فنر سیم کشی ساختمان

برقکاریساختمانسیم‌ کشی ساختمان

هر کار تخصصی نیازمند وسایل و ابزارهای تخصصی و مناسب آن کار است. برای سیم کشی برق ساختمان‌های مسکونی، اداری و … باید از وسایل مخصوص به آن استفاده کرد. استفاده از وسایل تخصصی باعث می‌شود که کار اصولی و دقیق انجام شود. فنر سیم کشی ساختمان نیز یکی از این وسایل مفید و کاربردی برای سیم کشی است.

استفاده از تجهیزات مناسب باعث می‌شود در زمان نیز صرفه جویی شود. از فنر سیم کشی ساختمان برای سیم کشی توکار استفاده می‌شود و از طریق آن می‌توان به آسانی سیم‌ها را از لوله‌های برق کار شده عبور داد.

شکل فنر سیم کشی ساختمان

فنر سیم کشی ساختمان ابزاری انعطاف پذیر می‌باشد و دقیقا همین ویژگی آن موجب می‌گردد که بتوان در هنگام وایرینگ با سهولت بیشتری سیم‌ها را به داخل لوله‌ها فرستاد. برای اطلاعات بیشتر در مورد فنر سیم کشی ساختمان باید در مورد ساختار آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

فنر سیم کشی ساختمان

ساختار فنر سیم کشی ساختمان

برای عبور دادن ســیم از داخــل لوله از فنر مخصوص سیم کشی استفاده می‌کنند. این فنر از یک نوار باریک فولادی درست شده که به انتهای آن یک گوی فلزی یا پلاستیکی و به ابتدای آن حلقه ای جهت اتصال سیم به فنر طراحی شده است. این فنر در مدل پلاستیکی با هسته فولادی نیز وجود دارد. اندازه متداول فنرها 5 ، 10 و 15 متر است.

مقاله پیشنهادی برق کشی ساختمان بدون سیم

این وسیله از سمت گوی وارد لوله برق شده و از آن عبور داده می‌شود و سیم‌هایی که مد نظر می‌باشند به قلاب طرف دیگر وصل می‌گردند. زمانی که فنر به طور کامل از لوله سیم کشی عبور کرد، آن را از سمت دیگر لوله برق کشی می‌کشند تا سیم‌های متصل از لوله برق عبور کنند.

فنر سیم کشی

انجام دادن این کار آنقدر که به نظر ساده می‌آید، ساده نیست. متخصص سیم کشی با تجربه ای که به دست آورده است این کار را به گونه ای انجام می‌دهد که سیم‌ها دچار آسیب نشوند. اگر در این کار فشار مضاعفی وارد شود یا عمل کشیدن با فشار صورت بگیرد، امکان شکستن فنر سیم کشی یا خمیده شدن، وجود دارد.

ثبت درخواست سیم کشی ساختمان

مزیت‌های فنر سیم کشی ساختمان برای سیم کشی توکار

ضخامت‌های متفاوت این فنرها و سطح مقطع گرد و تخت باعث می‌شود که برقکار به آسانی بتواند برحسب مورد نیاز خود نوع فنر سیم کشی خود را انتخاب نماید. مزایایی که توانسته تمامی برق کارها را به آن جذب کند، افزایش سرعت انجام کار است. با توجه به اینکه سطح فنر سیم کشی به صورت گرد و مدور موجود می‌باشد؛ بنابراین زمانی که درون لوله برق قرار می‌گیرد، به راحتی می‌توان آن را چرخاند و از این رو حرکت آن با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید سیم کشی فضای داخلی ساختمان

فنر سیم کشی

در برخی موارد لوله‌ها به واسطه ترکیب شدن با زانو برق از زوایای خاصی برخوردار می‌شوند و انعطاف پذیر بودن این ابزار باعث می‌شود که به راحتی بتوان آن را از این زاویه‌ها عبور داد.

مجددا همین ویژگی قابل توجه منعطف بودن، باعث می‌شود که در هنگام کشیدن فنر سیم کشی هیچ گونه آسیبی به دست برقکار وارد نشود.

از جمله دیگر خصوصیات قابل توجه این تجهیز، وزن سبک آن می‌باشد و اینکه در برار زنگ زدگی مقاوم است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که طول عمر و میزان ماندگاری فنر سیم کشی برق افزایش خواهد یافت.

 

 

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به سیم کشی ساختمان مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا