرفی کنیم. در ادامه کدهای خطای رایج کولر گازی آکس و روش‌های عیب یابی آن‌ها را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم. خطاهای استاندارد کولر گازی AUX را می‌توان به راحتی رفع کرد زیرا اکثر آن‌ها با آسیب مکانیکی به قطعات دستگاه، نقص در عملکرد و سایش تجهیزات مرتبط هستند.

برای تعیین دقیق علت خرابی و تعمیر کولر گازی آکس، باید از قبل با کدهای خطا و علائم خرابی تجهیزات این کولر گازی آشنا شوید. در این مقاله شما را با نحوه شناسایی خطاها و بازیابی عملکرد تجهیزات کولر گازی AUX آشنا خواهیم کرد.

ویژگی‌های کولرگازی برند AUX

قبل از پرداختن به روش‌های تعمیر کولر گازی AUX بهتر است درباره ویژگی‌های این برند بیشتر بدانیم. سیستم‌های اسپلیت Aux که معمولاً توسط مصرف کنندگان خریداری می‌شوند مدل‌های نیمه صنعتی و خانگی هستند. سیستم‌های کولر گازی صنعتی عمدتاً در شرکت‌های بزرگ صنعتی نصب می‌شوند.

تعمیر کولر گازی آکس

در بخش‌های خانگی و نیمه صنعتی سیستم‌های کولر گازی، از متنوع‌ترین تکنولوژی تجهیزات استفاده می‌شود. شرکت AUX تأسیسات معمولی و اینورتر را تولید می‌کند. این مجموعه شامل سیستم‌های اسپلیت دیواری و کاست، مدل‌های متحرک و غیره می‌باشد.

سیستم‌های کولر گازی دیواری معمولاً در منازل و آپارتمان‌های شخصی و کولرهای کاست در اماکن اداری، تجاری و صنعتی نصب می‌شوند. بهتر است تجهیزات Aux را از شرکت‌های تخصصی خرید کنید. چنین شرکت‌هایی تمایل بیشتری به خرید تجهیزات باکیفیت دارند و با خرید این تجهیزات نیازی نیست نگران تعمیر کولر گازی آکس خود باشید.

اطلاعات کلی درباره دلایل خرابی کولرگازی برند AUX

کولرهای گازی AUX به اندازه کافی قابل اعتماد هستند اما ممکن است به طور دوره‌ای خراب ‌شوند. قبل از تعمیر کولر گازی AUX ابتدا باید به طور کامل به عیب یابی آن بپردازید.

در طول مراحل عیب یابی، باید وضعیت تمام قسمت‌های سیستم اسپلیت بررسی شود:

  • اتصالات بلوک‌های داخلی و بالایی
  • گیره‌های تمام اتصالات
  • فیلترهای هوا
  • سیستم تخلیه و غیره.

در طول پروسه عیب یابی، کولر گازی AUX را در حالت آزمایشی راه‌اندازی کنید. حالت آزمایشی شبیه حالت استاندارد است اما در طول آن تجهیزات به دمای اتاق و خوانش سنسور پاسخ نمی‌دهند. در طول عیب یابی، پارامترهای کلیدی سیستم اسپلیت ثبت شده و خطاها شناسایی می‌شوند.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

اغلب فن‌ها، کمپرسورها، برد یا مبدل حرارتی واحد خارجی در سیستم‌های اسپلیت Aux خراب می‌شوند. واقعیت این است که بار اصلی در حین کار دستگاه دقیقاً روی این قطعات است بنابراین این قطعات به سرعت فرسوده می‌شوند. اگر فن خراب شود معمولاً سیستم برای چند ثانیه روشن شده و سپس دوباره خاموش می‌شود. این ممکن است نشان دهنده اختلال در عملکرد پره‌ها، موتور و خازن موتور فن باشد. ماهیت خرابی با بررسی تستر مقاومت سیم پیچ تعیین می‌شود.

مطلب پیشنهادی آشنایی با طرز کار داکت اسپلیت

تعمیر فن کولر گازی آکس

در اولین مرحله از تعمیر کولر گازی آکس برای برطرف کردن هر یک از این عیوب، باید قطعه را تعویض کنید. تعمیر فن بیشتر از یک یا دو ساعت طول نمی‌کشد. می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید یا با مرکز خدمات تماس بگیرید. در صورت خرابی کمپرسور، کولر گازی اصلاً روشن نمی‌شود یا چند دقیقه روشن و دوباره خاموش می‌شود.

تعمیر فن کولر گازی آکس

مطلب پیشنهادی تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ samsung

برطرف کردن صداهای بلند از کولر گازی آکس

گاهی زمان روشن کردن کولر گازی صداهایی از سیستم می‌شنوید. این مشکل می‌تواند به دلیل تغییر فاز نامناسب، خرابی کندانسور، خرابی دریچه انبساط و پر شدن میل لنگ کمپرسور با فریون مایع اتفاق بیفتد. در بیشتر موارد می‌توانید با تعمیر کمپرسور این مشکل را حل کنید و نیازی به تعویض کامل قطعه نیست.

مشکلات عدم تعادل فاز معمولاً نشان دهنده توزیع نامناسب بار در شبکه است. بررسی اتصال فاز توسط کلمپ متر انجام می‌شود. اگر در نتیجه این اندازه‌گیری مشکلاتی تشخیص داده شود باید بار مجدداً توزیع گردد. اگر میل لنگ با مبرد مایع پر شده باشد لازم است فریون را خارج کرده، سیستم را تخلیه کنید و مدار را شارژ نمایید. همچنین باید عملکرد تنظیم کننده خازن فشار را مجدداً تنظیم کنید.

مشکلات مربوط به بخش الکترونیکی کولر گازی آکس

مشکلات مربوط به بخش الکترونیکی تجهیزات کولر گازی جدی‌تر خواهد بود. نقص در سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با برنامه ریزی مجدد سیستم اصلاح می‌شود که بهتر است این مرحله از تعمیر کولر گازی آکس در مرکز خدمات انجام گیرد. برد کنترل ممکن است در هنگام نوسانات برق یا در صورت اتصال کوتاه بسوزد.

در این مورد، ریزمدارهای شکسته لحیم شده و در جای خود توسط ریز مدارهای جدید محکم می‌شوند. گاهی اوقات علت نقص در برد کنترل، خطای اتصال در هنگام نصب تجهیزات است.برای کس اطلاعات درباره ارورهای کولر گازی آکس کلیک کنید. در این مورد، پل‌های دیود، تنظیم کننده ولتاژ یا ترانسفورماتور می‌سوزند. در صورت سوختن کامل برد باید با برد جدید تعویض شود. تعویض برد کنترل سوخته در چند مرحله انجام می‌شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

نحوه تعویض برد کنترل سوخته در کولر گازی آکس

ابتدا برق دستگاه را قطع کنید و پس از آن کیس یا پوشش بالایی دستگاه را جدا نمایید. سپس برد را از شیارها بیرون کشیده بکشید. دقت کنید که همه پیچ‌های ثابت به صورت موازی باز می‌شوند. سپس یک برد جدید نصب کرده و واحد را به ترتیب قبل مونتاژ کنید.

اما قبل از هر مرحله عیب یابی و تعمیر کولر گازی آکس  باید از نصب آن مطمئن شوید. اگر مصرف برق کولر گازی برای یک اتاق بزرگ طراحی نشده باشد و سیستم اسپلیت در آنجا نصب شود دستگاه قادر به ایجاد دمایی مناسب برای محیط نخواهد بود. بنابراین شاهد خطاهایی به صورت دوره‌ای خواهید بود. از این گذشته کولر گازی دائماً کار می‌کند و داغ می‌شود در نتیجه امکان سوختن سیستم افزایش می‌یابد.

مشکلات مربوط به بخش الکترونیکی کولر گازی آکس

مطلب پیشنهادی تنظیم سرمایش داکت اسپلیت هایسنس Hisense

در صورت نصب غیرحرفه‌ای سیستم اسپلیت و عدم رعایت الزامات فنی اولیه در هنگام نصب آن، عملکرد کولر گازی با مشکل روبرو می‌شود. به عنوان مثال، با شیب ناکافی لوله تخلیه، آبی که در حین تراکم ریخته می‌شود به طور کامل از دستگاه خارج نخواهد شد.

این امر می‌تواند به خرابی دستگاه منجر شود و اگر اختلاف ارتفاع بیش از حد بین واحدهای داخلی و خارجی وجود داشته باشد، کمپرسور فریون را با فشار ناکافی پمپ می‌کند.

علائم متداول نقص سیستم کولر گازی آکس

اگر سیستم کولر گازی Aux شما خراب شود ابتدا باید فیلتر آن را تمیز کنید. علت خرابی دستگاه ممکن است آلودگی معمولی باشد بنابراین باید فوراً آن را از بین ببرید. یک لایه گرد و غبار روی دستگاه باعث کاهش کارایی آن در حدود 2-2.5 برابر می‌شود.

اگر کولر گازی پس از تمیز کردن باز هم کار نکرد باید دیگر علائم را برای عیب یابی دستگاه مورد بررسی قرار دهید.

این علائم عبارت‌اند از:

  1. عملکرد واحد داخلی بدون خنک‌کنندگی. در این حالت پرده‌های یونیت داخلی باز می‌شوند، فن می‌چرخد، اما دمای هوا در اتاق بدون تغییر باقی می‌ماند.
  2. نشت آب از واحد داخلی
  3. عدم واکنش کولر گازی به فشار دادن کلیدهای روی ریموت کنترل.
  4. خاموش شدن ناگهانی سیستم اسپلیت پس از استفاده طولانی مدت.
  5. مشکل در کمپرسور و فن

اگر کولر گازی کار نمی‌کند ابتدا باید مطمئن شوید که به برق وصل شده باشد. علاوه بر این باید وضعیت قطع کننده مدار و فیوز را در خط تغذیه بررسی کنید. همچنین باید مطمئن شوید که تمام حالت‌های دستگاه به درستی روشن شده‌اند.

کدهای خطای سیستم کولر گازی  AUX

تمام کولرهای گازی Aux دارای سیستم خود عیب یابی هستند که در صورت تشخیص نقص، کدهای خطا را نمایش می‌دهند. این کدها یک سرنخ هستند که در آن‌ها باید به دنبال علت مشکل بود.

برای کدگذاری عیوب از اعداد و حروف لاتین استفاده شده است. کدهای خطا در مدل‌های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد. قبل از تعمیر کولر گازی AUX بهتر است این کدهای خطا را بشناسیم.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

کدهای خطای کولر گازی آکس شامل موارد زیر می‌شود:

کدهای خطای سیستم کولر گازی  AUX شرح ارور
کد خطای E1 نقص سنسور دما (ترمیستور) در واحد داخلی. به موازات این نشانگر،  LED تایمر زرد (هر 8 ثانیه یک بار) روی واحد داخلی چشمک می‌زند. سیستم در این لحظه به طور کامل متوقف شده و به دستورها خارجی پاسخ نمی‌دهد.
کدهای خطای E2 و E3 خطاهای سنسورهای اواپراتور.
کد خطای  E4 خرابی موتور فن.
کد خطای E5 خطاهای واحد بیرونی تجهیزات کولر گازی (عملکرد محافظت در فضای باز).
کد خطای E6 خطاهای موتور فن واحد داخلی سیستم اسپلیت.

مطلب پیشنهادی راهنمای جامع سیستم‌های اسپلیت بدون داکت

در این مورد، ماهیت دقیق خطا بستگی به این دارد که در چه لحظه‌ای عملکرد کولر گازی، نشانگر خطا را روی دستگاه نشان می‌دهد.

تعمیر کولر گازی آکس

جمع‌بندی

کدهای خطای کولر گازی Aux به شما این امکان را می‌دهد تا علت نقص به وجود آمده را تعیین کنید. اما قبل از رمزگشایی این کدها بهتر است با خرابی‌های معمولی سیستم‌های تهویه مطبوع و روش‌های تعمیر کولر گازی آکس آشنا شوید. در صورت مشاهده هرگونه نقص، دستگاه را از برق جدا کنید تا از خرابی‌های بیشتر جلوگیری شود.

در صورتی که دستگاه را نیم ساعت پس از خاموش شدن روشن کردید و کولر گازی روشن نشد، توصیه می‌کنیم برای تعمیر کولر گازی AUX خود  با مرکز خدمات Aux تماس بگیرید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید