آماده‌سازی کامل پوست برای اپیلاسیون

زیبایی و سلامتاپیلاسیون

اپیلاسیون یک گزینه محبوب برای صاف و بدون مو نگه داشتن پوست برای هفته‌ها در این مطلب از مجله آچاره مراحل آماده سازی پوست برای اپیلاسیون را خواهیم گفت. اما این یک تصمیم فوری نیست. چه در حال اپیلاسیون ناحیه کوچکتری مانند ابروها و لب بالایی خود باشید و چه در حال اپیلاسیون فضای بزرگتر مانند پاها، پشت یا سینه خود باشید، پوست شما به آمادگی خاصی نیاز دارد تا ناراحتی شما را به حداقل برساند و به شما کمک کند به بهترین نتایج برسید.

آماده سازی پوست

پوست خود را چک کنید

  1. مهم نیست که در کجا اپیلاسیون می‌کنید، قبل از مراجعه برای قرار ملاقات، پوست را بررسی کنید. قبل از اینکه آماده اپیلاسیون شوید، پوست خشک یا ملتهب باید بهبود یابد.

بگذارید مو رشد کند…اما نه خیلی طولانی

  1. موها را به اندازه‌ای بلند نگه دارید که موم آن‌ها را بگیرد. هنگامی که مو خیلی کوتاه است، موم نمی‌تواند آنقدر به خوبی آن را بلند کند تا آن را از بین ببرد. وقتی بیش از حد طولانی باشد، از چسبیدن موم جلوگیری می‌کند و باعث درد بیشتر می‌شود. دو تا سه هفته رشد، یا حدود یک هشتم تا یک چهارم اینچ، برای موهای پا، زیر بغل و بیکینی ایده آل است.

لایه برداری سبک

  1. یک یا دو روز قبل از اپیلاسیون پوست خود را به آرامی لایه برداری کنید، اما از اسکراب‌های خشن در روز اپیلاسیون خودداری کنید. لایه‌برداری به چسبیدن موم به مو کمک می‌کند نه پوست، اما همچنین می‌تواند پوست را نسبت به درد حساس تر کند.

استفاده از مرطوب کننده تاقبل از آماده سازی پوست برای اپیلاسیون

انواع اپیلاسیون

  1. روزهای منتهی به قرار ملاقات خود را به خوبی مرطوب کنید. پوست سالم و مرطوب به موم اجازه می‌دهد تا راحت‌تر آزاد شود. مرطوب کننده بیش از حد می‌تواند موها را بپوشاند و در چسبندگی موم اختلال ایجاد کند، بنابراین از مرطوب کردن مو در روز جلسه اپیلاسیون خودداری کنید.

منطقه بیکینی

  1. چه موم برزیلی، چه موم LA یا بیکینی معمولی را ترجیح دهید، پوست ناحیه بیکینی را کاملا تمیز نگه‌دارید. اپیلاسیون می‌تواند پوست را در برابر عفونت آسیب‌پذیر کند و مناطقی از بدن که معمولا گرم و مرطوب هستند بیشتر مستعد رشد باکتری‌ها هستند.

مطلب پیشنهادی آموزش اپیلاسیون در خانه

یک استراحت شبکیه چشم بگیرید

  1. برخی داروها می‌توانند پوست را نسبت به اپیلاسیون حساس کنند. کرم‌های Retin-A کارهای شگفت‌انگیزی برای خطوط ریز، آکنه و رنگدانه‌های ناهموار انجام می‌دهند، اما پوست را در هنگام اپیلاسیون مستعد آسیب می‌کنند. محصولات مبتنی بر رتینول را به مدت دو هفته قبل از اپیلاسیون قطع کنید. مصرف کنندگان راکوتان باید یک ماه قبل از اپیلاسیون، مصرف داروهای خود را قطع کنند. قبل از ایجاد هر گونه تغییر در داروهای تجویزی خود، با متخصص پوست خود صحبت کنید.
از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

عوارض اپیلاسیون در دوران بارداری

مراقبت و آماده سازی پوست برای اپیلاسیون

اگر پوست بیش از حد خشک است، باید آن را تقویت کرد تا آن را برای موم آماده کنیم، در غیر این صورت مشتری در معرض خطر شکستن مو در زیر پوست، رشد موهای زیر پوستی، جوش و… قرار دارد.

اگر پوست بیش از حد چرب باشد، موم ممکن است به طور یکنواخت به هم نچسبد و باعث چرخه معیوب رشد، شکستگی، رشد درونی و آکنه شود.

پوست حساس می تواند مستعد سوختگی با موم، کهیر و لیفت پوست باشد. قبل از اپیلاسیون باید پوست خود را خنک کنید.

پوست مستعد آکنه باید قبل از اپیلاسیون همه چیز را داشته باشد تا از باکتری‌ها و پاتوژن‌های مضر محافظت کند، به طوری که آکنه حتی نتواند سعی کند سر کوچک و سفید کثیف خود را از پوست بیرون بیاورد.

مطلب پیشنهادی آموزش ساخت موم اپیلاسیون

قبل از اپیلاسیون روی پوست چه چیزی باید گذاشت

با ماساژ دادن نواحی خشک با روغن شروع کنید تا موهای شکننده و پوست را پر کنید. این حرکت باعث افزایش جریان خون و تامین چربی‌های محافظ برای حمایت و محافظت از پوست قبل از اپیلاسیون می‌شود.

برای ایجاد تعادل در انواع پوست‌های چرب، حساس یا مستعد آکنه قبل از اپیلاسیون، توصیه می‌کنیم از محصولات مجموعه استارپیل کالاندولا استفاده کنید. این یک خط ضدعفونی کننده و آرام بخش از محصولات اپیلاسیون است که با گل همیشه بهار و عصاره درخت چای تلفیق می‌شود تا به پاکسازی، تسکین و محافظت از پوست در برابر عوامل بیماری‌زا مضر کمک کند. این مواد محافظ همچنین به ترمیم پوست پس از اپیلاسیون کمک می‌کند تا در برابر رشد باکتری‌ها، موهای زیر پوستی و آکنه پس از اپیلاسیون مقاومت کند.

مطلب پیشنهادی اپیلاسیون آقایان

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا