5 مزیت مهم گچ ضد صدا

تعمیرات ساختمانساختمانگچ‌ کاری و رابیتس کاری

امروزه استفاده از مصالح ساختمانی متنوع و جدید مانند گچ ضد صدا، بیش از هر زمان دیگری گسترش پیدا کرده است. این مصالح دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. گچ ضد صدا یکی از این فراورده‌ها است که در سال‌های اخیر میزان استفاده از آن افزایش پیدا کرده است.

با توجه به کاربردهای ویژه‌ای که این محصول دارد، میزان درخواست‌ها برای خرید آن بالا رفته است. در این مطلب قصد داریم تا این گچ ضد صدا را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • گچ ضد صدا در حقیقت ترکیبی از گچ معمولی همراه با افزودنی‌های مختلف است.
  • پرلیت یکی از افزودنی‌های مهمی است که موجب بهبود کیفیت گچ ضد صدا می‌شود.
  • با توجه به خصوصیات فیزیکی و شیمیایی که در سیلیس وجود دارد، می‌توان از آن به‌عنوان یک ماده ضدصوت استفاده کرد.
  • ترکیبات موجود گچ ضد صدا باعث می‌شود تا حرارت در داخل خانه حفظ شود.

گچ ضد صدا چیست؟

امروزه تولید انواع گچ برای صنعت ساختمان صورت می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها در نوع خود حائز اهمیت هستند. با این وجود گچ ضد صدا به‌عنوان یک محصول مهم و شناخته‌شده در بسیاری از سازه‌ها به کار می‌رود. همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، ضد صدا بودن مهم‌ترین ویژگی است که در آن دیده می‌شود.

در واقع این گچ یک عایق صدای بسیار قوی است که از این لحاظ کاربرد فوق‌العاده‌ای دارد. بر همین اساس شما می‌توانید از این گچ استفاده ویژه‌ای کنید. ذکر این نکته ضروری است که میزان مقاومت این گچ در برابر صدا ۳ برابر بیشتر از گچ معمولی است.

قدرت بالای این محصول باعث شده است تا به یکی از محبوب‌ترین مصالح ساختمانی تبدیل شود. با توجه به اهمیت بالای این محصول، باید تامین آن به بهترین‌شکل ممکن صورت بگیرد.

امروزه بسیاری از کارخانه‌ها شرایط لازم برای تولید این محصول را فراهم کرده‌اند. در چنین شرایطی شما قادر خواهید بود که گچ عایق صدا را با شرایط مناسب خریداری کنید و آن را در خانه خود به کار ببرید.

بازسازی ساختمان را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • صفر تا صد بازسازی خانه‌های قدیمی
  • دکوراسیون خانه
  • نقاشی ساختمان، بنایی، کابینت و گچ‌کاری
  • مشاوره بازسازی ساختمان
  • تخریب و تغییر دکور خانه

بازسازی ساختمان با تیم کاربلد آچاره

بازسازی ساختمان را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • صفر تا صد بازسازی خانه‌های قدیمی
  • دکوراسیون خانه
  • نقاشی ساختمان، بنایی، کابینت و گچ‌کاری
  • مشاوره بازسازی ساختمان
  • تخریب و تغییر دکور خانه

بازسازی ساختمان با تیم کاربلد آچاره

ترکیبات گچ عایق صدا

برای اینکه شناخت بهتری نسبت به گچ ضد صدا پیدا کنید، حتما باید با ترکیبات موجود در آن نیز آشنایی پیدا کنید. این محصول در حقیقت ترکیبی از گچ معمولی همراه با افزودنی‌های مختلف است. در واقع این افزودنی‌ها سبب می‌شود که قدرت عایق گچ افزایش پیدا کند.

این ترکیبات شامل موارد مختلفی است که در شرایط آزمایشگاهی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. به‌طور کلی مواد زیادی هستند که عایق بودن گچ را تقویت می‌کنند.

این نکته را فراموش نکنید که معمولا هر شرکتی از ترکیبات خاص خود استفاده می‌کند. به همین علت معمولا محصولات کارخانه‌های مختلف از نظر کیفی نیز با یکدیگر دارای تفاوت است. طبق بررسی‌هایی که تا به‌ حال صورت گرفته است، تولید این نوع از گچ نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

مواد اولیه لازم برای تولید این گچ از معادن مختلف کشور تهیه می‌شود و پس از خرد شدن کامل، برای ساخت گچ مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازهمین‌رو دسترسی به این محصول فراهم است.

گچ عایق صدا چیست؟

نقش پرلیت در تولید گچ ضد صدا

همان‌طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، باید مواد متعددی برای تولید گچ عایق به کار رود. یکی از این موارد مهم و تاثیرگذار پرلیت است. این ماده معدنی کاربرد زیادی در صنایع دارد که در تولید گچ عایق نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرلیت در حقیقت از سنگ سیلیس به دست می‌آید که به همین علت از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به خصوصیات فیزیکی و شیمیایی که در سیلیس وجود دارد، می‌توان از آن به‌عنوان یک ماده ضدصوت استفاده کرد. بعد از اینکه سیلیس از معادن مربوطه برداشت می‌شود، فرایند میکرونیزاسیون آن آغاز می‌شود و در نهایت به گچ ضد صدا اضافه خواهد شد.

خوشبختانه این ماده دارای اثرات ضد آتش هم هست که به همین علت اهمیت بالایی پیدا می‌کند. شاید برای شما جالب باشد که پرلیت نیز به‌عنوان یک مواد اولیه دارای درجه‌بندی است. پرلیت مرغوب، دارای درجه خلوص بالایی است و در داخل گچ با نسبت مشخصی اضافه می‌شود.

با توجه به نقش تعیین‌کننده پرلیت در ساخت گچ ضد صوت، میزان عرضه آن به کارخانه‌های گچ نیز در حال افزایش است. پرلیت می‌تواند در حجیم کردن گچ نیز اثرگذار باشد و مقاومت آن را در برابر عوامل محیطی بیشتر می‌کند. در چنین شرایطی میزان استحکام گچ نیز بیشتر از مقدار طبیعی آن خواهد بود و عمر بیشتری خواهد داشت.

تفاوت گچ معمول و گچ عایق

امروزه بسیاری از افراد درباره تفاوت گچ ضد صدا و گچ معمولی می‌پرسند. حقیقت امر این است که این 2 مورد در بسیاری از جهات با یکدیگر تفاوت دارند. ترکیبات به کار رفته در گچ عایق بسیار کامل‌تر از نمونه‌های معمولی است که به همین علت ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد.

همچنین میزان عایق صوت آن‌ها تا 3برابر با یکدیگر تفاوت دارد. مورد بعدی مربوط به کاربردهای هر کدام از این موارد است. به‌طور کلی گچ ضد صوت بیشتر به‌عنوان زیرکار به کار می‌رود.

در حقیقت این گچ از قدرت استحکامی بالایی برخوردار است و به‌خوبی عایق‌بندی را انجام خواهد داد. در بسیاری از موارد افراد ترجیح می‌دهند که به‌جای گچ‌خاک از گچ عایق صدا استفاده کنند. به همین علت شما هم با بررسی دقیق موضوع، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

گچ معمولی در برابر حرارت ضعیف است ولی نمونه عایق به‌دلیل ترکیباتی که دارد مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. با توجه به اینکه این موارد دارای کاربردهای متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند، حتما در هنگام انتخاب گچ و نصب کاغذ دیواری روی گچ نهایت دقت را داشته باشید.

تفاوت گچ معمولی و گچ عایق صدا

کاربرد گچ ضد صوت در ساختمان‌های امروزی و مزایای آن

خیلی از افراد اطلاعی از نقش مهم گچ ضد صدا در ساختمان‌های امروزی ندارند. همان‌طور که می‌دانید امروزه اکثر خانه‌ها به‌شکل آپارتمانی ساخته می‌شوند و بین همسایگان فقط یک دیوار وجود دارد و ممکن است که صدای همسایه‌ها به داخل خانه وارد شود.

برای اینکه این مساله به‌وجود نیاید، استفاده از گچ‌های ضد صدا می‌تواند بسیار مناسب باشد. اگر به‌دنبال محیطی ‌آرام در خانه خود هستید، بهتر است که استفاده از این گچ را فراموش نکنید.

در بسیاری از موارد دیده شده است که حرارت بالا به گچ آسیب می‌رساند. به‌طور مثال در برخی از خانه‌ها فضای پشت پکیج یا بخاری بر اثر حرارت آسیب دیده است. در واقع گچ معمولی تا حد مشخصی توان مقابله با گرما را دارد و از دمای خاصی به بعد دچار تخریب می‌شود.

این در حالی است که شما با استفاده از گچ عایق صوت این مشکل را به‌آسانی پشت سر می‌گذارید. اگر شما یک برنامه‌ریزی درست و حساب‌شده داشته باشید می‌توانید گچ‌کاری خانه خود را با این مصالح به‌صورت حرفه‌ای انجام دهید. (برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آشنایی با انواع تایل سقفی گچی کلیک کنید.)

محاسبه رایگان هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان!

1. اجرای آسان گچ ضد صدا در ساختمان

یکی از عوامل مهم در انتخاب گچ برای ساختمان مربوط به نحوه اجرای آن است. هر چقدر که کیفیت گچ بالاتر باشد، گچ‌کار سرعت عمل بیشتری از خود نشان خواهد داد. خوشبختانه گچ عایق صوت از نظر اجرا بسیار عالی عمل می‌کند. یکی از مزایای این گچ مربوط به زمان گیرش بالای آن است.

زمانی که شما گچ را با آب ترکیب می‌کنید، کم‌کم شروع به سفت شدن می‌کند. اگر مدت زمان لازم برای سفت شدن گچ کوتاه باشد، کار کردن آن برای گچ‌کار سخت‌تر خواهد بود.

خوشبختانه گچ ضد صوت مدت زمان گیرش بالاتری دارد و فرصت لازم برای کار کردن را می‌دهد. همین موضوع سبب می‌شود که میزان ضایعات مربوط به گچ نیز به کمترین حد برسد. نکته جالب این است که اجرای این گچ حتی نیاز به تراز کردن دیواره‌ها نیز ندارد.

با توجه به ویژگی‌های بی‌نظیری که در اجرای این نوع از گچ وجود دارد، حتما از این محصول درجه یک در ساختمان خود استفاده کنید. خوشبختانه افراد زیادی هستند که اجرای این گچ را به‌صورت درست و اصولی انجام می‌دهند که شما هم می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.

(برای کسب اطلاعات و مطالعه راهنمای عملی رنگ کردن دیوار گچی کلیک کنید.)

اجرای آسان گچ ضد صدا

2. مقاومت گچ عایق صدا در برابر ترک و خش

بعد از اجرای گچ روی دیوار ممکن است که مشکلات متعددی برای آن به‌وجود بیاید که باید دقت کافی را داشته باشید. به‌طور مثال ایجاد ترک روی دیوار یکی از این مسائل است. ایجاد ترک به‌دلایل مختلفی صورت می‌گیرد که باید برای ترمیم ترک گچ دیوار آن را بررسی کرد.

  • در بسیاری از موارد غلظت پایین گچ در هنگام ترکیب با آب باعث بروز این مشکل می‌شود.
  • همچنین کیفیت گچ مصرفی نیز در ترک خوردن گچ اثرگذار است. خوشبختانه امروزه شاهد آن هستیم که گچ ضد صدا مقاومت بالایی در برابر ترک خوردن دارد.
  • یکی دیگر از نکاتی که باید یک گچ مرغوب داشته باشد ضدخش بودن است. معمولا این امکان وجود دارد که اجسام مختلف به دیوار کشیده شوند.
    در صورتی که جنس گچ ضعیف باشد، خط‌وخش زیادی روی آن می‌افتد. این در حالی است که گچ عایق صدا از این نظر نیز بسیار عالی عمل می‌کند.
  • با اجرای گچ عایق صوت می‌توانید که از این مزایا به‌صورت همزمان برخوردار شوید؛ بنابراین این نکات را برای خود در نظر داشته باشید.

مقاومت گچ ضد صوت

3. حفظ حرارت خانه با گچ عایق صوت

وقتی که درباره گچ عایق ضد صدا صحبت می‌کنیم، باید مزایای مختلفی که در آن وجود دارد را نیز بررسی کنیم. یکی از این موارد مهم حفظ حرارت خانه است. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از خانه‌ها با مشکل اتلاف انرژی روبه‌رو هستند و لازم است برای گرمایش خانه از سوخت بیشتری استفاده کنند که برای آن‌ها هزینه‌بر خواهد بود.

گچ معمولی از نظر عایق حرارتی دارای توان مشخصی است که در مناطق سردسیر پاسخگو نیست. در چنین وضعیتی بهترین کاری که می‌توان انجام داد استفاده از گچ عایق صدا است. ترکیبات موجود در این گچ سبب می‌شوند تا حرارت در داخل خانه حفظ شود و آرامش‌خاطر ایجاد خواهد کرد.

این ویژگی مثبت سبب شده است تا بسیاری از افراد برای استفاده از گچ عایق صوت تشویق شوند. این ویژگی‌های مثبت سبب کاهش اتلاف انرژی نیز خواهد شد. به‌طور کلی این نوع از گچ خصوصا برای مناطق سردسیر، از اهمیت بالایی برخوردار است.

تعمیرات و بازسازی ساختمان با تیم آچاره

4. قیمت مناسب گچ ضد صوت

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید یک محصول قیمت آن است. انواع گچ با قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود. یکی از مزایای گچ ضد صدا این است که قیمت مناسبی در مقایسه با سایر محصولات دارد. شما می‌توانید برای انجام گچ‌کاری خانه خود، از این محصول درجه یک به سود خود استفاده کنید. به‌طور کلی قیمت هر محصول باید با توجه به کیفیتی که دارد سنجیده شود.

گچ عایق صدا نسبت به کیفیتی که دارد عملکرد بی‌نظیری را از خود نشان داده است. اگر به‌دنبال قیمت مقرون‌به‌صرفه هستید، این محصول همان چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت. در حال‌ حاضر تولیدکنندگان مختلفی این نوع گچ را به بازار عرضه می‌کنند.

شما می‌توانید که با بررسی برندهای مختلف بهترین انتخاب را داشته باشید. برخی از این برندها سابقه بسیار خوبی دارند که می‌توانند کمک بسیار خوبی به شما بکنند.

قمیت مناسب گچ و پنل گچی ضد صوت

5. مقاومت گچ عایق در برابر حشرات و جوندگان

وجود موجودات مزاحم در خانه می‌تواند آرامش ساکنان را به‌طور کامل به هم بزنند. باید جلوی رشد این موجودات را گرفت. متاسفانه بسیاری از این حشرات می‌توانند از گچ عبور کنند. حتی جوندگانی مانند موش نیز به‌راحتی گچ معمولی را سوراخ می‌کنند.

وجود این موارد می‌تواند سلامت افراد خانه را به‌خطر بیندازد. شما باید از طریق راهکارهای مختلف جلوی رشد این حشرات را در محیط خانه بگیرید. خوشبختانه در حال‌ حاضر استفاده از گچ ضد صدا می‌تواند به عنوان یک راه‌حل عالی به کار بیاید.

با توجه به بافت خاصی که در این گچ وجود دارد، حشرات موزی نمی‌توانند به آن نفوذ کنند و شرایط برای رشد و تکثیر این موجودات فراهم نمی‌شود. با توجه به این ویژگی منحصربه‌فرد، سعی کنید که از این گچ در ساختمان خود استفاده کنید.

بررسی‌ها این مورد را ثابت کرده است که مواد موجود در این گچ بسیار مستحکم هستند و موجودات قادر به عبور از آن نیستند. همچنین به‌دلیل ترکیبات گچ عایق صدا، مشکلاتی مانند تغییر رنگ و زرد شدن گچ به‌وجود نمی‌آید. چنانچه شما هم با مشکل حشرات در خانه روبه‌رو هستید، این محصول می‌تواند نیاز شما را در این بخش به‌خوبی تامین کند.

سخن پایانی

گچ ضد صدا یکی از بهترین مصالح ساختمانی است که میزان تولید زیادی را به‌خود اختصاص داده است. شما هم می‌توانید گچ عایق صدا را برای ساختمان خود تهیه کنید. این محصول ضد ترک، ضد صوت، ضد خش و ضد آتش است که همین موارد محبوبیت آن را چند برابر کرده است.

اگر در زمینه گچ کاری و بازسازی ساختمان به خدمات تخصصی نیاز دارید، متخصصان آچاره می‌توانند با ارائه مشاوره و خدمات ویژه، همراه شما باشند.

سوالات متداول

گچ عایق صدا چیست؟

این محصول ترکیبی از گچ معمولی و موادافزودنی دیگر است که قدرت عایق صدای بسیار بالایی دارد و برای ساختمان‌های آپارتمانی عالی است.

گچ عایق صوت چه مزایایی دارد؟

این گچ‌ها در برابر خش، آتش، صدا و حشرات بسیار مقاوم هستند و محیط امنی را برای شما به‌وجود خواهد آورد.

مهم‌ترین ماده‌معدنی گچ عایق چیست؟

پرلیت یکی از موادمعدنی مهم در گچ عایق است که نقش مهمی در ساختار آن دارد. پرلیت سبب می‌شود که قدرت عایق صدا گچ تا 3برابر بیشتر شود.

آیا گچ عایق در برابر رطوبت مقاوم است؟

به‌طور کلی میزان مقاومت گچ عایق نسبت به گچ معمولی بیشتر است؛ با این‌حال این نوع از گچ نیز در برابر رطوبت آسیب می‌بیند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا