نصب پارکت لمینت – راهنما و عوامل دخیل بر قیمت نصب لمینت

ساختمانتعمیرات ساختمانکفپوش

کفپوش ساختمان های امروزی را معمولا از جنس چوب و لمینت می سازند و اجرای این فرآیند به زیباسازی خانه های مسکونی کمک شایان توجهی می کند. با توجه به استقبال بی نظیر مردم و به ویژه قشر جوان از این نوع کفپوش ها، امروزه شاهد نصب پارکت لمینت بسیار زیادی در سطح شهرهای بزرگ هستیم که هر کدام سعی می کنند تا با نصب این پارکت ها جلوه ای نوین به خانه های خود بدهند.

در گذشته های نه چندان دور، کمتر خانه ای را می توانستید پیدا کنید که به کفپوش آن اهمیت خاصی داده شده باشد و برای زیباسازی از کفپوش های مختلف استفاده کرده باشد؛ ولی امروزه به این بخش ساختمان ها بسیار اهمیت می دهند.

در ادامه توضیحاتی تکمیلی و تخصصی در خصوص نصب پارکت داده خواهد شد تا کسانی که قصد دارند زندگی خویش را در قاب جدیدی ببینند، بتوانند با استفاده از اطلاعات دریافتی تصمیم خویش را در خصوص قیمت و نصب پارکت لمینت بگیرند.

راهنمای نصب پارکت لمینت

در صورتی که قصد دارید کفپوش خانه خود را پارکت نمایید، بهتر است بدانید که نصب پارکت لمینت چندان کار سخت و دشواری به نظر نمی رسد، ولی با این حال در این بخش به پاره ای از اطلاعات در این خصوص پرداخته می شود چرا که این راهنما می تواند در پیشبرد کیفیتی بهتر و دوام و ماندگاری بیشتر این نوع از کفپوش ها کمک کند.

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که نصب پارکت چوبی با لمینت اندکی متفاوت است ولی به طور کلی هر دو آن ها از جنس چوب هستند و در بسیاری از منازل مسکونی، نصب پارکت لمینت رواج پیدا کرده است.

یک نصاب می بایست حتما با بهره گیری از تخصص و تجربه خویش به خوبی و با ظرافت خاصی این قطعات کفپوش را به هم بچسباند تا در طولانی مدت هیچ گونه مشکلی در آن ها رخ ندهد؛ ضمن اینکه در روند نصب پارکت بایستی دقت زیادی شود تا هیچ گونه آسیب، ضربه خوردگی، ترکی برندارد و سایر موارد برای حفظ و نگه داری آن انجام شود.

مشاهده قیمت نصب کفپوش

راهنما و عوامل دخیل بر قیمت و نصب پارکت لمینت

مراحل اجرا و نصب پارکت لمینت

پیش از نصب و اجرای این محصول در کفپوش ساختمان ها باید حتما مراحلی انجام شود تا به هنگام نصب، نصاب با هیچ مشکلی مواجه نشود. در این بخش به طور کلی مراحل پیش و پس نصب را مورد توضیح و تبیین قرار خواهیم داد:

  • اجرای کفپوش روی تمامی سطوح

یکی از مزیت های قابل توجه کفپوش های لمینت این است که امکان نصب روی تمامی سطوح اعم از کف های بتنی، سنگی، موزائیک و … وجود دارد و می توان از این امکان فوق العاده بیشترین استفاده را کرد.

مراحل اجرا و تاثیر بر قیمت و نصب پارکت لمینت

  • زدودن انواع آلایندگی ها پیش از نصب پارکت لمینت

باید در در نظر داشت که پیش از اجرای هر گونه اقدامی مبنی بر نصب پارکت، حتما بایستی کف آن مکان کاملا هم تراز و هموار باشد و از هر گونه پستی و بلندی به دور باشد تا بتوان اقداماتی در جهت پارکت لمینت را روی آن اجرا کرد. بنابراین اولین اقدامی که پیش از اجرا و نصب پارکت مورد توجه قرار می گیرد؛ هم ترازی سطح مورد نظر است.

پس از آن که از هم ترازی کف مطمئن شدید؛ می بایست حتما مکان مورد نظر را از هر گونه آلودگی پاک کرده و کاملا کف آن را تمیز و مرتب کنید، به گونه ای که هیچ گونه گرد و غباری روی کف ساختمان مربوطه نبوده و بتوان به خوبی مراحل مورد نظر نصب را اجرا کرد.

  • خشک بودن کف ساختمان

پیش از نصب پارکت می بایست حتما از خشک بودن کف ساختمان مورد نظر اطمینان یافته و به هیچ عنوان روی سطح خیس نصب پارکت را انجام ندهید.

  • اجرای فوم

یک لایه فوم معمولا پیش از نصب پارکت بایستی اجرا شود؛ معمولا جنس پلی یورتان و پلی اتیلن از جمله مرغوب ترین نوع جنس های به کار گرفته شده در این فوم ها هستند؛ در هنگام اجرای این فوم ها بایستی حتما نکات زیادی را مورد توجه قرار داد؛ لازم به ذکر است معمولا این نکات احتیاطی را افراد حاذق و توانمند در این حیطه کاری بسته به تخصص و تجربه خویش به خوبی مورد توجه قرار می دهند.

مشاهده قیمت نصب کفپوش

نصب پارکت لمینت پس از نصب فوم

سرانجام پس از نصب فوم می توان برای پیاده سازی پارکت لمینت اقدام کرد. برای نصب پارکت در ابتدای امر باید سطح روی فوم ها را تمیز و مرتب کرده و از سالم بودن پارکت ها اطمینان پیدا کرد تا هیچ گونه ترک خوردگی و آسیبی در آن ها نباشد.

پس از اطمینان از جنس و نوع پارکت ها، می توان رفته رفته مراحل مختلف نصب پارکت ها را به خوبی اجرا کرده تا کفپوشی منحصر به فرد و بی نظیر برای ساختمان های مسکونی ایجاد شود.


قیمت نصب پارکت لمینت

حال که تا حدودی با نصب و کاربرد آن در زیبایی دکوراسیون منازل مسکونی آشنا شده اید؛ شاید از خود بپرسید که قیمت نصب پارکت لمینت چه قدر است و چه عواملی در قیمت نهایی آن ها تأثیرگذار خواهند بود؟ در این بخش به ذکر برخی از این عوامل دخیل در قیمت نصب لمینت خواهیم پرداخت تا پیش از تصمیم گیری در خصوص نصب پارکت، بودجه لازم را برای آن کنار بگذارید.

در مورد مهمترین عوامل تأثیرگذار در قیمت پارکت لمینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متراژ کف ساختمان

پیش از هر چیزی میزان متراژ ساختمان مورد نظر در قیمت پارکت لمینت مورد توجه قرار می گیرد. چرا که هر چه قدر متراژ ساختمان مورد نظر بیشتر باشد؛ طبیعتا قیمت نصب پارکت لمینت نیز بیشتر خواهد شد.

قیمت نصب پارکت لمینت

  • محل نصب پارکت لمینت

محل نصب و سختی کار نیز از جمله عوامل دخیل بر قیمت نصب پارکت لمینت هستند. البته ممکن است این فرآیند چندان در قیمت نهایی تأثیر زیاد و چشم گیری نداشته باشد ولی به طور کلی برخی از نصاب ها به این عمل نیز توجه دارند.

  • میزان حجم استفاده شده در حین کار

هر چقدر از پارکت لمینت بیشتری استفاده شده باشد؛ در قیمت نهایی آن تأثیر خود را خواهد گذاشت.

  • موارد و تجهیزات مورد کاربست نصاب

برخی از نصاب ها از مواد و تجهیزات به روز و با کیفیتی استفاده می کنند که نوع مواد و تجهیزات آن ها با سایر تجهیزات غیر استاندارد و بی کیفیت کاملا متفاوت خواهد بود.

  • نوع پارکت، لمینت و جنس آن

جنس پارکت و لمینت از جمله اصلی ترین مسائلی است که در قیمت نهایی نصب پارکت لمینت تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت. بنابراین به هنگام نصب و اجرای پارکت لمینت علاوه بر اینکه مراحل نصب و اجرای آن را به دست افراد حاذق و کاردان می سپارید، بایستی از مرغوب ترین و باکیفیت ترین نوع و جنس پارکت و لمینت ها نیز استفاده کنید تا در دراز مدت هیچ گونه خلل و مشکلی برای کفپوش شما رخ ندهد و بتوانید از جنس عالی و بی نظیر کفپوش خود و زیبایی منحصر به فرد آن نهایت بهره را ببرید.

حس خوب سپردن به کاربلدان نصب پارکت لمینت با قیمت نصب لمینت مناسب

حس خوب زندگی با سپردن نصب پارکت لمینت به دست صاحبان سبک

با توجه به اینکه قیمت نصب لمینت کم نیست، باید حتما کار را به کاردان سپرد تا به بهترین نحو ممکن کلیه مراحل مختلف و تخصصی نصب را انجام دهد و هیچ گونه ترک خوردگی، ضربه و آسیبی به پارکت های به کار گرفته شده در کفپوش ساختمان شما ایجاد نشود. در صورتی که فرد ایمن و مورد اطمینان را یافتید، می توانید با خیالی راحت و آسوده تمامی مراحل نصب را به او بسپارید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا