معرفی انواع ابزار پدیکور (13 ابزار)

زیبایی و سلامتمانیکور و پدیکورناخن

فرقی نمی‌کند خودتان قصد رسیدگی به پاهایتان را داشته باشید و یا ترجیح می‌دهید پدیکور را در سالن زیبایی انجام بدهید، آشنایی با انواع ابزار پدیکور کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. این که برای رفع ترک پا از چه ابزاری استفاده شود، تاثیر مستقیمی روی نتیجه نهایی دارد. در این مقاله از مجله آچاره، انواع ابزار پدیکور و نحوه تاثیر آن‌ها را به طور کامل بررسی می‌کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع ابزار پدیکور

1. سنگ پا؛ کاربرد‌ی‌ترین ابزار پدیکور

یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین ابزار پدیکور، سنگ پا است. همانطور که می‌دانید سنگ پا برای لایه‌برداری و از بین بردن ترک‌های پا استفاده می‌شود. سنگ پا با خراشیدن پوست خشک و مرده کف پا طراوت و نرمی را به آن برمی‌گرداند. سهولت دسترسی به این ابزار و تاثیر خوبی که در لایه‌برداری پا دارد، آن را به یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای پدیکور تبدیل کرده است.

 ابزار پدیکور

2. بافر پا ابزار پدیکور برای رفع سلول‌های مرده

بافر پا یا برس پا برای رفع پینه پا استفاده می‌شود. در مواردی که ترک و پینه پا توسط سنگ پا رفع نشود، این ابزار می‌تواند مشکل را برطرف کند. بافر پا سطحی زبر و تقریبا شبیه به سوهان دارد که به از بین بردن سلول‌های مرده پوست و نرم شدن ان کمک می‌کند. انتخاب نوع مناسب بافر اهمیت زیادی دارد، چرا که نوع تقلبی و بی‌کیفیت آن می‌تواند به پوست پا آسیب بزند.

بیشتر بخوانید : آموزش مرحله به مرحله پدیکور فرانسوی در منزل

 ابزار پدیکور

3. سوهان ناخن

همانطور که می‌دانید سوهان ناخن هم برای پدیکور و هم برای مانیکور کردن کاربرد دارد و از ابزارهای رایج و روزمره محافظت از ناخن‌ها به شمار می‌آید. سوهان ناخن با متریال مختلفی تولید و عرضه می‌شود و معمولا نوع کریستالی آن بین حرفه‌ای‌ها محبوب‌تر است.

 ابزار پدیکور

4. بافر ناخن

بافر ناخن ابزار کوچکی است که برای صاف و یکدست کردن سطح ناخن استفاده می‌شود. از این ابزار پدیکور قبل از لاک زدن روی ناخن‌ها استفاده می‌شود تا نتیجه نهایی یکدست و درخشان‌تر به نظر برسد. در استفاده از این ابزار باید احتیاط کرد، چرا که استفاده زیاد از بافر ناخن می‌تواند به سطح ناخن‌ها آسیب بزند. استفاده از این ابزار تنها یک بار در ماه توصیه می‌شود.

5. ناخن‌گیر

ناخن‌گیر از دیگر ابزار ابتدایی و پرکاربرد پدیکور و مانیکور محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید کوتاه کردن مرتب ناخن‌ها به حفظ سلامت ناخن دست و پا و همینطور جلوگیری از تجمع باکتری و عفونت کمک می‌کند.

6. قیچی ناخن

بعضی از افراد قیچی ناخن را به ناخن‌گیر ترجیح می‌دهند، چرا که استفاده از آن در برخی موارد آسان‌تر است. همچنین، قیچی ناخن برخلاف ناخن‌گیر باعث فشرده شدن و خم شدن ناخن‌ها نمی‌شود و تسلط بیشتری هنگام استفاده از آن دارید.

7. نیپر ناخن

نیپر ناخن ابزار دیگری است که برای چیدن کوتیکول‌های ناخن به کار می‌رود. این ابزار معمولا در سالن‌های زیبایی به کار می‌رود و استفاده از آن نیازمند تجربه است، چرا که استفاده نادرست می‌تواند به ناخن آسیب زده و همچنین باعث عفونت آن شود. در سالن‌های زیبایی قبل از استفاده از نیپر، کوتیکول ناخن را به وسیله پوشر عقب زده و سپس از نیپر برای چیدن این کوتیکول‌های عقب زده شده استفاده می‌کنند؛ به این طریق احتمال زخم شدن و آسیب دیدن پوست اطراف ناخن را کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید : 11 اشتباه رایج در پدیکور ناخن

8. روغن کوتیکول

چیدن کوتیکول‌ها می‌تواند باعث زخم شدن پوست اطراف ناخن و ایجاد فضای مناسب برای رشد باکتری‌ها شده و انجام آن چندان توصیه نمی‌شود، خصوصا اگر خودتان قصد انجام این کار را داشته باشید. می‌توانید از روغن کوتیکول به عنوان جایگزین نیپر، برای بهتر شدن ظاهر ناخن‌ها استفاده کنید. استفاده از روغن کوتیکول باعث نرم شدن پوست اطراف ناخن و بهبود ظاهر ناخن‌ها شده و دیگر نیازی به چیدن کوتیکول با نیپر نخواهید داشت.

9. پوشر ناخن

همانطور که گفته شد، از پوشر ناخن برای عقب زدن کوتیکول‌های ناخن استفاده می‌شود. پوشر ناخن در دو نوع استیل و چوبی عرضه می‌شود و جنس مورد استفاده بستگی به سخت یا نرم بودن کوتیکول دارد. برای کوتیکول و پوست سفت از نوع استیل و برای کوتیکول و پوست نرم از نوع چوبی پوشر استفاده می‌شود.

برای استفاده از پوشر حتما پوست دست یا پا باید نرم و مرطوب باشد.

10. موچین

از موچین در پدیکور برای اضافه کردن نگین‌های کوچک روی لاک ناخن و یا جزئیات دیگر استفاده می‌شود.

 ابزار پدیکور

11. پد لاانگشتی

همانطور که می‌دانید از پد لاانگشتی برای جداسازی انگشت‌های پا استفاده می‌شود تا راحت‌تر بتوان روی ناخن‌ها کار کرد. استفاده از این ابزار برای پدیکور چندان ضروری نیست، اما هنگام لاک زدن می‌تواند به راحت‌تر و تمیزتر انجام شدن کار کمک کند.

بیشتر بخوانید : روش‌هایی موثر برای مراقبت از پوست دست

12. تقویت کننده ناخن

تقویت کننده ناخن یکی دیگر از ابزار پدیکور در سالن‌های زیبایی است که ظاهری شبیه به لاک بی‌رنگ دارد که با رساندن ویتامین و مواد ضروری برای رشد بهتر به ناخن‌ها آن‌ها را تقویت می‌کند. استفاده از تقویت کننده علاوه بر کمک به رشد بهتر ناخن‌ها، باعث جلوگیری از آسیب، خراش و شکستگی ناخن‌های دست و پا نیز می‌شود.

برای خدمات ناخن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

13. دستگاه استریلیزاسیون اتوکلاو ابزار پدیکور حرفه‌ای‌ها

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، از آن برای ضدعفونی کردن ابزار پدیکور استفاده می‌شود. دستگاه استریلیزاسیون اتوکلاو یک ابزار حرفه‌ای است که با ایجاد بخار داغ و با فشار زیاد باعث ضدعفونی شدن ابزار مانیکور و پدیکور می‌شود. استفاده از این ابزار در سالن‌های زیبایی ضرورت دارد و باعث جلوگیری از شیوع باکتری، عفونت و انواع بیماری می‌شود.

دیگر ابزار پدیکور 

  • کاسه پدیکور برای خیس کردن پاها
  • پد یا پنبه برای پاک کردن لاک
  • پاک کننده لاک
  • ژل پوشاننده لاک برای محافظت از لاک ناخن
  • کرم یا لوسیون پا

پدیکور و مانیکور علاوه بر زیباتر کردن ظاهر ناخن‌ها، به حفظ سلامتی ناخن‌های دست و پا کمک می‌کنند. انتخاب ابزار مناسب تاثیر بسزایی در نتیجه کار دارد. چه خودتان قصد انجام پدیکور را دارید و چه ترجیح می‌دهید کار را به سالن‌های زیبایی بسپارید، از انتخاب ابزار درست و نظافت اصولی این ابزار مطمئن شوید تا آسیبی به پوست و ناخن‌هایتان وارد نشود.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا