نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب‌کشی در 10 قدم ساده

اسباب کشی

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افراد به‌خصوص اجاره‌نشینان، اسباب‌کشی و آسیب دیدن وسایل شکستنی است. اغلب شما حداقل یک ‌بار اسباب‌کشی را تجربه کرده‌اید، اما آیا می‌دانید برای اسبا‌ب‌کشی باید به چه نکاتی توجه کنید تا وسایل آسیب نبینند. قبل از هر چیزی باید بدانید که نحوه بسته بندی وسایل شکستنی نیاز به مهارت و تجربه دارد. اگر نمی‌دانید چگونه این ‌کار را انجام بدهید، تا آخر این مقاله از مجله آچاره همراه ما باشید.

برای بسته بندی وسایل شکستنی به چه چیز‌هایی نیاز دارید؟

قبل از اینکه در این مقاله از دسته‌بندی اسباب کشی آچاره، درباره نحوه بسته بندی وسایل شکستنی در اسباب کشی صحبت کنیم. باید لوازم مورد نیاز زیر را آماده کنید تا بتوانید از آن‌ها برای بسته‌بندی وسایل استفاده کنید.

  • جعبه مقوایی محکم
  • کاغذ بسته‌بندی یا روزنامه
  • نایلون حباب‌دار
  • نوارچسب مخصوص بسته‌بندی
  • قیچی

راهنمای ساده نحوه بسته بندی وسایل شکستنی

حتی اگر کمک کردن از افراد متخصص برای اسباب‌کشی در اولویتتان باشد، باید نحوه بسته‌‌بندی وسایل شکننده را بلد باشید. در چند گام ساده این را به شما آموزش می‌دهیم.

محاسبه رایگان هزینه سرویس اسباب‌کشی!

1. انتخاب بهترین مواد بسته‌بندی

قبل از انجام هر کاری نیاز است مواد مورد نیاز برای بسته‌بندی وسایل مانند جعبه و نایلون و کاغذ بسته‌بندی را آماده کنید.

اگر فکر می‌کنید تنها با گذاشتن وسایل شکستنی در کارتون‌های محکمِ اسباب‌کشی می‌توانید از وسایل خود محافظت کنید، باید به شما این هشدار را بدهیم که منتظر سالم رسیدن وسایل خود به مقصد نباشید!

چون تکان‌های شدید ماشین در راه و بی‌دقتی افراد باعث می‌شود که وسایل شکستنی شما آسیب ببینند. برای جلوگیری از این اتفاق، پیشنهاد می‌کنیم از نایلون حباب‌دار (بابل رپ)، سلفون یا سلفون بسته‌بندی استفاده کنید.

2. از کارتون سالم و محکم استفاده کنید

هرچقدر جعبه ضخیم‌تر و محکم‌تر باشد، برای اسباب‌کشی و جابه‌جایی بهتر است. پس وسایل شکننده خود را در کارتون‌های سالم و محکم قرار دهید. یادگیری روش بستن کارتن اسباب کشی نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

3. کف و دو طرف کارتون را با چسب محکم کنید.

ابتدا کف کارتون و سپس دو طرف آن را با چسب محکم کنید تا از افتادن وسایلتان جلوگیری کنید.

4. قرار دادن نایلون حباب‌دار در کف کارتون

شما می‌توانید پلاستیک، نایلون حباب‌دار یا حتی حوله و پارچه را کف کارتون بگذارید تا جلوی ضربه به وسایل شکستنی را بگیرد.

5. جلوی جابه‌جایی وسایل شکستنی در کارتون را بگیرید!

تنها بسته‌بندی وسایل شکستنی کافی نیست بلکه وقتی آن‌ها را درون جعبه می‌گذارید باید فضای خالی بین وسایل را پر کنید تا در هنگام جابه‌جایی آسیب نبینند. برای پر کردن فضای خالی جعبه می‌توانید از پارچه کهنه، نایلون یا حتی روزنامه و کاغذ باطله استفاده کنید.

6. از کارتون کوچک برای وسایل شکستنی سنگین استفاده کنید

در نحوه بسته‌ بندی وسایل شکستنی باید به این نکته توجه کنید که وسایل شکننده سنگین را در جعبه‌های کوچک‌تر قرار دهید تا هم جابه‌جایی آن راحت‌تر باشد و هم امکان جابه‌جا شدن وسایل شکننده درون جعبه کمتر شود. به‌طور کل سعی کنید کارتونی را انتخاب کنید که تحمل وزن وسایل شکستنی را داشته باشد.

7. نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب کشی

شاید این سؤال برایتان پیش‌آمده باشد که «چطور می‌توانید از وسایل شکستنی خود محافظت کنید؟» برای پاسخ به این سؤال توجه شما را به نکات زیر جلب می‌کنیم.

· بسته‌بندی لیوان یا بشقاب

برای بسته‌بندی لیوان یا بشقاب نیاز به کاغذ یا نایلون حباب‌دار دارید. ابتدا یک کاغذ مچاله‌شده را در قسمت توخالی لیوان یا ظرف شکستنی قرار بدهید. سپس یک کاغذ یا نایلون حباب‌دار دیگر را بردارید، دورتادور لیوان یا بشقاب بپیچانید و با چسب آن را محکم کنید تا باز نشود.

بعد از اینکه لیوان‌ها را درون کارتون گذاشتید، می‌توانید از «کارتون جداکننده» استفاده کنید تا لیوان‌ها بهم برخورد نکنند. اگر به‌عنوان‌مثال می‌خواهید قوری را بسته‌بندی کنید، بهتر است «در قوری» را به‌صورت جداگانه در نایلون حباب‌دار بپیچید و در درون جعبه کوچکی قرار دهید.

بسته‌بندی لیوان یا بشقاب

· بسته‌بندی قاب‌ عکس

برای بسته‌بندی قاب عکس کوچک می‌توانید از کاغذ استفاده کنید ولی برای عکس‌های بزرگ‌تر نیاز به پتو یا نایلون بسته‌بندی دارید.

· بسته‌بندی لامپ‌ها

لامپ‌ها را باید به‌صورت جداگانه بسته‌بندی کنید.

· نحوه بسته بندی وسایل شکستنی؛ تلویزیون

بسته‌بندی اجسام بزرگی مانند تلویزیون کار ساده و راحتی نیست. برای شروع بهتر است کابل و لوازم جانبی را از تلویزیون جدا کنید. سپس یک پتوی نرم بردارید و دورتادور تلویزیون بکشید. حالا باید یک جعبه مناسب سایز تلویزیون را انتخاب کنید، آن را به‌آرامی درون کارتون قرار دهید و با چسب محکم کنید.

· نحوه بسته بندی وسایل شکستنی؛ وسایل قیمتی

اگر وسیله قیمتی دارید باید در ابتدا آن را با نایلون حباب‌دار بپوشانید و چسب بزنید. سپس یک مقوا در زیر و دیگری را روی آن قرار دهید و سعی کنید آن‌ها را به هم برسانید و با چسب محکم کنید.

اگر نگران وسایل شکستنی خود هستید، بهتر است در مصرف چسب نواری صرفه‌جویی نکنید. هم‌چنین بهتر است از حوله یا روزنامه برای بسته‌بندی استفاده نکنید چراکه روی حوله نمی‌توانید چسب بزنید و روزنامه هم ممکن است تمیز نباشد و ظرف‌های شما را کثیف کند.

8. ترتیب چیدمان بسته بندی وسایل شکستنی

وسایل شکستنی را از بزرگ به کوچک بچینید تا فشار زیادی به وسایل کوچک وارد نشود و آسیب نبینند.

9. بسته بندی وسایل شکستنی به‌صورت جداگانه

یکی دیگر از کارهای اشتباهی که گاهی اوقات از افراد سر می‌زند، گذاشتن دو یا سه وسیله شکستنی در یک نایلون حباب‌دار است. اما نباید فراموش کنید که ممکن است وسایل شکستنی در طول جابه‌جایی به هم برخورد کنند و آسیب ببینند. اگر با نحوه بسته بندی وسایل شکستنی آشنایی ندارید یا وقت و زمان کافی برای انجام این کار را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از افراد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

10. جعبه وسایل شکستنی را مشخص کنید

برای محافظت بیشتر از جعبه‌های شکستنی بهتر است آنها را علامت‌گذاری کنید یا برچسب «شکستنی!!» بزنید تا این جعبه‌ها با دقت بیشتری حمل شوند.

برای اسباب کشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

چگونه مبل را در اسباب‌کشی بسته‌ بندی کنیم؟

بسته‌بندی با توجه به مدل مبل متفاوت است. قطعات در برخی از مبل‌ها به‌راحتی جدا می‌شوند که شما می‌توانید آن‌ها به صورت جداگانه بسته‌بندی کنید. اما اگر اجزای مبل قابل جداشدن نیستند، می‌توانید تمام مبل را بسته‌بندی کنید تا در اثر جابه‌جایی آسیب نبیند. بسته‌بندی مبل را هم می‌توانید به دو روش انجام دهید.

بسته بندی با پتو

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بسته‌بندی مبلمان در اسباب‌کشی‌ها استفاده از پتو یا پارچه کلفت است. برای این‌ کار باید پتو ترجیحاً قدیمی را به صورت کامل روی مبل بکشید و سپس برای پوشاندن پایه‌های مبل از نوارچسب پهن استفاده کنید. وقتی اطمینان پیدا کردید که کار را به‌درستی انجام داده‌اید، می‌توانید مبل‌های دیگر را هم به همین شکل بسته‌بندی کنید.

البته اگر نگران این هستید که مبل‌ها در جابه‌جایی آسیب ببینند، بهتر است از روش دوم استفاده کنید.

نحوه سلفون کشی مبل

یکی دیگر از راه‌های بسته‌بندی مبل؛ استفاده از سلفون کشی است. اگر نحوه سلفون کشی مبل را نمی‌دانید باید بگوییم که برای انجام این کار نیاز به سلفون ضخیم دارید. در ابتدا باید سلفون را چندین بار دور مبل بکشید تا محکم شود. سپس باید از نایلون حباب‌دار برای پوشاندن کامل تمام پایه‌ها و دسته‌های مبل استفاده کنید. (آموزش تصویری بسته بندی مبل برای اسباب کشی | بدون آسیب و خط و خش را اینجا بخوانید!)

سخن آخر

بسته‌بندی وسایل شکستنی کار سخت و طاقت‌فرسایی نیست اما نیاز به‌دقت و حوصله زیادی دارد. امیدواریم در این آموزش به خوبی نحوه بسته بندی وسایل شکستنی را یاد گرفته باشید. با استفاده از سرویس‌های اسباب کشی vip می‌توانید انجام این امور را به کارگران ماهر اسباب کشی بسپارید و خیالتان بابت بسته بندی صحیح  و اصولی راحت باشد.

اگر سؤالی داشتید، آن را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید. در آچاره هیچ سوالی بی پاسخ نمی‌ماند!

اثاث‌کشی و بسته‌بندی لوازم با تیم کاربلد آچاره

سوالات متداول

برای بسته بندی وسایل شکستنی به چه چیز‌هایی نیاز دارید؟

جعبه مقوایی محکم
کاغذ بسته‌بندی یا روزنامه
نایلون حباب‌دار یا بابل رپ
سلفون
نوارچسب پهن
قیچی

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا