رنگ کردن مو بعد از کراتینه ممکن است؟

زیبایی و سلامترنگ مومو

چه مدت بعد از کراتینه درمانی می توانید موهای خود را رنگ کنید؟ برای پاسخ به این سوال با این مطلب از مجله آچاره همراه شوید.  به گفته آرایشگران حرفه‌ای، شما می‌توانید 2 هفته پس از کراتینه درمانی موهای خود را رنگ کنید. اگر جز افرادی هستید که وسواس خراب شدن موهایشان را دارند ترجیحا 3 هفته صبر کنید.

آیا می‌توان بعد از کراتینه موها را رنگ کرد؟

هر آرایشگر یا متخصص کراتینه خانگی به شما می‌گوید که باید حداقل دو هفته بعد از کراتینه موهای خود را رنگ کنید. اگر بلافاصله بعد ازکراتینه مو، موهای خود را رنگ کنید، نتیجه‌ای کامل از رنگ مو نخواهید داشت. وقتی کمتر از دو هفته بعد از کراتینه موی خود را رنگ می‌کنید، رنگ موی شما ممکن است تکه تکه به نظر برسد، زیرا تارهای موی شما اصلا رنگ نمی‌گیرند.

به این دلیل که کراتین اعمال شده روی موهای شما، تارهای شما را پوشانده است، و نفوذ رنگ ها به داخل آن را دشوار می‌کند. همیشه توصیه می‌شود موهای خود را قبل از استفاده از یک محصول کراتینه رنگ کنید، نه بعد از آن.

کراتین چیست؟

کراتین یک پروتئین طبیعی است که در بدن یافت می‌شود و از ناخن گرفته تا مو ها را تشکیل می‌دهد و برای کمک به قوی و سالم نگه داشتن آن‌ها طراحی شده است. برای مو، کراتین باعث می‌شود تارها بلندتر و ضخیم‌تر شوند و به سر شما ظاهری پرتر دهد همچنین به درخشندگی موهای شما کمک می‌کند تا ظاهری خیره کننده و مجلل به آنها ببخشد.

آیا کراتینه درمانی برای مو بی خطر است؟

درمان کراتینه به طور کلی برای مو بی خطر است. با این حال، باید مراقب باشید که مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها را بررسی کنید. گاهی اوقات محصولات کراتینه حاوی مواد شیمیایی مضر از جمله فرمالدئید هستند. تعدادی نیز ممکن است موهای شما را بسوزانند و ظاهری آسیب‌دیده به آن‌ها بدهند.

به همین دلیل، مهم است که به دقت درباره نوع درمان کراتینه‌ای که قصد استفاده از آن را دارید، تحقیق کنید.

انواع کراتینه مو

درمان‌های کراتینه موی زیادی وجود دارد. با این حال، استفاده صحیح به چند چیز بستگی دارد مانند میزان طبیعی بودن درمان و نوع موهای شما.

  • سزان

این درمان کراتینه، طبیعی‌ترین گزینه است. از مواد شیمیایی و سمی کمتری مانند فرمالدئید استفاده می‌کند. به خاطر داشته باشید که این درمان باید بیشتر از سایرین در موهای شما بماند.

  • کمپلکس کراتینه

اگر موهایی با تار متوسط ​​تا ضخیم دارید، این درمان بهترین است. موهای شما را بسیار نرم می‌کند و همچنین دارای مواد سمی کم است. یکی از نکات منفی این کراتین، دوام کم آن است.

  • گلدول کراسیلک

این محصول یک کراتین بسیار قدرتمند ساخته شده از موادی ابریشمیست. با انجام کراتینه به وسیله این محصول، سلامت موهای شما را بهبود می‌یابد. این درمان کراتینه پوست سر را تحریک نمی‌کند و می‌تواند تا شش هفته دوام داشته باشد و جلوه موهای شما را حفظ کند.

  • تریسولا پلاس

Trissola Plus قوی‌ترین نوع درمان کراتینه موجود است. این محصول برای کسانی که موهای آسیب دیده دارند یا موهایشان متمایل به وز است، بهتر است، درمان Trissola Plus بیشتر از سایر گزینه‌ها دوام می‌آورد.

چرا باید قبل از درمان کراتینه موهایم را رنگ کنم؟

اغلب توصیه می‌شود قبل از انجام کراتینه موهای خود را رنگ کنید. رنگ برای واکنش دادن و رنگ کردن موهای شما نیاز دارد فولیکول‌های موهای شما را باز کند و فضای لازم برای واکنش دادن رنگ در موها را ایجاد کند. اگر قبل از کراتینه موهایتان را رنگ کنید، رنگ به مدت بیشتری بر موهای شما باقی‌ می‌ماند.

اعزام آرایشگر ماهر به منزل شما!

برای رنگ کردن موهایم بعد از درمان کراتینه چقدر باید صبر کنم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، شما باید حدود دو هفته صبر کنید تا موهای خود را بعد از کراتینه درمانی رنگ کنید. این روند تضمین می‌کند که درمان کراتین به طور کامل در فولیکول‌های موی شما جذب شده است.

اگر به اندازه کافی صبر نکنید، متوجه خواهید شد که پوشاندن موهایتان برای رنگ سخت‌تر خواهد بود. رنگ به طور یکسان و یکدست بر موهای شما پخش نخواهد شد و ظاهری لکه‌لکه و نا آراسته به موهای شما می‌دهد.

نکات مهم بعد از کراتینه درمانی

آیا می‌توان بعد از درمان کراتینه، موها را هایلایت کرد؟

مانند رنگ کردن موها، بلافاصله پس از کراتینه درمانی باید از هایلایت نیز خودداری شود. بسته به رنگ هایلایت‌های شما، آنها یا اصلاً رنگ نمی‌گیرند یا لکه لکه می‌شوند.

اول کراتین کنیم یا هایلایت کدام بهتر است؟

اگر بعد از رنگ کردن موهای خود، درمان کراتین را بر موهایتان اعمال کنید، عمر رنگ موهایتان را افزایش می‌دهید کراتینه مکانند غشایی محافظ بر رنگ رنگ مو می‌نشیند و با پر کردن فولیکول‌های مو از خروج رنگ از موهایتان جلوگیری می‌کند. با انجام این کار هایلایت موهای شما جلوه‌ای شاداب و با دوام به خود می‌گیرید

اما اگر فراموش کرده‌اید قبل از کراتینه کردن موهایتان را رنگ کنید باید برای رنگ کردن موهایتان دو یا سه هفته صبر کنید. هر چه بیشتر  منتظر بمانید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

بی رنگ کردن مو بعد از کراتینه درمانی

آیا می‌توان بعد از کراتینه موها را دکلره کرد؟

مانند همه‌ی روش‌های دیگر رنگ کردن مو باید برای رنگ کردن به هر صورتی بعد از انجام کراتینه حداقل دو هفته منتظر شوید اما کاری که هرگز نباید انجام دهید این است که موهای خود را بعد از کراتینه، دکلره کنید. بدون شک موهای شما با انجام کار خواهند سوخت.

اگر واقعاً می‌خواهید موهای خود را بعد از کراتینه تراپی دکلره کنید، فقط باید صبر داشته باشید. در حالی که باید دو هفته بعد از کراتینه کردن برای رنگ کردن یا هایلایت کردن موهای خود صبر کنید، برای دکلره کردن، باید منتظر بمانید تا اثرات درمان موهای شما کاملا از بین برود. این فرایند حداقل سه ماه به طول می‌انجامد.

تونر مو بعد از کراتینه درمانی

طبیعی است که موهای شما بعد از کراتینه درمانی کمی زرد شود، به خصوص اگر موهای شما بلوند و در طیف‌های روشن باشد. برای از بین بردن این تن از روی موهایتان، از شامپو تونر بنفش استفاده کنید. این کار باعث از بین رفتن ته رنگ‌های زرد در موهای شما می‌شود.

برای انجام کارهایی مانند رنگ یا انواع لایت بعد از کراتینه درمانی باید حداقل دو هفته صبر کنید اما از تونر ها می‌توانید بلا فاصله استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که تا 48 ساعت بعد از کراتینه درمانی مو نمی‌توانید موهای خود را خیس کنید. برای از بین رفتن این تن از موهایتان هفته‌ای یکبار از شامپو تونر استفاده کنید.

آچاره!

اگر به دریافت خدماتی مانند رنگ مو علاقه دارید با ثبت سفارش در این لینک می‌توانید از خدمات رنگ مو در خانه بهره ببرید. همچنین برای بهره‌بردن از خدمات کراتینه مو در خانه می‌توانید در لینک مربوطه به ثبت سفارش در آچاره بپردازید.

4.4/5 - (14 امتیاز)

4 دیدگاه

  1. سلام شش ماه پیش موهامو کراتین ضعیفی کردم که چهار ماه بعد کلا تاثیرش رفت. میتونم دکلره کنم؟ رنگ باز میکنه؟

    1. سلام بله مانعی نداره کراتین بعد 4 ماه ، و بیشتر برای اسیب بعد کراتین میگن صبر کنید زمان بگذره تاثیر ان چنانی تو رنگ باز کردن نداره

  2. سلام من تقریبا نزدیک به ۳ ماه قبل موهام رو کراتینه کردم. میخواستم ببینم الان رنگ موی گیاهی معمولی میتونم استفاده کنم برای موهام یا حتما باید فاقد آمونیاک باشه؟!

    1. سلام وقت بخیر. براي كراتينه بايد از رنگ بدونه امونياك استفاده كرد يعني امونياك كراتينه رو ريموو ميكنه و امونياك فلس مو رو باز ميكنه باعث خارج شدن كراتينه از مو ميشه ماندگاري كراتينه كوتاه ميشه بعضي از رنگها هم گياهي و هم بدونه امونياك هستند اولويت استفاده از رنگ بدونه امونياك با كيفيت هست نه هر رنگ مويي بدونه امونياك كيفيت محصول خيلي مهمه ولي اون محصول هر دو مورد رو با هم داشت خيلي بهتر ميشه. می‌تونید از سرویس‌های آچاره در ارتباط با مو و زیبایی هم استفاده کنید. برای ثبت خدمات می‌تونید به صفحه قیمت اکستنشن مو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا