جابجایی وسایل سنگین منزل بدون آسیب

اسباب کشی

اسباب کشی می‌تواند کاری طاقت‌فرسا و حتی خطرناک باشد. اشتباه در جابجایی وسایل سنگین منزل مخصوصاً مبلمان ممکن است باعث آسیب دیدن کمر شما و اثاثیه منزل شود. قبل از آماده شدن برای جابجایی و اسباب کشی، یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها جابجایی ایمن اثاث و مبلمان و محافظت از آن‌هاست. اگر خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید در جابجایی مبلمان تمام جوانب احتیاط را در نظر بگیرید. بدون اقدامات پیشگیرانه، ممکن است مبلمان چوبی شما خراشیده شود، اثاثیه یا لوازم داخلی آسیب ببیند و شیشه‌ها بشکنند.

پس بیایید چگونگی محافظت از مبلمان در هر مرحله از اسباب کشی را مرحله به مرحله مرور کنیم. اگر قصد دارید به منزل جدید نقل مکان کنید، این نکات می‌تواند به شما کمک کند بدون آسیب رساندن به خود یا وسایل منزل، اثاثیه خود را جابجا کنید.

1. از پد مخصوص پایه مبل و صندلی استفاده کنید

پدهای محافظ پایه مبلمان یکی از مهم‌ترین وسایل کمکی شما در هنگام جابجایی مبلمان در اسباب کشی هستند. در عین حال استفاده از این پدها ممکن است کنترل مبلمان را سخت و حرکت دادن آن‌ها را دشوار کنند. همچنین این پدها به نسبت گران‌قیمت هستند. برای جلوگیری از این مشکلات نکات زیر را دنبال کنید:

محاسبه رایگان هزینه سرویس اسباب‌کشی!

  • بهترین کار این است که این پدها را به مبلمان بچسبانید تا از سر خوردن آن‌ها جلوگیری کنید.
  • اگر بودجه شما برای خرید پدهای مبلمان کافی نیست، از پتوها یا ملحفه‌های استفاده شده هم می‌توانید برای پوشش مبلمان خود استفاده کنید.

اگر مشاهده کردید که استفاده از پد مبل باعث لغزندگی آن می‌شود، آن را بدون پد به داخل کامیون منتقل کنید. سپس پد را روی مبلمان نصب کنید تا مانع آسیب دیدن آن در کامیون شود.

2. لغزنده و تسمه را در جابجایی وسایل سنگین امتحان کنید

ابزارهای مختلفی مانند قرقره می‌توانند در جابجایی مبلمان به شما کمک کنند. با این موارد آشنا شوید و تصمیم بگیرید کدام یک در جابجایی مبلمان در اسباب کشی کاربردی‌تر خواهد بود.

لغزنده‌ها

لغزنده‌ها قطعات پلاستیکی کوچکی هستند که کف آن‌ها نمدی است. آن‌ها را می‌توان در زیر صندلی، کاناپه و پایه‌های میز قرار داد تا بتوان مبلمان را روی زمین هل داد. لغزنده‌ها به ویژه برای استفاده روی کف پوش پارکت بسیار مفید هستند. این لغزنده‌ها قابل استفاده مجدد هستند و کارآیی بسیار راحتی برای صاحبان خانه‌ها دارند. استفاده از سیستم قرقره برای جابجایی اثاثیه نیز ایده خوبی برای بلند کردن وسایل سنگین است.

جابجایی وسایل سنگین

تسمه

تسمه‌ها به شما کمک می‌کنند وسایل بزرگ و حجیم مانند گاوصندوق، یخچال و میز و صندلی‌ها را بلند کنید. تسمه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که از قوی‌ترین ماهیچه‌های بدن خود استفاده کنید بدون اینکه فشار زیادی به قسمت‌هایی از بدن مانند کمر وارد شود.

استفاده از تسمه برای جابجایی وسایل سنگین

3. هنگام جابجایی وسایل سنگین منزل هرگز آنها را روی زمین نکشید

بهتر است در صورت امکان از کشیدن اثاثیه اجتناب کنید. اگر بتوانید آن را بلند کرده و جابجا کنید، آسیب کمتری به کف پوش منزل شما وارد می‌شود. اما گاهی اوقات فرد کمکی ندارید که به شما کمک کند. اگر امکان بلند کردن مبلمان وجود ندارد، هنگام کشیدن آن بسیار مراقب باشید. همیشه مطمئن شوید که هنگام کشیدن وسایل، سطح حائلی بین آن و کف خانه وجود داشته باشد.

گاهی ممکن است وسایل روی فرش قرار داشته باشند. برای جابجایی وسایل سنگین روی فرش نیز می‌توانید از راهنمایی‌های این مقاله استفاده کنید.

جابجایی وسایل سنگین منزل

4. مبلمان را به آرامی حرکت دهید

هنگام جابجایی اجسام سنگین عجله نکنید. اگر هنگام جابجایی مبلمان در اسباب کشی، روکش آن‌ها بیفتد، احتمال آسیب دیدن آن‌ها بیشتر خواهد شد. بهتر است قسمتی از مبلمان که روی زمین قرار می‌گیرد را بیشتر زیر نظر داشته باشید تا آسیبی نبیند.

5. بار را سبک کنید

وزن اثاثیه را در صورت امکان کاهش دهید. اگر قصد جابجایی وسایل سنگین منزل را دارید، باید قبل از حرکت دادن، آن‌ها را تا حد امکان سبک کنید. به عنوان مثال، کشوها را از کمدها یا محتویات یخچال خود یا کتاب‌ها و اقلام کوچک را از قفسه‌های کتاب بردارید.

علاوه بر این، اگر وسیله‌ای از اثاثیه شما دارای آینه باشد، بهتر است پیچ‌های آینه را باز کنید و آن را کنار بگذارید تا از آسیب‌های احتمالی و صدمات جدی جلوگیری نمایید. برداشتن کشوها و سایر اشیاء نه تنها باعث سبک‌تر شدن وسیله می‌شود، بلکه از لیز خوردن و صدمه رسیدن به پاها و همچنین کف پوش منزل هم جلوگیری می‌شود.

6. قطعات مبلمان را از هم جدا کنید

تمام اثاثیه قابل جداسازی، از جمله چارچوب تخت، میزها و کشو‌ها را جدا کنید. هنگام جدا کردن مبلمان، می‌توانید از روند کار خود فیلم ضبط کنید تا هنگام مونتاژ مجدد، اجزاء را سر جای خودشان سرهم کنید.  تمام مهره‌ها، پیچ‌ها و اتصالات را در یک کیسه محکمی نگه دارید و کیسه را جایی امن بگذارید تا زمان مونتاژ مجدد به مشکل نخورید. وقتی کارتان تمام شد، برای انسجام تمام قطعات به یکدیگر، از استرچ رپ استفاده کنید.

برای مطالعه و یادگیری ترفندهای بیشتر جابجایی مب در اسباب کشی آموزش تصویری بسته بندی مبل برای اسباب کشیرا بخوانید.

جدا کردن قطعات مبل در اسباب کشی

7. کف خانه را تمیز کنید

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که صاحبان خانه مرتکب می‌شوند، جابجایی مبلمان قبل از تمیز کردن کف خانه است. چرا باید اول کف پوش را تمیز کنیم؟! ممکن است بپرسید چرا؟ ریزه‌های شن و حتی تجمع گرد و غبار در زیر مبلمان می‌تواند خرابی ایجاد کند. همیشه کف‌ خانه را جارو کنید و مطمئن شوید که سنگ‌ریزه‌ای وجود ندارد، به‌خصوص در مسیری که برای جابجایی وسایل سنگین در نظر گرفته‌اید. (آسان‌ترین روش‌های تمیز کردن کفپوش که باید بلد باشید! را در این مقاله بخوانید)

تمیز کردن کف خانه در اسباب کشی

8. هنگام جابجایی وسایل سنگین منزل مراقب چرخ‌ها باشید

همیشه مراقب وسایل چرخ‌دار باشید چون چرخ‌ها ممکن است کف چوبی خانه را خراش دهند. همچنین ممکن است این چرخ‌ها به یک قسمت از خانه گیر کنند و اصلاً نچرخند، در عوض کف خانه را خراش دهند. یک تکه چوب محکم را روی زمین قرار دهید و چرخ‌ها را روی آن حرکت دهید.

9. سطح را نرم و هموار کنید

همیشه جسمی نرم بین زمین و مبلمان قرار دهید. جسمی را انتخاب کنید که به راحتی روی زمین حرکت کند، مانند حوله‌های تا شده، پتوهای ضخیم، فرش‌های کوچک یا قالیچه‌های مستعمل یا حتی لغزنده‌های متحرک برای زیر پایه مبل.

در این مرحله باید نکته‌ای مهم را به خاطر بسپارید. قبل از استفاده از فرش یا قالیچه‌های کوچک، برای جلوگیری از وجود ذرات گرد و غبار، آن‌ها را به خوبی تکان دهید. بهتر است از مقوا استفاده نکنید چون سطح زبری دارد و ممکن است باعث ایجاد ساییدگی در کف خانه شود.

10. جابجایی یخچال فریزر

جابجایی یخچال فریزر در اسباب کشی اکثر اوقات باعث خراشیدگی کف خانه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم زمان نصب یخچال، دو تکه تخته محکم را در جلوی یخچال قرار دهید. درست در جایی که چرخ‌های پشتی ثابت می‌شوند. حال می‌توانید یخچال را در جای خود بر روی تخته‌ها بلغزانید و سپس با احتیاط آن را به عقب خم کنید تا تخته‌ها از زیر آن خارج شوند.

جابجایی یخچال فریزر

11. برای جابجایی وسایل سنگین منزل برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید

پیش از اسباب کشی، از قبل برنامه‌ریزی کنید. اگر قرار است مبلمانی در خانه قدیمی شما باقی بماند آن را با برچسب یا نوشته‌ای روی آن مشخص کنید تا کسی تصادفاً آن‌ها را به داخل کامیون منتقل نکند. آیا برنامه‌ریزی کرده‌اید که مبلمان در خانه جدیدتان کجا قرار بگیرند؟ برای تجسم چیدمان مبلمان بعد از اسباب کشی، طرحی از نمای منزل جدیدتان در ذهن داشته باشید. این کار در سرعت بخشیدن جابجایی اثاثیه به شما کمک خواهد کرد.

برای اسباب کشی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

12. وسایلی که در مسیر هستند را به مکانی دیگر منتقل کنید

قبل از اینکه بخواهید یک مبلمان بزرگ و حجیم را جابجا کنید همه چیز را از سر راه خود بردارید. یک مسیر خلوت می‌تواند در جلوگیری از حوادث کمک کرده و روند جابجایی اثاثیه را کارآمدتر کند.

ترفند برای جابجایی وسایل سنگین

13.قبل از جابجایی وسایل سنگین آب و هوا را بررسی کنید

آب و هوای بد (مخصوصاً بارندگی) می‌تواند به مبلمان شما آسیب برساند. اگر روزی که اسباب کشی می‌کنید احتمال بارندگی وجود دارد، برزنت هایی را داشته باشید تا از خیس شدن مبلمان در محیط بیرون جلوگیری کنید. (بیشتر بخوانید: بهترین ماه برای اسباب کشی کدام است؟)

همچنین حوله‌هایی تهیه کنید تا اگر مبلمانی خیس شد آن‌ها را پاک کنید. در صورت امکان، برنامه‌ریزی کنید که مبلمان خود را از داخل گاراژ خارج کنید و کامیون باربری را تا درب گاراژ هدایت کنید تا قرار گرفتن مبلمان در معرض عوامل آب و هوایی به حداقل برسد.

14. در صورت نیاز برای جابجایی وسایل سنگین منزل از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید

بهترین کاری که می‌توانید هنگام جابجایی اثاثیه سنگین انجام دهید این است که از افرادی که قوی، تنومند و حرفه‌ای هستند کمک بگیرید. اگر از دوستان خود درخواست کمک کرده‌اید، بهتر است قبل از شروع اسباب کشی، در مورد مبلمانی که قرار است جابجا شوند با هم صحبت کنید.

استفاده خدمات حرفه‌ای اسباب کشی خیال شما را بابت جابجایی ایمن وسایل شما حین اسباب کشی راحت می‌کند. بسته‌بندی اصولی و حرفه‌ای، کارگران ماهر و متعهد و ماشین‌آلات مجهز از جمله ویژگی‌های اسباب کشی آچاره است.

اثاث‌کشی و بسته‌بندی لوازم با تیم کاربلد آچاره

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا