آموزش چسباندن مژه مصنوعی + انواع مدل های مژه مصنوعي و مزايا و معايب آن ها

زیبایی و سلامتاکستنشن مژهمژه و ابرو

استفاده از مژه مصنوعی یکی از مراحل اصلی آرایش برای مناسبت های خاص است. بسیاری از خانم ها با استفاده از چسب های موقت یا انجام کارهای زیبایی مانند کاشت مژه یا اکستنشن آن، این زیبایی را برای خود همیشگی کرده اند. اما استفاده از مژه به مدل چشم های شما و سایزی که بر روی آن گذاشته می شود هم بستگی دارد. در این مقاله می توانید با انواع مژه و ارتباط آن با مدل چشم ها آشنا شوید و نسبت به مزایا و مضرات آن آگاهی پیدا کنید.

اگر به هر دلیلی چسباندن مژه مصنوعی رای شما سخت است و یا زمان کافی برای انجام این کار ندارید لیفت و لمینت مژه یک راهکار عالی است. ما در آچاره این خدمات را در منزل به شما ارائه می‌دهیم. برای اطلاع از قیمت لیفت مژه و قیمت اکستنشن مژه می‌توانید به این صفحه از آچاره مراجعه کنید و از هزینه ارائه این خدمات در منزل مطلع شوید.

فیلم آموزش چسباندن مژه مصنوعی در خانه

آشنایی با انواع مژه مصنوعی

قبل از این که بخواهید به دنبال خرید مژه بروید، بهتر است از انواع آن اطلاع داشته باشید و مدل مناسب چشم هایتان را پیدا کنید، می توانید از یک آرایشگاه نیز کمک بگیرید. معمولا برای اکستنشن و کاشت مژه، این کار با استفاده از مژه ها به صورت تار به تار انجام می شود و سایز آن ها از شما پرسیده می شود.

مژه مصنوعی سه بعدی

مژه سه بعدی

از این مدل مژه به صورت خاص استفاده می شود و معمولا به هر مدل چشمی نمی آید. این مژه ها از تارها و الیاف طبیعی ساخته شده اند؛ طبیعی، نازک و انعطاف پذیر هستند. این مژه ها بر خلاف مدل های دیگر بسیار طبیعی هستند اما به دلیل اینکه نسبت به سایر مدل ها پرحجم تر هستند، باید ابتدا استفاده از آن ها را آزمایش کنید.

اگر در بازار به دنبال خرید این مدل هستید، ممکن است با کلماتی به نام 4 بعدی و 5بعدی نیز روبه رو شوید، در واقع بالا رفتن عدد به نشانه بلندی، حجم و میزان پرپشتی مژه است. این مدل باعث می شود تا مژه های پرپشت تری داشته باشید و گاهی به عنوان تنها آرایش موجود بر روی چشم استفاده می شود. مژه مصنوعی از الیاف مصنوعی، تارهای ابریشمی، مو روباه و سمور ساخته می شود.


مژخ مصنوعی تک

مژه تک

این مدل از مژه بسیار مورد علاقه آرایشگران است.

چرا؟ بسیاری از فرم چشم ها با مژه های یکسره زیبا نمی شوند و مژه های تک این فرصت را به شما می دهند تا با استفاده از آن ها، در همان فرم چشم زیبایی را دوبرابر کنید. این محصولات در بازار به صورت تکی، دسته ای، خوشه ای و اگر از برندهای محبوب بخواهید، به صورت جعبه ای فروخته می شوند. اگر بخواهید از این مدل مژه استفاده کنید و خودتان آن را بر روی چشمهایتان بگذارید، نیاز به دقت و توجه بالایی دارد. همچنین می توانید از یک موچین سر پهن برای تسلط بیشتر استفاده کنید.


مژه مصنوعی نیمه

مژه نیمه

مژه مصنوعی نیمه برای کسانی که نمی خواهند مژه های محسوسی داشته باشند استفاده می شود. این مدل برای چشم های افتاده و گربه ای نیز بسیار مناسب است. در مقایسه با با سایر مژه های مصنوعی، مژه های نیمه یک گوشه رو به بالا دارند که قسمت بیرونی چشم را بالاتر نشان می دهد و به همین دلیل، جلوه زیباتری به انحنای چشم می بخشد.

اگر دارای چشم های نزدیک به هم یا گرد هستید، بهتر است که سراغ مژه مصنوعی نیمه بروید، این مدل از مژه ها، گوشه داخلی را شلوغ نمی کنند و فرم چشم ها کشیده تر می شود.


مژه مصنوعی نواری

مژه نواری

مژه های نواری نیز طرفدار خودشان را دارند و یکی از گزینه های خرید هستند. این مژه ها با طول های مختلف در بازار وجود دارند و به دو نوع مختلف عرضه می شوند. این دو مدل عبارتند از:

1.مژه های مصنوعی بر روی یک نوار مشکی نسبتا ضخیم قرار گرفته اند و گزینه مناسبی برای افرادی هستند که به خط چشم های پهن علاقه دارند.

2.در این مدل، مژه ها بر روی یک نوار نامرئی قرار گرفته اند و بر روی چشم بسیار طبیعی به نظر می رسند و حتی بدون آرایش هم می توانیم از آن ها استفاده کنیم. بسیاری از خانم هایی که می خواهند مژه هایشان را در منزل بگذارند از این مدل استفاده می کنند.


مژه مصنوعی کامل

مژه مصنوعی کامل

این مدل از مژه ها در قدیم کاربرد بسیار بالایی داشتند اما با آمدن مدل های دیگر کمی از تقاضا برای آن ها کم شده بود. این مژه ها برای گذاشتن بر روی چشم، نیاز به زمان و دقت بسیار بالایی دارند. این مژه ها بر روی یک نوار قرار گرفته اند و بر روی پلک می چسبند.

فواید استفاده از مژه مصنوعی

فواید استفاده از مژه شامل موارد زیر می شود:

زیبایی

مهم ترین فایده استفاده از مژه مصنوعی، افزایش زیبایی و چشمگیری بدون استفاده از آرایش است.

ماندگاری

ماندگاری دیگر فاکتوری است که یکی از فاکتورهای مهم مژه به حساب می آید. در صورتی که از چسب مژه حرفه ای و با سطح ماندگاری بالا استفاده کنید، مژه ها به مدت دو هفته بر روی چشم باقی می مانند و در صورتی که اکستنشن یا کاشت مژه باشند، پس از سه هفته نیاز به ترمیم دارند.

سرعت آرایش

با چسباندن این مژه ها می توانید به سرعت آرایش چشم خود را تکمیل کرده و زیباتر به نظر برسید.

مضرات استفاده از مژه مصنوعی

علاوه بر اینکه از مزایای مژه نکاتی را یادآوری کردیم، مضرات به کار بردن این مژه ها را نیز بدانید. این موارد عبارتند از:

حساسیت چشم با مژه مصنوعی

ایجاد حساسیت

در صورتی که برای انتخاب چسب و مژه دقت کافی نداشته باشید، ممکن است در ناحیه چشم ها و پلکتان دچار مشکل شوید. در صورت بروز مشکل حتما به پزشک مراجعه کنید.

ریزش مژه

از مضرات مژه مصنوعی ، کاشت یا اکستنشن آن می توانیم به ریزش مژه اشاره کنیم. علت بیشتر این مسئله به مواد شیمیایی موجود در چسب و نحوه برداشتن مژه ها بر می گردد.

خشکی چشم

خشکی چشم یکی از بیماری های رایج چشمی است که با استفاده از لنز طبیعی، کار طولانی با صفحات نمایشگر و عمل جراحی لیزیک، برای شما به وجود می آید. علت این مسئله، کاهش ورود جریان هوا به چشم ها و تغییر شکل و تعداد پلک زدن است.


چسباندن مژه مصنوعی

نقش موثر مدل چشم ها در انتخاب مژه

چشم های ریز:

افرادی که دارای چشم های ریز هستند، بهتر است از مژه هایی استفاده کنند که زیاد جلب توجه نکند و در واقع به سایز مژه ها دقت کنند. استفاده مژه هایی که بسیار مشکی و حجیم هستند باعث کوچکتر دیده شدن چشم ها می شود.

چشم های درشت:

افرادی که دارای چشم های درشت هستند، می توانند با استفاده از مژه های بلند، گیرایی چهره خود را بیشتر کنند. اگر دارای چشم هایی درشت و گرد هستید و باتوجه به این موضوع، سفیدی چشم هایتان از بالا و پایین عنبیه آن دیده می شود، بهتر است از مژه های بلند استفاده کنید و سعی کنید این مژه ها در قسمت مرکزی خودشان، دارای قوس باشند و تراکم داشته باشند.

چشم های پف دار

برای چشم هایی که حالت افتاده دارند یا پلکشان افتاده است، بهتر است از مژه ای استفاده کنید که مرکز پرتر و طولانی تری داشته باشد و با این ویژگی پلک شما را بپوشاند.

مژه های بسیار کم پشت

بسیاری از ما نگران مژه های کم پشتمان هستیم و در واقع به دنبال راهی برای پرپشت شدن آن ها می گردیم. اگر شما نیز دارای این مشکل هستید و به شدت از آن ناراحتید، بهتر است از مژه هایی استفاده کنید که حالت به هم ریخته و ضربدری داشته باشند. زیرا بهتر بروی مژه های کم پشت قرار می گیرند و زیبایی آن ها را دو برابر می کنند.


سخن پایانی…

در این مقاله انواع مژه مصنوعی و نحوه استفاده از آن را برای مدل های مختلف چشم بررسی کرده ایم. در واقع با توجه به مدل چشم می توانید مژه مورد نظرتان را انتخاب کنید و آن را بر روی چشم قرار دهید. مزایا و مضرات مژه در این مقاله اورده شده است و می توانید با نگاه بازتری برای انتخاب آن ها اقدام کنید.

درصورتیکه نیاز به انجام خدمات کاشت مژه در منزل داشتید می توانید در آچاره درخواست خود را ثبت نمایید.

 

3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا