سمپاشی سمپاشی

10 نکته مهم درباره ساس تختخوابی که برای خلاصی از آن‌ باید بدانید!

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

ساس تختخوابی از بدترین آفات خانگی است که مواجهه با آن‌ ترسناک و از بین بردنش دشوار است. پیدا کردن منشا این آفت کار سختی است و خلاص شدن از شر آنان سخت‌تر. شایعات زیادی در رابطه با ساس‌ها وجود دارد که شرایط رو به رو شدن با آن‌ها را ترسناک می‌کند.

اما واقعیت‌های مهم‌تری وجود دارد که دانستن آن‌ها می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. اگر ساس به خانه شما نفوذ کرده، چاره‌ای ندارید جز اینکه همه چیز را درباره ساس بدانید. باید بدانید که پیدا کردن لانه ساس تختخوابی چگونه است، چه زمانی ساس تختخوابی بیشترین فعالیت را دارند، و در نهایت برای از بین بردن آنها چه باید کرد.

در مرحله‌ی اول مواجهه با ساس تختخواب باید سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و بدانید که مبارزه با حشره ساس راهکار دارد. بهتر است در همان ابتدا از متخصص مربوطه کمک بگیرید و برای از بین بردن ساس‌ها اقدامات فوری انجام دهید. ساس‌ها با سرعت زیادی تخم‌گذاری می‌کنند و این کار باعث تشدید مشکلات می‌شود. ساس‌ها در هنگام خواب، پوست را گاز می‌گیرند و خوابیدن را برای افراد دشوار می‌کنند. در ادامه این مقاله سعی داریم نکاتی را در رابطه با ساس‌ها و از بین بردن آن‌ها بگوییم تا برای مواجهه با آن‌ها آماده شوید.

نکات کلیدی

ساس چیست؟ حشره ای کوچک، تخت و بیضی شکل است که از خون انسان و حیوانات تغذیه می‌کند. ساس ها معمولاً از نوک مداد کوچکتر هستند و به رنگ قهوه ای مایل به قرمز هستند. ساس ها نمی توانند پرواز کنند، اما می توانند به سرعت حرکت کنند.

ساس تختخواب در طول شب بیشترین میزان فعالیت را دارند. آنها معمولاً در نزدیکی محل خواب انسان‌ها پنهان می‌شوند و در شب برای تغذیه از خون آنها بیرون می‌آیند. گزش ساس تختخوابی معمولاً باعث ایجاد یک برآمدگی قرمز یا جوش صاف می‌شود که ممکن است خارش داشته باشد.

علائم وجود ساس:

  • خارش شبانه
  • لکه های خون روی ملحفه ها
  • تکه های سیاه کوچک روی تشک

اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، باید بلافاصله اقدامات لازم برای از بین بردن ساس را انجام دهید.

روش های از بین بردن ساس:

  • شستشوی لباس ها و ملحفه ها در دمای بالا
  • بخارپز کردن مبلمان و وسایل چوبی
  • استفاده از مواد حشره کش
  • کمک گرفتن از یک متخصص کنترل آفات

راه ساده برای از بین بردن ساس

یکی از سوالات خیلی از کسانی که منزلشان ساس دارد این است که بهترین سم برای از بین بردن ساس چیست؟ برخی به سموم شیمیایی گران قیمت و قوی روی می‌اورند و برخی هم دست به دامن روش‌هایی مثل از بین بردن ساس با سرکه می‌شوند. حقیقت این است که از بین بردن ساس آسان نیست و نیاز به تلاش و اطلاعات دارد. بدن کوچک و باریک ساس‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در نقاطی مانند درزهای یک تشک یا کاناپه و چین‌های پرده فشرده شوند. آنها را در مکان‌هایی مانند زیر جستجو کنید:

  1. نزدیک برچسب های تشک و فنر جعبه 
  2. در ترک‌‌‌های چارچوب تخت و تخت 
  3. در قرنیزها
  4. بین کوسن‌های کاناپه 
  5. در اتصالات مبلمان 
  6. داخل پریزهای برق
  7. زیر کاغذ دیواری شل
  8. زیر تابلوها و پوسترهای روی دیوار
  9. در درز جایی که کاغذ دیواری و سقف به هم می‌‌رسند.
لانه ساس تختخوابی

از بین بردن ساس تختخواب

ساس می‌توانند باعث مشکلات سلامتی جدی شوند. در برخی موارد، گزش ساس تختخواب می‌تواند منجر به عفونت پوستی شود. علاوه بر این، ساس ها می توانند باعث واکنش های آلرژیک در افراد حساس شوند. برای کنترل و نابودی نکاتی را باید رعایت کنید.

از یک متخصص کنترل آفات کمک بگیرید. اگر فکر می کنید خانه شما به شدت آلوده به ساس است، بهتر است از یک متخصص کنترل آفات و سمپاشی کمک بگیرید. آنها می توانند از روش های موثری برای از بین بردن ساس تختخواب استفاده کنند.
ساس ها را از خانه خود بیرون نگه دارید. برای جلوگیری از ورود ساس به خانه خود، باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. این اقدامات شامل بسته بندی کامل وسایل نقلیه و مبلمان قبل از ورود به خانه و شستشوی لباس های کثیف در دمای بالا است.

سمپاشی سمپاشی

10 نکته برای از بین بردن ساس تختخوابی (BedBugs)

1- ساس تختخوابی لزوما در تختخواب نیست!

نام لاتین ساس‌ها Cimex lectularius است که به معنای “حشرات موجود در تخت خواب” می‌باشد و اغلب در شهرهای بزرگ مشاهده می‌شود. اما این نام می‌تواند فریبنده باشد و شما را به این فکر بیندازد که این حشرات موذی فقط در رختخواب وجود دارند. این تصور اشتباه است چون این موجودات ریز را می‌توانید در نقاط مختلفی مثل روی پرده، مبل، درز فرش، درز کیف‌ها، میز، صندلی، کمد و … ببینید.

شب‌ها هنگامی که سکوت خانه را فرا می‌گیرد ساس‌ها با قصد تغذیه از بدن انسان از پناهگاه خود خارج می‌شوند و به همین دلیل اغلب در رختخواب دیده می‌شوند. هر چقدر زودتر برای مبارزه با ساس تختخواب دست به کار شوید جلوتر هستید و احتمال موفقیتتان بیشتر است.

نکته مهم درباره ساس تختخوابی

2- نظافت تاثیری ندارد!

اگر گمان می‌کنید که نظافت و تمیزی منزل باعث می‌شود ساس‌ تختخواب به خانه شما نیایند، در اشتباهید! ممکن است در خانه‌ای نظافت رعایت شود، اما باز ساس داشته باشد و حتی ممکن است خانه‌ای بسیار کثیف باشد، اما هیچ ساسی در خانه نباشد. پس این فرضیه که ساس‌ها در جاهای کثیف لانه می‌کنند را کنار بگذارید!

3- آیا ساس تختخواب بیماری‌ به انسان منتقل می‌کنند؟

در پاسخ به این سوال که آیا حشره ساس خطرناک است یا خیر باید گفت با وجود تحقیقات بسیار، این مسئله اثبات نشده که ساس‌ها توانایی انتقال بیماری‌ به انسان دارند یا خیر. البته تحقیقات در این زمینه ناقص است و هنوز هم جای بررسی دارد. تنها یک مورد به اثبات رسیده است.

ساس‌ها می‌توانند علائم حساسیت و آلرژی را در افراد تشدید کنند. تحقیقات دیگری نشان داده است که این موجودات بیشتر از مشکلات فیزیکی، می‌توانند برای سلامت روان انسان خطرناک باشند. بسیاری از افرادی که در منزلشان ساس تختخواب وجود دارد دچار وسواس می‌شوند و ممکن است تا هفته‌ها خواب درستی نداشته باشند. این مورد به پارانویای ساس معروف است.

4- گزش ساس تختخوابی در هیچ دو نفری مشابه نیست

گزش ساس تختخوابی در بدن برخی افراد بسیار بیشتر است و در محلی خاص تجمع دارد. اما ممکن است در بدن فرد دیگری به صورت پراکنده باشد و مدل آن نیز متفاوت باشد. گزش ساس تختخوابی برای برخی افراد می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و برای برخی دیگر مشکل خاصی به وجود نیاورد. به محض دیدن ساس در خانه خود از متخصص مربوطه کمک بگیرید و از او بخواهید قوی‌ترین سم ساس را برای از بین بردن ساس تختخواب استفاده کند.

در آچاره سرویس ویژه سمپاشی ساس با رعایت نکات ایمنی توسط سمپاش‌هایی باتجربه ارائه می‌شود. تمام افرادی که از این سرویس استفاده کرده‌اند به راحتی از شر ساس‌های خونخوار و سمج خلاص شده‌اند و از سمپاشی منزل خود راضی بودند. برای دریافت سرویس سمپاشی از وبسایت، اپلیکیشن و یا تلفن اختصاصی آچاره با شماره 1471 استفاده کنید.

نکته مهم درباره ساس تختخوابی

5 – ساس‌ها در تمام روز فعال هستند

اغلب افراد گمان می‌کنند که ساس‌ تختخواب تنها هنگام شب فعالیت دارند. البته که تحقیقات نشان داده ‌است که بهترین زمان تغذیه آن‌ها در ساعت 2 تا 5 صبح است، اما این بدان معنا نیست که تنها شب‌ها به سراغ شما می‌آیند. این را بدانید که ساس‌ها به شدت فرصت‌طلب هستند و اگر شما در تمام طول شب بیدار بمانید، آن‌ها در طول روز به سراغ شما می‌آیند.

استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی

6- ممکن است در خانه ساس تختخوابی باشد اما آن را نبینید!

بسیاری از افراد تنها جای گزیدگی و علائم خارش را روی پوست خود می‌بینند و فکر می‌کنند دچار آلرژی شده‌اند و فکرش را هم نمی‌کنند که در منزلشان ساس وجود داشته باشد. اما یکی از علائم مهم وجود ساس در خانه همین گزیدگی است که لکه‌های قرمز روی پوست ایجاد می‌کند.

ترسناک‌تر این است که حتی ممکن است در خانه ساس تختخواب داشته باشید اما شما را نیش نزند! ترکیب شیمیایی خون بعضی افراد طوری است که ساس‌ها نمی‌توانند از آن تغذیه کنند. در این حالت ممکن است مهمان شما درچار گزش ساس تختخوابی و خارش شود.

در چنین شرایطی در اولین فرصت اقدام به سمپاشی کنید. بهترین راهکار این است که هنگام نظافت رختخواب، پرده‌ها و مبلمان به مواردی مانند لکه‌های سیاه شکل زیر حساس باشید.

نکته مهم درباره ساس تختخوابی

7- نیازی به دور ریختن وسایل برای خلاصی از ساس‌ها نیست

تصور اشتباهی در میان عموم افراد وجود دارد که باید در هنگام مواجهه با ساس در خانه، تمام وسایل را دور ریخت، زیرا دیگر قابل استفاده نیستند. اما این تصور بسیار اشتباه است. برای مبارزه با حشره ساس تختخواب تنها کافیست از متخصص مربوطه کمک بگیرید و از سم مخصوص ساس استفاده کنید.

البته به جز نوع سم، روش سمپاشی هم مهم است و باید نکات مهمی رعایت شود تا اثربخش باشد. گرما قاتل ساس است؛ بعد از سمپاشی وسایل خانه را با بخارشوی تمیز کنید و لباس‌های خود را در دمای بالا بشویید. بدین صورت وسایل خانه و لباس‌های شما از وجود حشرات عاری می‌شود.

8- اگر خانه برای مدتی خالی از سکنه باشد ساس‌ها نمی‌میرند

بعضی افراد فکر می‌کنند اگر خانه را خالی کنند و کسی در خانه نباشد تا ساس‌ها نیشش بزنند، ساس‌ها از گرسنگی می‌میرند. اما این تصور اشتباه است چون ساس‌ها به قدری مقاوم‌اند که می‌توانند مدت زیادی بدون نیش زدن انسان زنده بمانند.

9- ساس‌ها عمر طولانی‌ای دارند

ساس‌ها بسیار سریع تولید مثل می‌کنند و تقریبا مدت زمان بسیاری نیز عمر می‌کنند. به همین دلیل اگر اقدام نکنید تا سالیان سال از شر آنها خلاص نخواهید شد و کم کم این حشرات را به منزل تمام دوستان و آشنایان خود صادر خواهید کرد و آنها را هم به دردسر خواهید انداخت!

10- هرگز خودتان برای از بین بردن ساس تختخوابی اقدام نکنید

پس از مشاهده ساس تختخوابی، بسیاری از افراد ممکن است خودشان اقدام به خرید سم‌ کنند و خانه را سمپاشی کنند و یا خود را بیهوده به زحمت شستشوی رختخواب و پرده بیندازند. مطمئن باشید تا قبل از یک سمپاشی خوب و موثر، شستن رختخواب‌ها و حتی جوشاندن آنها بی‌فایده است.

این کارها فقط هزینه بی‌فایده روی دست شما می‌گذارد و  شما را خسته می‌کند. گاهی هم ممکن است اسپری سم سبب پراکنده شدن آن‌ها و ورودشان به نقاط دیگر خانه و حتی خانه همسایگان شود. بنابراین بهترین راه برای از بین بردن ساس، تماس با فردی متخصص است که هر روز درگیرودار از بین بردن آفات و حشرات موذی است و تجربه و دانش لازم را دارد.

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

سمپاشی ساس

ساس‌ها در شکاف‌ها و درزها مخفی می‌شوند و به راحتی قابل مشاهده نیستند. به همین دلیل، سمپاشی ساس یکی از موثرترین راه‌های از بین بردن آن‌ها است.

از یک شرکت سمپاشی معتبر کمک بگیرید. قبل از سمپاشی، تمام وسایل و لباس‌های آلوده به ساس را از محل زندگی خود خارج کنید. پس از سمپاشی، محل زندگی خود را به مدت حداقل ۲۴ ساعت تخلیه کنید.

دو روش اصلی برای سمپاشی ساس وجود دارد:

سمپاشی شیمیایی:
در این روش، از مواد شیمیایی حشره‌کش برای از بین بردن ساس استفاده می‌شود. این مواد شیمیایی می‌توانند برای انسان و حیوانات خانگی خطرناک باشند، بنابراین باید با احتیاط و توسط متخصص با لوازم ایمنی، استفاده شوند.

سمپاشی گرما:
در این روش، از گرما برای از بین بردن ساس استفاده می‌شود. گرما می‌تواند ساس‌ها را در هر مرحله از زندگی از بین ببرد. گفته می‌شود این روش نمی‌تواند به صورت موثر به از بین رفتن ساس کمک کند. 

از بین بردن ساس با وایتکس

وایتکس یک ماده شیمیایی سفید کننده است که می‌تواند برای از بین بردن ساس استفاده شود. وایتکس با از بین بردن لایه بیرونی بدن ساس، باعث مرگ آن‌ها می‌شود.

برای استفاده از وایتکس برای از بین بردن ساس، ابتدا باید همه وسایل و لباس‌های آلوده به ساس را از محل زندگی خود خارج کنید. سپس، محل زندگی خود را با وایتکس تمیز کنید.

برای تمیز کردن خانه  یا شرکت با وایتکس، ابتدا یک محلول آب و وایتکس با نسبت ۱ به ۱ درست کنید. سپس، این محلول را با یک پارچه یا اسپری روی تمام سطوحی که ممکن است ساس در آن‌ها مخفی شده باشد، بمالید.

سطوحی مانند تختخواب و ملحفه‌ها، مبلمان، فرش، پرده‌ها، شکاف‌ها و درزها باید با وایتکس خوب تمیز شوند.  
پس از تمیز کردن با وایتکس، اجازه دهید محلول به مدت حداقل ۳۰ دقیقه روی سطوح بماند. سپس، سطوح را با آب گرم بشویید.

وایتکس یک روش موثر برای از بین بردن ساس است اما با توجه به شنیده‌ها و گفته‌ها این روش آنچنان تاثیر گذار نیست و کاملا ساس را از بین نمی‌برد. 

سمپاشی ساس با خاک دیاتومه (خاک دیاتومیت)

خاک دیاتومه، پودر سفید رنگی است که از بقایای فسیل شده جلبک‌های تک سلولی پوسته سخت دیاتوم به وجود آمده است. این خاک دارای خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی است که آن را به ماده ای با کاربردهای متنوع تبدیل کرده است.

خاک دیاتومه به دلیل خاصیت خشک کنندگی، می‌تواند به عنوان حشره کش طبیعی برای کنترل آفات استفاده شود. این خاک با ایجاد خراش بر روی بدن حشرات، لایه محافظ آن‌ها را از بین می‌برد و باعث مرگ آن‌ها می‌شود. خاک دیاتومه همچنین می تواند برای کنترل ساس، کنه و سایر حشرات موذی استفاده شود.

استفاده از این سم پاشی ساس ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی در فرد شود پس حتما باید نکات ایمنی را رعایت کنید. 

نحوه مصرف بدین صورت است گرد دیاتومه را  دورتادور خانه و زیر فرش بپاشید. توصیه می‌شود وسایلی مانند، تخت، مبل، میز تلویزیون و … از منزل خارج شود تا بهتر نتیجه گرفته شود.

سخن آخر

همیشه هنگام نظافت منزل خود به علائم وجود ساس تختخوابی حساس باشید تا در صورت مواجهه با این مشکل بتوانید قبل از زیاد شدن تعداد ساس با آن مقابله کنید تا برای از بین بردن آن به زمان و هزینه زیادی نیاز نباشد. اگر خانه شما ساس دارد نیاز نیست عصبی و ناراحت شوید.

با رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی می توانید از ورود ساس تختخواب به خانه خود جلوگیری کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • از آوردن مبلمان و وسایل دست دوم به خانه خود خودداری کنید.
  • قبل از ورود به خانه، وسایل نقلیه و مبلمان خود را کاملاً بررسی کنید.
  • لباس های کثیف خود را در دمای بالا بشویید.
  • خانه خود را مرتباً تمیز کنید.

اگرچه چیزهایی که درباره سخت‌جان بودن ساس تختخوابی شنیدید درست است؛ اما به این معنی نیست که نمی‌توانید از شرش خلاص شوید. در آچاره سرویس ویژه‌ای برای مقابله با ساس‌های تختخوابی ارائه می‌شود که شامل سمپاشی ساس با ابزار و سموم مخصوص است. در صورت نیاز پس از سمپاشی می‌توانید از خدمات نظافت ما برای تمیز کردن خانه استفاده کنید و با آرامش در منزلتان زندگی کنید.

3.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سمپاشی حشرات موذی
سمپاشی انواع حشرات موذی با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید