بهترین روش بستن کارتن اسباب کشی!

اسباب کشی

بهترین روش بستن کارتن اسباب کشی چیست؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. اکثر ما در طول زندگی اسباب‌کشی را تجربه کرده‌ایم و با چالش‌های آن ناآشنا نیستیم. با این وجود بدون توجه به برخی از نکات احتمالا در این روند با مشکل مواجه خواهیم شد.

یکی از مشکلاتی که بروز آن در روند اسباب‌کشی دور از انتظار نیست، باز شدن کارتن‌ها به دلایل مختلف است که باعث آسیب دیدن محتویات این کارتن‌ها می‌شود. به همین دلیل بستن مناسب کارتن‌ها یکی از مهم‌ترین نکاتی است که همه ما باید در اسباب‌کشی و جابه‌جایی به آن توجه کنیم. در این مقاله از مجله آچاره انواع روش‌های بستن کارتن اسباب کشی را مرور خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

 روش‌های بستن کارتن اسباب کشی

شما می‌توانید کارتن‌ها را در روند اسباب‌کشی با استفاده از روش‌های مخلفی ببندید اما بهترین روش بستن کارتن اسباب کشی چیست؟ پاسخ این سوال تا میزان زیادی به حجم و وزن محتویات کارتن وابسته است. در واقع باید گفت که بهترین روش بستن کارتن اسباب کشی نسبت به محتویات کارتن متفاوت است.

به طور کلی بسته بندی کارتن می‌تواند با استفاده از ابزارآلات مختلفی انجام بپذیرد و شما می‌توانید از بین آن‌ها یک یا چند ابزار را در این راستا استفاده کنید. نوار چسب پهن و طناب رایج‌ترین ابزارآلاتی هستند که در بستن این کارتن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و با بکارگیر ی یک و یا هر دو گزینه شما می‌توانید میزان استحکام بسته‌بندی را تغییر دهید.

محاسبه رایگان قیمت اسباب‌کشی!

در این بخش با مرور رایج‌ترین روش‌های بسته بندی کارتن اسباب کشی به شما در روند انتخاب این روش کمک خواهیم کرد.

1. بستن کارتن اسباب کشی بدون چسب و طناب

شاید از این موضوع اطلاع نداشته باشید اما بستن کارتن بدون استفاده از ابزارآلاتی مثل چسب و طناب نیز امکان‌پذیر است. به این منظور کافی است که باله‌های کارتن را با یک ترتیب خاص در کنار یکدیگر قرار دهید. همان‌طور که تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید، نحوه قرارگیری باله‌های کارتن به صورتی است که هر کدام از آن‌ها از باز شدن دیگر باله‌ها جلوگیری می‌کند.

چگونه کارتن را ببندیم؟

با این که این روش بستن کارتن توانایی تحمل وزن زیادی را ندارد اما می‌توان از آن به منظور بسته‌بندی لوازم کم‌وزن استفاده کرد.

روش‌های بستن کارتن اسباب‌کشی

البته شما می‌توانید پس از بستن کارتن با استفاده از این روش، استحکام آن را با استفاده از چسب نواری پهن و یا طناب تقویت کنید تا کارتن قادر به تحمل وزن و فشار بیشتری باشد.

2. بستن کارتن اسباب کشی با یک نوار چسب

مرسوم‌ترین روش به این منظور استفاده از یک ردیف چسب نواری پهن است. برای انجام این کار کافی است باله‌های کارتن را به ترتیب بر روی هم قرار داده و با یک نوار چسب آن را ببندید. نکته‌ای که باید در بستن کارتن با این روش مورد توجه بگیرد، موقعیت لبه باله‌های کارتن هست.

دقت داشته باشید که قبل از بکارگیری چسب، لبه این باله‌ها را تا حد امکان به یکدیگر نزدیک کنید تا نوار چسب به خوبی به هر دو متصل شود. همچنین بهتر است ابتدا باله‌های کوچک‌تر را به سمت داخل برگردانده و بعد از آن باله‌های بزرگ‌تر را روی باله‌های کوچکتر قرار دهید. در واقع بهتر است که باله‌های بزرگ‌تر با چسب به یکدیگر متصل شوند.

بستن کارتن اسباب کشی با نوار چسب

3. بستن کارتن اسباب کشی با روش اچ (H)

این روش نیز با استفاده از چسب نواری انجام می‌گیرد و صرفا روش بکارگیری آن متفاوت است. روش اچ (H) بیشتر برای بستن کارتن‌هایی استفاده می‌شود که محتویات آن‌ها وزن زیادی دارند بنابراین شما می‌توانید با استفاده از آن کارتن را تا میزان زیادی نسبت به باز شدن ایمن کنید.

در این روش شما باید در ابتدا همانند روش قبل، باله‌های کارتن را با یک نوار چسب به یکدیگر متصل کنید. حالا در جهت خلاف با استفاده از 2 نوار چسب لبه کارتن را همانند تصویر زیر ببندید. در این حالت توانایی کارتن برای تحمل وزن بالا افزایش یافته و شما می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری کارتن را جابه‌جا کنید.

بستن کارتن اسباب کشی با روش اچ

با استفاده از این روش‌ها شما می‌توانید نسبت به وزن محتویات کارتن، آن را بسته و جابه‌جا کنید. استفاده از طناب پس از بکارگیری این روش‌ها برای بستن کارتن اسباب کشی، ریسک باز شدن کارتن در این روند را به حداقل ممکن خواهد رساند. فراموش نکنید که در روند اسباب کشی بستن محکم کارتن به تنهایی برای محافظت از وسایل شما کافی نیست و شما باید به برخی نکات دیگر نیز در روند بسته‌بندی دقت کنید.

در این راستا به برخی از نکات که در ایمن ماندن لوازم شما موثر خواهند بود اشاره می‌کنیم.

محاسبه رایگان هزینه اسباب‌کشی!

  • در انتخاب کارتن دقت داشته باشید که کارتن از استحکام قابل قبولی برخوردار باشد. در بعضی از موارد با وجود ایمن بسته شدن، کارتن پاره شده و محتویات آن آسیب می‌بیند بنابراین ترجیحا در روند جابه‌جایی از کارتن مخصوص اسباب‌کشی استفاده کنید.
  • نحوه چینش محتویات بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید لوازم سنگین (کتاب و …) را در کارتن‌های کوچک و لوازم سبک (البسه و …) را در کارتن‌های بزرگ‌تر قرار دهید. در این حالت احتمال آسیب دیدن محتویات به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.
  • فضای خالی کارتن‌ها را با استفاده از لوازمی مثل لباس، حوله و … پر کنید تا در روند جابه‌جایی کارتن، محتویات آن تکان نخورده و به بدنه کارتن فشار وارد نکند.
  • بهتر است ابتدا لوازم سنگین را در کارتن قرار داده و سپس لوازم سبک‌تر را بر روی لوازم سنگین‌تر جای‌گذاری کنید.
  • برای قرار دادن لوازم شکستنی در کارتن حتما از محافظ استفاده کنید. پلاستیک حباب‌دار مناسب‌ترین گزینه به این منظور است اما البسه و … نیز قابلیت استفاده به عنوان محافظ لوازم شکستنی را دارند.

بطور کلی باید گفت بسته بندی وسایل مختلف نیاز به تجیزات منحصر به آن را دارد. به همین دلیل در بلاگ آچاره چند مقاله تخصصی برای بسته بندی وسایل خانه تهیه کرده‌ایم. لینک این مقالات را در ادامه درج کرده‌ایم تا در صورت تمایل مطالعه کنید.

  1. بهترین روش بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی
  2. 7 مرحله برای بسته بندی یخچال هنگام اسباب کشی
  3. روش‌های بسته بندی رختخواب در اسباب کشی
  4. نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب‌کشی در 10 قدم ساده
  5. آموزش تصویری بسته بندی مبل برای اسباب کشی | بدون آسیب و خط و خش!
  6. جابجایی و حمل پیانو را درست و اصولی انجام دهید!

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم که به شما در راستای بستن کارتن اسباب کشی کمک کرده و به نکات مهم در این روند اشاره کنیم. اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید با طرح آن در بخش نظرات، در زمانی کوتاه پاسخ خود را از کارشناسان مجرب آچاره دریافت کنید.

اگر دوست دارید وسایل شما به بهترین نحو ممکن و با بهترین کارتن و ملزومات بسته بندی انجام شود می‌توانید از کارگران ماهر بسته بندی آچاره کمک بگیرید تا وسایل شما بدون کوچکترین آسیبی به مقصد برسند. همچنین می‌توانید برای شستشوی و تمیز کردن وسایل خانه و یا نظافت منزل جدید از خدمات نظافت منزل آچاره با قیمت مناسب استفاده کنید.

سوالات رایج

چگونه کارتن را ببندیم؟

برای بستن کارتن اسباب کشی مانند شکل و به ترتیب شماره‌ها لبه‌ها را تا کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا