قانون نصب دوربین مداربسته در کوچه (۳ قانون مهم)

برقکاریدوربین مدار بستهساختمان

قانون نصب دوربین مداربسته در کوچه می‌تواند از بروز مشکلات زیادی جلوگيري کند. نصب دوربین مداربسته می‌تواند به امنیت کوچه و محل زندگی شما کمک بسیاری کند. البته اگر قانون نصب‌ دوربین مداربسته در کوچه رعایت نشود، مشکلات زیادی به وجود می‌آید. با ما همراه باشید تا بتوانید با قانون نصب دوربین مداربسته در کوچه آشنا شوید‌.

برای نصب دوربین مدار بسته با متخصصان آچاره در ارتباط باشید.

نکات کلیدی

بر اساس قوانین موجود، نصب دوربین مداربسته در کوچه بدون مجوز ممنوع است. همچنین باید به همسایگان اطلاع داده شود و از قوانین نصب دوربین مدار بسته در کوچه نصب تابلوی هشدار است. فیلم‌های ضبط شده نیز نمی‌توانند به عنوان مدرک برای اثبات جرم در دادگاه مورد استفاده قرار گیرند.

چرا باید دوربین مداربسته نصب کنیم؟

به طور کلی نصب دوربين مداربسته می‌تواند از وقوع جرم جلوگیری کند. همین‌طور باعث افزايش امنیت محیط مورد نظر می‌شود. اگر جرم نیز صورت بگيرد، با وجود دوربین مداربسته پیگیری آن ساده‌تر می‌شود.نصب دوربین مداربسته

البته قوانین نصب دوربین مدار بسته در کوچه نیز در این راستا وجود دارند. این قوانین در کنترل کاربرد دوربین مداربسته به ما کمک بسزائی می‌کنند. شما با کمک دوربین مداربسته می‌توانید محیط خود را کنترل کنید اما باید این قوانین را نیز رعایت کنید. این کار از آسیب دیدن شما و دیگران جلوگیری می‌کند. همین‌طور باعث حفظ حریم خصوصی افراد می‌شود و امینت ساکنين را تضمین می‌کند.

چطور می‌توان در کوچه دوربین مداربسته نصب کرد؟

به طور کلی با رعایت چند نکته می‌توانید نصب دوربین مداربسته را انجام دهید. باید تابلوی نصب دوربین مداربسته، وجود دوربین را اطلاع بدهد. توجه کنید بدون برچسب و یا تابلوی وجود دوربين مداربسته، ممکن است مشکلات قانونی زیادی برای شما به وجود بيايد. همینطور به یاد داشته باشید که به همسایگان خود نیز اطلاع داده باشید.

توجه کنید برای نصب دوربین مداربسته، معمولا به مجوز نیاز دارید. بهتر است قبل از این که مشکلی برای شما به وجود بیاید، مجوز را تهیه کنید.

مشاهده قیمت نصب دوربین مداربسته

قوانین نصب دوربین مدار بسته در کوچه چیست؟

برای نصب دوربین مداربسته قانون مجزا و به‌خصوصی وجود ندارد. به زبان ساده، قانونی که مختص به نصب دوربین مداربسته باشد، وجود ندارد. البته برخی از قوانین دیگر به این کار تعميم داده می‌شوند. به این شکل استفاده از دوربين مداربسته کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید : دوربین مدار بسته لامپی چیستقانون نصب دوربین مداربسته در کوچه

بخش اول قوانین نصب دوربین مدار بسته در کوچه

اصل ۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

  • بازرسی و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هر گونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون.

طبق این قانون، برسی و تحت نظر گرفتن به صورت غیرقانونی و بدون حکم ممنوع است و شخص مورد نظر می‌تواند بابت آن از شما شکایت کند.

پس سعی کنید قبل از نصب دوربین مداربسته مجوز آن را کسب کنید.

بخش دوم قوانین نصب دوربین مدار بسته در کوچه

اصل ۲۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

  • حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند.

با توجه به این اصل، به خطر انداختن آبروی افراد جرم محسوب میشود. نباید با استفاده از دوربين مداربسته به آبروی افراد آسیب وارد شود. حتما باید حقوق شهروندی و حریم خصوصی افراد حفظ شود.

بخش سوم قوانین نصب دوربین مدار بسته در کوچه

ماده ۴۱ منشور حقوق شهروندی

  • کنترل‌های صوتی و تصویری خلاف قانون در محیط ‌های کار، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و سایر محیط‌های ارائه خدمت به عموم، ممنوع است.

با توجه‌ به‌ این‌ منشور، شما باید قوانین و نکات محیط را برای نصب دوربین مداربسته در نظر بگيريد و آن را رعایت کنید. همان‌طور که می‌دانید هر مکان قوانین و ضوابط مختص به خود را دارد.

نکات مربوط به قوانین نصب دوربین مدار بسته در کوچه

توجه داشته باشید فیلم ضبط شده به عنوان مدرک برای اثبات جرم در دادگاه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در ماده ۱۱۲۵ قانون مدنی، از فیلم، عکس و صدای ضبط شده به عنوان مدرک برای اثبات جرم نام برده نشده است. این موارد صرفا برای مشخص کردن تصور ذهنی و دادن اطلاعات بیشتر به دادگاه ارائه می‌شوند و کاربرد دیگری ندارد.

اگر بعد از نصب به مشکلاتی در نمایش تصویر و موارد دیگر روبه‌رو شدید توصیه می‌شود تست هارد دوربین مدار بسته به صورت دستی را انجام دهید.نصب دوربین مداربسته

دلیل آن امکان به وجود اوردن تغییر در موارد ذکر شده است. ممکن است فردی فیلم یا صوت مورد نظر را به نفع خود تغییر بدهد و از آن سوءاستفاده کند. در نتيجه آسیب زیادی به افراد دیگر وارد شود. پس نمی‌توان به این موارد برای اثبات جرم اتکا کرد و این از مهم‌ترین قوانین نصب دوربین مدار بسته در کوچه است.

نصب دوربین مداربسته با آچاره

چه کسی می‌تواند به فیلم ضبط شده دسترسي داشته باشد؟

اگر خسارت و مشکلی برای افراد به وجود بیاید، با توجه به حکم دادگاه، آن افراد می‌تواند به فیلم‌های ضبط شده دسترسي داشته باشند. توجه کنید باید شکایت و حکم رسمی وجود داشته باشد و بدون این موارد دسترسی به فیلم ضبط شده ممنوع است.فیلم ضبط شده دوربین مداربسته

به صورت کلی با رعایت این نکات، مشکلی برای نصب دوربین مداربسته در کوچه نخواهید داشت. در این بخش تمام آنچه در خصوص قوانین نصب دوربین مدار بسته در کوچه مهم بود، برای شما شرح دادیم. آیا نکته‌ی دیگری نیز وجود دارد که در موارد بالا ذکر نشده باشد؟ سوالات و نظر خود را برای ما در بخش کامنت‌ها بنويسيد تا بهتر به شما کمک کنیم.

4.2/5 - (13 امتیاز)

4 دیدگاه

  1. با توجه به منطقه و مکان عمومی قبل از نصب دوربین نداربسته با عدم وجود رضایت ساکنین و سایر افراد امکان پزیر نیست و ممنوع میباشد

  2. باسلام و خداقوت
    تشکر از توضیحات
    سوال آیا میشود دوربین را روی دیوار همسایه ی روبروی گذاشت؟.
    در کوچه 8 متری همسایه جنوبی ما دستگاه رو داخل منزلش هست ولی دوربین را روی دیوار منزل شمالی گذشته است.
    لطفا راهنمایی کنید.

  3. با سلام همسایه به بنده مراجعه کردبخاطر اینکه ماشینش نیم متری حرکت کرده کرده بودبنده نگاه کردم وهیج موردی ندیدم ایشان قبول نکردندو حکمی از قضایی اوردند بنده شاید نخواهم این اقا حتی با ماموروارد منزل من بشود فردایک همسایه دیگراتفاقی بیفتد میرود وحکمی میگیرد ایا بنده دوربین را برای امنیت خوانواده کار گذاشته ام یا برای مردم که با حکم قضایی وارد منزل من شوند این سوال من ودها نفر دیگر است ممنون میشم جواب دهید

    1. متاسفانه یکی از دردسرهای بزرگ دوربین داشتن همین هست،هر چند روز یه حکم میاد ما باید فلش فیلم رو بهشون بدبم،خسته شدیم واقعا از بس مامور میاد در خونه. تازه دزدها هم لجبازی میکنن و به درب منزل و ماشین خسارت وارد کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا